hehe jaKommer sikkert en reference-integrert snart, SuperdupernaitHvis de kaller den dèt skal jeg kjøpe den utelukkende pga navnet
men alvorlig talt en reference hvor man ikke måtte legge en tredjedel av prisen i en ordinær dac hadde gjort susen
hehe jaKommer sikkert en reference-integrert snart, SuperdupernaitHvis de kaller den dèt skal jeg kjøpe den utelukkende pga navnet
Vidar P skrev:PM Audio (som selger Black Magic) klarer ikke engang stave induktans rett på hjemmesiden sin, mens man som minimum burde kunne forvente at de opplyste om LCR-verdiene.
He he, jeg TROR det er tjekkisk ja. Kunne ikke dy meg, så jeg googlet det, og det kom opp på "en ikke norsk" wikipedia. Hvis jeg ikke husker feil stod det CZ og det er vel Tjekkia.Vidar P skrev:Var det tsjekkisk? Eller noe annet?
Tom; det er ikke lengden som teller, men den totale induktansen. Din Naim-forsterker har bevisst ingen induktansbuffer innebygd, det er disse sentrale verdiene (induktans, kapasitans og resistans) som utgjør de elektriske egenskapene i kabler; og du gjør klokt i å velge kabler fra noen som iallefall kan stave induktans. Imo.tomkver skrev:Hei
Takk for infoen ang lengder på høyttaler kabler
mvh
Tom
Dette bør Paul kunne forklare, fordi for de fleste andre høyttalerkabelprodusenter så står induktans og kapasitans i et motsetningsforhold. Skal man lage en kabel med lav kapasitans så får den gjerne høy induktans, og omvendt.tomkver skrev:Hei
Jeg snakket med Paul hos Pmaudio forrige uke, og han fortalte at BM kablene er laget med lav induktans, kapasitans, men noen verdier på dette, står ikke oppført noe sted. Jeg får eventuellt ta en ny tlf til Paul.
Ett spørsmål til naim folketHar akkurat komplettert mitt enkle oppsett med Powerlines og Hiline
Source first. Alltid. Ergo: Kilde, pre, power.Petterone skrev:Ett spørsmål til naim folketHar akkurat komplettert mitt enkle oppsett med Powerlines og Hiline
Hvor mener dere en powerline gjør best nytte,på pre-power supply eller power amp,eller muligens på kilden (dac/cd)
Jeg ville nyansert det litt og sagt at der hvor den gjør best nytte er der hvor DU synes lyden drar fordel av det, men så er ikke jeg fanatisk opptatt av "SOURCE FIRST" heller da.Kim skrev:Source first. Alltid. Ergo: Kilde, pre, power.Petterone skrev:Ett spørsmål til naim folketHar akkurat komplettert mitt enkle oppsett med Powerlines og Hiline
Hvor mener dere en powerline gjør best nytte,på pre-power supply eller power amp,eller muligens på kilden (dac/cd)
Enig i det men i en standard trang leilighet er det begrenset hvor mye man kan olle rundt på ting,men akustiske tiltak er vel noe vi alle burde lære litt mer om ja.Tror mange f.eks kunne brukt noen kroner på akustiske tiltak FØR de bruker tusener av kroner på diverse komponent-utskiftninger
Heisanntydelig mer kontroll i bass, generelt bedre instrumentseparasjon, og ikke minst en mer utstrakt diskant, uten at prat forsvinner. litt som hi-line, men enda mere uttalt.
rett i uttak på vegg, padder og overspenningsvern er fy-fyPetterone skrev:Heisanntydelig mer kontroll i bass, generelt bedre instrumentseparasjon, og ikke minst en mer utstrakt diskant, uten at prat forsvinner. litt som hi-line, men enda mere uttalt.
Koblet du dem rett i utaket i veggen eller via padde med overspenningsvern? noen som mener padde tar knekken på "prat" ??
ja for meg fremstår det som ett must att det er varmet opp,når det har hvert slått av en tid syntes jeg det tar en dag før det er på topp igjenNå er ikke Nap'en riktig varm enda, så evt forbedringer vil bare bli bonuser.
Betydelig forskjell etter en dags arbeid. Blir berre meir og meir pøs!Griffenfeldt skrev:Ja, da har nac202 og nap180 fått sagt hei til hverandre og funnet ut at de godt kan leke sammen. Nap180 er en liten lederfigur virker det som, med sin autoritære stil tar den kontroll over det som blir foret inn. For å gi en liten halvkvalifisert gjetning vil jeg tippe at 24V strømforsyningen spiller en liten rolle når det kommer til økt oppløsning i annlegget.
Nå er ikke Nap'en riktig varm enda, så evt forbedringer vil bare bli bonuser.
Thomas