Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    utgatt60135

    Gjest
    Hei på dere Naimfolk! Jeg lurer på om noen av dere har erfaring med nye SuperUniti? Jeg eide Unitiqute en kort stund og kjenner til lydkvaliteten i den og jeg er fortsatt lysten på én boks kontra en DAC i tillegg. Hvor mye bedre er SuperUniti? Eneste klare negative jeg hadde å si på Qute´en var noe smalt lydbilde, ellers var den meget vellydende til prisen. Hvor bra tror dere DAC´en er i den kontra den rene DAC´en? Og hvor bra er hodetelefonutgangen i forhold til egne hodetelefonforsterkere? Det er vel ikke et produkt som lett dukker opp på bruktbørsen vil jeg tro.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.307
    Antall liker
    11.152
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hei på dere Naimfolk! Jeg lurer på om noen av dere har erfaring med nye SuperUniti? Jeg eide Unitiqute en kort stund og kjenner til lydkvaliteten i den og jeg er fortsatt lysten på én boks kontra en DAC i tillegg. Hvor mye bedre er SuperUniti? Eneste klare negative jeg hadde å si på Qute´en var noe smalt lydbilde, ellers var den meget vellydende til prisen. Hvor bra tror dere DAC´en er i den kontra den rene DAC´en? Og hvor bra er hodetelefonutgangen i forhold til egne hodetelefonforsterkere? Det er vel ikke et produkt som lett dukker opp på bruktbørsen vil jeg tro.
    Det ville jeg tro også. Men det skjer mye rart, bare se litt nøyere etter akkurat nå. Problemet er vel at sånne produkter ikke omsettes med særlig tap, og da kan du like gjerne kjøpe nytt.

    Jeg har hatt min SuperUniti i et par uker, og er strålende fornøyd. Aldri hørt de rimeligere Uniti-produktene, men syns denne låter suverent til stuebruk. Stort, mørkt, kraftfullt avslappet, kontrollert (i positiv forstand, med full kontroll og disiplin), og aldri anstrengende. Dette er veldig viktig for meg som spiller mest akustisk musikk. Samtidig er den full av futt hvis musikken legger opp til det. DACen er knallgod, hodetelfonforsterkeren er kanskje ikke den mest påkostete modulen men foreløpig tilfredsstillende for meg.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Det er en grunn til at Naim lager dedikert hodetelefonforsterker med ekstern psu. Forskjellen på HL/ NApsc kontra den integrerte i SN er ganske så hørbar. På samme måte er separat dac vesentlig bedre enn den integrerte i SN.
    Når det er sagt så er de integrerte enhetene musikalske de også. Spørsmålet er hvor man legger lista.

    Håper det var til hjelp ift SU. Mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.307
    Antall liker
    11.152
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Bare en liten bemerkning, korriger meg hvis jeg tar feil: såvidt jeg vet er DAC i SuperUniti den samme som i den separate Naim Dac, altså bedre enn i SuperNait.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Det stemmer sikkert Ottone. Således kan mitt innlegg virke forvirrende, men poenget er at dedikert enhet fra Naim ikke har for vane å underprestere ift integrert.

    Bare en liten bemerkning, korriger meg hvis jeg tar feil: såvidt jeg vet er DAC i SuperUniti den samme som i den separate Naim Dac, altså bedre enn i SuperNait.
     
    S

    schitzo

    Gjest
    Jeg liker ihvertfall lyden på dac,n i superuniti minst like godt som i ndac. Synes den høres bedre ut enn dac,n i nd5xs.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Ser den benytter seg av dac teknologien. Det betyr ikke nødvendigvis at det er en fullverdig NDac, antakeligvis ikke.
    Det samme sies om NAP250.2, tenologi hentet fra 500.
    Allikevel, siden dette er en integrert sak kanhende fungerer streamer, dac osv bedre enn mange separate sett som kobles sammen. Ikke vet jeg.
    Fristende sak er det ihvertfall.

    Jeg liker ihvertfall lyden på dac,n i superuniti minst like godt som i ndac. Synes den høres bedre ut enn dac,n i nd5xs.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Bare en liten bemerkning, korriger meg hvis jeg tar feil: såvidt jeg vet er DAC i SuperUniti den samme som i den separate Naim Dac, altså bedre enn i SuperNait.

    Stemmer dette så er produktet enda mer interessant for min del. Jeg kan alltids leve med at hodetelefonforsterkeren ikke er den beste, men DAc delen må ikke være noen svakhet i en slik boks som ikke er akkurat billig.

    Takker for svar!
     
    S

    schitzo

    Gjest
    Den ser ut til å bruke litt fra NDAC og litt fra NDX/HDX .

    It features a latest-generation streaming board: this digital six-layer design gives the SuperUniti the ability to stream 192kHz/24-bit content, Naim describing this as 'the first of its 24/192 products'
    On the audio side, the new model uses Naim's Zero S/PDIF Jitter Design, as used in the Naim DAC. This has a buffering system storing incoming data using master clocks adapting to the incoming signal, and then clocking it out of the memory using a precision clock to provide complete isolating from incoming jitterDigital filtering is handled by a SHARC DSP chip running proprietary Naim code, and the SuperUniti uses Burr-Brown PCM1791A conversion, as also used in the NDX and HDX.
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Du tråkker ikke feil hvis du kjøper xs settet iallefall. Når det er sagt, kjøpte jeg meg en 202 og brukte den sammen med 150 en god stund før jeg kjøpte 180. Uansett hva du gjør kommer det til å bli vellykket.
    Sånn i retroperspektiv angrer jeg litt på at jeg solgt 112/150 settet mitt, men jeg gjorde det får å få anledning til å oppgradere. Skulle gjerne hatt 112/150 i ett anlegg nr 2.
    Ja, 112/150 er til salg nå da ;)
    Jeg tror 202 blir over budsjett for meg. Da har jeg en 112 jeg skal ha solgt og det er vel ikke så lett å selge bare 112 og beholde 150? Ellers skal jeg selge hele pakka men da må jeg investere i en NAP i tillegg.. XS-settet er interessant.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Er forsterkeren i SuperUniti´en på samme lydkvalitetsnivå som den i SuperNait?
     
    S

    schitzo

    Gjest
    Har ikke hørt de side ved side på samme høytalere , så det blir bare spekulasjoner. Men i teorien skulle man jo kanskje kunne få litt mer ut av Supernait med ekstra strømforsyning ?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    What Hifi skriver:
    In fact, the SuperUniti combines elements of the UnitiQute, the Naim DAC and the SuperNait, meaning it has the high-quality digital-to-analogue conversion of the DAC, the power stage of the SuperNait and the flexibility of the UnitiQute.

    NaimAudio skriver:
    The SuperUniti power amplifier module comes from the SUPERNAIT integrated amplifier.

    Som nevnt tidligere skal du ikke være særlig sikker på at de er identiske, men henter moduler med visse kompromisser.
    Sannsynligheten for at Superuniti består av en fullverdig ND5XS, NDac og SN powermodul er ganske liten. (les lik null) Igjen, måten de har kombinert dette på er antakeligvis veldig vellykket.



    Er forsterkeren i SuperUniti´en på samme lydkvalitetsnivå som den i SuperNait?
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    I kveld har jeg hatt en ensom aften mens fruen er i teater av alle ting, og har fått litt tid til å mikke og makke med anlegget. Et lite dementi: SNait lyder bedre med HiCap enn uten. HC gir en dybde som naken SN mangler. En annen ting er at jeg hører ting i miksen med HC jeg ikke hører med naken SN, helt merkelig. Egentlig hadde jeg håpet forbedringen var like stor på alle områder, men i mine ører er det klassisk som tjener mest på HC. Har kost meg med Naïve-innspilleringer av Vivaldi i hele kveld. HC tar dem til et nytt nivå. Når det er sagt, lyder "Let Love Rule" med Lenny like forbasket bra med og uten HC. Uansett er jeg veldig fornøyd med SNait [Rega/Stageline/Benz/SNDac]WB her nå, lyder, vel, aldeles fortreffelig! Norman ved UHES skal absolutt selge meg en Superline, og det er fristende.
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Prøver å bli litt klok på Naim produktene om dagen. Ligger jo litt forskjellig til salgs på brukten, og mange kombinasjoner:)
    Har noen Amphion Argon 3L som de evt skal brukes sammen med. Har hørt/lest at dette skal være en bra match. Blir brukt pc som avspillingsutstyr.

    Men i hvilken retning burde jeg gå, integrert, enkeltkomponenter, størrelse/effekt, serier og evt hvilke komponenter burde jeg legge mest penger i nå (blir sikkert oppgraderinger senere uansett)? Kommer sikkert også til å skaffe meg en Naim DAC hvis lyden klaffer.

    Kjøper jeg nye komponenter nå regner jeg med at høyttalerne vil bli neste oppgradering (litt frem i tid). Sikler litt på Audiovector S3 Arrete, har skjønt at også dette merket passer bra med Naim.

    Kan bruke opptil 25.000 på forsterker, har allerede en bra Bel Canto dac. Synd noe av det som ligger til salgs er langt unna, noe som gjør det litt vanskelig å få prøvd hjemme. Noen anbefalinger? :)

    A.J.
     
    Sist redigert:

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Vanskelig å anbefale å snuse på noe annet enn en integrert sak med dac da. Siden du bruker PC mener jeg. SuperUniti kanskje? Den er jo talk-of-the-town om dagen.
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Har sett litt på den:)
    Hvilken for/effekt kombo kan denne sammenlignes mot?
    Vil for eksempel en NAC202 og NAP200 med Naim DAC låte "bedre"...

    A.J.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Mest sannsynlig ja. Har ikke hørt SuperUniti, men Naim priser aldri ting lavere/høyere enn sin naturlige plass i prislista/hierarkiet.
    Prisen er dermed som alltid en indikator på ytelse hos Naim; og om man titter på prislista så er det du beskriver (DAC/202/200) omlag dobbelt så kostbart som Superuniti. Og da er det rimelig å anta at det er en bedre lydende løsning.

    http://www.kontrapunkt.no/priser/Naim.pdf
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Takker:)
    Da er jeg blitt litt klokere. Da vil mest sannsynlig også en NAC152 XS/NAP155XS/DAC kombo spille bedre enn Superuniti slik jeg har forstått det...
    Gjenstår bare å få prøvd nå da:)

    A.J.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Takker:)
    Da er jeg blitt litt klokere. Da vil mest sannsynlig også en NAC152 XS/NAP155XS/DAC kombo spille bedre enn Superuniti slik jeg har forstått det...
    Gjenstår bare å få prøvd nå da:)

    A.J.
    Hvis du bruker PC som kilde har du egentlig fire alternativer: 1) Supernait, 2) Superuniti, 3) Unitiqute eller 4) Naim DAC med Naim forsterkeri av et eller annet slag. Hvis du liker å oppgradere ting, er sistnevnte alternativ det beste, selv om Supernait jo kan oppgraderes med strømforsyning. Hvis du vil ha en god Naim-løsning som er mer "fit and forget" er de andre alternativene best. Og så er det jo disse nettverksspillerne da...
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Da ser det vel ut som en pre/effekt/dac eller Supernait er veien å gå for meg:)
    Takker for all hjelp, blir sikkert flere spørsmål etter prøving.

    A.J.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det spørs om du har trådløsnett hvor du skal spille av dine pc-filer det. De løsningene du skisserer fordrer å tenke over hvordan spille digitale filer. Du burde kanskje være sikker på den beste kildeløsningen for deg før du velger dac/forsterker. Skal du streame eller?
    Det er veldig 2002 klønete å måtte koble til din pc via USB-kabel til stereoen; så det er kanskje vel verdt å ta med mer elegante computerløsninger inn i totalregnskapet. Alt fra integrert steaming i stereoen til AirportExpress.

    Du har ikke sagt hvordan du tenker å forbinde pc og stereo, men noen ord om det hadde vært vel verdt spalteplassen her tror jeg.
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har foreløpig koblet pc til tv og dac (hdmi og optisk). Styrer dette med trådløst tastatur (da slipper jeg ihvertfall ledninger over gulv).
    Har vurdert å gå over til noe litt mer "fancy" trådløst system, men er avhengig av at dette også kan styre wimp/spotify i tillegg til lagret musikk, men foreløpig har investering i andre komponenter vært viktigere. Fordelen slik jeg har det nå er at jeg også kan streame filmer, tv serier o.l. direkte på tv og få lyd gjennom anlegg.

    A.J.

    PS: Hvis noen har litt Naim utstyr jeg kunne prøvd på høyttalerne mine hadde jeg vært utrolig takknemlig. Kan evt låne NAD M3 og Bel Canto 1.5 Dac av meg hvis man har lyst å prøve. Holder til i Porsgrunn, men kan kjøre litt for å hente :)
     
    Sist redigert:

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    da er noe av den enklere muligens å bruke Sonos sammen med Naim dac og et pre/power/intergrert etter eget ønske.
     

    Ludvik2112

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    83
    Antall liker
    11
    Da ser det vel ut som en pre/effekt/dac eller Supernait er veien å gå for meg:)
    Takker for all hjelp, blir sikkert flere spørsmål etter prøving.

    A.J.
    Bidrar gjerne litt med min erfaring rundt samme valget. Kjøpte Stover sin Supernait for noen måneder siden, og har vært overlykkelig med det valget. Hadde forsøkt med diverse forsterkere for å matche mine Canton Reference 5 høyttalere, men ble ikke fornøyd og begynte å bli litt rådvill. Etter noen timer med Supernait ble jeg nesten usikker på om det hørte/opplevde var mulig. Kan gjerne sitere tilbakemeldingen jeg sendte til Steinar etter de første 6-7 timer med musikk fra SN:

    "Virker som det tok et par timer å varme opp maskineriet skikkelig, og nå sitter jeg nesten med tårer i øyekrokene. Jeg er alltid betinget optimist når jeg plugger til noe nytt, men denne opplevelsen var jeg ikke i nærheten av å vente meg... Nesten så jeg ikke tør gå å legge meg i tilfelle det ikke høres like bra ut i morgen."

    Vel, det låt like bra dagen etter, og dagen deretter ... :)

    Jeg kjører stort sett via Sonos - både Wimp, Spotify og fra eget NAS (MP3 og ukomprimert). Gidder ikke lenger prøve å finne ut om det er merkbare kvalitetsforskjeller på de ulike filene/kildene, men koser meg i stedet med musikken uansett hva den kommer fra.

    Fikk tak i en brukt Hicap og NACA5 kabler i løpet av et par uker etter SN, men tør ikke helt si hvor mye ekstra det ga. Det blir uansett nyanser når man er strålende fornøyd fra før. Det ble i alle fall ikke dårligere for å si det slik.

    Nå har jeg ingen andre tidligere erfaringer med Naim, så jeg kan ikke sammenligne med pre/effekt/dac. Kikker stadig etter om det dukker opp en brukt NAP200 jeg kan plugge til SN - mest for å ikke ha det uprøvd. Opplever egentlig at pre/dac delen av SN er mer enn tilstrekkelig for meg, men tenker alltid at litt ekstra effekt ikke skader. Savner ikke noe effekt men greier nok ikke la være å prøve når muligheten byr seg.

    Har lovet meg selv at denne Supernait'en har fått sitt siste og endelige hjem, og aldri skal selges. Det er en gullklump :cool:

    Uansett må du ha lykke til med det du velger, og det blir spennende å høre om du får en aha opplevelse på nivå med min.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Istemmer, Supernait er knallgod. Personlig vet jeg ikke om jeg hadde giddet å dille med ekstra effektforsterkere til den, synes det ødelegger enkelheten i oppsettet.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Var og hentet en 4 til 5-pins DIN fra flashback på posten i går, disse kablene virker da som skikkelige saker. Ekstremt rask forsendelse og fantastisk kundebehandling også.

    Flyttet HiCap fra Supernait til Stageline, og du milde du for en forbedring! PSUen forvandler jo den lille sorte boksen. Mye større oppgradering enn å ha HC på SN, i alle fall her hos meg. Det høres ut som en helt annen RIAA. Gikk rett fra SN/HC til SL/HC, prøvde ikke begge nakne imellom. Source first altså!
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Tusen takk for råd og tips. Skjønner at jeg bare må få prøvd dette:)
    Hører rykter om at de kan ha Supernait i en butikk i Porsgrunn, så den må prøves.

    A.J.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Hør med dem om du får deponere på den noen dager (noe de bør tilby deg hvis det er en demomodell imo), du er nesten nødt til å høre på den hjemme i ditt eget system før du bestemmer deg synes jeg. Og husk å lese teksten ved høyttalerutgangene så du kobler opp med riktig polaritet og rett høyre/venstre. Det er speilvendt på Naim. Du får sikkert lånt et par lengder NACA5 med Naims høttalerplugger også kanskje?

    Hører rykter om at de kan ha Supernait i en butikk i Porsgrunn, så den må prøves.
     

    Vegard0

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    210
    Antall liker
    246
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Det der med høyre/venstre på kablene har jeg aldri tenkt noe over, rødt på rødt og svart på svart, men... hvis jeg står bak forsterkeren, da skal koblingen på min høyre side være til høyttaler på venstre side i lytteposisjon, ikke sant?
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Ja. Kablene krysser hvis du ser forsterkeren forfra.

    Det der med høyre/venstre på kablene har jeg aldri tenkt noe over, rødt på rødt og svart på svart, men... hvis jeg står bak forsterkeren, da skal koblingen på min høyre side være til høyttaler på venstre side i lytteposisjon, ikke sant?
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    AJ, nå ligger det et 202/150x/DTC-sett på børsen til 14k, det synes jeg var veldig billig altså.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Kjøpte Stover sin Supernait for noen måneder siden, og har vært overlykkelig med det valget.
    Så bra, det er alltid artig at kjøpere er fornøyd. Jeg kan bare istemme, SN er en utrolig flott musikkmaskin.
    Naim har gode tradisjoner med å bygge integrerte forsterkere og SN føyer seg inn i rekken.
    Skulle jeg ha tatt dette videre Ludvik ville jeg ha prøvd andre kilder. SN har et stort potensiale i så måte.

    Fidelio.
    Som jeg har nevnt, HC er virkelig verdt å eie. Den er fleksibel/ gjør stor nytte i mange sammenhenger.
    Som nevnt over synes jeg at Superline med Power fra HC var klart hørbart og mer musikalsk enn når forsynt fra 252/ Supercap.

    En annen ting med eksterne power. Den økte energien og flerdimensjonaliteten som de som oftest gir, kan kreve justering av høyttalere.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    AJ, nå ligger det et 202/150x/DTC-sett på børsen til 14k, det synes jeg var veldig billig altså.
    Den kombinasjonen - teddycap brukte jeg med stor suksess en stund. Jeg har prøvd ett produkt fra teddy pardo, og det holdt. Flott pris og alt det der, men det fjerner signaturen til Naim. Jeg brukte orginal Hicap med 202/150 settet og det låt overbevisende.
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    384
    Antall liker
    201
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig, men det vet vel de fleste allerede :rolleyes:

    Musikken "glattes" ut og mister takten.....
    Er ikke sikker på om "de fleste vet det" selv om noen her inne mener det. Det beste er vel og prøve selv. Jeg er veldig fornøyd med min teddycap. Jeg er enig med de mange på pinkfish media som har positive erfaringer. Men for all del hicap er helt sikkert et utmerket produkt (som koster 3g så mye).
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Du misforstod nok, jeg mente at; de fleste vet hva jeg (Stover) mener om saken, siden jeg har uttalt meg i kraftige ordelag om nevnte produkter tidligere.
    Utover det er jeg enig at hver mann får ha sin mening om den saken også :eek:

    Mvh

    Er ikke sikker på om "de fleste vet det" selv om noen her inne mener det. Det beste er vel og prøve selv. Jeg er veldig fornøyd med min teddycap. Jeg er enig med de mange på pinkfish media som har positive erfaringer. Men for all del hicap er helt sikkert et utmerket produkt (som koster 3g så mye).
     

    Ludvik2112

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    83
    Antall liker
    11
    Skulle jeg ha tatt dette videre Ludvik ville jeg ha prøvd andre kilder. SN har et stort potensiale i så måte.
    Artig at du nevner det - for jeg er egentlig også inne på tanken om å kjøpe min siste CD-spiller. Er en pent brukt CD5 XS god nok til å "ta det videre"?

    Mens jeg skriver sitter jeg og hører på "Genesis - Selling England by the pound" fra 1974 på 320bit MP3 fra NAS via Sonos til SN. For meg og mine ører låter det så bra at jeg tror Peter Gabriel må ta med seg Phil Collins, Mike Rutherford osv og spille live for meg hvis det skal bli vesentlig bedre

    Det er fantastisk komfortabelt å sitte å bla i albumlister med Sonos / iPad og lete litt etter det man føler for å høre. Enkel tilgang til musikken trådløst på trimrommet, ute på verandaen eller på hemsen jeg holder på å planlegge, gjør at jeg hører på mye mer musikk en før. Målet mitt er å få best mulig lyd på alle de stedene jeg benytter uten at det går på bekostning av tilgjengelighet. Dette betinger noen kompromisser for at det ikke skal bli uhensiktmessig kostbart.

    Uansett var spørsmålet om CD5 XS seriøst i forhold til om det er passende match. Den kan faktisk også brukes den som kilde på Sonos, men det blir kanskje som å banne i kjerka .. :rolleyes:
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det der med høyre/venstre på kablene har jeg aldri tenkt noe over, rødt på rødt og svart på svart, men... hvis jeg står bak forsterkeren, da skal koblingen på min høyre side være til høyttaler på venstre side i lytteposisjon, ikke sant?
    Nei, omvendt. Som Fidelio sier, kablene skal krysses. Om du står bak forsterkeren skal koblingen på din høyre side til høyre høyttaler fra lytteposisjon. Bare å se etter "left" og "right" så blir det rett.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Tiltross for at jeg selger en CD5XS vil jeg si at den passer bedre med 5 serien, Uniti serien etc, samt med øvrige komponenter i XS serien. For all del, det spiller helt sikkert overbevisende, men den er som sagt matchet mot utstyr som nevnt over.

    Alternativt går den strålende sammen med NDac, da som transport. Noen vil si det blir en kostbar transport til Dacen, men jeg har ikke hørt noen annen transport som slår 5XS med NDac i rein PRaT. Sånn sett kan man kjøpe cdp nå for så å oppgradere med Dacen seinere....om det skulle være et mål.

    En brukt CDX2 vil være et bedre valg for bruk med SN som rein cdp. Dette er mine humble meninger selvfølgelig.

    Artig at du nevner det - for jeg er egentlig også inne på tanken om å kjøpe min siste CD-spiller. Er en pent brukt CD5 XS god nok til å "ta det videre"?

    Uansett var spørsmålet om CD5 XS seriøst i forhold til om det er passende match. Den kan faktisk også brukes den som kilde på Sonos, men det blir kanskje som å banne i kjerka .. :rolleyes:
     
    Sist redigert av en moderator:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn