Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

Steinar O

Gjest
    emotikon skrev:
    Steinar O skrev:
    nilsen64 skrev:
    Steinar O skrev:
    Her er mitt nåværende billedbidrag.
    synes du har plassert høgtalere veldi nære Fraim, Steinar o, har det noe negativt bidrag til lyden, tror du?

det beste er å ha rack på siden, ingenting mellim høgtalere, men hos meg er det ikke mulig og få til.
    Som jeg skriver, "mitt nåværende billedbidrag".

Jeg prøver ut for tiden og lærer mye av det. Jeg er ikke ferdig, men denne gangen har jeg en plan...basert på det jeg har erfart den siste tiden. (jeg lærer seint)

Jeg har fått mange gode tips på veien mht plassering. Noen har vist seg å stemme, andre ikke. Plassering og romakustikk er så til de grader gitt det spesifikke rommet og jeg opplever at det bare er noen grunnregler som vil gå igjen som "sant".
    ;)
    Godt poeng til slutt der Steinar.

Nå er jeg ulidelig spent på hva som står på kjøreplanen fremover hos deg...
    Vi får se hvor det ender. Ønsket er uansett IKKE å havne opp i noen selg, kjøp, selg situasjon.
    Det er en konkret tanke bak dette.

Akkurat nå spiller PL300 mot langvegg, 1,5m fra senter til hver sidevegg og ca 3m mellom ht.
    Denne plasseringen ble avskrevet for noen uker siden, og nå er jeg altså tilbake igjen :D

Denne er flott

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.425
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Holder på å flytte inn i ny leilighet om dagen. I forbindelse med nedpakkingen av høyttalerne, gikk pakningen mellom mellomtone- og basskassen i stykker. Ny er bestilt fra tomtom, men den lar vente på seg.

Så nå kommer musikken fra en Grundig vekkeklokkeradio til 299,- Relativt kjipe tilstander, alstå. Gleder meg til musikksystemet er oppe og går(snurrer).

Kandskje det til og med kommer noen bilder?

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ja, den Grundig radioen er jeg spent på ;D

Gratulerer m ny bolig. Alltid spennende å høre hvordan lyden blir i nye rom.

K

Kaarelars

Gjest
    C. Alshus skrev:
    Holder på å flytte inn i ny leilighet om dagen. I forbindelse med nedpakkingen av høyttalerne, gikk pakningen mellom mellomtone- og basskassen i stykker. Ny er bestilt fra tomtom, men den lar vente på seg.

Kandskje det til og med kommer noen bilder?
    Hvis det er hull i aluminiumsskivene og spiksene er i kontakt med treverket på bassskassen, bytt dem samtidig når du setter dem opp på nytt. Er det hull i skivene spiller SBLene langt fra det dem er kapable til. Litt formtre i hullene under og slip jevnt. Du trenger også en stiftepistol med bra trykk, mål og lag hull i alu-skivene med en syl tilsvarende bredden på stiftene, (4mm lengde på stiftene)

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Denne er veldig interessant for min del. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for en kombinasjon av CD5i og Nait XS, men færre bokser og litt flere funksjoner frister. Om lyden virkelig er på 5i-nivå blir det på kanten til vanskelig for meg å forsvare kjøp av noe annet. Skal bli spennende å lese flere tester og teste den selv.

Jeg kommer ikke til å bruke nettverksfunksjonen nevneverdig (kjøper for mye musikk til at jeg orker å legge inn alt), men bare Nait XS + CD5i koster nesten samme som denne boksen, så radio etc forsvarer fort mellomlegget.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    511
    I neste hifi&musik tester de Nait 5i, Nait XS, og NAC122X/NAP150X

Blir spennende å lese hva de synes.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.059
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Naim Uniti skulle man kunne anbefale hvem som helst. Så mye funksjon for ca. 25kkr har jeg nok aldri sett.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Vidar P har sikkert alerede bestilt en til hvert rom.

g-h

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    I siste Hifi World har de skrevet en review av Unity. De skryter av funksjoner og bruk, men virket noe kjølige ift ytelse. Om man leser litt mellom linjene virker det på meg at konklusjonen er at den er veldig bra til prisen, men får vel følelsen av at en Nait5i og CD5i låter en del bedre.

Hva man får til prisen er uansett eksepsjonelt :)

S

Steinar O

Gjest
    Dersom noen skulle være i tvil.......samtidig som man aldri vet hva som faktisk blir sluttresultatet :)

The Ovator S-600 is the replacement for the SL2 loudspeaker. The Ovator S-600 can
    handle anything the SL2 can, and more. It is larger than the SL2 with more drive units
    and a better finish and appearance. As such it offers tremendous value for money.

The Ovator S-600 is the first of a new range of loudspeakers from Naim. The Ovator
    range will continue to be rolled out over the next 2 years with future models sharing
    the development path, and their design cues with the S-600.
    The Ovator range will become Naim’s reference loudspeaker range combining
    audiophile performance with high-technology and delivering improved performance
    on its previous loudspeaker offerings.

S

Steinar O

Gjest
    Det er mye spennende lesing på Naim forum for tiden angående nye og kommende produkter, men forumet preges også av mye gjetting og spekulasjoner.

For egen del hadde jeg en plan A og en plan B. Dette har nå snudd og Plan B, er nå A :)
    Årsaken er i hovedsak at bruktmarkedet ikke er klar for et Naim forsterkersett i superklassen, forståelig nok.
    Andre årsaker kan være at man rett og slett skal lytte til musikk...med det man har?

Kilde, og jeg ser Balthar er i samme dilemma for tiden.
    Har utelukket rein cdp, men må innrømme at da CD5XS med digitalutgang ble avslørt så jeg en potensiell mulighet i noe slikt. Jeg er langt fra ferdig med cd platen, men ønsker en noe mer fremtidsrettet løsning enn en rein cdp.

* En cdp med digitalutgang inn i en NDac i reference klasse med PS555. I tillegg en pc eller mac for ripping og streaming.

* HDX med PS555 og med mulighet for oppgradering med reference Dac når det eventuelt måtte dukke opp.
    Dette må være HDX som beskrives med mulighet for kommunikasjon med NAS server og DAB radio. Kan det bli bedre?

Vi har alle ulike vaner og behov og lommebøker. Jeg er veldig i tvil om vinyl vil leve særlig lenge her i huset.
    Det er hevet over enhver tvil at en god vinylkilde spiller musikk i vesentlig større grad enn cdp og sikkert HDD også, men for meg blir det for mye fokus på "prikling", detaljer osv.

Jeg vil kunne gå ned i lytterommet med den avsatte tiden jeg har til slikt, og kunne sette på musikk fra en god kilde, uten å måtte fokusere for mye på den. (HDX ;) )
    Vi får se.

Eneste aberet med de nevnte kildealternativene er dette med streaming. For meg er dette et IKKE tema. Burde det være et tema?

Ha en fortreffelig kveld. Ikke glem musikken. Abonner på BBC MM for dem som liker klassisk musikk.
    Medfølgende cd er verdt prisen aleine.

S

Steinar O

Gjest
    Denne posten er kanskje spesielt stilet til Valentino, men alle med erfaringer eller inspill må selvfølgelig henge seg på:
    Forstår det dithen at du sitter i en rettvinklet trekant, lyttepos. og ht når du hører musikk?

Hva er i så fall erfaringer mht opplevelse av direkte lyd kontra lyd fra omgivelsene? Tenker spesielt på opplevelsen av en konsertsal når du lytter til klassisk musikk. Kommer lyden fra høyttalerne eller er det en direkte opplevelse fra HT...om jeg forklarer meg forståelig her :)

Saken er den at jeg ikke får MA Pl300 til å spiller særlig godt på kortvegg hvor ht blir stående for nær sidevegg. Flytter jeg dem sammen, med avstand til sidevegg, blir de stående nære hverandre og jeg mister opplevelsen av den naturlige skala og avstand i konsertsalen.
    Har derfor flyttet ht til langvegg og opplever dette som stort sett positivt, men jeg må tvinge ht så langt bakover som mulig (dette blåser opp bassen litt...kanske...for nytt enda til å si sikkert) for å få opplevelsen av konsertsalen bort fra ht (ikke direktelyd).

Vel, noen erfaringer rundt dette med å bli sittende for nære inntil ht og derav lytte til høyttaleren.
    Problemet virker å være løst hos meg nå, men med mitt rom er dette helt på grensen.

PS: Ser ut til at jeg må lage min egen tråd.............................

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    Steinar O skrev:
    Vi har alle ulike vaner og behov og lommebøker. Jeg er veldig i tvil om vinyl vil leve særlig lenge her i huset.
    Det er hevet over enhver tvil at en god vinylkilde spiller musikk i vesentlig større grad enn cdp og sikkert HDD også, men for meg blir det for mye fokus på "prikling", detaljer osv.
    Skjønner godt at du vil droppe vinyl fordi det blir for mye "knot", men vurder en "upperclass" Rega. Vedlikeholdsfri musikkmaskin med et Naim-vennlig musikalsk uttrykk.

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    Wergeland skrev:
    Steinar O skrev:
    Skjønner godt at du vil droppe vinyl fordi det blir for mye "knot", men vurder en "upperclass" Rega. Vedlikeholdsfri musikkmaskin med et Naim-vennlig musikalsk uttrykk.
    jeg sikler etter en slik

enkel og ha med og gjøre :D

S

Steinar O

Gjest
    Wergeland skrev:
    Steinar O skrev:
    Takk for innspill, deg også Nilsen, men det dreier seg ikke om LP12. Det dreier seg om vinyl og saken er grei.
    Min avgjørelse som sikkert kan diskuteres i det uendelige, men det var ikke meningen egentlig.
    Nevnte det fordi jeg av den grunn vil sette flere kort i en god digital kilde.

Dere andre får fikle videre med dette mediet, men jeg tror for egen del at jeg er på vei ut.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.059
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Steinar O skrev:
    Denne posten er kanskje spesielt stilet til Valentino, men alle med erfaringer eller inspill må selvfølgelig henge seg på:
    Forstår det dithen at du sitter i en rettvinklet trekant, lyttepos. og ht når du hører musikk?

Hva er i så fall erfaringer mht opplevelse av direkte lyd kontra lyd fra omgivelsene? Tenker spesielt på opplevelsen av en konsertsal når du lytter til klassisk musikk. Kommer lyden fra høyttalerne eller er det en direkte opplevelse fra HT...om jeg forklarer meg forståelig her  :)

Saken er den at jeg ikke får MA Pl300 til å spiller særlig godt på kortvegg hvor ht blir stående for nær sidevegg. Flytter jeg dem sammen, med avstand til sidevegg, blir de stående nære hverandre og jeg mister opplevelsen av den naturlige skala og avstand i konsertsalen.
    Har derfor flyttet ht til langvegg og opplever dette som stort sett positivt, men jeg må tvinge ht så langt bakover som mulig (dette blåser opp bassen litt...kanske...for nytt enda til å si sikkert) for å få opplevelsen av konsertsalen bort fra ht (ikke direktelyd).
    Jeg har vel 80o åpning i trekanten. Ikke helt rettvinklet. Jeg foretrekker dette i kombinasjon med drepte refleksjoner fra frontvegg. Siden frontveggen hos meg er skyvedøren ut til terrassen har jeg et estetikkproblem; Absorbenter kan ikke plasseres permanent. Jeg har over to meter fra hyttaler til sidevegg, og jeg har 1,7m fra høyttalerne (når jeg sitter i det søte punkt).
    MA-hyttalere er konstruert sik at de er mest frekvenslineære ca. 30o av aksen. På aksen har de mer energi i øvre mellomtone enn hva riktig er synes jeg. Du kan, om du ellers foretrekker å spille på langs i rommet, prøve med absorbenter (10cm Rockwool akusikkplate er fint med et elegant gardinstoff trukket over) i førsterefleksjonspunktene på sideveggene. Det vil hjelpe, garantert.

Jeg er litt usiker på hva du mener i siste avsnitt. Når jeg lukker øynene vet jeg ikke hvor høyttalerne er, og enkelte opptak er så livaktige at jeg må legge bånd på meg for ikke å forføre førstefionistinnen.

---

Selv om jeg ikke eier eller trenger noe Naim-produkt i skrivende stund; Har jeg nevnt at jeg synes at Naim er fine saker?
    Naim er fine saker, sånn i tilfelle.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    i don´t see myself so much in a dilemma actually , but i also haven´t found the solution for the streaming solution, yet. my biggest problem is the space. i have my set integrated into my living room,which is also not very big. right now my vinyl is growing very fast and i don´t know where to put it. my cd collection, which is stored in those 2 shelves, i showed here on pictures before ,contains about 1100 cds. the integration of all the music and the set into the living environment is vital for me and has priority. i am happy to have found a good balance between the acoustic and integration. an own power line for the set. the set is placed beside and not between the speakers. and finally speakers, which allow to be placed against the wall and are not the size of a house ;)

there is no question, that i will keep the vinyl, since it gives me unlimited listening joy .my cds2 did it also , but in a different way. the lavry did it in an astonishing way , but i was insecure ( an turned off by ) about the ripping. i really find this boring !!! it is decided, that the cd need to go and the vinyl will take place in the shelves. so i still search for the streaming solution. the hdx is a very nice but expensive solution here. it rips and has everything you need in one simple box ( a big plus for me , with little space ). BUT 650 cd ? what is that ?...is this machine build for a serious music listener ? so a NAS need to be attached anyway. why to pay for the internal discs at all ?( they produce noise and make the hdx an insecure factor here ) .i expect several hardware updates in the nearest future already. the first one was already done : the rippdrive ( ripping time now down to 3 minutes instead of 8 before )...i would free the hdx from the internal discs and create a rip streamer, if the ripping process should be controlled by naim. attach a NAS ( maybe even over wireless like the unity ) DONE !!!..if you don´t care about such details, then just go ahead. i am sure the hdx is a really good solution. radio will also be available soon.

the naim dac still will not solve the ripping process and it will tempt to use an external power supply somehow ( naim sickness ).but i will wait for it and see. and use a solution from RIPNAS for the storing and ripping process. who knows , i guess there might be several new solutions available until the naim dac arrives ? the marked in this area moves fast. i am more concerned , that naim will place the dac within it´s price range. that means , if the dac will cost about 2000 pounds, the hdx will still be better. which means under cds level. i even think an 4000 pound dac will. in that case i know what i will buy again ;)..and it is even smaller then a naim half-box.

to be really honest i find the linn solutions bit more practical...

but we will see. maybe naim will surprise us in autumn with a spectacular sounding dac or a streamer or a cd5xs ( in a cds class )

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    nilsen64 skrev:
    Wergeland skrev:
    Steinar O skrev:
    jeg sikler etter en slik

enkel og ha med og gjøre :D

jeg anbefaller å høre først, før du kjøpper. skønner , at du vil ha en TT, som er let å setter opp. noe venner av meg ønsked seg en p9 men kjøpter til slutt en annen TT.

det kommer vel også noe nyt fra rega i topklassen snart...

S

Steinar O

Gjest
    Valentino skrev:
    Steinar O skrev:

Hva er i så fall erfaringer mht opplevelse av direkte lyd kontra lyd fra omgivelsene? Tenker spesielt på opplevelsen av en konsertsal når du lytter til klassisk musikk. Kommer lyden fra høyttalerne eller er det en direkte opplevelse fra HT...om jeg forklarer meg forståelig her :)

Jeg har vel 80o åpning i trekanten. Ikke helt rettvinklet. Jeg foretrekker dette i kombinasjon med drepte refleksjoner fra frontvegg. Siden frontveggen hos meg er skyvedøren ut til terrassen har jeg et estetikkproblem; Absorbenter kan ikke plasseres permanent. Jeg har over to meter fra hyttaler til sidevegg, og jeg har 1,7m fra høyttalerne (når jeg sitter i det søte punkt).
    MA-hyttalere er konstruert sik at de er mest frekvenslineære ca. 30o av aksen. På aksen har de mer energi i øvre mellomtone enn hva riktig er synes jeg. Du kan, om du ellers foretrekker å spille på langs i rommet, prøve med absorbenter (10cm Rockwool akusikkplate er fint med et elegant gardinstoff trukket over) i førsterefleksjonspunktene på sideveggene. Det vil hjelpe, garantert.

Jeg er litt usiker på hva du mener i siste avsnitt. Når jeg lukker øynene vet jeg ikke hvor høyttalerne er, og enkelte opptak er så livaktige at jeg må legge bånd på meg for ikke å forføre førstefionistinnen.

---

Selv om jeg ikke eier eller trenger noe Naim-produkt i skrivende stund; Har jeg nevnt at jeg synes at Naim er fine saker?
    Naim er fine saker, sånn i tilfelle.
    Takk for interessant info. Valentino. Nå vet jeg litt mer om hvordan dine lytteplasseringer er beskaffet.

Demping i 1. refleksjonspkt. hjelper lite her, med unntak av i himling, rett over ht.
    Jeg jobber videre med saken.

Når du lukker øynene ja. Hva når de er åpne? Lytter du da til ht eller til musikken fra konsertsalen.
    Poenget mitt er at i noen tilfeller når man sitter nær ht blir avstanden så kort at man hører lyd fra elementene og opplevelsen av konsertsalen blir ikke den samme som når den "flyttes" ut i rommet.

Joda, mitt inntrykk er at du setter Naim høyt, men egentlig så blåser jeg i akkurat det...om andre liker Naim ;)

S

Steinar O

Gjest
    Balthar: Takk for respons.
    Dilemma ift streaming. Mener du at du trenger streaming slik at du kan hente ned musikk fra nett og på den måten slippe å lagre cd plater i stuen for fremtiden, kun vinylplater?

Generelt sett er det litt frustrerende at Naim releaser noe nytt, samtidig som man vet det kommer mer innenfor relativt kort tid. Det er jo normalt at produsenter fornyer seg, men dette blir spesielt siden man vet.... noe...
    Jeg tror det kan gå lang tid før vi ser en S serie Dac fra Naim.

Jeg leste nylig fra Cymbiosis på NForum at HDX fikk et skikkelig løft da Ndac prototyp ble koblet til.

En persons valg er ikke nødvendigvis det riktige for en annen. For meg vil en HDX (with NAS compability and DAB) være en god løsning fordi jeg ser bekvemligheten med å kunne spille musikk direkte fra platen, samtidig som den ripper.

Samtidig vil jeg også kunne leve med en Naim cdp med digitalutgang og en NDac. Ripping og streaming løses med pc/ Mac.

I mellomtiden, mens man venter og tenker, skulle man hatt en god kilde å spille musikk fra. Har en CDS3 på gang, men er VELDIG usikker på om det er så lurt :)

Lykke til.

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Siden vi har jobbet i hele helgen her hos oss så må jeg bare benytte meg av muligheten til å skrøyte over hjelpen jeg har fått av fattern. Resultatet ble helt topp :)

Slik ser det nå ut hos meg med ny tapet:

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Dette så flott ut e-h. Er alle fire vegger i samme tapet, eller bare denne ene?

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    Steinar O skrev:
    Dilemma ift streaming. Mener du at du trenger streaming slik at du kan hente ned musikk fra nett og på den måten slippe å lagre cd plater i stuen for fremtiden, kun vinylplater?
    ja det er hovedaktig hva jeg vil. slippe å ha cd men vinyl isteden. skulle jeg ha mer plas so skulle jeg har en cd player kanskje.jeg liker egentlig å har en platte eller cd i hånd. men vinyl er min første prioritering uanset hva skjer.

hdx + dac + xps...3 bokser. helt uakseptabelt for meg igjen. kult for alle såm har penger eller er lit glad for 3 bokser mer...sorry, men da si jeg ..linn forever..alt i en box !!!men linn acurate ds passer ikke i fraimen...de er for dybt :-X

er also helt enig, at alle har sine prioriteter.
    jeg har forståt deg sånt , at du ville egentlig downgrade fordi du funnet ikke så mye tid å høre på musikk kanskje og kan darfor ikke forsvarer en top referance anleg fra naim. men er hdx + dac + kanskje xps ikke heftig dyrt ?

peter fra cymbiosys iritere meg kanskje lit akurat . han er altid "pro" det hva selger. men så klart..han er ja en selger ;)

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.059
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Steinar O skrev:
    Når du lukker øynene ja. Hva når de er åpne? Lytter du da til ht eller til musikken fra konsertsalen.
    Poenget mitt er at i noen tilfeller når man sitter nær ht blir avstanden så kort at man hører lyd fra elementene og opplevelsen av konsertsalen blir ikke den samme som når den "flyttes" ut i rommet.
    Det høres ikke slik ut for meg. Men nærfelt er en tilvenningssak. Mange synes det blir for direkte og dynamisk og vil ikke ha det. En ærlig sak.

S

Steinar O

Gjest
    balthar skrev:
    Steinar O skrev:
    men linn acurate ds passer ikke i fraimen...de er for dybt :-X

er also helt enig, at alle har sine prioriteter.
    jeg har forståt deg sånt , at du ville egentlig downgrade fordi du funnet ikke så mye tid å høre på musikk kanskje og kan darfor ikke forsvarer en top referance anleg fra naim. men er hdx + dac + kanskje xps ikke heftig dyrt ?

peter fra cymbiosys iritere meg kanskje lit akurat . han er altid "pro" det hva selger. men så klart..han er ja en selger ;)
    Du kan jo sette Linn Akurate på toppen av Fraim og montere vegghylle for vinyl.

Helt riktig begge deler.
    Top range Naim krever topp kilde og det koster.
    Det er liten interesse for en forsterker i den prisklassen og da må man tilpasse sin bruk og sitt behov. Derfor ut med vinyl og inn med en digital kilde i samme kvalitet. Et valg rett og slett. Trenger ikke ha for å ha....
    HDX- DAC + psu blir veldig dyrt ja.

Det er nok ingen tvil om at Peter er flink/ dyktig og en hyggelig mann. Det er ikke det det dreier seg om.
    At han får holde på som han gjør på N- Forum er forunderlig.
    Det er en herlig sammenblanding av hans glødende interesse og business IMO.

Valentino. Det er vanskelig å beskrive hvilke opplevelser og preferanser man har for eget oppsett og ønske.
    Du har gjort et godt forsøk :)

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    4
    Steinar O skrev:
    Det er nok ingen tvil om at Peter er flink/ dyktig og en hyggelig mann. Det er ikke det det dreier seg om.
    Ser ikke helt hva som er forunderlig med det, Steinar. Det er jo ikke han som skryter av seg selv, men kundene hans som er fornøyd med jobben han har utført hos dem. Han bidrar derimot til å gjøre Naim-forum til ett interessant forum IMO.

S

Steinar O

Gjest
    FZ skrev:
    Steinar O skrev:
    Ser ikke helt hva som er forunderlig med det, Steinar. Det er jo ikke han som skryter av seg selv, men kundene hans som er fornøyd med jobben han har utført hos dem. Han bidrar derimot til å gjøre Naim-forum til ett interessant forum IMO.
    Det skal jo ikke stikkes under en stol at det er å regne for skjult markedsføring?
    Hvor ofte ser du andre forhandlere så aktive på forumet? Ifølge brukerne er det flere som er fornøyd med sin forhandler.
    Det har oppstått en gruppering bestående av de samme medlemmene, som viser sin tilfredshet så til de grader....i tide og utide spør du meg.
    At du ikke synes det er forunderlig at en forhandler til tider fører "blogg" på forumet, ja...jeg tar av meg hatten.

Det skal være sagt at den kontakt jeg har hatt med Peter har vært formidabel og sikkert flink til tusen..og ja..veldig fargerik å ha på forumet, men som sagt ;D

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    4
    Steinar O skrev:
    Det har oppstått en gruppering bestående av de samme medlemmene, som viser sin tilfredshet så til de grader....i tide og utide spør du meg.
    Det er fordi han, etter min mening, er helt unik. Og hvorfor er det galt å trekke fram en forhandler som er en ener på sitt område. Eneste ulempen er at han til slutt får så mye å gjøre at han vanskelig kan yte den servicen han gjør nå ;)

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Peter snakker jo sjelden om andre produkter enn Naim sine, selv om han har mange andre merker i butikken sin. For Naim er det bare gratisreklame.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    4
    Han prater jo mye om Linn utstyr også, og Adam blir litt muggen av og til. Han liker vel dårlig at såpass mange som har sammenlignet Superline/SC og Urika/Radikal sier at Urika spiller best av dem til en lavere pris, og da får også DC-motor/PSU på kjøpet.
    Bare Linn får ordna en Urika med en belastning som mine PU'er liker kan det bli interessant......

g-h

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Er veldig spent på hva du ender opp med Steinar. Har kikket veldig mange ganger på HDX, men har ikke blitt heeeeelt overbevist på lyttesesjoner. SB3 og Snait-DAC er utrolig mye for pengene. At brukergrensesnittet på en del punkter er bedre enn HDX gjør jo at 50000 fremstår som mye penger. Ikke minst om en legger til en NDAC og XPS2/555PS i tillegg.

Dersom det virkelig er slik at HDX blir så mye bedre med NDAC synes jeg det er litt synd, all den tid HDX faktisk koster 50000. Det er helt greit at DAC'en til ~£4000 er bedre, men er det snakk om utklassing så synes jeg det sier litt om HDX dessverre. Det er verdt mye å ha HDX for å matche design osv, men den bør klare å forsvare prisen sånn noenlunde.

Dersom analogtrinnet til HDX ikke er så bra som noen vil ha det til (sammenligner det med CDX2 osv) så er jo HDX da bare en pent innpakket ITX maskin med pent interface.....:)

Men ja, poenget mitt var jo at jeg er veldig spent på dine konklusjoner etterhvert!

S

Steinar O

Gjest
    g-h skrev:
    Men ja, poenget mitt var jo at jeg er veldig spent på dine konklusjoner etterhvert!
    Det er det visst flere som er ;)

Forøvrig takk for innspill g-h. Du har flere gode poeng her. Min konklusjon er som følger.

Naim har såpass mye på gang mht nye format, Dac, Cdp med digitalutgang og hva det nå ellers måtte bli.
    I tillegg er tidsperspektivet for lansering mye lenger frem i tid enn hva som ble forespeilet eller man ønsker seg.
    Av den grunn tror jeg det er for tidlig å konkludere med hva som er best eller mest riktig. For mange usikre variabler gjør at man ikke kommer i mål, uansett hvor mye en vurderer.
    Av den grunn er Cd spilleren det sikreste kortet man står igjen med...eller rimelige kvasiløsninger ala den jeg benytter idag eller den du skisserer.

Når man tenker høyt på et forum får man det som følger med. Det har allikevel hjulpet til med å sette ting (boksene) i et klarere lys.

Mvh :)

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Jeg må få lov til å stille meg på listen over interesserte Steinar. Gikk og fablet over det ene og det andre selv for en stund siden, men har slått meg til ro for en stund.
    Min konklusjon ble at det er for liten sammenheng mellom pris og ytelse i digital-segmentet samtidig som det hele tiden kommer nye mer fansy produkter. Det er rett og slett vanskelig å kunne gjøre et pris-bevisst valg når priser og produkter forandres så ofte.

g-h

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Steinar O skrev:
    Det er det visst flere som er ;)

Naim har såpass mye på gang mht nye format, Dac, Cdp med digitalutgang og hva det nå ellers måtte bli.
    I tillegg er tidsperspektivet for lansering mye lenger frem i tid enn hva som ble forespeilet eller man ønsker seg.
    Av den grunn tror jeg det er for tidlig å konkludere med hva som er best eller mest riktig. For mange usikre variabler gjør at man ikke kommer i mål, uansett hvor mye en vurderer.
    Av den grunn er Cd spilleren det sikreste kortet man står igjen med...eller rimelige kvasiløsninger ala den jeg benytter idag eller den du skisserer.
    For meg er valget ditt interessant fordi du har hørt flere av de dyrere CD-spillerne og dermed er blandt de best kvalifiserte til å gjøre en sammenligning mot HDX.

CD5XS blir for meg et litt rart produkt. Det virker som Naim plutselig selger mange av sine meninger vel billig. Argumentene med at digitalutgang ødelegger lydkvaliteten er "plutselig" vekke nå som en NDac er på trappene.

Jeg forstår at Naim må selge mer til massene for å overleve, men synes det er MANGE fundamentale påstander hos Naim som har falt i det siste. Ekstern dac, strømkabler, Hiline osv. Men igjen, fører det til bedre produkter så trenger det ikke gjøre så mye, men jeg synes litt av sjarmen forsvinner (idet salget går opp :))

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.059
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Er det ikke den vanlige markedsføringen mot menigheten som virker mens man febrilsk jobber for å få konstruert produkter tilpasset de nye trendene i markedet vi har sett da?

Linn var tidlig ute, Naim ventet lenge, men nå ser det ut som at de kommer med fine saker tilpasset tidens distribusjons- og langringsmåte.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn