Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Steinar O

    Gjest
    FZ skrev:
    Steinar O skrev:
    Mener ikke å være negativ FZ. Mener heller ikke at Peter synser. Han virker dyktig.
    Min mening er fremdeles at man kan høre vidunderlig musikk fra en lp12 uten at den trenger å være spekket fullt opp. Om noen vil diskutere oppgraderinger, Linn eller Naim i det uendelige, så vær så god.
    Interessant? Både ja og nei for min del. :)
    Nå tror jeg du har misforstått litt, Steinar. Det var ikke snakk om oppgraderinger her, men vedlikehold/service for å beholde den opprinnelige lyden over tid. Altså på samme måte som ved recapping.....men det kan godt hende dette er bare vissvass. Glem hele greia....... ;)
    Tråden du refererer til omhandler oppgraderinger, men jeg ser nå at du nevner dette med ARO og service.
    Ikke noe mer å diskutere. Et godt tips, men tror nok ARO eierne leser det som skrives om ARO på Naimforum.

    Jeg blir litt provosert av en viss "gruppering" i lp12 trådene og hang meg opp i det.
    Her er vi nok på kollisjonskurs så jeg forlater emnet.

    Beklager at jeg misforstod deg. ;)
     
    R

    RoDa

    Gjest
    toriamos skrev:
    Til noe annet: Har et par Monitor Audio GS10 innkommende. Burde antageligvis kjøpt noe fra Platinium-serien, men det så rart med denne økonomien.
    Er svært fornøyd med min små Dynaudo Focus 140, men tenkte jeg burde gi MA en liten sjanse. En liten sammenligningstest kommer i løpet av en uke eller to.
    DET er spennende sammenligning det!!
    Gleder meg til å lese!

    Svenske Hifi&Musik hadde en test der MA GS10 ble testet i gruppetest mot blant annet Dynaudio Focus 110. Feil synes jeg, burde vært 140 ift pris.

    Men nå tar jo toriamos saken så det fikser seg!! ;D

    Det var snaut med feedback på XS omtalen forresten...
    Den tilbakemeldingen jeg fikk her i tråden gikk på at kjøper du Naim så stopper du å kjøpe hifiblader....
    Og så jeg som hadde lyst å skrive mer om Naim..... :D :D

    Mvh
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    4
    RoDa skrev:
    Det var snaut med feedback på XS omtalen forresten...
    Den tilbakemeldingen jeg fikk her i tråden gikk på at kjøper du Naim så stopper du å kjøpe hifiblader....
    Og så jeg som hadde lyst å skrive mer om Naim..... :D :D

    Mvh

    Tilbakemeldinger ja..........
    Jeg kjøper fortsatt Hifi-blader og jeg synes omtalen din av XS var meget bra jeg :)
    Særlig kjenner jeg igjen min egen Nait5 i din beskrivelse av Naim-lyd. Tror XS har mange likhetstrekk med den faktisk selv om jeg ikke har sammenlignet de selv. Og min ble enda bedre med en FlatCap så det må du iallefall teste mer på ;)

    Hadde også vært veldig interessant med en duell mellom SuperNait og 202/200 comboen.

    Vi ønsker oss masse mer Naim-stoff i Fidelity så bare stå på RoDa!
     
    K

    ketil-b

    Gjest
    Kjøpte bladet og leste artiklen i dag. Syntes det var en informativ og positiv introduksjon til Naim. De som tror Naim-lyden er lys og klinisk, får vel litt å tenke på ;) og de som tror Watt er alt, noget annet ;) Skal bli interessant å lese om et komplett Naim-oppsett :D

    Kjennte jeg meg igjen i lyd-opplevelsen? Tja, her er vel kanskje grunnen til du ikke har fått så mye feedback ;) Er for opptatt med å spille musikk ;D


    Mvh Ketil
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Finner liten interesse i å lese om alskens hifiutstyr som jeg ikke skal forholde meg til, men noe er det selvfølgelig. Som ved forrige utgave av Fidelity var det interessant å lese om HDX og Linn DS spillere....eller å lese om Naim Superline i Hificritic.

    Jeg skal selvfølgelig lese testen ang. Nait XS RoDa, bladet var ikke i salg da jeg passerte Narvesen sist.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Fin test, RoDa. Synes du beskrev det godt. Men, jeg synes nå kilden skal være Naim(sk) for å få det fulle bildet, jeg. ;)
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Jeg har ikke lest testen, men kommer nok til å kjøpe bladet. Generelt synes jeg testene dine er god lesning! Det er veldig bra at Naim-relatert utstyr blir testet. Tester bør ta utgangspunkt i Naim sine suggested systems og sammen med Naim-vennlige høyttalere. Dette har dere ikke gjort tidligere i Fidelity! Stå på videre!

    RoDa skrev:
    toriamos skrev:
    Til noe annet: Har et par Monitor Audio GS10 innkommende. Burde antageligvis kjøpt noe fra Platinium-serien, men det så rart med denne økonomien.
    Er svært fornøyd med min små Dynaudo Focus 140, men tenkte jeg burde gi MA en liten sjanse. En liten sammenligningstest kommer i løpet av en uke eller to.
    DET er spennende sammenligning det!!
    Gleder meg til å lese!

    Svenske Hifi&Musik hadde en test der MA GS10 ble testet i gruppetest mot blant annet Dynaudio Focus 110. Feil synes jeg, burde vært 140 ift pris.

    Men nå tar jo toriamos saken så det fikser seg!! ;D

    Det var snaut med feedback på XS omtalen forresten...
    Den tilbakemeldingen jeg fikk her i tråden gikk på at kjøper du Naim så stopper du å kjøpe hifiblader....
    Og så jeg som hadde lyst å skrive mer om Naim..... :D :D

    Mvh
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Jeg synes også XS-testen var fin. Selv om Naim-kilde er optimalt, er de mindre integrerte til Naim faktisk laget (og testet av Naim) med tanke på å fungere utefor typiske Naim-kontekster også (jfr. Doug Graham i Hi-Fi Choice nr. 305), så er vel helt kurant å teste den alene.
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Takk for tilbakemeldingene!

    Min vinkling på omtalen var ment å være en slags "intro" til Naim og noe spøkefullt feil-omtale siden det ikke var Naim-kilde som jo er hele fundamentet i et Naim-system.
    Førsøkte å fange litt av det som jeg (som fersk Naim-lytter) fikk inntrykk av var "lyden av Naim".

    Skal jeg skrive mer om Naim så skal det helt klart være et anbefalt oppsett (inkl høyttalere om jeg får det til (mine BE718 fungerte dog godt)) slik at det kan bli et lite vindu inn til orntli'-Naim.

    Takk for at dere leser omtalene mine! :)

    Mvh
    Rolf
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    498
    Antall liker
    77
    Supernait er nå hi-cap'et og spiller bedre enn noen gang. Ganske imponerende hvor stor forskjell en hi-cap gjør. Mer punch, større lydbilde, lettere å følge musikken, lettere å leve seg inn rett og slett. Anbefales på det varmeste å investere i en slik hvis du har en supernait. Eller noe annet selvsagt...
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    4
    HH skrev:
    Supernait er nå hi-cap'et og spiller bedre enn noen gang. Ganske imponerende hvor stor forskjell en hi-cap gjør. Mer punch, større lydbilde, lettere å følge musikken, lettere å leve seg inn rett og slett. Anbefales på det varmeste å investere i en slik hvis du har en supernait. Eller noe annet selvsagt...
    Et bra tips det der med HiCap, HH

    Et lite spørsmål siden du har Duet og Supernait. Tilføyer DAC'n i Supernaiten noe mer "Naimsk" over lyden kontra Duet alene eller eventuelt gjennom en annen ekstern DAC hviss du har forsøkt?
    Er jo så mye prat om at man må ha Naimkilde for å få ut potensialet så jeg måtte bare spørre ;)
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Noen av dere har jo vært litt nysgjerrige på Naim/Guru-kombinasjonen og etterspurt mine inntrykk, så tenkte jeg kunne lime inn noen ord og bilder jeg postet nylig i en Guru-tråd her på forumet. Bildene ble tatt med tanke på den andre tråden, så Naim-boksene kommer i bakgrunnen - men de vet dere jo uansett godt hvordan ser ut:). Jeg er en elendig fotograf, men dere får et inntrykk av hvordan disse litt eiendommelig utseende høyttalerne framstår i ei stue. Kassa er ikke av minste sorten, men basselementet er kun 10 cm. Jeg vil understreke at jeg ikke har hørt Naim uten Guru (bortsett fra en lite imponerende demo i Dublin på nittitallet), og heller ikke Guru uten Naim.


    "Jeg bruker dem med Naim-elektronikk i en stue på 21m2, og er svært fornøyd. Et overbevisende kompromiss mellom ytelse, praktikalitet, estetikk og pris, i mine ører og øyne.

    QM10 er, i det minste sammen med mitt Naim-system, temmelig direkte i sin presentasjon - man sitter utvilsomt på de fremre rader. De har skarpt fokus, troverdig tonalitet, overbevisende hurtighet og timing, og gir god analytisk innsikt i ulike innspillinger, uten at det stjeler fokus fra den musikalske helheten. Dessuten har QM10 skala, dynamikk og båndbredde som ingen andre høyttalere jeg har hørt i denne størrelsesklassen. Jeg har riktignok ikke hørt all verdens høyttalere, men de overgår f.eks. klart mine gamle aktive ATC SCM20-2 (20- mot 10-liters kabinett) i så henseende, med en imponerende "fysisk" karakter. Jeg har forøvrig plassert dem temmelig nøyaktig som anbefalt (http://tomtomaudio.co.uk/Guru/installation.html), men med langt mindre demping av rommet enn Guru skulle ønske (har en markant etterklang i betongstua mi). Nå og da tar jeg meg selv i å tenke at systemet kanskje ikke er det mest raffinerte og oppløste jeg har hatt i hus, men så setter jeg på en annen, bedre eller annerledes innspilt/produsert/mastret skive, og tenker at her mangler intet (selv om det vel ikke er tilfellet).

    Flere av dere vil sikkert kunne plukke dem fra hverandre på få minutter, men jeg er altså kjempefornøyd, og legger hifi-kjøret på hylla (sist holdt jeg i to år). Naim/Guru-systemet fungerer mer enn godt nok for meg og mine behov, og enn så lenge har jeg verken lyst eller mulighet til å legge mer tid og penger i et musikkanlegg. Deler man en treroms i Oslo sentrum med kjæreste og toåring, må man jo kompromisse før eller siden, og dette føles rett og slett ikke som et stort kompromiss for meg. Men dette er selvfølgelig ikke høyttalere for alle, verken ift lydmessige eller estetiske idealer. De bør høres før kjøp, og sist jeg sjekka hadde ikke Guru funnet en norsk importør."


    Til dette kan jeg legge til at jeg har gjort noen små endringer underveis - hovedsaklig av praktiske grunner. Den eneste jeg vil betegne som vesentlig, er overgangen fra FlatCap 2x til DualTeddyCap MkII. Jeg bør vel være forsiktig med å være bastant her, da jeg ikke har sammenliknet direkte og kablene også er bytta. Men jeg mener uansett å oppleve lydbildet som større, mer gjennomsiktig og detaljert, med bedre fokus og oversikt. Dessuten noe glattere i toppen. DTC gjør at alt passer fint inn i møbelet jeg har, og at jeg slipper å kjøpe en NAPSC til Headline'n jeg erverver til uka. For den interesserte: http://teddypardo.com/. Men jeg hadde klart meg fint med FC2x, bevares. CD5x/122x/150x uten noen av dem er derimot en overraskende stor nedtur; ullent og inneslutta i forhold. Jeg hadde ikke trodd at forskjellen skulle være så tydelig da jeg sendte av gårde FC2x.

    Jeg bruker videre AR Sound Green 2 til 600 kr mellom CD5x og 122x, noe jeg også syns utgjør et (lite) løft ift gjennomsiktighet. Vinduet oppleves noe reinere, om du vil, musikken (litt) mer definert, med en noe mer raffinert topp. Jeg bruker også en Green 4 mellom psu og 150x, da kjøper av FC2x ville ha min Snaic 4, men her har jeg ikke sammenligna.

    Ellers gikk jeg over fra NACA5 til 3,5 m Chord Odessey 2, for å få plass i kabelkanalene til stativene mine. Jålete? You bet:). Men også praktisk ift klåfingra barn. Her synes jeg ikke nødvendigvis det utgjorde en oppgradering; jeg mista litt driv og tyngde nedover til fordel til en noe mer oppløst, åpen karakter. Ellers er det bare placebo, da jeg har lest nettopp dét andre steder ... Men prisen var omtrent den samme, så det får være.

    Totalt sett er jeg rett og slett jævlig fornøyd med systemet mitt, og benytter en hver anledning til å sette meg ned en time eller seks. Det er et fysisk aspekt ved presentasjonen jeg ikke har opplevd i denne grad tidligere, og i hvert fall ikke fra kabinetter på ti liter. Om det så er David Crosby, Doc Watson eller Jan Johansson som spiller - det er en troverdighet og connection ved det hele. Samspill musikerne i mellom er så mye lettere å følge - ikke minst mellom perk og bass. Det er så direkte, fokusert og enhetlig presentert, og det i et enormt lydbilde. Naim/Guru-synergien virker spot on. Kanskje ikke det mest åpne eller raffinerte jeg har hatt i eie, men antakeligvis det mest tilfredstillende totalt sett. Ikke minst i denne betongleiligheten, som lider av stygg etterklang. Og tar man pris, praktikalitet og estetikk med i likningen, er det ingen tvil.

    Når jeg leser disse ordene nå, ser det ut som rein lovprising. Det er det vel også - men det betyr jo ikke at det ikke er ting å sette fingeren på. Dere får spørre meg igjen når forelskelsen gir seg ...


    Sven
     

    Vedlegg

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.912
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Flotte bilder av QM10'ene. De er faktisk ganske pene i hvitt. De er altså et godt valg til Naim.

    Mvh. Bjørn
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    498
    Antall liker
    77
    Liotheles skrev:
    HH skrev:
    Supernait er nå hi-cap'et og spiller bedre enn noen gang. Ganske imponerende hvor stor forskjell en hi-cap gjør. Mer punch, større lydbilde, lettere å følge musikken, lettere å leve seg inn rett og slett. Anbefales på det varmeste å investere i en slik hvis du har en supernait. Eller noe annet selvsagt...
    Et bra tips det der med HiCap, HH

    Et lite spørsmål siden du har Duet og Supernait. Tilføyer DAC'n i Supernaiten noe mer "Naimsk" over lyden kontra Duet alene eller eventuelt gjennom en annen ekstern DAC hviss du har forsøkt?
    Er jo så mye prat om at man må ha Naimkilde for å få ut potensialet så jeg måtte bare spørre ;)
    Har faktisk ikke prøvd analog utgangen fra squeezeboxen på supernait'en. Har heller ikke prøvd andre DAC'er. Det jeg derimot kan si at jeg synes squeezebox/supernait/hi-cap2 spiller bedre enn mitt tidligere oppsett med CDX/202/flatcap2/200. Et annet tips hvis du ønsker å bruke supernait's innebygde DAC, er å kjøpe naim's digitale coax kabel DC1. Har forsøkt med flere optiske kabler og en annen coax kabel og opplever tildels store forskjeller.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    takk carter for en veldig bra og informativ beskrivelse og fine bilder ( fine møbler :) ). jeg har lest mye om gurus i det siste. veldig spennende å få så mye ut av en så liten høyttaller :)

    kunne blir veldig spennende vis de finder en norsk leverandør over tiden. dne nye qm 60 få ja også mye skrit...
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    nå jeg lånte supernait hjem en gang, så var det også helt klar , at hi capen måte på naiten.

    angående dac. jeg sammenlignet intern dac med min lavry. såm nevnet var det kårt spil. det blir spenende hav naim kommer opp med i sommer. de snakker om flere dac´s også med preamp sektion og forsjel kvaliteter.

    kanskje det blir etterhvert en 282 med dac eller sånt. kjekk å dropper lit bokser her og dar.

    men kos deg først med din ny halfbox HH ;)
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Takk for beskrivelsen, Sven. Leiligheten din er like flott som jeg husker :D
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    498
    Antall liker
    77
    balthar skrev:
    nå jeg lånte supernait hjem en gang, så var det også helt klar , at hi capen måte på naiten.

    angående dac. jeg sammenlignet intern dac med min lavry. såm nevnet var det kårt spil. det blir spenende hav naim kommer opp med i sommer. de snakker om flere dac´s også med preamp sektion og forsjel kvaliteter.

    kanskje det blir etterhvert en 282 med dac eller sånt. kjekk å dropper lit bokser her og dar.

    men kos deg først med din ny halfbox HH ;)
    Ja det er ingen tvil om at den gjør underverker på en allerede meget god forsterker. Antar det samme vil være tilfelle med XS for de som har denne. Ang. dac så hadde det vært moro å prøve Lavry da mange mener denne er på nivå med CDS spillerne. Kuma (kjent person for naim forum lesere) foretrakk likevel den innebygde dac'en i supernait fremfor både Benchmark og Lavry, og mente denne gav mer boogie og var sterkere på Naim lyden rett og slett. Som alltid er meningene delte og smaken er jo som sagt som baken - delt. Hadde uansett vært moro å teste ut forskjellige dac'er, men siden jeg prøver å holde antall bokser nede tror jeg lar det være en stund til...

    Preamper med innebygget (god) dac tror jeg mange vil være interressert i. Hvis de kunne gjort disse som oppgraderbare / utskiftbare i tillegg tror jeg de kunne fått en meget varm mottagelse.

    Supernait dac'en virker forøvrig også å hatt godt av hi-cap'en. Stageline virker ikke dra så mye mer nytte av den overraskende nok. Men nå er det uansett mer musikk som står på innkjøpslisten!
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Om systemet er balansert vil Hicap være en veldig god VFM.
    Av egen erfaring gjør den mest (og mest riktig) nytte sammen med preamper (og integrerte selvfølgelig).
    Spennende lesning dere gir forøvrig, HH- Carter.

    Ser det er antydet at Naim først vil lansere en Dac i £4000 klassen. Deretter vil det komme flere i andre prisklasser?
    Linn DS er et alternativ og reduserer antall bokser. Antar man må til UK for å få en gyldig demonstrasjon av Linn DS vs Naim (cdp)? Disse skal jo være veldig forskjellige i presentasjonen.
    Hva har dere hørt hos Kontrapunkt?
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    synes testen til Roda var fin, jeg. greide å formidle hva Naim står for på en overbevisende måte.

    noen som følger med borte i england om når vi snart får se den nye serien med Naim høgtalere? er litt spent på disse!
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    nilsen64 skrev:
    synes testen til Roda var fin, jeg. greide å formidle hva Naim står for på en overbevisende måte.

    noen som følger med borte i england om når vi snart får se den nye serien med Naim høgtalere? er litt spent på disse!
    Enig. Testen var fin. RoDa har satt seg godt inn i sakene. :) Det er positivt at han ønsker å teste et fullverdig Naim-anlegg. Hva med naitxs, cd5x, flatcap? Det hadde vært spennende lesning.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Steinar O skrev:
    Antar man må til UK for å få en gyldig demonstrasjon av Linn DS vs Naim (cdp)? Disse skal jo være veldig forskjellige i presentasjonen.
    Hva har dere hørt hos Kontrapunkt?
    Har hørt Linn Klimax DS hos KP. Spilte bra det, men iflg. uttalelser på naim-forum spiller en LP12 SE enda bedre...........
    og det er vel ikke utenkelig. "Alle" sier ihvertfall LP12 SE spiller bedre enn Naim CD555 ;)

    ....og det var før Urika/Radikal så nå er det vel bare å pakke bort CD-spiller'n 8)
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    FZ skrev:
    Steinar O skrev:
    Antar man må til UK for å få en gyldig demonstrasjon av Linn DS vs Naim (cdp)? Disse skal jo være veldig forskjellige i presentasjonen.
    Hva har dere hørt hos Kontrapunkt?
    Har hørt Linn Klimax DS hos KP. Spilte bra det, men iflg. uttalelser på naim-forum spiller en LP12 SE enda bedre...........
    og det er vel ikke utenkelig. "Alle" sier ihvertfall LP12 SE spiller bedre enn Naim CD555 ;)

    ....og det var før Urika/Radikal så nå er det vel bare å pakke bort CD-spiller'n 8)
    Det er også mitt inntrykk, at lp12 spiller bedre enn det som er av cd spillere, hva nå "bedre" måtte bety :)

    Vi er alle så forskjellige, noen spiller ikke vinyl etter å ha fått HDD avspilling i hus. Andre sverger fremdeles til vinyl. Man dras mellom musikk fra vinyl og dets gode sider og HDD og dets praktiske og mer "lettvinte" sider.

    Sjøl har jeg kun en rimelig cdp for tida og har slått bort alle tanker om gjenkjøp av Naim cdp.
    Skulle allikevel ha hørt Linn DS spillere mot noe Naim saker, og da er det CDP jeg kjenner til.
    Vet lite om demonstrasjonsmulighetene hos KP, man må antakelig til UK...som sagt.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Ivor og sønnen Gilad blir visst ikke enige om hva som er best av Klimax DS og LP12.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    jeg har hørt en akurate cd player hjemme...det er en fantastisk player for prisen. og absolut i cds klassen. skjønner av og til ikke disse naim mot linn diskusjoner...jeg fortrekker akurate cd player til cdx2....og akurate ds er vel bedre en akurate cd player...men akurate serien til linn passer ikke i fraimen...det er bare klimax serien såm passer fra dybden. ;D
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    i also heard , that naim will launch a 4000 pound dac first and it will have an pre-stage build in. followed by some cheeper and reference series dacs . a preamp with an dac opption would be brilliant. would save again money and space...

    we will see. if naim doesn´t hold the goal i go again for a lavry. it certainly met my cds2 on the same hight. i was bit shocked about the size of the box comparison.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    balthar skrev:
    a preamp with an dac opption would be brilliant.
    Cyrus har hatt en slik lenge, en helt brilliant sak. Fint hvis Naim følger på.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    avventer HDX el.l avspilling og ser an utviklingen.

    imellomtiden koser jeg meg med CDS3 som kilde og oppdager ny musikk:



    Imaginary Cuba med Bill Lashwell.

    God helg til alle sammen. 8)
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Mulig jeg er inhabil eller blind av eget eierskap, men finnes det noen annen Hifi produsent som har så mye spennende på gang som Naim?

    Mange nye produkter og særlig spennende og innovative konsept.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Steinar O skrev:
    Mulig jeg er inhabil eller blind av eget eierskap, men finnes det noen annen Hifi produsent som har så mye spennende på gang som Naim?

    Mange nye produkter og særlig spennende og innovative konsept.
    Vel, du trenger ikke å se lenger enn til Linn. Source produktene deres, på den digitale siden DS og på den analoge LP12 med Keel, Ekos SE, Radikal og Urika ;)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    4
    Steinar O skrev:
    Mulig jeg er inhabil eller blind av eget eierskap, men finnes det noen annen Hifi produsent som har så mye spennende på gang som Naim?

    Mange nye produkter og særlig spennende og innovative konsept.
    Sånn taler en ekte Naim-venn, Steinar ;) Er forøvrig helt enig med deg! Holder meg til Naim en god stund fremover jeg!
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    FZ skrev:
    Steinar O skrev:
    Mulig jeg er inhabil eller blind av eget eierskap, men finnes det noen annen Hifi produsent som har så mye spennende på gang som Naim?

    Mange nye produkter og særlig spennende og innovative konsept.
    Vel, du trenger ikke å se lenger enn til Linn. Source produktene deres, på den digitale siden DS og på den analoge LP12 med Keel, Ekos SE, Radikal og Urika ;)
    Helt enig. Tenkte Linn i samme stund, men valgte å prioritere. Kanskje ligger Naim et hestehode foran, ihvertfall på antall?? :)


    Sånn taler en ekte Naim-venn, Steinar Er forøvrig helt enig med deg! Holder meg til Naim en god stund fremover jeg!
    Hjertens enig !
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Steinar O skrev:
    Mulig jeg er inhabil eller blind av eget eierskap, men finnes det noen annen Hifi produsent som har så mye spennende på gang som Naim?

    Mange nye produkter og særlig spennende og innovative konsept.
    det stemmer :) " NÅ " har naim utrolig mye spennende i gang. de første nyheter blir vel introdusert om 2 dager i muenchen !

    de første 2 nd hand paar sl2 gå alrede på salg i england.. ;D

    men helt enig med FZ, at linn har gjørt runden sin 2 - 3 års siden...
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    ja i helgen blir det visst avdukning av ny høgtaler fra Naim, det blir spennende om de blir enklere og sette opp og plassere enn de gamle.

    prisen blir 6000 pund sterling cirka. :eek:
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    nilsen64 skrev:
    ja i helgen blir det visst avdukning av ny høgtaler fra Naim, det blir spennende om de blir enklere og sette opp og plassere enn de gamle.

    prisen blir 6000 pund sterling cirka. :eek:

    Alle vi andre på denne tråden leser også N-forum. ;)
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Jeg leser ikke alle tråder på Naim forum må jeg innrømme. Det er sikkert mange ikkeNaim brukere som leser dette også og som kan ha interesse? Hvem vet? ;) 1-0 til Herr Nilsen som får unødvendig "pepper".

    Bladde igjennom Fidelity og leste testen av Nait XS igår. Det blir antakeligvis å snylte, jeg kjøpte ikke bladet.
    Jeg vil også driste meg til å kalle det en korttest. Blir spennende å se om RoDa tar den videre og VIRKELIG dukker inn i Naim verdenen. På den annen side, når man leser hvilke parametre som verdsettes i en test, så vil nok Naim aldri nå helt frem hos testerne. Det er nå min ringe mening.

    Lyttet til Headline igår. Den er forsynt fra NApsc. Tidligere har jeg opplevd endring fra NApsc til Hicap psu som liten. Det er den ikke. Tror jeg lytter annerledes nå enn tidligere.
    Hicap tilfører i stor grad samme som når den tilkobles preamp. Rikere, mer naturlig med vesentlig mer grad av nærvær/ realisme/ skala.
    Det var det. :)

    Hørte hele denne igår via Headline og Grado.

     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    165
    Sted
    Trondheim
    Steinar O skrev:
    Jeg leser ikke alle tråder på Naim forum må jeg innrømme. Det er sikkert mange ikkeNaim brukere som leser dette også og som kan ha interesse? Hvem vet? ;) 1-0 til Herr Nilsen som får unødvendig "pepper".

    Bladde igjennom Fidelity og leste testen av Nait XS igår. Det blir antakeligvis å snylte, jeg kjøpte ikke bladet.
    Jeg vil også driste meg til å kalle det en korttest. Blir spennende å se om RoDa tar den videre og VIRKELIG dukker inn i Naim verdenen. På den annen side, når man leser hvilke parametre som verdsettes i en test, så vil nok Naim aldri nå helt frem hos testerne. Det er nå min ringe mening.

    Lyttet til Headline igår. Den er forsynt fra NApsc. Tidligere har jeg opplevd endring fra NApsc til Hicap psu som liten. Det er den ikke. Tror jeg lytter annerledes nå enn tidligere.
    Hicap tilfører i stor grad samme som når den tilkobles preamp. Rikere, mer naturlig med vesentlig mer grad av nærvær/ realisme/ skala.
    Det var det. :)

    Hørte hele denne igår via Headline og Grado.

    Hei. Hørte du på vinyl eller cd ;)
     

    g-h

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Et annet spørsmål, hvordan koples Headline til HiCap? Er det en spesiell kabel, eller må Headline da bestilles med 4 pins kontakt (2 er vel standard trodde jeg).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn