Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    iSaint skrev:
    Ja dette blir spennende. Det er mange plater (Les filer) som skal pløyes gjennom før flyet går igjen på søndagskvelden. Får vel bunkre opp med noe leskende tenker jeg, og la det stå til ;)

    Mvh

    Arne Kr
    Må jeg få anbefale noe Naim-grønt som leskende eliksir..... så som Oskar Sylthe's pærebrus kanskje ? ;D Eller om man er i det litterære hjørne, så fins det jo absintiske substanser engang foretrukket av de største tenkere blant tenkere :)

    Mvh Vidar P
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    Vidar P skrev:
    iSaint skrev:
    Ja dette blir spennende. Det er mange plater (Les filer) som skal pløyes gjennom før flyet går igjen på søndagskvelden. Får vel bunkre opp med noe leskende tenker jeg, og la det stå til ;)

    Mvh

    Arne Kr
    Må jeg få anbefale noe Naim-grønt som leskende eliksir..... så som Oskar Sylthe's pærebrus kanskje ? ;D Eller om man er i det litterære hjørne, så fins det jo absintiske substanser engang foretrukket av de største tenkere blant tenkere :)

    Mvh Vidar P
    Hmm, kanskje vi skal svinge innom denne dyktige kvinnen og foreslå en eksklusiv Naim-Vinglass serie - seriøst :)

    http://www.anne-engstrom.com/index.html

    Mvh

    Arne Kr
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Dette hadde jo helt klart en anstendig kulør i fargenyanser som trigger rockefoten;





    Kanskje den unge besnærende dame lager glass og keramikk på bestilling, med mønster etter visse velkjente logoer også....? Får tusle innom Nedre Enggate og høre en dag kanskje... ;)

    Mvh Vidar P
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    Hun holder jo til i gågaten... - Rusler innom henne en tur på lørdag jeg (Med forbehold om at jeg kommer meg ut av sofaen hjemme) ;)

    AK
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    iSaint skrev:
    Hun holder jo til i gågaten... - Rusler innom henne en tur på lørdag jeg (Med forbehold om at jeg kommer meg ut av sofaen hjemme) ;)

    AK
    Liten sjanse for at du er i gågata lørdag da, tipper jeg... 202/Napsc/200 slipper vel neppe grepet med det første :)
    Vi har jo en non-convert i gågata; gitt disse's lettlurthet (jmf US "hifi" etc) så kunne vi kanskje anmodet om at han forespør frk Engstrøm på våre vegne.

    Mvh Vidar P
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    Vidar P skrev:
    iSaint skrev:
    Hun holder jo til i gågaten... - Rusler innom henne en tur på lørdag jeg (Med forbehold om at jeg kommer meg ut av sofaen hjemme) ;)

    AK
    Liten sjanse for at du er i gågata lørdag da, tipper jeg... 202/Napsc/200 slipper vel neppe grepet med det første :)
    Vi har jo en non-convert i gågata; gitt disse's lettlurthet (jmf US "hifi" etc) så kunne vi kanskje anmodet om at han forespør frk Engstrøm på våre vegne.

    Mvh Vidar P
    He he - Jeg er særs lite interessert i noen miniatyr-Respons-sub i dvask brunfarget glass til å ha stående som "pynt" hjemme :D
    AK
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Må jeg få anbefale noe Naim-grønt som leskende eliksir..... så som Oskar Sylthe's pærebrus kanskje ?
    Vel, sist vi hadde storbesøk i mitt distrikt av Steely Dan og Elvis Costello, gikk det visst mest i ananasbrus fra Oskar Sylte iflg. lokalavisa... ;)
    Ja,Ja, rockeartister er ikke en gang som dem var.. :D (utenom Keith, da).

    ellers til iSaint...du trenger en HiCap2, den løfter lyden flere hakk! ;D

    Mvh
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.607
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7


    Næmmen. Radio jo. ;D
    Vanskelig å legge seg med så mye bra på radioen.

    Lurer på om NRK har mer musikk enn Vidar? ::)
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Bruker denne:



    Hadde en NAD-tuner koblet opp ei stund, men ble for tungvint uten fjernkontroll - en Tivoli kan bæres fra rom til rom - hus til hytte - og lyden er helt all-right, den... :)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    C._Alshus skrev:
    Næmmen. Radio jo. ;D
    Vanskelig å legge seg med så mye bra på radioen.

    Lurer på om NRK har mer musikk enn Vidar? ::)
    Det kan du bite deg i nesa på at de har :) ... jeg har nemlig vært i arkivene på Marienlyst og lusket, og der kunne man nesten telle hyllekilometer.

    Radioen på bildet, NAT 03; de er temmelig raffe imo, ikke noe krimskrams og kruseduller på betjeningssiden der nei.. ;D

    Noen som har bilder av en NAT 02 egentlig?

    Mvh Vidar P
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    costello skrev:
    Vel, sist vi hadde storbesøk i mitt distrikt av Steely Dan og Elvis Costello, gikk det visst mest i ananasbrus fra Oskar Sylte iflg. lokalavisa... ;)
    Ja,Ja, rockeartister er ikke en gang som dem var.. :D (utenom Keith, da).
    ... Keith var i godform i Sverige ja :), og Amy bringer også assosiasjoner til ekte rockeartister om dagen.

    Ananasbrusen er superb, og særlig staselig til fishan, men har feil farge. Pærebrusen er Naim-grønn. Oskar Sylthe skulle forresten hatt noen form for æresutmerkelse for sine strålende drikkevarer. Når skal han begynne å lage øl igjen?

    Forresten enig i at iSaint trenger en HiCap 2 ja... derom hersker liten tvil :)

    [PS: la bare inn etpar innlegg for å vise alle hvilken morgenfugl man er ;D ].

    Mvh Vidar P
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    Vidar P skrev:
    Forresten enig i at iSaint trenger en HiCap 2 ja... derom hersker liten tvil :)

    [PS: la bare inn etpar innlegg for å vise alle hvilken morgenfugl man er ;D ].

    Mvh Vidar P
    Javel, tilbud på brukt HiCap 2 tas i mot med takk ;)

    Mvh

    Arne Kr
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    costello skrev:
    ellers til iSaint...du trenger en HiCap2, den løfter lyden flere hakk! ;D

    Mvh
    Vidar P skrev:
    Forresten enig i at iSaint trenger en HiCap 2 ja... derom hersker liten tvil :)

    [PS: la bare inn etpar innlegg for å vise alle hvilken morgenfugl man er ;D ].

    Mvh Vidar P
    Javel, tilbud på brukt HiCap 2 tas i mot med takk ;)

    Mvh

    Arne Kr
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Napsc anses universelt som en "no-brainer" oppgradering på 202; neste no-brainer er vel gjerne HiCap2...? :) Det åpner jo mulighetene for å bytte 202 til 282..... (kremt kremt ;D )... og da får man jo lyst til å høre 250.2 for ikke å snakke om en SuperCap til 282; men straks man har SuperCap så er jo salgsverdien av en 282 så høy at man lett kan gå for en 252.... og da er vel 250.2 litt akilleshæl? Mange som har lyst på en s/h, så man selger og går for en NAP300, som jo skal gå hånd-i-hanske med ens 252/SC. Men så leser man om div kjekke karer på n-forum, og ens egen eminente Vidar P her, som bruker 552 sammen med 300 (som man selv har), og så får man lyst til å studere seg opp på 552.... noen linjer senere så har man skjønt at 552 er en real no-brainer; se der; så ryker feriebudsjettet de neste 4-5 år; og man begynner å sikle på en NAP500..... etc etc. :)

    Mvh Vidar P
    Forslaget om HiCap2 er et skummelt et; det leder uvilkårlig til at man fanges i oppgraderingsstien jeg nevner over.

    Napsc
    Hicap2
    282
    250.2
    SuperCap
    252
    300
    552
    500

    Forresten så er dette oppgraderingsruten å satse på om man vil gå videre; evt kan man bytte om rekkefølgen på 300 og 552.
    Og da har vi ikke engang begynt å snakke om kilder.. :)

    Mvh Vidar P
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Vidar P skrev:
    iSaint skrev:
    Hun holder jo til i gågaten... - Rusler innom henne en tur på lørdag jeg (Med forbehold om at jeg kommer meg ut av sofaen hjemme) ;)

    AK
    Liten sjanse for at du er i gågata lørdag da, tipper jeg... 202/Napsc/200 slipper vel neppe grepet med det første :)
    Vi har jo en non-convert i gågata; gitt disse's lettlurthet (jmf US "hifi" etc) så kunne vi kanskje anmodet om at han forespør frk Engstrøm på våre vegne.

    Mvh Vidar P
    Må korrigere deg litt her da jeg går ut fra at det er jeg som er en non-convert.
    Har ikke noe US hifi, har skandinavisk utstyr med unntak av cd spiller som er Engelsk.
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    iSaint skrev:
    Vidar P skrev:
    iSaint skrev:
    Hun holder jo til i gågaten... - Rusler innom henne en tur på lørdag jeg (Med forbehold om at jeg kommer meg ut av sofaen hjemme) ;)

    AK
    Liten sjanse for at du er i gågata lørdag da, tipper jeg... 202/Napsc/200 slipper vel neppe grepet med det første :)
    Vi har jo en non-convert i gågata; gitt disse's lettlurthet (jmf US "hifi" etc) så kunne vi kanskje anmodet om at han forespør frk Engstrøm på våre vegne.

    Mvh Vidar P
    He he - Jeg er særs lite interessert i noen miniatyr-Respons-sub i dvask brunfarget glass til å ha stående som "pynt" hjemme :D
    AK
    Ville jo selvsagt bestilt en tro kopi av suben i dvaskt brunfarget glass.
    Jeg har forresten de minste subene fra produsenten så du kan tenke deg størrelse og vekt på de andre.....
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    costello skrev:
    Apropos innkjøp av disse svarte boksene; hvordan i all verden greier den norske importøren seg?
    Høres ut som alle enten kjøper brukt, eller i utlandet... :eek:
    Naim stiller ganske store krav til seg sjøl og forhandlerne i England (har retningslinjene) og prisen på produktene inkluderer høy service på alle måter i hjemlandet bl.a annet tett oppfølging av kunden etter en handel, montering, garanti osv. Her og i enkelte andre land utenfor England må vi betale høyere pris nesten uten oppfølging, altså kan man forvente bedre service og lavere pris ved å handle fra gode forhandlere i opprinnelseslandet.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jurassic skrev:
    Vidar P skrev:
    iSaint skrev:
    Hun holder jo til i gågaten... - Rusler innom henne en tur på lørdag jeg (Med forbehold om at jeg kommer meg ut av sofaen hjemme) ;)

    AK
    Liten sjanse for at du er i gågata lørdag da, tipper jeg... 202/Napsc/200 slipper vel neppe grepet med det første :)
    Vi har jo en non-convert i gågata; gitt disse's lettlurthet (jmf US "hifi" etc) så kunne vi kanskje anmodet om at han forespør frk Engstrøm på våre vegne.

    Mvh Vidar P
    Må korrigere deg litt her da jeg går ut fra at det er jeg som er en non-convert.
    Har ikke noe US hifi, har skandinavisk utstyr med unntak av cd spiller som er Engelsk.
    I stand corrected :)
    Men generelt er non-converts lettlurte bare boksene og tallene er store nok, og lysene blå og grelle nok; bare se hvor mye US "hifi" de handler inn, i lange baner ;D

    Uansett; Jurassic du er vel snart ex-non-convert får vi tro :)

    Mvh Vidar P
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.607
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har bilder av en NAT 02 egentlig?

    Mvh Vidar P
    [/quote]






     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Der har vi den ja! Pussig nok fant jeg ikke bilder på nett... forteller vel omtrent hvor flink surfer jeg er :)

    NAT 02 er jo et kongelig rafft design; snakker meg om no-nonsense! ;D
    Tuningknapp.... det er det, jo og en av/på bak da... ikke noe for bells&whistles-gutta dette.

    Mvh Vidar P
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Vidar P:
    Har forøvrig kun røde og grønne dioder og display jeg selv om jeg er en non-convert.
    Blå dioder er utrolig harry dessuten lyser det altfor bra opp i mørket.
    Det er ikke sånn at alt annet enn Naim er harry.

    Forøvrig er det nye ting på trappene her mn fortsatt ikke noe Naim....
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.836
    Antall liker
    751
    Torget vurderinger
    4
    Vidar,
    kan du utdype dette med den "uvilkårlige oppgraderingsspiralen" du nevner? Gjelder det for alle Naim serier på alle nivåer?
    Er det sånn at man ikke kan utbedre noen del av anlegget uten at det blir "dårligere" før man balanserer med dyrere komponenter "all over" ?
    Med andre ord at det MÅ være balansert ellers er det på en måte ikke noe vits?

    Og hvis oppgraderingsspøkelset en vakker? dag skulle innhente meg, kunne du kanskje anbefalt en oppgraderingplan for mitt system?

    Vil bare nevne at jeg er rimelig godt fornøyd med den kombinasjonen jeg kjører (se sign.) men man må jo alltid se fremover ;)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Liotheles; kommer tilbake til den.

    Må bare komme meg gjennom de ferske rekene; har nettopp tilbrakt etpar timer foran MacBook, Benchmark DAC-1, 202/Napsc/200, Mirage M5Si.... usannsynlig og høyst uvanlig kombo? Javel, men Naim-settets eminente PR&T var det ingen tvil om... for et tempo, driv, kraft og musikalitet disse forsterkerne har! Jøje meg.

    Mvh Vidar P
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    Vidar P skrev:
    Må bare komme meg gjennom de ferske rekene; har nettopp tilbrakt etpar timer foran MacBook, Benchmark DAC-1, 202/Napsc/200, Mirage M5Si.... usannsynlig og høyst uvanlig kombo? Javel, men Naim-settets eminente PR&T var det ingen tvil om... for et tempo, driv, kraft og musikalitet disse forsterkerne har! Jøje meg.

    Mvh Vidar P
    ;D

    Dette blir en lang natt!

    Arne Kr
     

    Otern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    154
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    OBS, OBS!!!!

    Disse trives ekstremt godt i kompaniskap med en god vin; f.eks. en Chateauneuf de Pape. Synergien er åpenbar ;D
    Viktig å ta hensyn til i en ellers oppspilt hverdag/natt.

    Lykke til!
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.607
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Du kan da ikke drikke vin. :eek:

    Til Naim tager man en Stout/IPA/Pale Ale eller lignende. Gjerne fra Haandbryggeriet eller Nøgne Ø.







    Svein: Har du tidligere eid alle mine Naim komponenter i racket? (+cd3.5/fc?) ;)
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    Otern skrev:
    OBS, OBS!!!!

    Disse trives ekstremt godt i kompaniskap med en god vin; f.eks. en Chateauneuf de Pape. Synergien er åpenbar ;D
    Viktig å ta hensyn til i en ellers oppspilt hverdag/natt.

    Lykke til!
    De trives i sitt nye hjem ser det ut til - jeg trives også ;)

    Mvh

    Arne Kr
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    C._Alshus skrev:
    Svein: Har du tidligere eid alle mine Naim komponenter i racket? (+cd3.5/fc?) ;)
    Nesten, bortsett fra Hicap, 03 og 102, sistnevnte har jeg forresten testet og funnet som nær slektning til 202, rykter forteller at den spiller forrykende med Supercap.
    Fornøyd med tuneren? Liker den godt, min innvending er at fikk jeg velge, hadde jeg valgt den i en halvbredde boks.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.607
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Tneren er avslått nå, da det lynte bra i natt.


    Den har den gjenkjennelige Naim-signaturen som en annen beskrev over. I forhold til CDXen låter den litt mindre kjøttfull, tynnere, ikke like klangrik. Men rytme, fart og drive har den så det holder.
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Fått deg rack siden sist?
    Hvor lenge står DAC og høyttalere nå før det også har blitt noe fra øya? ;)
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    Jurassic skrev:
    Fått deg rack siden sist?
    Hvor lenge står DAC og høyttalere nå før det også har blitt noe fra øya? ;)
    Har hatte dette racket lenge, men plukket det frem nå for anledningen - Det er bare midlertidig, det kommer en annen løsning etterhvert som jeg blir ferdig med oppussingen av stuen.
    Endringer i oppsettet kommer helt sikkert, men ikke med det første... - Dette oppsettet spiller musikk som bare f..., så akkurat nå savner jeg ingenting :)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    stover skrev:
    Skoa til Vidar til høyre?
    Hehe. Legg merke til at lukkertiden er så rask at kameraet fryser rockefoten; ellers gikk jo foten konstant :)

    202/Napsc/200 driver de tilsynelatende litt vanskelige Mirage; men ikke nok med det; de nøyer seg ikke med å spille slik-og-slik bass og hifi; det hele låter som live musikk!

    Mvh Vidar P
     
    S

    Stover

    Gjest
    Den samme erfaringen viser seg hver gang. Etter å ha hatt hyggelig besøk fra Naim entusiast(selvfølgelig altfor kort) avsløres mine kunnskaper....eller i beste fall evne til å benytte dem.

    Viktigheten av at h.t står så stødig som mulig. Underbygges med en spennende forklaring på hvilke krefter som skal forflyttes og med hvilken hastighet.

    Ørets-/ lytteposisjonens plassering ift høyttalerens spredning og delefrekvens. Underbygges med en billedlig forklaring om h.t deling og spredningsegenskaper.

    Om jeg ikke forstår alt synes jeg det allikevel er veldig spennende.

    Jeg er travel om dagen og har ikke hatt tid til å prøve dette ut. Skal ta etpar bilder etterhvert og legge ut.

    Entusiasten påpekte diverse mangler eller svakheter i lydbildet som KAN tilskrives ovenfor nevnte ting. Samtidig vet jeg hva mitt oppsett mangler og får jobbe videre med saken. Det viser at kjøp og oppgraderinger ikke alltid er løsningen. Disse små og usynlige sakene må være på plass først.

    Jeg må få understreke at jeg setter pris på sådanne besøk. De er lærerike, særlig når kommentarer om forbedringer presenteres på en så konstruktiv måte. ;)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    stover skrev:
    Den samme erfaringen viser seg hver gang. Etter å ha hatt hyggelig besøk fra Naim entusiast(selvfølgelig altfor kort) avsløres mine kunnskaper....eller i beste fall evne til å benytte dem.

    Viktigheten av at h.t står så stødig som mulig. Underbygges med en spennende forklaring på hvilke krefter som skal forflyttes og med hvilken hastighet.
    Vi får tro at min vranglærdom kan modifiseres i ettertid; her har jeg antakelig uttrykt meg klønete; man flytter visserlig ikke på krefter men på masse ;)
    Elementenes bevegelige masse (inkl luft) er betydelig (Moving Mass er gjerne rundt 15g for et vanlig 6.5" basselement, og gjerne over det dobbelte for en typisk 8"), og når man tar i betraktning den akselerasjon som fordres for at definisjonen i f.eks toners oppstart og smådetaljer skal høres til fulle, så er det lett å tenke seg at kabinettet må stå stille mens elementet beveger seg... gir kabinettet etter så modifiseres amplituden til signalet deretter.

    Spinner man videre på tanken om kabinetter i små resonante bevegelser pga manglende rigiditet, og kobler inn det man vet om diskantelementets ørsmå bevegelser (en typisk 3/4-1" har en max 'linear coil travel' på rundt 0.5mm ved fullt volum); så er det videre lett å tenke seg at kabinettbevegelser fra basselementet vil maskere detaljer og presisjon i diskanten.

    Dette vil uvilkårlig forandre på lyden man får fra høyttaleren; noen vil personlig kunne foretrekke en høyttaler som er ikke-rigid montert; men det er og blir et tap av presisjon og detaljer ved en slik kobling.

    Mvh Vidar P
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn