Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Kanskje det er på tide å begrave PRaT-begrepet? Det startet vel antagelig som et av Ivor Tiefenbruns salgsknep i et svært polarisert hifimarked på 70- og 80-tallet, men dagens Naim er jo så mye mer, og kanskje ikke så forskjellig fra enkelte andre produsenters produkter. Det er jo ganske små nyanser vi diskuterer her vel?

    Naimsjef Paul Stephenson har sagt at Naim ønsker at vi skal høre alle musikerne hele tiden, så jeg antar at transparens er et ideal i Salisbury nå for tiden.

    Hva planlegger du å erstatte Superuniti med, Lyngen?
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Siden jeg startet denne ballen så får jeg forsøke å legge den ned igjen da.
    Man sitter vel ikke og lytter etter noe annet enn musikken? Poenget er at man kan reflektere over hvorfor man engasjeres av noen produsenters produkter?
    Jeg sier ikke at Naim er den eneste i verden som får til dette, men kanskje en av få. Man ser ihvertfall sånn på det når man er "hjernevasket".

    Man må bare smile av SuperUniti test der den beskrives som flat, endimensjonal eller hva det nå var, samtidig som man engasjeres og kobler det man hører til noe spesielt. Kanskje er det musikk?
    Jeg byr 10K for SU`n din Lyngen, siden det er hva folk tydeligvis vil betale for en boks som "bare" spiller musikk

    :eek:
    Mvh
    Jeg leste et sted at den manglet dybde i lydbildet, men jeg la faktisk ikke merke til det selv. Et forsterker kan jo meget vel låte engasjerende (pulserende o.l.) selv om lydbildet skulle være lite. Det virker litt for meg at noen har greid å prente inn en litt urealistisk holdning om at Naim er unike musikkformidlere når de kanskje mer reelt er en av mange merker som låter godt. Men det synes for meg at Naim ikke er av de mest transparente.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Hva planlegger du å erstatte Superuniti med, Lyngen?
    Har ikke solgt Sugden :). Men når NAD M51 kommer i hus så kunne det vært moro å prøvd å ta signalet rett i en effektforsterker. Litt nysgjerrig på NuForce (klasseD) og gjemme de inn i TV-benken. Men ikke uten demolån. Ellers må jeg nok opp i high-end sjiktet for å overgå Sugden. Tror det er veldig vanskelig å finne noe bedre enn den i prisklassen.

    Prøvde såvidt å sammenligne Dac´ene i Naim og NAD. De virket å være på samme nivå, godt over Hegel. Så Dac´en i SU er meget god!
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Selv liker jeg best å lytte til musikken. ;)
    Man kan nyte musikk i stort monn uansett om anlegget låter analytisk, varmt, tregt eller rapp. Jeg nøt musikk med de tregere ProAc også. Musikkgleden har ikke avtatt etter mer analytiske Focal. Det er mange veier til nytelse. Det er heller ikke gitt at en med svært dyrt anlegg får mer glede av musikk enn en med et billig gammelt anlegg.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Man kan nyte musikk i stort monn uansett om anlegget låter analytisk, varmt, tregt eller rapp. Jeg nøt musikk med de tregere ProAc også. Det er mange veier til nytelse.

    Noen liker lakk og lær, finnes visst talatuter med det også. ikke SM men SF

    wink wink, nod nod
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.584
    Antall liker
    169
    Sted
    Trondheim
    Hvorfor Naim ?
    Lyden engasjerer meg.
    Musikken driver frem på en måte jeg liker.
    Dynamikk og energi Naim formidler passer mine ører.
    Også til det viktigste, spille glede! Disse boksene for meg til å høre på 50,60,70,80 talls innspillinger,
    referanse innspillinger, digitale innspillinger for å nevne noen. Med andre ord hele musikk samlingen min, noe som
    jeg tenker er det viktigste med et oppsett.
    Jeg har prøvd/ hørt andre oppsett som får meg til å velge bort enkelte innspillinger, noe jeg ikke kunne leve med.
    Men for all del, det er sikkert ikke bare Naim som for musikken til å låte bra! Men få er så komplett leverandør som
    Naim er, noe som passer meg.
    Dette er selvfølgelig bare noen tanker JEG har.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Hadde tenkt å skrive en liten snutt om HiCap på SN/Stageline, og nå passer det jo bra, gitt diskusjonen ovenfor. For noen dager siden satt jeg HC tilbake på SN etter et opphold på Stageline. HC forvandlet SL, den ble et helt nytt RIAA-trinn i forhold til å fore den med saft fra SN. Udiskutabelt bedre på alle måter.

    Jeg må ta dèt forbeholdet at erfaringene her gjelder i mitt system, aner ingenting om hvordan dette oppleves i andre systemer. Da jeg koblet HC tilbake på SN, ble det med ett klart hva som skjedde. Alt blir klarere og mer detaljert, instrumenter klinger bedre og stemmer høres fantastiske ut. Men jeg synes allerede naken SN lyder mer enn detaljert nok i mitt system, det blir på en måte litt unødvendig staffasje (?). Og jeg synes SN svinger betydelig mer naken enn med HC, den er rett og slett mer engasjerende naken hos meg.

    Det kan jo være at DAC'en i SN ikke er god nok kilde med SN/HC og Wilson Benesch, altså at systemet blir litt baktungt, og preampen i SN med HC tilkoblet fortjener en bedre kilde. Det er litt mindre forskjell mellom SN naken og med HC med platespilleren som kilde (SL får strøm fra SN i begge tilfellene) enn med DAC'en som kilde kanskje, men hva dette betyr aner jeg ikke. Uansett, jeg kan vel ta lærdom av dette og konstatere at source first vel er det viktigste, altså HC på SL i dette tilfellet.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Ser på Naimforum at tilbakemeldingene på DR strømforsyningene begynner å komme. Ingen foreløpig fra personer som har hatt en hjemme, men fra seansen hos TomTom audio. Alle virker positive, men jeg hadde ikke ventet annet. For meg virker det som at `en må stå frem som kritisk før resten tør å si noe. Omtrent som Reinsdyr vandringen over fjellet hvor en av dyrene må krysse veien før resten kommer løpende etter.
    Selv mangler jeg ettpar Hicaper, evt en Supercap og er selvsagt litt spent på fortsettelsen.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Hvorfor forventer du at noen skal kritisere forandringene da? Naim har vel ikke for vane å lansere nyvinninger som reduserer lydkvaliteten? Dette er jo en komponentoppgradering, der en enkel og billig komponent erstattes av en ny krets som nedstammer fra NAP500 (som jo er en anerkjent forsterker). XP5XS er designet fra grunnen av med den nye regulatorteknologien, og den skal jo ha en svært respektabel ytelse målt mot den dobbelt så dyre XPS. Skulle tro at dette er en mer substansiell oppgradering enn en "dum" tweak som f.eks. Powerline.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg forventer at noen skal kritisere de på bakgrunn av alle de andre som lager psu til Naim alltid har sverget til andre regulatorer fordi den Naim har brukt ikke er god nok på støy. Nå blir det "velkommen etter og de andre hadde rett" diskusjon. Noen mener at Naim nå er på vei vekk fra midtbass humpen og på vei mot glattere lyd, altså det som mange forbinder med Naim.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg forventer at noen skal kritisere de på bakgrunn av alle de andre som lager psu til Naim alltid har sverget til andre regulatorer fordi den Naim har brukt ikke er god nok på støy.
    Er ingen ekspert på området, langt ifra faktisk, men er ikke Switchmode noe av det mest støyende power man kan tenke seg?


    Noen mener at Naim nå er på vei vekk fra midtbass humpen og på vei mot glattere lyd, altså det som mange forbinder med Naim.
    Håper de noen tar feil
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg også håper de tar feil og særlig etter å ha forsøkt 3dje parts strømforsyning. Det er et godt stykke unna den signaturen jeg ønsker fra Naim det jeg hørte de 3 ukene jeg eide minTeddyxps.
    Jeg personlig har trua på at ingeniørene i Salisbury vet hva de gjør denne gangen også. Dette hadde jeg når jeg bestillte xp5xs til dacen og det kommer jeg til å ha den dagen jeg ringer inn til Kontrapunkt og bestiller meg en DR hicap også.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Selve ringkjernetrafoen er jo fremdeles den samme som som Naim alltid har brukt, og er mye kraftigere enn konkurrentenes. Med bedre regulering og krefter i bunn kan vi jo håpe å få i både pose og sekk.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Den vil i så fall være eneste XS Power med regulator teknologien implementert??
    Under White paper for power supply er ikke XP5XS nevnt. Har du lest dette noe sted BM?

    XP5XS er designet fra grunnen av med den nye regulatorteknologien, og den skal jo ha en svært respektabel ytelse målt mot den dobbelt så dyre XPS. Skulle tro at dette er en mer substansiell oppgradering enn en "dum" tweak som f.eks. Powerline.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    rykter fra paalitlige kilder i uk forteller at denne psu-oppgraderingen er stor, f.eks like stor som a gå fra en hicap til en xps,
    et lite prispåslag er det riktignok, men mer valuta for pengene altså.

    blir vel nødt til å pakke ned psu-ene til høsten og få dem over til salisbury :)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg ser frem til å få kjøpt en til nac282. Den jeg allerede har med alminnelige regululatorer går over på Superline riiaen.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Den vil i så fall være eneste XS Power med regulator teknologien implementert??
    Under White paper for power supply er ikke XP5XS nevnt. Har du lest dette noe sted BM?
    Det jeg leste, fra en av insiderne på Naimforumet, var at XP5XS er konstruert fra grunnen av med kunnskap fra DR-prosjektet, dette ble gitt som forklaring på at XP5XS ikke var på listen over strømforsyninger som kunne oppgraderes. Det betyr ikke nødvendigvis at den inneholder DR-komponenten - det vet jeg ingenting om - men jeg antar den bruker en variant av denne reguleringsteknologien. Kanskje en forenklet variant siden den er "entry-level".

    Den lange DR-tråden på Naimforumet er forresten tidvis interessant lesning.
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Flatcap (en av variantene) på NAC112 skulle være en grei oppgradering. Hvilken bør jeg gå for, for bedst mulig ytelse ifht. kost? Jeg har lest om FC2, men det er jo kommet XS siden da.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Flatcap2 har 2 stk. 22V power, mens FC2X har 1 stk. 22V og 1 stk. 24V. Sistnevnte power skal med fordel forsyne preamp. ved bruk av begge.
    FCXS har kun 24V power.
    Om det er hørbart vet jeg ikke, men det bør være en viss forskjell i pris. Jeg ville ha gått for XS.

    Mvh

    Flatcap (en av variantene) på NAC112 skulle være en grei oppgradering. Hvilken bør jeg gå for, for bedst mulig ytelse ifht. kost? Jeg har lest om FC2, men det er jo kommet XS siden da.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    The FlatCap doesn't use the same regulators as the higher end PSUs and so cannot benefit from the DR development (so stays the same) and the XP5XS (as a recent product) was designed with the knowledge / hindsight of the work being done on the DR project.
    Phil Harris Tech Support ( hentet fra DR tråden på Naim- Forum)

    Så da er den antakelig inspirert av DR, uten å direkte inneha teknologien fullt ut.

    Mvh


    Det jeg leste, fra en av insiderne på Naimforumet, var at XP5XS er konstruert fra grunnen av med kunnskap fra DR-prosjektet, dette ble gitt som forklaring på at XP5XS ikke var på listen over strømforsyninger som kunne oppgraderes. Det betyr ikke nødvendigvis at den inneholder DR-komponenten - det vet jeg ingenting om - men jeg antar den bruker en variant av denne reguleringsteknologien. Kanskje en forenklet variant siden den er "entry-level".

    Den lange DR-tråden på Naimforumet er forresten tidvis interessant lesning.
     
    Sist redigert av en moderator:
    M

    medlem215396

    Gjest
    Lyttet nylig til UnitiQute og SuperUniti under kontrollerte former.
    Må si det er noen av de morsomste og mest underholdende musikkopplevelser jeg har hatt på lenge.
    Jeg har lyst på begge.
    Siden rommet var dempet ganske kraftig fikk jeg i tillegg en aha opplevelse av hva riktig demping og akustikk i rommet gjør for musikkopplevelsen. Du verden. Presisjon, intimitet og tilstedeværelse.

    Jeg er på saken og har (pånytt) eksperimentert med demping av førsterefleksjons punktene i eget rom. Videre "klappet" jeg meg rundt i rommet og hørte økt aktivitet i HT hjørnene. Etter en kjapp plassering av diverse hagemøbel puter, hører jeg umiddelbart at lyden drar i riktig retning.
    Har funnet noen overbevisende produkter som skal i hus.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Superuniti står på min ønskeliste også. Så enkelt kan det være å skaffe seg et toppklasse musikkanlegg. Skjønner jo at folk ser fordeler med separate komponenter, men da lusker jo alltid oppgraderingsspøkelset i bakgrunnen, en strømforsyning her og en forforsterker der. Det er frihet i strenge rammer.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg skal banne på at med DR oppgraderingen blir det enda tørrere. Enda "bedre" regulering jo tørrere etter min mening!

    Mvh Geir
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Kommer jo sikkert mange gode strømforsyninger med klassisk regulering på bruktmarkedet snart. Gode nyheter altså, dersom det er disse som gjør susen.
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Takk for svar.
    Jeg er litt usikker på hvilken vei jeg skal gå. Source first omtales ofte, men hvor bokstavelig skal dette tas? Vil det ha noen effekt å skaffe seg en nDAC med forforsterkeren jeg har idag eller må den oppgraderes først (enten byttes helt ut, eller oppgraderes med FC) for å kunne levere signal fra enheten tidligere i kjeden?
    Flatcap2 har 2 stk. 22V power, mens FC2X har 1 stk. 22V og 1 stk. 24V. Sistnevnte power skal med fordel forsyne preamp. ved bruk av begge.
    FCXS har kun 24V power.
    Om det er hørbart vet jeg ikke, men det bør være en viss forskjell i pris. Jeg ville ha gått for XS.

    Mvh
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    I den grad mitt råd er verdt noe. Finn ut av hvor du vil, hvilken plan har du, hvor vil du ende med ditt oppsett?
    Naim streamer en en god start og alle kan oppgraderes med ekstern PSU på Burndy nivå (XP....osv)
    ND5XS for XS serien eller lavere, NDX for SuperNait, 202 osv. Det er ihvertfall min tankegang.

    Dac dersom du trenger flere innganger. Dacen beskrives som oppgradering på NDX (for noen)

    Pre/ Power, integrert eller alt i en boks? Budsjett og plan avgjør. Allae henger med videre et godt stykke oppover.

    Mvh


    Takk for svar.
    Jeg er litt usikker på hvilken vei jeg skal gå. Source first omtales ofte, men hvor bokstavelig skal dette tas? Vil det ha noen effekt å skaffe seg en nDAC med forforsterkeren jeg har idag eller må den oppgraderes først (enten byttes helt ut, eller oppgraderes med FC) for å kunne levere signal fra enheten tidligere i kjeden?
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Hei.
    Jo, det er verdt noe, absolutt, det er derfor jeg spør her.
    Jeg har ingen spesiell plan. Jeg har jo Allae som komponentene tidligere i kjeden slett ikke matcher og jeg har lest at 112 ikke er en god forforsterker. Jeg liker min 112/150, men ønsker å finne ut potensialet i de bedre komponentene. Jeg har selv ikke hørt annet enn Nait 5i (På QLN M20), så jeg har egentlig ikke noe referansegrunnlag. Man må danne seg sin egen mening om lyden, mener jeg også, men når man er så grønn som jeg må man også velge å lytte til folk som har mere erfaring. Jeg velger å anta at på bakgrunn av det jeg har lest om 112, finnes det mange mye bedre forsterkere derute.
    Skal man gå integrert, alt-i-en, pre/power? Den er jeg usikker på. Jeg har vært innom flere sammensettinger: De seneste har vært 202/200 (202/150 som en start) og SuperNait (Som fortsatt er en varm kandidat). 202/200 forutsetter nesten en nDAC. Med S'Nait blir en nDAC overkill, men kanskje DAC'en i boksen er god som den er? Den kan jo oppgraderes med PSU om man ønsker. Nettverksspillerne har jeg ingen erfaring med. Jeg har Sonos idag, men det er ikke et must at den fortsatt skal bli værende i oppsettet. Gjør en SuperUniti det bedre er det også en god kandidat. Men som sagt; Jeg har ikke hørt de forskjellige oppsettenee så derfor spør jeg her.
    I den grad mitt råd er verdt noe. Finn ut av hvor du vil, hvilken plan har du, hvor vil du ende med ditt oppsett?
    Det store problem, budsjettet, løses enten ved å oppgradere litt og litt eller å gå for en rimeligere løsning. Spørsmålet er om man blir fornøyd med den rimeligere?
    Naim streamer en en god start og alle kan oppgraderes med ekstern PSU på Burndy nivå (XP....osv)
    ND5XS for XS serien eller lavere, NDX for SuperNait, 202 osv. Det er ihvertfall min tankegang.

    Dac dersom du trenger flere innganger. Dacen beskrives som oppgradering på NDX (for noen)

    Pre/ Power, integrert eller alt i en boks? Budsjett og plan avgjør. Allae henger med videre et godt stykke oppover.

    Mvh
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Sonos inn i Ndac vil være en god start, men det vil også en 202. Jeg fikk hakeslipp når jeg gikk fra 112/flatcap2xs til 202. Så mye mer dynamikk og opplevde krefter hadde jeg ikke trodd jeg ville få. 112 er ikke dårlig synes jeg, og jeg eide min ett par år sammen med 150, men 202 er et skritt i alle riktige retninger.
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    383
    Antall liker
    200
    Torget vurderinger
    1
    Lyttet nylig til UnitiQute og SuperUniti under kontrollerte former.
    Må si det er noen av de morsomste og mest underholdende musikkopplevelser jeg har hatt på lenge.
    Jeg har lyst på begge.
    Siden rommet var dempet ganske kraftig fikk jeg i tillegg en aha opplevelse av hva riktig demping og akustikk i rommet gjør for musikkopplevelsen. Du verden. Presisjon, intimitet og tilstedeværelse.

    Jeg er på saken og har (pånytt) eksperimentert med demping av førsterefleksjons punktene i eget rom. Videre "klappet" jeg meg rundt i rommet og hørte økt aktivitet i HT hjørnene. Etter en kjapp plassering av diverse hagemøbel puter, hører jeg umiddelbart at lyden drar i riktig retning.
    Har funnet noen overbevisende produkter som skal i hus.

    Ja akustiske tiltak kan gjøre mye av seg. Men det avhenger selvsagt av hvor håpløst utgangspunktet er. Jeg har prøvet og feilet en del her. Madrasser opp etter veggene var for meg en fin måte og teste ut hvor mye demping kan bety. Så kan man jobbe videre med Rockwoolplater o.l. etterpå. Her kan man gjøre mye med sunn fornuft og billig egeninnsats. Ellers er sikkert alt det dyre man kan kjøp også veldig bra...
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Hei.
    Jeg har ingen spesiell plan.
    Da kan du jo velge hva som helst egentlig.

    Det essensielle her er å ikke bare tenke forsterker. En integrert krever en kilde på samme nivå eller bedre.
    En power krever en pre. på same nivå eller bedre.
    Om du ikke følger denne filosofien, mister du noe av det spektakulære ved Naim.
    Ved å benytte en alt i ett boks eller å følge anbefalte oppsett slipper du å tenke særlig sjøl, annet enn å holde budsjett.

    Hva med å nyte det du har inntil salg? Inntil da kan du gjøre research på N- forum/ hos forhandler.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Så kan man jobbe videre med Rockwoolplater o.l. etterpå. Her kan man gjøre mye med sunn fornuft og billig egeninnsats. Ellers er sikkert alt det dyre man kan kjøp også veldig bra...
    Utfallet ved eksperimentet med putene jeg benytter viser at dette er veien å gå. Å bruke masse penger på produkter, uten å ha kontroll på akustikken blir ikke særlig seriøst. Forskjellen er gedigen egentlig.
     
    L

    lasse5214

    Gjest
    Tenkte å starte et sparingsprosjekt med tanke på en Naim cd spiller.
    Så kan jeg jo spørre dere guruer her.
    Hvilken av Naim sine spillere gir mest for penga, rent lydmessig ?

    Jeg har Naim Nait 5i-2 integrert forsterker og er fornøyd med den.

    Takk for gode tips.

    Lasse :)
     

    onkeljonny

    Medlem
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    37
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Tenkte å starte et sparingsprosjekt med tanke på en Naim cd spiller.
    Så kan jeg jo spørre dere guruer her.
    Hvilken av Naim sine spillere gir mest for penga, rent lydmessig ?

    Jeg har Naim Nait 5i-2 integrert forsterker og er fornøyd med den.

    Takk for gode tips.

    Lasse :)

    Det kommer en del gode CD-spillere billig på bruktmarkedet nå - antagelig fordi folk går over til diskbaserte løsninger. Hvilket prisleie hadde du tenkt deg?

    "Mest for penga" er en størrelse det er vanskelig å måle, men for en som allerede har en Nait 5i-2 er svaret antagelig en brukt CD5XS, som man burde kunne få for 8-9000 kr.

    Det kan selvfølgelig ta litt tid før det man ønsker seg dukker opp på bruktmarkedet, men ventetiden er godt betalt. Naim-saker er velbygde og lever lenge.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg ville helt klart gått for en cd5xs iogmed at den også har en digital utgang som muligjør bruk av drivverk.
     
    L

    lasse5214

    Gjest
    Takk for gode tips. Litt usikker på hvor stor tålmodighet
    jeg har med tanke på sparing.
    Ser at xs spilleren koster rundt 15-20 tusen og det
    skulle være mulig å klare.

    Lasse :)
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Takk for gode tips. Litt usikker på hvor stor tålmodighet
    jeg har med tanke på sparing.
    Ser at xs spilleren koster rundt 15-20 tusen og det
    skulle være mulig å klare.

    Lasse :)
    Før jeg gikk over til HD-basert avspilling (Sonos) hadde jeg en CD5XS. Super spiller!
    (Det ligger en på brukten nå, i øvrig..)
     
    L

    lasse5214

    Gjest
    Hei, ja jeg har sett den men den kommer
    litt for tidlig for meg.
    Som sagt jeg må spare litt først.
    Har vært inne på Naim sin Dac også.
    Lasse :)
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Har en Naim-komponent på test...og det er første gang for meg.
    Er det slik at Naim er spesielt avhengig av å være skikkelige varme før de låter som de skal? At det er en kjent sak?

    O.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn