Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Stover

    Gjest
    Vi får tro at min vranglærdom kan modifiseres i ettertid; her har jeg antakelig uttrykt meg klønete; man flytter visserlig ikke på krefter men på masse ;)
    Min feil og forenkling av uttrykket.

    Så er det videre lett å tenke seg at kabinettbevegelser fra basselementet vil maskere detaljer og presisjon i diskanten.
    Dette vil uvilkårlig forandre på lyden man får fra høyttaleren; noen vil personlig kunne foretrekke en høyttaler som er ikke-rigid montert; men det er og blir et tap av presisjon og detaljer ved en slik kobling.
    Mvh Vidar P

    Nettopp. Akkurat her har nok jeg mye å hente. Jobber snart med saken.
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    376
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Hvis det er noen trøst så er du ikke alene om å ha mye å hente. ::)

    Selv er jeg snart klar for å kjøpe nye og mer stabile stativer, men før en viss forsterker kommer i hus samt høstens flyttesjau er over blir det ingen forandring av nåværende komponenter.

    Her tas altså tiden med hjelp. Mitt eneste kortsiktige håp er at jeg ikke blir bitt av Vidars oppgraderingskarusell. Faren er forhåpentligvis heller stor for en Naim harddisk-spiller med tiden, men prisen er om jeg får si det hårreisende. Noen andre som har tanker om disse (foruten å ha blind tro på at cd-spillerne er bedre)?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Liotheles skrev:
    Vidar,
    kan du utdype dette med den "uvilkårlige oppgraderingsspiralen" du nevner? Gjelder det for alle Naim serier på alle nivåer?
    Er det sånn at man ikke kan utbedre noen del av anlegget uten at det blir "dårligere" før man balanserer med dyrere komponenter "all over" ?
    Med andre ord at det MÅ være balansert ellers er det på en måte ikke noe vits?

    Og hvis oppgraderingsspøkelset en vakker? dag skulle innhente meg, kunne du kanskje anbefalt en oppgraderingplan for mitt system?
    Med at man tilnærmes den "uvilkårlige oppgraderingsspiralen" mener jeg at Naim's musikkpresentasjon ofte vil være så medrivende og engasjerende at man "oppdager" all sin musikk påny; og med det våkner man opp fra en slags "hifidvale"; oppdager at alt det tøvet man tidligere har trodd var viktig for ens musikknytelse ikke er det i det hele tatt allikevel.
    Denne "re-awakening" er som en slags konfirmasjon innen hifi; plutselig befinner man seg i de voksnes rekker og i de voksnes verden, og ser til på en helt annen måte, med langt mer realisme og treffsikkerhet; når tilførsel av enda 100 watt, enda to kubikkmeter luft, enda 10 hz i bassen osv ikke hadde annet enn noen dager av nyhetens interesse ved seg; og man begynte å bli litt lei hele greia, så kommer et Naim-system susende inn i musikksamlinga... og snur hele hifitilværelsen din på hodet. Plutselig låter musikken din som musikk og ikke hifi, plutselig synes du den er medrivende på et musikalsk nivå du aldri før har opplevd.

    Det fører igjen til at du får blod på tann; man begynner gjerne i den rimeligere ende, entrylevel sågar, og tanken om hva flere og dyrere Naim-bokser vil bringe kommer uvilkårlig... derav uvilkårlig. Så hører man på en anbefalt oppgradering; f.eks så legger man til en HiCap på en 202 eller bytter en 112x til en 202/Napsc, og blir blåst over ende av hvor mye bedre det låter... plutselig skjønner man at mye, svært mye, av dette tøvet man leser tråd etter tråd om på fora som dette; det er jo bare tullprat og vrøvl. Man trenger jo ikke mer watt.... å oppgradere PS'en til sin 202 gir jo mye mer musikalsk gevinst enn noe bytte av effektforsterker noen gang har gitt deg.

    Man begynner å forstå at Naim's oppgraderingsregime ikke bare er tøys og masse penger til ingenting; sakte erkjenner man at det er virkelige, reelle signifikante oppgraderinger i hvert eneste ledd her. Ikke på lyder, demohifi og luft; men på ren og skjær musikalsk realisme og ytelse. Man begynner å skjønne at man endelig (!) har havnet i en verden hvor hver eneste oppgradering fremover blir en reell kvalitetsheving på ens musikalske utbytte; ikke bare litt forskjellige lyder og farger på frontpanelene fra forskjellige merkenavn, med samme labre musikalske nivå.

    Man er overbevist. På det grunnlag at hearing is believing. Så går det ikke så lang tid før man hører venners Acme hifisystemer, så skjønner man at det er en betydelig forskjell på hifisystemer med bells & whistles og på ens eget musikksystem. Så vinner man litt i tipping, jobber litt ekstra og begynner å titte på "Suggested Systems" :)

    Når det gjelder balanse som du nevner.... dette er og blir alfa og omega, selv om man helst skulle kunne ønske seg at det ikke spilte noen rolle. Det går ikke å generalisere særlig treffsikkert omkring dette; men kilden har en nøkkelrolle, såpass er sikkert.

    Oppgradering for deg? CD5i/Nait5 bør vel være grei å oppgradere på. Du vil uansett ha god nytte av en HiCap2 senere (både som ekstra snacks for evt 202 og obligatorisk for evt 282), så den bør ligge på ønskelista for Nait'en. Selv om du skulle velge å gå for en bedre kilde, f.eks CD5x, så vil vel en HiCap2 blåse plenty mer liv i den. HiCap2 er vel det første jeg hadde kjøpt tror jeg... da hadde jeg vært fri til å velge enten kilde- eller forsterkeroppgradering senere.
    Hva skal man gjøre deretter...? Dette må man se i en helhet. Går du for nivå 202/200, som er et vanvittig løft fra Nait5 (og et du virkelig bør unne deg med de høyttalerne), så må du også belage deg på en bedre kilde for å få nytte av evnene dette forsterkeriet har til å drive høyttalerne med ditt kildesignal så rent og ubesudlet som mulig.
    Spør du meg så er CD5i veldig god til prisen, men ikke god nok til å være annet enn en kortvarig kuriositet med 202/200. Så ny kilde skal man ha om man vil ha balanse.
    CD5/HiCap2 brukes av noen her på hfs, og det kan jeg underskrive låter bra; skal man være tro mot Naims egne forslag så bør man på CDX2.

    Det kan hende du vil finne at en CDX2 og Nait5/HiCap2 vil være riktig retning, mange vil si det om du spør på n-forum. Da kan du også senere begynne forsterkeroppgraderingen med en 202 (du har HiCap for ps-formål), og spare videre til en 200.

    Nei spør du meg, så ligger nøkkelen i en HiCap2.

    Mvh Vidar P
     
    S

    Stover

    Gjest
    Pga husbygging får jeg ta natten til hjelp.

    1. Stramme opp låsemutterne på Soundcare spikesene.
    Jeg har bedrevet mye ht flytting de siste månedene. Gulvet, flytende parkett som ikke tålte varmekabel gjør at jeg må justere spikene ved hver flytting. Det igjen har medført at låsemutterne har forblitt ulåst.

    Løsning. Plassert ht der jeg har erfaring med at de låter godt. Drøye 2m mellom dem, 1m fra bakvegg og fritt leide til venstre. ca 55cm til høyre sidevegg.
    Strammet deretter til låsemutterne.
    Tro det eller ei, men Vidar hadde helt rett her. Endringa var dramatisk og lydbildet er nærmest forvandlet. Hurtigere, reinere anslag. Bassen er blitt definert. Et kjempesteg i riktig retning. Veldig god rytme og driv.
    Ble en anelse slankere og stemmer mistet litt kropp. Flyttet h.t 3 cm bakover. Riktig retning, 2cm til og voila.
    Jeg snakker om forvandling her nå !! mht dynamikk, transparens, fart og rytme.

    2. Ørets høyde ift det kritiske frekvensområde som Vidar beskrev. La under noe kapp fra tilbygget. Lyttet ved å heve-/ senke meg. Kona lurte nok, men sa ikke noe. Tok bort en av flisene. Svakt tiltet i fremkant og lyden gikk fra det noe flate til en mer naturlig og innsiktsfull soundstage.

    Dette var særs vellykket. Alle ord om at CD5 er Naimfamiliens slappe og likandes cdp trekkes tilbake.

    Til de som har fått det for seg at Spendor er ullen, tilbakeholden og udynamisk (inklusive meg sjøl). Trykk "reset" :D
    Takk til entusiasten.
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Så bra at Spendor faller på plass hos deg også. Jeg har alltid pleid å skru fast soundsoundcare spikesène, men ikke tenkt over at dette har så stor betydning. Jeg får sjekke at alt er rigid plantet til underlaget når jeg kommer hjem!
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    bruce skrev:
    Så bra at Spendor faller på plass hos deg også. Jeg har alltid pleid å skru fast soundsoundcare spikesène, men ikke tenkt over at dette har så stor betydning. Jeg får sjekke at alt er rigid plantet til underlaget når jeg kommer hjem!
    Man betaler jo skjorta av ryggen for "det lille ekstra" i presisjon og definisjon med Naim-elektronikk, så det ville ha vært leit å gjemt det hele bak store tap i høyttalerne :)

    Når det gjelder rigiditet; det er ikke noe som heter "nokså stødig", eller "nesten helt stødig". Det er enten stødig eller ikke. Når det er stødig, så er det helt stødig. Når det ikke er stødig, så er graden av ustødighet i makrokosmos nokså uinteressant.
    Alt annet enn komplett stivhet tillater altså disse ørsmå bevegelsene i kabinettet, som ukritisk og ubønnhørlig påvirker amplituden i små detaljer fra elementenes mest delikate utsving.

    Mvh Vidar P
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Å ja, dette med høyttalere som står stødig er viktig. Og når gulvet ikke er helt i vater, kan dette være en tidkrevende prosess. Forøvrig har jeg plukket av Soundcare og satt på ProAc's originale spikes, som nærmest er noen koner. Og lyden satt som et skudd - tendens til litt festbass og litt oppsvulmet mellomtone forsvant.
    Men dette er på ProAc, så på Spendor er muligens Soundcare bedre.

    Bør heller ikke undervurdere rackets betydning. F.eks. Quadraspire skal være litt sånn midt imellom lealøst.

    Nei, dersom noen vet om billig Fraim er det bare å si ifra... ;)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    S

    Stover

    Gjest
    Vidar P skrev:
    stover skrev:
    Vidar P skrev:
    costello skrev:
    Nei, dersom noen vet om billig Fraim er det bare å si ifra... ;)
    Nederst her: http://www.uhes.co.uk/cherished.htm

    Så kan man trekke fra VAT.

    Mvh Vidar P
    Nei de vil jeg ha....for meg sjøl ;D
    Ok, de kan overføre VAT'en til deg da :)

    Forresten, er det noen her som har hørt noe mer om når SuperLine ankommer?

    Mvh Vidar P
    Tenkte på Fraim, ikke VAT`n :)
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Jasså....? Fraim i cherry altså? De er fine de.
    Jamen har de fått inn flere hyller! :D
    Hmmm...gjelder å holde tunga beint i munn, opprinnelig hadde jeg andre oppgraderingsplaner for høsten... ;)


    Mvh
     
    S

    Stover

    Gjest
    costello skrev:
    Vidar P skrev:
    Jasså....? Fraim i cherry altså? De er fine de.
    Jamen har de fått inn flere hyller! :D
    Hmmm...gjelder å holde tunga beint i munn, opprinnelig hadde jeg andre oppgraderingsplaner for høsten... ;)


    Mvh
    Funderer på om jeg kan kopiere konseptet. Svoger har møbelverksted, kontakt med glassmester og på jobb er det plenty med dreiekyndige.
    På den annen side, Fraim original er berre lekker.

    Costello. Lurt å passe på at vi ikke begge er med på å presse opp prisen ;)
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    stover skrev:
    Costello. Lurt å passe på at vi ikke begge er med på å presse opp prisen ;)
    ;) Ja, men sendte avgårde en mail til Norman akkurat nå!

    ProAc'ene lagt ut til salgs nå, ypperlige høyttalere til en fin pris! ;D

    Mvh
     
    S

    Stover

    Gjest
    costello skrev:
    stover skrev:
    Costello. Lurt å passe på at vi ikke begge er med på å presse opp prisen ;)
    ;) Ja, men sendte avgårde en mail til Norman akkurat nå!

    ProAc'ene lagt ut til salgs nå, ypperlige høyttalere til en fin pris! ;D

    Mvh
    Bra. Det har ikke jeg gjort så da er saken klar. :D
    Lykke til med salget forresten.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.602
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Noen som vet om Lyric fortsatt her det Fraim racket de skulle selge? Det var 40% rabatt. Base pluss 3 eller 4 hyller for 15000,-
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Steinar... du burde rette ut Spendor-logoen; den er kun festet med elastisk lim vet du... det er bare å vri :)

    Mvh Vidar P
     
    S

    Stover

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Steinar... du burde rette ut Spendor-logoen; den er kun festet med elastisk lim vet du... det er bare å vri :)

    Mvh Vidar P
    Utført :)

    Lytta litt igjen ikveld og jeg må si det synger. Som S6e. Mulig sistnevnte med sitt mindre kabinett og membran ikke var like påvirkelig??

    Lyttet til haydn Cello consert med J.Dupre. Nydelig
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.835
    Antall liker
    751
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    Liotheles skrev:
    Vidar,
    kan du utdype dette med den "uvilkårlige oppgraderingsspiralen" du nevner? Gjelder det for alle Naim serier på alle nivåer?
    Er det sånn at man ikke kan utbedre noen del av anlegget uten at det blir "dårligere" før man balanserer med dyrere komponenter "all over" ?
    Med andre ord at det MÅ være balansert ellers er det på en måte ikke noe vits?

    Og hvis oppgraderingsspøkelset en vakker? dag skulle innhente meg, kunne du kanskje anbefalt en oppgraderingplan for mitt system?
    Med at man tilnærmes den "uvilkårlige oppgraderingsspiralen" mener jeg at Naim's musikkpresentasjon ofte vil være så medrivende og engasjerende at man "oppdager" all sin musikk påny; og med det våkner man opp fra en slags "hifidvale"; oppdager at alt det tøvet man tidligere har trodd var viktig for ens musikknytelse ikke er det i det hele tatt allikevel.
    Denne "re-awakening" er som en slags konfirmasjon innen hifi; plutselig befinner man seg i de voksnes rekker og i de voksnes verden, og ser til på en helt annen måte, med langt mer realisme og treffsikkerhet; når tilførsel av enda 100 watt, enda to kubikkmeter luft, enda 10 hz i bassen osv ikke hadde annet enn noen dager av nyhetens interesse ved seg; og man begynte å bli litt lei hele greia, så kommer et Naim-system susende inn i musikksamlinga... og snur hele hifitilværelsen din på hodet. Plutselig låter musikken din som musikk og ikke hifi, plutselig synes du den er medrivende på et musikalsk nivå du aldri før har opplevd.

    Det fører igjen til at du får blod på tann; man begynner gjerne i den rimeligere ende, entrylevel sågar, og tanken om hva flere og dyrere Naim-bokser vil bringe kommer uvilkårlig... derav uvilkårlig. Så hører man på en anbefalt oppgradering; f.eks så legger man til en HiCap på en 202 eller bytter en 112x til en 202/Napsc, og blir blåst over ende av hvor mye bedre det låter... plutselig skjønner man at mye, svært mye, av dette tøvet man leser tråd etter tråd om på fora som dette; det er jo bare tullprat og vrøvl. Man trenger jo ikke mer watt.... å oppgradere PS'en til sin 202 gir jo mye mer musikalsk gevinst enn noe bytte av effektforsterker noen gang har gitt deg.

    Man begynner å forstå at Naim's oppgraderingsregime ikke bare er tøys og masse penger til ingenting; sakte erkjenner man at det er virkelige, reelle signifikante oppgraderinger i hvert eneste ledd her. Ikke på lyder, demohifi og luft; men på ren og skjær musikalsk realisme og ytelse. Man begynner å skjønne at man endelig (!) har havnet i en verden hvor hver eneste oppgradering fremover blir en reell kvalitetsheving på ens musikalske utbytte; ikke bare litt forskjellige lyder og farger på frontpanelene fra forskjellige merkenavn, med samme labre musikalske nivå.

    Man er overbevist. På det grunnlag at hearing is believing. Så går det ikke så lang tid før man hører venners Acme hifisystemer, så skjønner man at det er en betydelig forskjell på hifisystemer med bells & whistles og på ens eget musikksystem. Så vinner man litt i tipping, jobber litt ekstra og begynner å titte på "Suggested Systems" :)

    Når det gjelder balanse som du nevner.... dette er og blir alfa og omega, selv om man helst skulle kunne ønske seg at det ikke spilte noen rolle. Det går ikke å generalisere særlig treffsikkert omkring dette; men kilden har en nøkkelrolle, såpass er sikkert.

    Oppgradering for deg? CD5i/Nait5 bør vel være grei å oppgradere på. Du vil uansett ha god nytte av en HiCap2 senere (både som ekstra snacks for evt 202 og obligatorisk for evt 282), så den bør ligge på ønskelista for Nait'en. Selv om du skulle velge å gå for en bedre kilde, f.eks CD5x, så vil vel en HiCap2 blåse plenty mer liv i den. HiCap2 er vel det første jeg hadde kjøpt tror jeg... da hadde jeg vært fri til å velge enten kilde- eller forsterkeroppgradering senere.
    Hva skal man gjøre deretter...? Dette må man se i en helhet. Går du for nivå 202/200, som er et vanvittig løft fra Nait5 (og et du virkelig bør unne deg med de høyttalerne), så må du også belage deg på en bedre kilde for å få nytte av evnene dette forsterkeriet har til å drive høyttalerne med ditt kildesignal så rent og ubesudlet som mulig.
    Spør du meg så er CD5i veldig god til prisen, men ikke god nok til å være annet enn en kortvarig kuriositet med 202/200. Så ny kilde skal man ha om man vil ha balanse.
    CD5/HiCap2 brukes av noen her på hfs, og det kan jeg underskrive låter bra; skal man være tro mot Naims egne forslag så bør man på CDX2.

    Det kan hende du vil finne at en CDX2 og Nait5/HiCap2 vil være riktig retning, mange vil si det om du spør på n-forum. Da kan du også senere begynne forsterkeroppgraderingen med en 202 (du har HiCap for ps-formål), og spare videre til en 200.

    Nei spør du meg, så ligger nøkkelen i en HiCap2.

    Mvh Vidar P
    Takker for en utførlig begrunnelse av fenomenet Vidar ;)
    Har også en følelse selv av at jeg kunne trenge litt mer balanse i mitt oppsett, for å dra ut potensialet i de flotte 805s'ene, men er som sagt litt usikker på hvor jeg bør begynne "å balansere". En HC2 er sikkert et smart startpunkt. Har jo en FC2 som jeg da kunne solgt. Mellomlegget ville vel ikke blitt så veldig mange tusenlappene? Bedre CD spiller er også interessant, da jeg synes Rega P3 faktisk låter bedre på endel parametere.

    For min del har jeg ikke hørt noen andre Naim produkter enn de jeg har, så første step blir vel å forsøke å få gjort det. Og da helst i min egen stue. Kjenner jo Rognlien litt så jeg kunne jo tatt en tlf til han. Noen som vet om han har noe dyrere Naim i sin butikk? Og hva med Kontrapunkt, er de villige til utlån? Noen som vet? Er det kanskje muligheter for at noen her på forumet har noe de vil demonstrere? Er vel noen østlendinger her inne også vel ;)

    Takk igjen Vidar!
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.602
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Er det noen forskjell mellom en Olive HiCap av Black HiCap? For eks en 2001 Olive og en 2002 Black?

    På Naimforum sier noen at det er forskjell, mens de fleste sier at det kun er kabinettet. (Brukte søkefunksjonen).


    HiCaper holder seg svært godt i verdi, virker det som.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Tviler på at du vil høre særlig mye forskjell, for å si det sånn. Husker jeg ikke feil, så er det en viss teknisk forskjell; og en hjemmedemo vil jo belyse det hele med all ønskelig klarhet; men HiCap har vært en super psu fra tidenes morgen; og en HiCap1 er uansett et godt steg opp fra mindre Naim-psu'er.

    Mvh Vidar P
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    376
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Er det bare meg som ville valgt den som passet mine nåværende komponenter i utseende? Mixing bør unngås der man kan. Man må jo la øyet nyte synet også :)
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Så ny kilde skal man ha om man vil ha balanse.
    CD5/HiCap2 brukes av noen her på hfs, og det kan jeg underskrive låter bra; skal man være tro mot Naims egne forslag så bør man på CDX2.

    Det kan hende du vil finne at en CDX2 og Nait5/HiCap2 vil være riktig retning, mange vil si det om du spør på n-forum.
    Men har du hørt hva en XPS(2) gjør med lyden på en CDX2, er det ingen vei tilbake.. :D
    Har ved et par høve, sånn for moro skyld, koblet fra PSU'en og det er et temmelig formidabelt lydmessig løft man oppnår med XPS'en.
    Så kan den jo brukes på en CDS3, også!

    Det som slår meg etterhvert er at alle CD'ene i samlingen låter så bra.
    Ikke så opphengt i remastred lyd eller superCD'er lengre. Sier jeg, som tidligere var en SACD-mann! ;)

    Mvh
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    costello skrev:
    Vidar P skrev:
    Så ny kilde skal man ha om man vil ha balanse.
    CD5/HiCap2 brukes av noen her på hfs, og det kan jeg underskrive låter bra; skal man være tro mot Naims egne forslag så bør man på CDX2.

    Det kan hende du vil finne at en CDX2 og Nait5/HiCap2 vil være riktig retning, mange vil si det om du spør på n-forum.
    Men har du hørt hva en XPS(2) gjør med lyden på en CDX2, er det ingen vei tilbake.. :D
    Har ved et par høve, sånn for moro skyld, koblet fra PSU'en og det er et temmelig formidabelt lydmessig løft man oppnår med XPS'en.
    Så kan den jo brukes på en CDS3, også!
    Viser til tidligere utgreiing om uvilkårlig oppgraderingsspiral ;D
    Har man CDX2 så blir det før eller senere (helst før) en XPS2... har man sistnevnte, så blir det CDS3.... når man har det, så er det neppe lenge før det blir 555PS osv.

    Mvh Vidar P
     
    S

    smog

    Gjest
    Noen som vet hvor jeg får kjøpt kabel med RCA til DIN. For å koble annet utstyr mot Naim forsterker. ???.

    Smog
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Nye høyttalere er i hus, fått stått og spille en halvtimes tid i naborommet. Kona er på jentefest, og jeg har huset alene i noen timer. Altfor tidlig med noen kvalifiserte inntrykk naturligvis, annet enn at det kan virke som at siste ledd i "naim-sløyfen" er på plass. Nå skal jeg snart sprette en bedre italiener, så har ikke tid til å surre her inne. :D Skikkelige inntrykk kommer ved en senere anledning.
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Litt tilbake til Colloms test, ser at han mener en Supernait og CD5x er nok til å få fart på SL2. En meget interessant høyttaler som tydeligvis kan skape en involverende lyd i særklasse. Noen som har hørt SL2?

     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Hva har du funnet på nå Smog? Er du tilbake hos menigheten? ;) ...men DIN til RCA??? ???
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    C._Alshus skrev:
    Sier jeg, som tidligere var en SACD-mann!

    Hvor mange SACDer har du? ;)
    Flere enn 2, litt Dylan, jazz og Krall. Men ble aldri overbevist om dette systems "overlegenhet".
    Nei, da heller en god gammeldags CD på en Naim-spiller:


    Mvh
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.602
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Hah, den plata spilte jeg i dag også. :)

    SACD er for nisser. Du kjøper ikke en slik spiller om du har 16 plater i samlingen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn