Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ok. Da satser jeg på at LP12 og CDS3 ikke varter opp med så altfor mye sibiliant elendighet at Napsc blir et problem :)
    Det pleier å gå veldig bra. Noen mener at FlatCap og HiCap gjør Headline mer tilbakelent enn med Napsc, så det rimer godt med det du sier.

    Imidlertid er jeg svært lite plaget med sibilians, husker ikke sist jeg merket meg det som et problem men det må ha vært mange år siden; jeg håper og tror kildene mine fint tåler å bli eksponert med en litt frempå presentasjon lengre nedstrøms. Vi får se :)

    Mvh Vidar P
     

    harhau

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.07.2007
    Innlegg
    72
    Antall liker
    1
    Vidar P skrev:
    Ok. Da satser jeg på at LP12 og CDS3 ikke varter opp med så altfor mye sibiliant elendighet at Napsc blir et problem
    Ja DET kan jeg nok levende forestille meg... ;D
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Med det samme man er i det kakkende hjørne; spennende nyheter fra Naim i nær fremtid inkluderer flunkende ny CD5i-2. Den sies å låte omtrent som en CD5i med HiLine (altså et betydelig hopp opp i lydkvalitet), og skal koste det samme som CD5i idag, dvs £850 i UK.

    Av andre spennende nyheter er det at SuperLine er nærmere produksjon; Naim har gått bort ifra en fast tilpasning for pu'er, og de vil ha en DIN-plugg på baksiden hvor man kan bytte belastning enkelt og greit, slik at dersom man har flere pu'er med ulike preferanser for belastning, så kjøper man flere belastninger montert på DIN. Forøvrig blir printene bygd opp på massive fjærende subchassiser, akkurat som på CDS3, NAC552 og CD555. Den sies å låte helt enormt når den blir strømforsynt fra enten 7'er-inputen på NAC552 eller fra SuperCap.

    Mvh Vidar P
     
    S

    Stover

    Gjest
    Nye modeller!!

    Det er det som kommer i tankene, når jeg tenker oppgradering.

    Hva om en kjøper en cdp eller pre. i de øvre prisklasser, eksempelvis CDS3-252 osv? Dette er jo utstyr som har vært på markedet en stund.
    Måneden etter dukker det opp en helt ny pre. i samme prisklasse??

    En kan selvfølgelig kjøpe brukt, men allikevel. Man har antakelig aldri noen garanti for dette?

    Tenkte forresten sterkt på å kjøpe SL2, men besinnet meg. tenker på hvilken oppgraderingsspiral (og tempo) en da ville befinne seg i.

    Ja, jeg er i litt oppgr. modus om dagen!
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Det har jo versert rykter på PFM en stund, både ny CD5i (italic), og en forbedret Nait, ikke SN, altså.

    Nå har jo mange av Naims modeller vært på markedet en stund, så det er kanskje ikke lenge før man får CDX3, CDS4 osv.osv... :D

    http://www.naimusa.com/html/1_news.html

    Ja, jeg er i litt oppgr. modus om dagen!
    Ja, det blir spennende å følge med...og du har sikkert rett angående SL2.

    Mvh
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Jeg hadde en lengre lyttesesjon i går. Byttet litt frem og tilbake mellom Naca5 og Ecosse høyttalerkabler - igjen. Jeg hadde egentlig ønsket at Naca 5 skulle stikke av med seieren, slik at jeg kunne bytte ut Ecosse med f eks Minisub strømfilter uten for stor kostnad.

    Resultatet var dessverre entydig. Ecosse gir større spenst og stramhet i lyden på alle frekvenser. Enkelte kvinnestemmer lød dessuten direkte ubehagelig med Naca5. Med Ecosse fikk stemmene mer kropp og sjel.

    Jeg sjekket på Naim-sidene. NACA5 er faktisk konstruert i 1989! På det tidspunktet var vel dette med kabler et nokså uutforsket område? Sett i denne konteksten er det imponerende at naim allerede da klarte å konstruere en kabel som både er billig og akseptabelt god. Men at folk med anlegg til flere hundretusen kr. fortsatt sverger til å bruke denne kabelen er helt uforståelig for meg.
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    bruce skrev:
    Jeg hadde en lengre lyttesesjon i går. Byttet litt frem og tilbake mellom Naca5 og Ecosse høyttalerkabler - igjen. Jeg hadde egentlig ønsket at Naca 5 skulle stikke av med seieren, slik at jeg kunne bytte ut Ecosse med f eks Minisub strømfilter uten for stor kostnad.

    Resultatet var dessverre entydig. Ecosse gir større spenst og stramhet i lyden på alle frekvenser. Enkelte kvinnestemmer lød dessuten direkte ubehagelig med Naca5. Med Ecosse fikk stemmene mer kropp og sjel.

    Jeg sjekket på Naim-sidene. NACA5 er faktisk konstruert i 1989! På det tidspunktet var vel dette med kabler et nokså uutforsket område? Sett i denne konteksten er det imponerende at naim allerede da klarte å konstruere en kabel som både er billig og akseptabelt god. Men at folk med anlegg til flere hundretusen kr. fortsatt sverger til å bruke denne kabelen er helt uforståelig for meg.
    Naim bruker fortsatt Naca5 sammen med produkter som CD555, 552, 500 DBL osv. og har etter sigende ikke funnet noe bedre til formålet hittil. Vet ikke teamet bak disse produktene hvor godt 500 serien egentlig låter pga en høyttalerkabel? Personlig tviler jeg på det. For all del, flott at du fikk best resultat med Ecosse ;)
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Som sagt: Helt uforståelig for meg.

    Men det samme argumentet kan vel brukes om Hiline? Visste egentlig naim hvor god CDS3 var før hiline ble utviklet?

    Det er på høy tid at naim utvikler en ny høyttalerkabel, synes jeg! ;)
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    bruce skrev:
    Men det samme argumentet kan vel brukes om Hiline? Visste egentlig naim hvor god CDS3 var før hiline ble utviklet?
    Det spesielle med Hiline er måten din-kontaktene er konstruert på, ikke selve kabelen.
     
    S

    Stover

    Gjest
    Bruce

    Jeg gjorde tilsvarende etter noen måneder med Chord i førersetet. Satte tilbake NAca5 (med F-connection),

    Begge har sine styrker, der Chord er tørrere, strammere og tightere.Den er reinere med opplevelsen av at ting er mer separert/ skiller fra hverandre i lydbildet.

    Opplevde naimkabelen som mer klangrik, men med en litt mer utflytende bass. Alt klinger mer ut og faktisk opplever jeg den som vel så rask og kanskje mer musikalsk. Følelsen av at den er åpnere også og har mer liv.

    Her velger jeg å tro at det handler om smak like mye som bra eller dårligere. Jeg er imponert over naimkabelen til den prisen.

    Forventer kjeft fra Vidar nå ;)
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Ja, enig i at Naca5 er bra til prisen. Det er helt sikkert mye smak og behag også. Jeg er faktisk enig i at NACA5 på ENKELTE typer musikk slår andre kabler når det gjelder formidling av fart og rytme. Men jeg synes rett og slett at det er for mye informasjon som blir borte med denne kabelen. Jeg får besøk av en "hifi-bekjent" snart. Vi skal teste ut nettkabler, høyttalerkabler og nettfilter. Det blir spennende å se om vi finner frem til noen positive resultater som bryter med naim-filosofien. Jeg har en følelse av at det er mye å hente på å jobbe litt med dette.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Steinar O skrev:
    Forventer kjeft fra Vidar nå ;)
    Ikke noe kjeft å få herfra :D Det faktum at jeg selv synes Chord-kablene låter bedre enn NAC A5 hos meg, er ikke det samme som at jeg protesterer på at andre har en annen oppfatning om deres relative styrker.

    Men jeg innbiller meg at Epic nok kommer tilbake i systemet ditt igjen.

    Jeg liker NAC A5 jeg. Ikke minst er den super til prisen, og i eldre eller mindre (5-serie) Naim-systemer. Men jeg synes ikke (for min egen del) at de har en like berettiget plass i litt mer påkostede moderne Naim-systemer, fordi disse systemene kan gi en åpenhet og en renhet i de tonale kvaliteter som NAC A5 simpelthen ikke klarer å formidle med overbevisende finkornethet og renhet. Imo.

    Ellers enig i at NAC A5 har sine sterke sider. Men de er ikke sterkere enn at enkelte Chord-kabler, f.eks Signature, er enda bedre i absolutt alle disipliner imo, også de som er NAC A5's styrke.

    Men jeg er enig med Naim omkring dette med "fancy cables" og kjenner på den følelsen av kongens nye klær jeg får av mange kabler. Å bytte frem og tilbake og rundt omkring med kabler, bare for å oppnå forskjeller som er så marginale at garvede musikere knapt hører de (og finner de uansett ikke musikalsk signifikante), grenser alvorlig mye opp mot hifinevrose. Bruk den kabelen man har, enten den heter ditt-eller datt, og kjøp heller plater, og lære seg å sette seg ned for å lytte til musikere istedet for kabler; det tror jeg er langt sunnere.

    Mvh Vidar P
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Men jeg er enig med Naim omkring dette med "fancy cables" og kjenner på den følelsen av kongens nye klær jeg får av mange kabler. Å bytte frem og tilbake og rundt omkring med kabler, bare for å oppnå forskjeller som er så marginale at garvede musikere knapt hører de (og finner de uansett ikke musikalsk signifikante), grenser alvorlig mye opp mot hifinevrose. Bruk den kabelen man har, enten den heter ditt-eller datt, og kjøp heller plater, og lære seg å sette seg ned for å lytte til musikere istedet for kabler; det tror jeg er langt sunnere.
    Er så enig, så enig i dette her. Føler at ting er litt enklere med Naim på flere måter.

    Fra Mike Sae's uoffisielle Set Up Guide:

    Naim is the Music Lover's choice because:

    -There's no need to buy expensive speaker cable

    -No need to buy fancy gold plated spades or bananas

    -No need to contribute to the multi-million dollar cone, footer, spongy air bladder industry.

    -You get free interconnects that actually work, no need to spend four figures on an RCA patchcord.

    -No need for expensive eye surgery when blinded by sunlight reflecting off a polished aluminum fascia.

    -What's a line conditioner?

    -No sleepless nights wondering about system synergy.

    -It sounds good.

    mvh
     
    S

    Stover

    Gjest
    costello skrev:
    Vidar P skrev:
    Men jeg er enig med Naim omkring dette med "fancy cables" og kjenner på den følelsen av kongens nye klær jeg får av mange kabler. Å bytte frem og tilbake og rundt omkring med kabler, bare for å oppnå forskjeller som er så marginale at garvede musikere knapt hører de (og finner de uansett ikke musikalsk signifikante), grenser alvorlig mye opp mot hifinevrose. Bruk den kabelen man har, enten den heter ditt-eller datt, og kjøp heller plater, og lære seg å sette seg ned for å lytte til musikere istedet for kabler; det tror jeg er langt sunnere.
    Er så enig, så enig i dette her. Føler at ting er litt enklere med Naim på flere måter.

    Fra Mike Sae's uoffisielle Set Up Guide:

    Naim is the Music Lover's choice because:

    -There's no need to buy expensive speaker cable

    -No need to buy fancy gold plated spades or bananas

    -No need to contribute to the multi-million dollar cone, footer, spongy air bladder industry.

    -You get free interconnects that actually work, no need to spend four figures on an RCA patchcord.

    -No need for expensive eye surgery when blinded by sunlight reflecting off a polished aluminum fascia.

    -What's a line conditioner?

    -No sleepless nights wondering about system synergy.

    -It sounds good.

    mvh
    Costello og Vidar P. Det er lett å være enig i dette, dere som sitter på top of the range utstyr ;D

    På den annen side; det er likefullt helt sant ;)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.607
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    -You get free interconnects that actually work, no need to spend four figures on an RCA patchcord.
    Og så leser jeg om de som har Nait og CD5i som skal ha seg Highline ledning. Det henger ikke helt sammen, IMO.



    SBLene er flyttet nærmere bakvegg. Nå står de 25cm fra. Det ble litt fyldigere nedover i frekvens, altså til det bedre. Det var litt vel slankt i sweetspot tidligere.
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    C._Alshus skrev:
    -You get free interconnects that actually work, no need to spend four figures on an RCA patchcord.
    Og så leser jeg om de som har Nait og CD5i som skal ha seg Highline ledning. Det henger ikke helt sammen, IMO.
    ;D

    Helt riktig, Alshus, tenkte faktisk det samme selv, men dette nettstedet til Mike Sae er heller ikke helt up-to-date.

    mvh
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.607
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det er helt upå to date med mine komponenter. ;)


    Tar meg en oliven jeg.
     

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    cd5x/flatcap2x , er kabelen som fulgte med mellom disse å betegne som "lakrissnører". Bruker vanlig rca til pre , er det bedre med en overgang ifra "Naimkontakten" og til RCA ? Tar gjerne imot tips ang begge.
    mvh
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    C._Alshus skrev:
    Det er helt upå to date med mine komponenter. ;)


    Tar meg en oliven jeg.
    :D Du er en ekte Naimist, Alshus...SBL og greier... ;)

    Haden: Bruk det medfølgende lakrissnøret...DIN til DIN låter best.

    Neat'ene begynner å bli innspilt og når stadig nye høyder. Flyttet litt rundt på dem idag og brukte "oddetallsregelen" (http://virtuelvis.com/archives/2004/09/audio-test-cd) og endte opp med 57cm fra bakvegg og 88cm fra sidevegg. FLOTT!
    Har akkurat mottatt Momentum i flott Rosewood (virkelig livaktig treverk) så da er det bare å starte innspilningsprosedyren nok en gang.

    Mvh
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.607
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg bruker grå "lakrissnører" overalt jeg, men det spiller bra allikevel.
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    C._Alshus skrev:
    SBLene er flyttet nærmere bakvegg. Nå står de 25cm fra. Det ble litt fyldigere nedover i frekvens, altså til det bedre. Det var litt vel slankt i sweetspot tidligere.
    Hvordan er inntrykket av høyttaleren så langt mht bassgjengivelse, timing, rytme, dynamikk osv? Regner med å ha SBL i hus i midten av november og må innrømme at jeg ser frem til dette. Må vel gjøre et triks med musikkrommet, oppgradere kilden etter hvert og en Chrome Nap160 eller 250 på effektsiden. Men 32.5/Hi (og NAca5 ;) ) blir i systemet, kombinasjonen gjorde slett ikke skam på CDX/XPS og jeg har ingen betenkeligheter med en CDS i front skulle det bli aktuelt.
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    NAC A5, ja....

    Her fra Neat's FAQ-side:

    Which loudspeaker cables do you recommend with Neat loudspeakers?

    A: The choice of cable is more an issue for the amplifier than the loudspeaker. Most amplifier manufacturers will recommend specific cable types to serve their output requirements. Some even produce their own cables and these are generally the sensible option. Other than that, good results have been enjoyed with LFD, Nordost, Chord Company and Kimber cables. Each of these has its own sonic traits and must be auditioned within the system to ensure compatibility and personal preference.
    Nå har jeg spurt Bob hos Neat mere spesifikt om dette med høyttalerkabler og han svarer at de benytter NAC A5 med Naim. Synes det er best...

    Men har en følelse av at NAC A6 snart dukker opp.

    Mvh
     
    S

    Stover

    Gjest
    Plasserte steinheller under høyttalerne og med hell. Det strammet opp og lydbildet ble "roligere".
    Fikk da til å plassere h.t lenger mot bakvegg.

    Skiftet fra Chord til naim h.t kabel og jeg måtte frem på gulvet igjen, faktisk ganske mye.

    Lot meg lure av det siste, inntil mister P korrigerte meg.

    Nå spiller det veldig fint og engasjerende igjen.

    Det er forresten Hiline og Fraim som er på vei. Hørte du Svein? ;)
    Ljudtema og Kontrapunkt mht lån av CDX2 har jeg gitt opp.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.607
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    25 cm fra bakvegg var ikke noe særlig. Fikk ikke fot.

    Nå står høyttalerne 10-12 cm fra bakveggen og jeg opplever det til det bedre.
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Steinar O skrev:
    Det er forresten Hiline og Fraim som er på vei. Hørte du Svein? ;)
    Gratulerer, synd at det ikke ordner seg med lån/deponering av CDX2 forresten. Leste innlegget ditt om dette på naimforum og er enig.
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    C._Alshus skrev:
    25 cm fra bakvegg var ikke noe særlig. Fikk ikke fot.

    Nå står høyttalerne 10-12 cm fra bakveggen og jeg opplever det til det bedre.
    Fikk du ikke fot, mener du at de ikke har tilstrekkelig PRaT? Flytter du på de må du vel gjenta silikonprosedyren hver gang? Har lest noen tester av SBL og beskrivelsene varierer. Tror jeg har et eldre Hifi-Choice på loftet med nok en test av denne ht. Finner jeg det legger jeg ut testen.
    Fant denne beskrivelsen på Naimforum av en erfaren Naimbruker:
    My words for describing the bass (& the rest) from Naim speakers:

    ibl - incredibly fast, tight, smooth, in time
    sbl - as above but much deeper and louder
    dbl - in another league in every way
     

    harhau

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.07.2007
    Innlegg
    72
    Antall liker
    1
    C._Alshus skrev:
    Jeg bruker grå "lakrissnører" overalt jeg, men det spiller bra allikevel.
    Hvis det er naims standard Black SNAIC interconnect du sikter til vil jeg ikke med en retail pris på 1300,00 pr stk. i løs vekt (Norsk butikkpris) kalle dette for helt vanlig lakris... ;) ;D

    Signalkabelen til naim er derimot grå, ihvertfall den jeg har.
     

    harhau

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.07.2007
    Innlegg
    72
    Antall liker
    1
    Vidar P skrev:
    Steinar O skrev:
    Forventer kjeft fra Vidar nå ;)
    Ikke noe kjeft å få herfra :D Det faktum at jeg selv synes Chord-kablene låter bedre enn NAC A5 hos meg, er ikke det samme som at jeg protesterer på at andre har en annen oppfatning om deres relative styrker.

    Men jeg innbiller meg at Epic nok kommer tilbake i systemet ditt igjen.

    Jeg liker NAC A5 jeg. Ikke minst er den super til prisen, og i eldre eller mindre (5-serie) Naim-systemer. Men jeg synes ikke (for min egen del) at de har en like berettiget plass i litt mer påkostede moderne Naim-systemer, fordi disse systemene kan gi en åpenhet og en renhet i de tonale kvaliteter som NAC A5 simpelthen ikke klarer å formidle med overbevisende finkornethet og renhet. Imo.

    Ellers enig i at NAC A5 har sine sterke sider. Men de er ikke sterkere enn at enkelte Chord-kabler, f.eks Signature, er enda bedre i absolutt alle disipliner imo, også de som er NAC A5's styrke.

    Men jeg er enig med Naim omkring dette med "fancy cables" og kjenner på den følelsen av kongens nye klær jeg får av mange kabler. Å bytte frem og tilbake og rundt omkring med kabler, bare for å oppnå forskjeller som er så marginale at garvede musikere knapt hører de (og finner de uansett ikke musikalsk signifikante), grenser alvorlig mye opp mot hifinevrose. Bruk den kabelen man har, enten den heter ditt-eller datt, og kjøp heller plater, og lære seg å sette seg ned for å lytte til musikere istedet for kabler; det tror jeg er langt sunnere.

    Mvh Vidar P
    Også er det "de" (bare meg???) som (p.g.a underlig hørsel antagelig) ikke kan ha plastikkisolerte kabler i sitt hus og sverger til simple lakkisolerte enkeltledere som eneste mulighet. 8)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.607
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Fikk du ikke fot, mener du at de ikke har tilstrekkelig PRaT? Flytter du på de må du vel gjenta silikonprosedyren hver gang?
    25cm fra bakvegg var det verken fugl eller fisk. Tam bass og ikke noe særlig med PRaT.
    Når de kom inntil bakvegg, responderte de med mer av alt. Høyere PRaT faktor, mye tightere nedover i frekvens.

    Alt i alt, meget bra.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    haden skrev:
    cd5x/flatcap2x , er kabelen som fulgte med mellom disse å betegne som "lakrissnører". Bruker vanlig rca til pre , er det bedre med en overgang ifra "Naimkontakten" og til RCA ? Tar gjerne imot tips ang begge.
    mvh
    Haden; får ta på meg å svare, det vil ikke gi deg en teknisk fordel med DIN->RCA ift RCA->RCA. Det vil også sannsynligvis ikke låte det fnugg forskjellig.
    DIN->DIN er noe helt annet; hele poenget er å bruke jordreferansen i preampens psu som global jordreferanse for systemet, og følgelig få til Naim's nær-legendariske systemstjernejordkonfigurasjon. Og ved å bruke DIN->DIN kan man oppnå det. Ikke ved å bruke RCA i en eller begge ender av kabelen.

    Enten bruker du DIN->DIN og drar nytte av denne overlegne jordløsningen med en Naim pre, eller så er det samme om du bruker ditt eller hint av kontakter, uten DIN->DIN får du ikke jordet på denne måten.

    Mvh Vidar P
     
    S

    Stover

    Gjest
    Glem ikke at det er langt å kjøre til Jønkøping. hentet en 282 der. Kjørte fra østlandet og dagen gikk for å si det sånn.

    Tviler ikke på at den er god og gleder meg på dine vegne Alshus.

    S
     
    S

    Stover

    Gjest
    Etter utallige oppgraderinger, nedgraderinger, sideveisgraderinger, avgraderinger, pågraderinger, tilbakegraderinger, fremovergraderinger, er jeg på sporet igjen.

    De siste måneders opplevelser sier at jeg må bruke tid på plassering og optimalisering av det utstyret en allerede har, ikke løse problemer med nyinvesteringer.
    Når det er sagt er jeg klar for nyinvesteringer også, men poenget må bli å få maksimalt ut av her enkelt sak, før en går videre. Et problem kan ligge i måten produktet er plassert eller annet og at det ikke nødvendigvis løses ved å bytte til noe bedre/ dyrere.


    Siden det nå låter såpass bra og engasjerende (selv om det nok er mye å gå på ennå), føler jeg at veien er lagt.

    Får antakelig en CDX2 på prøve allikevel. Om den ikke funker vil en CDS3 eller lignende være målet PÅ SIKT.

    Spendor funker veldig fint akkurat nå, men plassert LANGT utpå gulvet. Det gjorde at jeg lot meg friste av en brukt n-sub.
    n-sub gir mulighet for fremtidige endringer, f. eks naim høyttaler.

    Om det blir en CDS3 eller tilsvarende må det også skje noe med preamp.
    Hvilken vet jeg ikke, men om jeg gjør noe blir det garantert med supercap.
    Håper dette blir langt frem i tid.

    En lp12 brukt, er også i bestilling.

    Det blir lytting til og kjøp av musikk i tiden fremover. Justering og kos.

    Da ligger oppdatert linje for musikkanlegget nederst og jeg har vel avslørt det meste. Fornøyd? ;)
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Godt å høre hva planene er, Steinar. Vi lurte jo fælt her nå ;)
    Du er nok inne på rett fremgangsmåte nå, denne måten gjør jo også at du øker sjansene for å foreta oppgraderinger der det trengs mest hver gang, når alle ledd er justert riktig og du kjenner alle komponenter så godt som mulig.

    Selv har jeg hatt en kort periode med litt misfornøydhet, men etter å ha jobbet litt til med plassering, sitter nå alt som ei kule, og jeg nyter musikken igjen. Cd5x/fc2 kommer på sikt, men det blir en stund til. Prøver og roe ned hele greia så lenge som mulig.
    (Har en følelse av at jeg må spise de siste ordene der etterhvert)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.836
    Antall liker
    751
    Torget vurderinger
    4
    Steinar O skrev:
    Etter utallige oppgraderinger, nedgraderinger, sideveisgraderinger, avgraderinger, pågraderinger, tilbakegraderinger, fremovergraderinger, er jeg på sporet igjen.

    De siste måneders opplevelser sier at jeg må bruke tid på plassering og optimalisering av det utstyret en allerede har, ikke løse problemer med nyinvesteringer.
    Når det er sagt er jeg klar for nyinvesteringer også, men poenget må bli å få maksimalt ut av her enkelt sak, før en går videre. Et problem kan ligge i måten produktet er plassert eller annet og at det ikke nødvendigvis løses ved å bytte til noe bedre/ dyrere.


    Siden det nå låter såpass bra og engasjerende (selv om det nok er mye å gå på ennå), føler jeg at veien er lagt.

    Får antakelig en CDX2 på prøve allikevel. Om den ikke funker vil en CDS3 eller lignende være målet PÅ SIKT.

    Spendor funker veldig fint akkurat nå, men plassert LANGT utpå gulvet. Det gjorde at jeg lot meg friste av en brukt n-sub.
    n-sub gir mulighet for fremtidige endringer, f. eks naim høyttaler.

    Om det blir en CDS3 eller tilsvarende må det også skje noe med preamp.
    Hvilken vet jeg ikke, men om jeg gjør noe blir det garantert med supercap.
    Håper dette blir langt frem i tid.

    En lp12 brukt, er også i bestilling.

    Det blir lytting til og kjøp av musikk i tiden fremover. Justering og kos.

    Da ligger oppdatert linje for musikkanlegget nederst og jeg har vel avslørt det meste. Fornøyd? ;)
    Spennende saker Steinar :)

    Blir interessant å følge dine erfaringer fremover, da jeg "sikter litt" på ditt nivå jeg også.
    Hvordan har du ordnet lån av CDX2? Er nysjerrig på å teste denne etterhvert jeg også.

    Jobber litt med romakustikk om dagen, og her er det mye å hente i de fleste rom tror jeg. Ikke alltid store forbedringer trenger å koste mange penger ;)
     
    S

    Stover

    Gjest
    Liotheles skrev:
    Steinar O skrev:
    Etter utallige oppgraderinger, nedgraderinger, sideveisgraderinger, avgraderinger, pågraderinger, tilbakegraderinger, fremovergraderinger, er jeg på sporet igjen.

    De siste måneders opplevelser sier at jeg må bruke tid på plassering og optimalisering av det utstyret en allerede har, ikke løse problemer med nyinvesteringer.
    Når det er sagt er jeg klar for nyinvesteringer også, men poenget må bli å få maksimalt ut av her enkelt sak, før en går videre. Et problem kan ligge i måten produktet er plassert eller annet og at det ikke nødvendigvis løses ved å bytte til noe bedre/ dyrere.


    Siden det nå låter såpass bra og engasjerende (selv om det nok er mye å gå på ennå), føler jeg at veien er lagt.

    Får antakelig en CDX2 på prøve allikevel. Om den ikke funker vil en CDS3 eller lignende være målet PÅ SIKT.

    Spendor funker veldig fint akkurat nå, men plassert LANGT utpå gulvet. Det gjorde at jeg lot meg friste av en brukt n-sub.
    n-sub gir mulighet for fremtidige endringer, f. eks naim høyttaler.

    Om det blir en CDS3 eller tilsvarende må det også skje noe med preamp.
    Hvilken vet jeg ikke, men om jeg gjør noe blir det garantert med supercap.
    Håper dette blir langt frem i tid.

    En lp12 brukt, er også i bestilling.

    Det blir lytting til og kjøp av musikk i tiden fremover. Justering og kos.

    Da ligger oppdatert linje for musikkanlegget nederst og jeg har vel avslørt det meste. Fornøyd? ;)
    Spennende saker Steinar :)

    Blir interessant å følge dine erfaringer fremover, da jeg "sikter litt" på ditt nivå jeg også.
    Hvordan har du ordnet lån av CDX2? Er nysjerrig på å teste denne etterhvert jeg også.

    Jobber litt med romakustikk om dagen, og her er det mye å hente i de fleste rom tror jeg. Ikke alltid store forbedringer trenger å koste mange penger ;)
    Jeg er garantert IKKE noe skole-eksempel på hva som er rett.
    Min hifiverden består i:
    ønske om at musikken oppleves følelsesmessig.
    Leke meg med flere mulige kombinasjoner
    Teste ut utstyr ved lån- kjøp brukt
    Oppgradere for musikkens skyld, men også for det øvrige denne hobbyen gir og som er mer materielt betinget.
    Sånn er jeg..................................

    Kontaktet Kontrapunkt for lån av CDX2. Må nok deponere.
    De igjen låner den fra Ljudtema.

    Så får vi se om det løser seg denne gangen.

    Når en beveger seg i en høyere prisklasse for komponenter bør en enten ha eget rom eller et rom hvor en tilnærmet kan gjøre som en vil spør du meg.

    Forøvrig har jeg gått i egen felle mange ganger: Utålmodighet.

    Hvorfor i allverden solgte jeg cds3 og 282 til Vidar P?
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    C._Alshus skrev:
    Hvorfor i allverden solgte jeg cds3 og 282 til Vidar P?
    Sinnsyk i gjerningsøyeblikket? ;)

    Eller for å kjøpe en 552 ved en senere anledning?
    :D...eller som Norman/Uhes sa det så fortreffelig: "You have the Naim sickness for which there is no known cure".

    Det blir spennende å følge med framover!

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn