Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Helt enig i at dette ligner på en kabeldiskusjon. Det handler jo grunnleggende om det samme: transport av strøm/data fra A til B.
    Ang. datakabler, så er det litt annerledes, fordi datamengden er så mye høyere. I noen av lagringsløsningene jeg jobber med skal data skrives til flere noder, over nettverket, før det sendes en acknowledge tilbake til applikasjon / OS om at data er lagret. Når hastighetene er 10/25/40 Gbps og disse linkene ofte maxes ut i 80/90% så skal det ikke mye dårlig kvalitet til på en enkelt link, med tilhørende retransmisjoner, før det påvirker hele løsningen og high speed computing blir det motsatte.
    Streaming hos oss er en bitteliten brøkdel av denne mengden data og hastighet er ikke like kritisk. Men nok om det. Er absolutt tilhenger av å lytte selv og danne seg egen mening.
    Jeg hørte ND5 XS2 og NDX2 hos Duett i Oslo og det var stor forskjell, NDX2 var mye mer åpen og detaljert, men om det var streamingdelen eller DAC eller annet er for meg umulig å si noe om.
     

    Fred11

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.07.2008
    Innlegg
    97
    Antall liker
    56
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Mange spennende temaer her.
    Vedrørende digital avspilling tror jeg at det å forsøke å forklare lydkvaliteten ut fra Teoretiske modeller er veldig vanskelig fordi det er mange svarte bokser i en digital kilde og vanvittig mange teorier om hvorvidt noe er bedre enn noe annet. Det står respekt av Lejonklou fordi det ligger en ekstremt nitidig testing av hva som spiller best og gir mest musikalsk mening bak en hver påstand. Han snur litt opp ned på ideen om at dyrest alltid er best blant annet. Disse folka er enda mer fokusert på å lytte til musikalsk endring enn folket på Naim-forumet. Tenker også det kunne vært gøy å bygge sin egen streamer etter LK sin oppskrift om man har kompetansen på å sette sammen PC-deler.

    - vedrørende kilde først er det masse å lese om dette. Min personlige erfaring er at du kan få et anlegg til å høres greit ut med 82-200 og en iPhone, men hvis man øker kvaliteten på kilden øker kvaliteten mye mer enn om man eksempelvis kjøper dyrere høyttalere. For
    meg gir dette såpass mye mening at jeg at jeg nå kjører med Linn Klimax-nait 2-Naim Allae. Tror det er det morsomste anlegget jeg har eid, men det låter også oppløst, dynamisk og musikalsk. Nait 2, til tross for å være en av de virkelige legendene til Naim, er bare 15 W per kanal. F
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Naim har jo puplisert white papers på enkelte av produktene sine.


    Uten å båberope meg kjennskap til detaljene vil jeg tro at streamingkortet er det som er mest likt mellom de forskjellige streamermodellene, DAC, strømforsyning, analogdelen og diverse mekaniske tiltak virker å være hovedforskjellene. Det gir jo ikke så mye mening å introdusere store variasjoner på streamingkomponenten siden det er en felles softwareplattform. Bedre strømforsyning og isolasjon på de dyrere modellene kan muligens ha betydning.

    Jeg ser ellers en litt rar tendens på Naimforumet der enkelte mener at Naim DAC er en oppgradering til siste generasjon streamere. Subjektivt kan det sikkert stemme for noen, men jeg mener at Naim har feilet dersom denne DACen fra 2009 som var den første separate DACen Naim bygget skal være bedre enn selskapets nyeste teknologi. Kanskje det er slik med ND5XS2 vs DAC med ekstern strømforsyning, men for NDX2 blir jeg mer tvilende.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Uavhengig av hva slags og hvilken kilde man velger, kan man spare seg for mange kroner og mye frustrasjon ved å lese litt om Naim og hvordan de tenker rundt balanse. Som nevnt her er en pre fra Naim potensielt avslørende på kilden, men det går begge veier. Har du en kilde som er på riktig nivå så slipper den godlyden du forventer i gjennom, og den fungerer kun som en linjeforsterker som ment. Er kilden i ubalanse, altså på et lavere nivå, vil du høre alt som mangler og den magiske, legendariske musikaliteten i Naim uteblir. Her tror jeg mange trår feil og oppgraderer og bytter her og der i kjeden. Rettesnoren er den klassiske tilnærmingen med mest penger brukt på kilde, like mye/litt mindre på pre, det samme forholdet på power (som er en strømforsyning til høyttalerne) og enda litt mindre/omtrent det samme på høyttalere og deretter kabler. Innen dette regimet kan man prøve seg frem innenfor suggested systems og også serier, men balansen må ikke snus på hodet. En dyr høyttaler med en rimelig kilde vil bli nådeløst.
    82 er således ikke kilen, men den var nivået under flaggskipet 52, og vil derfor avsløre umiddelbart om du har snudd rettesnoren opp ned.
     
    Sist redigert:

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Uavhengig av hva slags og hvilken kilde man velger, kan man spare seg for mange kroner og mye frustrasjon ved å lese litt om Naim og hvordan de tenker rundt balanse. Som nevnt her er en pre fra Naim potensielt avslørende på kilden, men det går begge veier. Har du en kilde som er på riktig nivå så slipper den godlyden du forventer i gjennom, og den fungerer kun som en linjeforsterker som ment. Er kilden i ubalanse, altså på et lavere nivå, vil du høre alt som mangler og den magiske, legendariske musikaliteten i Naim uteblir. Her tror jeg mange trår feil og oppgraderer og bytter her i der i kjeden. Rettesnoren er den klassiske tilnærmingen med mest penger brukt på kilde, like mye/litt mindre på pre, det samme forholdet på power (som er en strømforsyning til høyttalerne) og enda litt mindre/omtrent det samme på høyttalere og deretter kabler. Innen dette regimet kan man prøve seg frem innenfor suggested systems og også serier, men balansen må ikke snus på hodet. En dyr høyttaler med en rimelig kilde vil bli nådeløst.
    82 er således ikke kilen, men den var nivået under flaggskipet 52, og vil derfor avsløre umiddelbart om du har snudd rettesnoren opp ned.
    Det blir uhyre spennende å teste streaming på 82/200. Men minst like spennende blir det å spille LPer. Er det noe sammenheng i den rettesnoren duskriver om hvis vi sammenligner Nait XS og en gitt kilde, og 82/200 med samme kilde? Vil sistnevnte kombinasjon kunne avsløre noe Nait XS ikke klarer? Foreløpig syns jeg digitalkilden som er Node 2i spiller veldig godt sammen med Nait XS, og 82/200 er på vei inn.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kjenner ikke det du spiller på. Men hvis du synes det funker bra nå men at noe går galt med det andre, så er det en pekepinn på ubalanse. Når alt funker, det flyter og det swinger og man forstår musikken og henger seg opp i den uten at lydartefakter eller lyttetretthet og/eller noe hardt og ubehagelig forstyrrer, da har man balanse. 82/200 er nok i en annen liga enn XS.


    Det blir uhyre spennende å teste streaming på 82/200. Men minst like spennende blir det å spille LPer. Er det noe sammenheng i den rettesnoren duskriver om hvis vi sammenligner Nait XS og en gitt kilde, og 82/200 med samme kilde? Vil sistnevnte kombinasjon kunne avsløre noe Nait XS ikke klarer? Foreløpig syns jeg digitalkilden som er Node 2i spiller veldig godt sammen med Nait XS, og 82/200 er på vei inn.
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjenner ikke det du spiller på. Men hvis du synes det funker bra nå men at noe går galt med det andre, så er det en pekepinn på ubalanse. Når alt funker, det flyter og det swinger og man forstår musikken og henger seg opp i den uten at lydartefakter eller lyttetretthet og/eller noe hardt og ubehagelig forstyrrer, da har man balanse. 82/200 er nok i en annen liga enn XS.
    Spiller digitalt på Bluesound Node 2i (som kilde og DAC), Nait XS, Flatcap 2, Dynaudio Focus 160. Analogt på Pro-Ject 1Xpression m/ Ortofon 2M Black, Stageline N, ellers likt.

    Solgte akkurat Naim DAC V1 fordi Node 2i låter ganske nøyaktig like bra med sin DAC.

    Det funker veldig bra nå. Uanstrengt, luftig, punchy og rytmisk.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Det er en mulighet for at det vil endre seg litt. Forskjellen på n-dac og den du har kan bli mer åpenbare på 82/200. Jeg fikk ikke 82 til å svinge før jeg fikk cds2 og en god vinylkilde på. Men, synes fortsatt den var noe anstrengt. Den fløt ikke like godt som 52 og 72. Sistnevnte er en av mine all-time Naim favoritter. Utrolig musikalsk.

    Spiller digitalt på Bluesound Node 2i (som kilde og DAC), Nait XS, Flatcap 2, Dynaudio Focus 160. Analogt på Pro-Ject 1Xpression m/ Ortofon 2M Black, Stageline N, ellers likt.

    Solgte akkurat Naim DAC V1 fordi Node 2i låter ganske nøyaktig like bra med sin DAC.

    Det funker veldig bra nå. Uanstrengt, luftig, punchy og rytmisk.
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Det er en mulighet for at det vil endre seg litt. Forskjellen på n-dac og den du har kan bli mer åpenbare på 82/200. Jeg fikk ikke 82 til å svinge før jeg fikk cds2 og en god vinylkilde på. Men, synes fortsatt den var noe anstrengt. Den fløt ikke like godt som 52 og 72. Sistnevnte er en av mine all-time Naim favoritter. Utrolig musikalsk.
    Jeg hadde ikke nDAC, men DAC V1. Tipper nDAC er kneppet bedre, i hvert fall om jeg skal legge til grunn lovprising i alle Naim-tråder på verdensveven. Men prioriterer forsterkeri i denne omgang. Tipper neste steg vil bli en ND5 XS2 og/ eller nDAC (eller god av annet merke).
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke prøvd så mye av dac osv. Men hvis det er Naim-lyd du liker, så ville jeg puttet mest mulig av det i kjeden. Jeg har også hørt Linns DS renew på top end naim med sl2, har ikke hørt mye som var noe bedre enn det
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke prøvd så mye av dac osv. Men hvis det er Naim-lyd du liker, så ville jeg puttet mest mulig av det i kjeden. Jeg har også hørt Linns DS renew på top end naim med sl2, har ikke hørt mye som var noe bedre enn det
    Leser mye bra om streamere fra Linn. Både Majik, Akurate og Renew har blitt nevnt på dette forumet og moderforumet til Naim. Har selv aldri hørt noen av de. Innebygget DAC i Renew som var i bruk når du hørte det på Naim-oppsettet, ikke noe eksternt?
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Tror det. Var med 552/300 og sl2. Helt nydelig.

    Leser mye bra om streamere fra Linn. Både Majik, Akurate og Renew har blitt nevnt på dette forumet og moderforumet til Naim. Har selv aldri hørt noen av de. Innebygget DAC i Renew som var i bruk når du hørte det på Naim-oppsettet, ikke noe eksternt?
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Personlig hadde jeg holdt meg til Naim i Naim-oppsett. Linn har mange av de samme verdiene og derfor spiller det godt sammen, men det er nok avhengig av hva med Naim man liker for å like Linn i oppsettet. God Linn ligner mer på større Naim. Mer ro, litt mer tilbaketrukket enn in your face-tendensen i mindre Naim. Satt på spissen. Jeg liker best Naim-høyttalere med Naim også, men det er min smak. Flere merker som funker med Naim.
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Fikk akkurat mye dypere bass her i stua! Flyttet Allaene mine så langt inn mot bakveggen Chord-kablene gir meg lov til. Stor forskjell!
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    I går kveld kom NAC 82 og NAP 200 inn døra, sammen med en Linn Majik DS. Makan til musikkmoro! Her er det presisjon, rytme, driv og trøkk i bøtter og spann. Dynaudio Focus 160 har aldri hørtes bedre ut. Fryktelig enkel i bruk og lett å like denne Majiken, også - uten at jeg skal messe for mye om den i Naim-tråden ;-)
     

    kristofferb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2011
    Innlegg
    114
    Antall liker
    49
    Sted
    Østlandet
    God kveld! Er det noen her som har erfaring med Uniti Atom på store høyttalere i store rom? Vil den ha nok kraft til mine Tannoy Legacy Arden? Rommet de spiller i er 67kvm.
    Vennlig hilsen Kristoffer
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    God kveld! Er det noen her som har erfaring med Uniti Atom på store høyttalere i store rom? Vil den ha nok kraft til mine Tannoy Legacy Arden? Rommet de spiller i er 67kvm.
    Vennlig hilsen Kristoffer
    Jeg kjenner ikke til Tannoy overhodet, men i den grad det er sammenlignbart. Jeg brukte Harbeth 5+ med Uniti Atom en periode og tenkte at; dette kan jeg fint leve med, det ga meg gode musikkopplevelser. Da hovedanlegget ble satt inn igjen var det åpenbart at HT profiterte på det.

    Å koble en kombienhet til 30K, sammen med en HT til 60K gir etter min mening ubalanse. For noen vil det kanskje være en midlertidig løsning, for andre en god løsning fordi det kun fokuseres på musikken.

    Atom satt sammen med riktig høyttaler gjør den til en perle, veldig god vfm etter min mening.
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Noen som bruker eller har brukt/ hørt Kudos koblet til Naim? Jeg leser svært spennende ting om Cardea Super 20. Kan også virke som at det som vektlegges i høyttaleren er noe Naim kan finne på å utnytte på en god måte.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Noen som bruker eller har brukt/ hørt Kudos koblet til Naim? Jeg leser svært spennende ting om Cardea Super 20. Kan også virke som at det som vektlegges i høyttaleren er noe Naim kan finne på å utnytte på en god måte.
    Jeg har eid og hørt Kudos i eget oppsett flere ganger, også Super 20. Det er en veldig god høyttaler og veldig anerkjent på UK forumet. Jeg eier ikke Kudos idag og det kan forklares på følgende måte.

    Focal Sopra No 2 omtales på UK forumet som et elsk/ hat objekt og av den grunn er det sikkert mange som styrer unna. Jeg tok meg bryet å låne dem hjem i eget oppsett. Selv om den nok sikkert ikke er en perfekt høyttaler, fungerer den bedre enn noen annen høyttaler jeg har hatt i rommet. Den "snakker" simpelthen til meg :)

    På et tidligere tidspunkt prøvde jeg Sopra No 1 i loftsrommet og selv om det ikke ble kjøp den gangen, tiltrakk den seg min oppmerksomhet på flere områder som ingen annen HT hadde gjort.
    På samme måte fanget Harbeth C7 oppmerksomheten min, mens Super 20 som jeg da også hadde i hus ikke gjorde det, ihvertfall ikke på samme vis.

    Konklusjonen får bli; prøv og døm sjøl, utfallet kan bli et helt annet hos deg enn hos andre..... eller hos meg. Skjønner? :)
     
    Sist redigert av en moderator:

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    394
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    14
    Det er mange hos Naim community som er litt negative til Kudos på Naim. Det sies at diskanten til Kudos kan være litt vel pågående i avslørende og energiske Naim-anlegg.
     

    kristofferb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2011
    Innlegg
    114
    Antall liker
    49
    Sted
    Østlandet
    Jeg kjenner ikke til Tannoy overhodet, men i den grad det er sammenlignbart. Jeg brukte Harbeth 5+ med Uniti Atom en periode og tenkte at; dette kan jeg fint leve med, det ga meg gode musikkopplevelser. Da hovedanlegget ble satt inn igjen var det åpenbart at HT profiterte på det.

    Å koble en kombienhet til 30K, sammen med en HT til 60K gir etter min mening ubalanse. For noen vil det kanskje være en midlertidig løsning, for andre en god løsning fordi det kun fokuseres på musikken.

    Atom satt sammen med riktig høyttaler gjør den til en perle, veldig god vfm etter min mening.
    Hjertelig takk for innspill! Fant faktisk en test av de aktuelle høyttalerne med en Naim Uniti Star som var rimelig optimistisk, så kanskje det er verdt et forsøk. Ser at det som du skriver er en ubalanse i pris på kombienhet og HT (Tannoy Legacy Arden ligger til 90k). Her handler det vel om at jeg forsøker å finne en grei løsning ettersom en større del av budsjettet enn planlagt gikk til HT:)
     

    Fred11

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.07.2008
    Innlegg
    97
    Antall liker
    56
    Torget vurderinger
    1
    Noen som bruker eller har brukt/ hørt Kudos koblet til Naim? Jeg leser svært spennende ting om Cardea Super 20. Kan også virke som at det som vektlegges i høyttaleren er noe Naim kan finne på å utnytte på en god måte.
    Hei igjen!
    Har hatt Kudos X3 og opplevde at den låter veldig bra og imponerende, men blir lyttetrett ganske raskt, særlig i diskantområdet. Liker Neat mye bedre, særlig Neat Iota Alpha (som jeg har nå) og enda bedre Neat Xplorer. Spendor spiller også veldig naturlig og engasjerende, synes jeg. Tror Grahams Ls6 også skal være nydelige. Finnes et par på Finn. Harbeth og Focal har jeg ikke hørt, men er nok også veldig bra.
    F
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen!
    Har hatt Kudos X3 og opplevde at den låter veldig bra og imponerende, men blir lyttetrett ganske raskt, særlig i diskantområdet. Liker Neat mye bedre, særlig Neat Iota Alpha (som jeg har nå) og enda bedre Neat Xplorer. Spendor spiller også veldig naturlig og engasjerende, synes jeg. Tror Grahams Ls6 også skal være nydelige. Finnes et par på Finn. Harbeth og Focal har jeg ikke hørt, men er nok også veldig bra.
    F
    Hei igjen!

    Ja, det er så mye der ute... Spendor, ProAC og Audiovector er tre andre spennende fabrikanter.
     

    Fred11

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.07.2008
    Innlegg
    97
    Antall liker
    56
    Torget vurderinger
    1
    Det er mye, men kan være fint å redusere massene litt. På naim-forumet er det Naims egne, Neat, Spendor, Harbeth, Kudos, Dynaudio og noe Focal som folk velger mest av. Min erfaring er at Spendor er på den snilleste delen av skalaen, Neat, Harbeth i midten og Naim og til sist Kudos som er av det mest intense delen av skalaen. Å matche oppsettet så det blir balansert og lyttervennlig uten å bli kjedelig er nøkkelen.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Hei igjen!
    Har hatt Kudos X3 og opplevde at den låter veldig bra og imponerende, men blir lyttetrett ganske raskt, særlig i diskantområdet.
    F
    Personer med andre preferanser, smak, rom, oppsett etc vil kunne oppleve Kudos annerledes enn denne beskrivelsen og det var også mitt poeng fra tidligere post.
    Man må (dessverre) prøve sjøl er min erfaring :) Dessverre fordi det er krevende å dra i hus alle HT designer som finnes der ute.


    Å matche oppsettet så det blir balansert og lyttervennlig uten å bli kjedelig er nøkkelen.
    Helt enig :)
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    381
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Spennende diskusjon om høyttalere her. Det var meg som hadde kudos s20 til salgs på finn. Har nå konkludert med at de beholdes en stund til.

    Har hatt ulike høyttalere med naim 200/202. Proac 1.5: veldig bra, men timing og dynamikk var ikke helt på høyden med det beste i dag. Spendor s8: ikke for meg. Musikken ble udynamisk. Jeg skrudde derfor opp volumet og resultatet ble lyttetretthet. Neat momentum: spennende høyttaler med masse fart og dynamikk. Diskanten er for lys. Resultatet er lyttetretthet. Kudos super 20: beste jeg har hatt i hus. Masse innsikt i musikken. Behagelig lydbilde. Jeg fristes ikke til å skru opp volumet, men nyter følelsen av dynamikk, utslag og innsikt på lave volumer.

    Det er mine erfaringer i mitt rom. Ikke helt upartisk selvsagt.
     

    Fred11

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.07.2008
    Innlegg
    97
    Antall liker
    56
    Torget vurderinger
    1
    Spennende diskusjon om høyttalere her. Det var meg som hadde kudos s20 til salgs på finn. Har nå konkludert med at de beholdes en stund til.

    Har hatt ulike høyttalere med naim 200/202. Proac 1.5: veldig bra, men timing og dynamikk var ikke helt på høyden med det beste i dag. Spendor s8: ikke for meg. Musikken ble udynamisk. Jeg skrudde derfor opp volumet og resultatet ble lyttetretthet. Neat momentum: spennende høyttaler med masse fart og dynamikk. Diskanten er for lys. Resultatet er lyttetretthet. Kudos super 20: beste jeg har hatt i hus. Masse innsikt i musikken. Behagelig lydbilde. Jeg fristes ikke til å skru opp volumet, men nyter følelsen av dynamikk, utslag og innsikt på lave volumer.

    Det er mine erfaringer i mitt rom. Ikke helt upartisk selvsagt.
    Hei! Min erfaring er med X3 og ikke en så god høyttaler som Super 20. X3 har veldig dynamikk og driv, ble bare litt for mye i lengden hos meg. Lurer på om det kan være Seas-diskanten i den? F
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Det er mye fint der ute. KEF R700 ser for eksempel spennende ut. Skal prøve å få en hjemmedemo på B&W 702 S2, også. Har kun hørt de minste i 700-serien, på en Powernode. Og den imponerte stort. Meget spent på hva 82/200 kan få ut av størstemann.
     

    Fred11

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.07.2008
    Innlegg
    97
    Antall liker
    56
    Torget vurderinger
    1
    Og PMC er populært blant Naim-folk. B&W er fy fy. Ikke spør meg hvorfor: )
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Ja, vet det er en høyt ansett kombo. Og det låter indeed veldig fint. Jeg må bare åræve å få til noen home demos, kanskje jeg slår fra meg hele greia etterhvert. Eller ender opp med Special Forty, så gikk hele planen om floorstanders i vasken.
     

    taffern

    Medlem
    Ble medlem
    18.03.2018
    Innlegg
    42
    Antall liker
    27
    Ja, vet det er en høyt ansett kombo. Og det låter indeed veldig fint. Jeg må bare åræve å få til noen home demos, kanskje jeg slår fra meg hele greia etterhvert. Eller ender opp med Special Forty, så gikk hele planen om floorstanders i vasken.
    Har et par Piega Coax 70.2 til salgs om det skulle være av interesse. Spilt på både 202/200/NDX2 og nå 552/300/NDX2 :) Selges grunnet flytting hvor jeg vil få et mindre lytterom. Ligger på Finn og Torget :)
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Har et par Piega Coax 70.2 til salgs om det skulle være av interesse. Spilt på både 202/200/NDX2 og nå 552/300/NDX2 :) Selges grunnet flytting hvor jeg vil få et mindre lytterom. Ligger på Finn og Torget :)
    Jeg har titta litt på Piega. Men 50k blir i stiveste laget. Opplever du det som god match med Naim?
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    ProAc, noen som har hørt/ eid/ likt dette merket med Naim? For eksempel Response D15? Ser det ligger et par ute til en pen pris.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Hadde D15 i et par år og likte dem veldig godt.
    Prøvde dem med mye forskjellig, men aldri Naim.
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    381
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hatt forløperen d1.5 sammen ned naim. Det var bra men ikke så mye PRAT som med andre høyttalere jeg har hatt. Kirkelig kulturverksted låt nydelig, men pop og rock ble litt flatt. 😀
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hatt forløperen d1.5 sammen ned naim. Det var bra men ikke så mye PRAT som med andre høyttalere jeg har hatt. Kirkelig kulturverksted låt nydelig, men pop og rock ble litt flatt. 😀
    Ok, det er omtrent det jeg ønsker å unngå :) Takk for svar.

    T
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn