Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Steinar O

    Gjest
    Liotheles skrev:
    C. Alshus skrev:
    Om du velger å investere i Fraim, vil du kunne oppgradere komponentene hele veien opp til 500-serien, og fortsatt vite at racket er mer enn godt nok.


    Eventuelt kan du bruke pengene på musikk.
    Og jeg vil høre en klar forbedring i lyden ved å kjøpe Fraim på det nivået jeg er også eller?
    Ikke godt å si. For egen del har det aldri vært aktuelt å sette en Nait på Fraim.
    Tanken bør være som Alshus sier, at man har fremtidige planer. Forøvrig enig i at man får mye musikk for f. eks 17 500,-

    Egne erfaringer.
    Kjøpte Fraim første gang (demo. til 1/2 pris) med CDS3- 282-250.2.
    Andre gang til CDX2-202-200. Tanken var da å forbli på det nivået.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    For min egen del har jeg andre grunner enn det rent lydmessige for å ville kjøpe Fraim. Utseende og kvalitet, match med Naimkomponenter, fremtidig utbyggbarhet, fremtidig utstyrsoppgradeirng etc. Kan riktignok kjøpe musikk for pengene, men jeg har minst 100 cder som ligger uspilt allerede.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.494
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Liotheles skrev:
    Og jeg vil høre en klar forbedring i lyden ved å kjøpe Fraim på det nivået jeg er også eller?

    Det er ikke jeg den rette til å svare på, da jeg ikke har hatt Fraim i eget oppsett med de komponentene du har.

    Du må nesten spørre deg selv følgende - har jeg planer om å oppgradere i framtiden, eller spiller dagens musikk mer enn bra nok for meg. Om svaret er at du vil oppgradere de svarte boksene, ville jeg ha sett mot Fraim først som sist.


    Jeg valgte Mana, da jeg liker utformingen mot Olive-serien og at prisen var en slikk og ingenting i den store sammenhengen. Mulig jeg i framtiden setter PSUene på Mana-racket og velger et tohyllers Fraim for CD-øspiller og forforsterker. Time will show.
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    CD5X: Lyden forsvant plutselig i høyre høyttaler. Er slik uansett hvilken inngang jeg velger på pre. Vinyl høres i begge høyttalere som før. Mistenker jo da cd-spilleren for å ha pådratt seg et problem. Ingen god råd med unntak av å levere inn skiten antageligvis?

    Sendte en mail til Ljudtema for godt over en måned siden om laserbytte - har ikke fått svar enda. Naim Audio i England nekter plent å motta spilleren direkte. Spilleren er kjøpt brukt fra England.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Telefon eler fax er nok ofte langt bedre enn mail.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    toriamos skrev:
    CD5X: Lyden forsvant plutselig i høyre høyttaler. Er slik uansett hvilken inngang jeg velger på pre. Vinyl høres i begge høyttalere som før. Mistenker jo da cd-spilleren for å ha pådratt seg et problem. Ingen god råd med unntak av å levere inn skiten antageligvis?

    Sendte en mail til Ljudtema for godt over en måned siden om laserbytte - har ikke fått svar enda. Naim Audio i England nekter plent å motta spilleren direkte. Spilleren er kjøpt brukt fra England.
    Har du sjekket signalkabelen mellom cdp og pre?

    Norsk importør svarer raskt pr. telefon, ikke like raskt pr. mail.
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    Signalkabelen ser ok ut. Aner ikke hvordan den plutselig skulle fått en malfunksjon. Har desverre kun EN i hus, så får ikke sjekket akkurat nå. Men bør vel så sjekket ut kabelen før jeg skylder på spilleren ja.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    plug unplug plug unplug plug unplug plug unplug plug unplug ...................................begge ender.
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    Er gjort. Nothing. Er det grunn til å tro at sånt hjelper om lyden faller bort i en kanal?

    ... I så tilfelle tror jeg, jeg forsøker en ti - tjue ganger til.

    Hmmm, hjalp lite på høyre kanal. Hadde muligens en effekt på venstre kanal - lyden kommer og går med ugjevne mellomrom.
    Artig.
    Nå forsvant den helt. Her ble det tyst ja - over til vinyl!
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    toriamos skrev:
    Er gjort. Nothing. Er det grunn til å tro at sånt hjelper om lyden faller bort i en kanal?

    ... I så tilfelle tror jeg, jeg forsøker en ti - tjue ganger til.

    Hmmm, hjalp lite på høyre kanal. Hadde muligens en effekt på venstre kanal - lyden kommer og går med ugjevne mellomrom.
    Artig.
    Nå forsvant den helt. Her ble det tyst ja - over til vinyl!
    Om den forsvant helt etter pluggingen så har du feil i pluggene/ kontaktene. Over tid oksyderer kontaktflatene og ved å foreta pluggingen, "sliter" du bort skiten og skaper reine flater igjen.
    Har du ikke lest om plug- unplug 12 ganger :D på naimforum?
    Helt ærlig, dette er ikke noe ukjent fenomen. mest kjent fra mobiltelefon og trådbunden handsfree.
    Små flater, lav spenning, overgangsmotstand eller noe i den duren.

    Fortsett med pluggingen, alternativt ha litt brennevin på pinnene (f. eks vha q-tips) og foreta pluggingen pånytt. Både akevit og Cognac og blankt fungerer :)
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    Steinar O skrev:
    toriamos skrev:
    Er gjort. Nothing. Er det grunn til å tro at sånt hjelper om lyden faller bort i en kanal?

    ... I så tilfelle tror jeg, jeg forsøker en ti - tjue ganger til.

    Hmmm, hjalp lite på høyre kanal. Hadde muligens en effekt på venstre kanal - lyden kommer og går med ugjevne mellomrom.
    Artig.
    Nå forsvant den helt. Her ble det tyst ja - over til vinyl!
    Om den forsvant helt etter pluggingen så har du feil i pluggene/ kontaktene. Over tid oksyderer kontaktflatene og ved å foreta pluggingen, "sliter" du bort skiten og skaper reine flater igjen.
    har du ikke lest om plug- unplug 12 ganger på naimforum?
    Helt ærlig, dette er ikke noe ukjent fenomen. mest kjent fra mobiltelefon og trådbunden handsfree.
    Små flater, lav spenning, overgangsmotstand eller noe i den duren.

    Fortsett med pluggingen, alternativt ha litt brennevin på pinnene (f. eks vha q-tips) og foreta pluggingen pånytt. Både akevit og Cognac og blankt fungerer.
    Joa - tror jeg forstår teorien bak plugg inn og ut. Det jeg ikke forstår er hvordan jeg kan få et fenomen der lyden kommer og forsvinner - fram og tilbake noen ganger - før det hele blir dødt. Man skulle tro at plug in/out burde HJULPET å plugge inn og ut. Lyden i venstre kanal kom og gikk noen ganger - da mens kabelen var fastmontert - før den forsvant. Pluggene ser blanke og fine ut.

    Mulig man ikke skal se seg blind på korrelasjonenene her. Høyre kanal dør - får timer etter dør venstre kanal. Det at jeg har koblet til og fra en signalkabel noen ganger har muligens ingenting med dette å gjøre.

    Det skal oksydere kraftig om det går så langt at man mister signalet totalt.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    toriamos skrev:
    Steinar O skrev:
    toriamos skrev:
    Er gjort. Nothing. Er det grunn til å tro at sånt hjelper om lyden faller bort i en kanal?

    ... I så tilfelle tror jeg, jeg forsøker en ti - tjue ganger til.

    Hmmm, hjalp lite på høyre kanal. Hadde muligens en effekt på venstre kanal - lyden kommer og går med ugjevne mellomrom.
    Artig.
    Nå forsvant den helt. Her ble det tyst ja - over til vinyl!
    Om den forsvant helt etter pluggingen så har du feil i pluggene/ kontaktene. Over tid oksyderer kontaktflatene og ved å foreta pluggingen, "sliter" du bort skiten og skaper reine flater igjen.
    har du ikke lest om plug- unplug 12 ganger på naimforum?
    Helt ærlig, dette er ikke noe ukjent fenomen. mest kjent fra mobiltelefon og trådbunden handsfree.
    Små flater, lav spenning, overgangsmotstand eller noe i den duren.

    Fortsett med pluggingen, alternativt ha litt brennevin på pinnene (f. eks vha q-tips) og foreta pluggingen pånytt. Både akevit og Cognac og blankt fungerer.
    Joa - tror jeg forstår teorien bak plugg inn og ut. Det jeg ikke forstår er hvordan jeg kan få et fenomen der lyden kommer og forsvinner - fram og tilbake noen ganger - før det hele blir dødt. Man skulle tro at plug in/out burde HJULPET å plugge inn og ut. Lyden i venstre kanal kom og gikk noen ganger - da mens kabelen var fastmontert - før den forsvant. Pluggene ser blanke og fine ut.

    Mulig man ikke skal se seg blind på korrelasjonenene her. Høyre kanal dør - får timer etter dør venstre kanal. Det at jeg har koblet til og fra en signalkabel noen ganger har muligens ingenting med dette å gjøre.

    Det skal oksydere kraftig om det går så langt at man mister signalet totalt.
    Du slo selvfølgelig av spenningen først?
    Ikke unormalt det du opplever, men her kan det være dårlige forbindelser/ loddinger også, både i kabelens plugger, men også i apparatenes kontakter.
    Sett på musikk og beveg forsiktig på selve pluggene. På den måten vil du høre om signalet da kommer og går. Utover det vil ikke jeg fjernanbefale noe.
    Er ikke hjemme og kan ikke låne bort kabel.
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Har du sjekka om rca-utgangen virker som den skal?
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    Carter skrev:
    Har du sjekka om rca-utgangen virker som den skal?
    Det hadde jeg ikke - men det har jeg nå. Og den funker som den skal.
    Så da er det DIN-utgangene eller kabelen som er problemet. Kanskje har repeterende inn og ut-puttene av kabelen fått jordingene til å gå opp i limingene??
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Har du åpna spilleren og sjekka om det rett og slett er en lodding eller to i DIN-kontakten som har gått? Eller er den utilgjengelig der inne?
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    Carter skrev:
    Har du åpna spilleren og sjekka om det rett og slett er en lodding eller to i DIN-kontakten som har gått? Eller er den utilgjengelig der inne?
    Har ikke åpnet. Enda. Er temmelig manglende elektrokunnskapsrik og undres om jeg har noe inne i en CD5X å gjøre. Men kommer nok til å ta en titt uansett. Om ikke annet så for å ha gjort det.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    toriamos: skru opp din-pluggene, så skal jeg banne på at det er brudd der. Ikke loddet for traktor-pulling de der, så de sliter seg over tid, er mitt inntrykk.
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    MaHa skrev:
    toriamos: skru opp din-pluggene, så skal jeg banne på at det er brudd der. Ikke loddet for traktor-pulling de der, så de sliter seg over tid, er mitt inntrykk.
    Okei - pluggene? Er det DINene som sitter i spilleren eller i kabelen? (Jamfør støpsel/kontakt-problematikken)
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Pluggene på kabelen. Skru opp, og trekk pent tilbake, så ser du loddepunktene. Hadde brudd i en selv, ordnet seg fint hos den lokale pusheren.

    toriamos skrev:
    MaHa skrev:
    toriamos: skru opp din-pluggene, så skal jeg banne på at det er brudd der. Ikke loddet for traktor-pulling de der, så de sliter seg over tid, er mitt inntrykk.
    Okei - pluggene? Er det DINene som sitter i spilleren eller i kabelen? (Jamfør støpsel/kontakt-problematikken)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    ja det skjed med min kabel også...samme problem... bare en kanal av og til...
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    MaHa skrev:
    Pluggene på kabelen. Skru opp, og trekk pent tilbake, så ser du loddepunktene. Hadde brudd i en selv, ordnet seg fint hos den lokale pusheren.

    toriamos skrev:
    MaHa skrev:
    toriamos: skru opp din-pluggene, så skal jeg banne på at det er brudd der. Ikke loddet for traktor-pulling de der, så de sliter seg over tid, er mitt inntrykk.
    Okei - pluggene? Er det DINene som sitter i spilleren eller i kabelen? (Jamfør støpsel/kontakt-problematikken)
    Du har rett. Brudd.
    I apparatenden var det brudd ved et av tre loddepunkter. Når jeg avisolerer ser jeg at det er fire ledere - rød, blå, hvit og gul pluss en uisolert skjerm (eller lignede) Litt usikker om slike som jeg skal begynne å forsøke å lodde sammen dette her...

    ... nei - bestiller heller en ny fra Kontrapunkt. Min er grå og sikkert gammel som Metusalem.
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    En oppdatering om SBLene;
    Har flyttet litt på høyttalerne, fram og tilbake i forhold til veggen bak og avstanden mellom dem og funnet en bra plassering. Fikk et tips om å prøve å sjekke om elementene var skikkelig skrudd til. Hadde ikke sjekket dette pga at momentet skal være helt riktig noe jeg regnet med det var. Men skruene hadde omtrent løsnet. En god tilstramming var en kraftig forbedring. Nå spiller de i nærheten av praktfullt,- Tror forseglingen tålte flyttingen, men er ikke sikker. Får sette dem opp på nytt for sikkerhets skyld ;)

    Har også fått tak i noen Hifi-Review, etterfølgeren til The Flat Response med samme redaktør og skribenter. Mye interessant, legger ut noen scanninger etter hvert.
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    toriamos skrev:
    Steinar O skrev:
    nei - bestiller heller en ny fra Kontrapunkt. Min er grå og sikkert gammel som Metusalem.
    Like gammel som den som fulgte med CDS3 fra 2008 da?
    M.. trodde grå = gammel, svart = ny?
    Det er SNAIC, med både signal og strøm, som nå er svart. Signalkabelen som følger med kildene heter ikke SNAIC, iflg Naim. Den kalles gjerne "Lavender" pga fargen. De er merket med et nummer, men det er visst nummeret til den ansatte som har ferdigstilt den aktuelle kabelen, ikke betegnelsen på kabelen. Om jeg da ikke har misforstått helt.

    Naim har forøvrig en "Snaic-shaker", som rister hver kabel 180 ganger for lydens skyld ... Her fra TNTs fabrikkbesøk:

    "Naim does have a Snaic Shaker. Here is the picture to prove it--the legend on the right of the Naim logo reads: "Come shake your snaic with me". Naim sees their cabling as integral to all their products and every one is made in-house. Having been made, all the interconnects, called Snaics, are shaken 180 times to make them sound better! What does an unshaken Snaic sound like? I asked. It's impossible to answer because all Snaics are shaken before use. Are we in the realm of superstition here? Maybe. But what is attractive about Naim is the way they constantly seek to build on experience, knowledge and practice."
     

    Vedlegg

    S

    Steinar O

    Gjest
    FZ skrev:
    Interessant tråd for Aro-eiere på Naim-forum:

    http://forums.naim-audio.com/eve/forums/a/tpc/f/48019385/m/2642959917/p/9

    Det er ikke bare elektronikken til naim som anbefales jevnlig service, også Aro-armene.........
    Litt interessant, men disse trådene inneholder også en masse synsing frem og tilbake fra folk som er livredde for ikke å ha det siste eller beste for sin lp12.
    Naimforum generelt er litt preget av akkurat dette synes nå jeg da.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.799
    Antall liker
    353
    Torget vurderinger
    3
    Det som var mest interessant er hva Peter sa, han pleier å være svært konkret og har ikke for vane å "synse".
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    Carter skrev:
    toriamos skrev:
    Steinar O skrev:
    nei - bestiller heller en ny fra Kontrapunkt. Min er grå og sikkert gammel som Metusalem.
    Like gammel som den som fulgte med CDS3 fra 2008 da?
    M.. trodde grå = gammel, svart = ny?
    Det er SNAIC, med både signal og strøm, som nå er svart. Signalkabelen som følger med kildene heter ikke SNAIC, iflg Naim. Den kalles gjerne "Lavender" pga fargen. De er merket med et nummer, men det er visst nummeret til den ansatte som har ferdigstilt den aktuelle kabelen, ikke betegnelsen på kabelen. Om jeg da ikke har misforstått helt.
    Javel. Men Kontrapunkt omtaler i alle fall SNAIC som en "signal interconnectkabel." Nevner ikke strøm.

    Forøvrig så er min grå (lavendel?) signalkabel en 5-pins. Men kablene fra f.eks Flatcap, som er svart, er også en 5-pin. Men den leder kun strøm. På hjemmesiden til Naim snakker de om 4 og 5-pins SNAIC, men sier ingenting om hva som er signal og hva som er signal/strøm-kabler.

    Tja, inrømmer at kabelsystemet til Naim gjør meg forvirret.

    ... Men det er vel system i kaoset ser det ut som: Fant dette på Naim forum: "An interconnect lead is grey in colour and thinner than a SNAIC.
    Its 5 pins cover 180 degrees.
    A SNAIC's 5 pins cover 240 degrees (i.e. they are spaced more widely)
    Newer SNAICS are black - older ones are grey (but thicker than an interconnect lead)"
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    toriamos skrev:
    Carter skrev:
    toriamos skrev:
    Steinar O skrev:
    nei - bestiller heller en ny fra Kontrapunkt. Min er grå og sikkert gammel som Metusalem.
    Like gammel som den som fulgte med CDS3 fra 2008 da?
    M.. trodde grå = gammel, svart = ny?
    Det er SNAIC, med både signal og strøm, som nå er svart. Signalkabelen som følger med kildene heter ikke SNAIC, iflg Naim. Den kalles gjerne "Lavender" pga fargen. De er merket med et nummer, men det er visst nummeret til den ansatte som har ferdigstilt den aktuelle kabelen, ikke betegnelsen på kabelen. Om jeg da ikke har misforstått helt.
    Javel. Men Kontrapunkt omtaler i alle fall SNAIC som en "signal interconnectkabel." Nevner ikke strøm.
    Med strøm mener jeg at kabelen håndterer både lydsignalet og 24V til/fra pre-power og psu-pre, som Snaic 4 og 5 (pin) jo gjør. Signalkabelen fra kilde til pre håndterer kun lydsignalet (5 pins plugg, men kun tre av dem er i bruk).

    Se heller her: http://www.tomtomaudioshop.com/cables.html
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    "Men kablene fra f.eks Flatcap, som er svart, er også en 5-pin. Men den leder kun strøm. På hjemmesiden til Naim snakker de om 4 og 5-pins SNAIC, men sier ingenting om hva som er signal og hva som er signal/strøm-kabler."


    Snaic 5 fra FC/HC til kilde (feks. din CD5x) leder kun strøm, men samme kabel brukt mellom pre og FC/HC leder både 24V og signal. Snaic 4 mellom pre-power uten FC/HC leder også både 24V og signal, men ikke om der er en FC/HC (eller min fine TeddyCap) mellom pre-power - da leder den kun signal, ettersom som preampen da får strøm fra psu og ikke powerampen. Beklager om jeg gjentar det du allerede visste :)
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    Carter skrev:
    toriamos skrev:
    Carter skrev:
    toriamos skrev:
    Steinar O skrev:
    nei - bestiller heller en ny fra Kontrapunkt. Min er grå og sikkert gammel som Metusalem.
    Like gammel som den som fulgte med CDS3 fra 2008 da?
    M.. trodde grå = gammel, svart = ny?
    Det er SNAIC, med både signal og strøm, som nå er svart. Signalkabelen som følger med kildene heter ikke SNAIC, iflg Naim. Den kalles gjerne "Lavender" pga fargen. De er merket med et nummer, men det er visst nummeret til den ansatte som har ferdigstilt den aktuelle kabelen, ikke betegnelsen på kabelen. Om jeg da ikke har misforstått helt.
    Javel. Men Kontrapunkt omtaler i alle fall SNAIC som en "signal interconnectkabel." Nevner ikke strøm.
    Med strøm mener jeg at kabelen håndterer både lydsignalet og 24V til/fra pre-power og psu-pre, som Snaic 4 og 5 (pin) jo gjør. Signalkabelen fra kilde til pre håndterer kun lydsignalet (5 pins plugg, men kun tre av dem er i bruk).

    Se heller her: http://www.tomtomaudioshop.com/cables.html
    Nåja - Tom Tom er heller ikke helt stødige - de viser bilde av en 5-pins SNAIC og omtaler den som "Snaic Lead 4 Pin to 4 Pin DIN"
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    Carter skrev:
    "Men kablene fra f.eks Flatcap, som er svart, er også en 5-pin. Men den leder kun strøm. På hjemmesiden til Naim snakker de om 4 og 5-pins SNAIC, men sier ingenting om hva som er signal og hva som er signal/strøm-kabler."


    Beklager om jeg gjentar det du allerede visste :)
    Ingen fare tror jeg. Det eneste jeg nå vet er at jeg skal ha en grå interconnect 5-pins 180 grader, som IKKE kalles SNAIC, og som følger med cd-spillerene og derfor ikke alltid finnes på alle detaljistenes prislister.
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Det er den første på Tomtom-siden, som koster £75. Men er det ikke like greit å bare få en kompis/butikk med loddebolt til å fikse den? Tar fem minutter.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Les FAQ på Naimforum. Ganske så lærerikt faktisk.
    Toriamos. Du blander de ulike kablene mht farger og gammelt mot nytt.

    http://forums.naim-audio.com/eve/forums/a/tpc/f/3452929996/m/4792954107


    FZ skrev:
    Det som var mest interessant er hva Peter sa, han pleier å være svært konkret og har ikke for vane å "synse".
    Mener ikke å være negativ FZ. Mener heller ikke at Peter synser. Han virker dyktig.
    Min mening er fremdeles at man kan høre vidunderlig musikk fra en lp12 uten at den trenger å være spekket fullt opp. Om noen vil diskutere oppgraderinger, Linn eller Naim i det uendelige, så vær så god.
    Interessant? Både ja og nei for min del. :)
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.799
    Antall liker
    353
    Torget vurderinger
    3
    Steinar O skrev:
    Mener ikke å være negativ FZ. Mener heller ikke at Peter synser. Han virker dyktig.
    Min mening er fremdeles at man kan høre vidunderlig musikk fra en lp12 uten at den trenger å være spekket fullt opp. Om noen vil diskutere oppgraderinger, Linn eller Naim i det uendelige, så vær så god.
    Interessant? Både ja og nei for min del. :)
    Nå tror jeg du har misforstått litt, Steinar. Det var ikke snakk om oppgraderinger her, men vedlikehold/service for å beholde den opprinnelige lyden over tid. Altså på samme måte som ved recapping.....men det kan godt hende dette er bare vissvass. Glem hele greia....... ;)
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    Steinar O skrev:
    Les FAQ på Naimforum. Ganske så lærerikt faktisk.
    Toriamos. Du blander de ulike kablene mht farger og gammelt mot nytt.
    Det gjør jeg! Gjorde, i alle fall. Nå er alt meget mye klarere.

    Til noe annet: Har et par Monitor Audio GS10 innkommende. Burde antageligvis kjøpt noe fra Platinium-serien, men det så rart med denne økonomien.
    Er svært fornøyd med min små Dynaudo Focus 140, men tenkte jeg burde gi MA en liten sjanse. En liten sammenligningstest kommer i løpet av en uke eller to.
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.579
    Antall liker
    166
    Sted
    Trondheim
    toriamos skrev:
    Til noe annet: Har et par Monitor Audio GS10 innkommende. Burde antageligvis kjøpt noe fra Platinium-serien, men det så rart med denne økonomien.
    Er svært fornøyd med min små Dynaudo Focus 140, men tenkte jeg burde gi MA en liten sjanse. En liten sammenligningstest kommer i løpet av en uke eller to.
    Spennende!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn