Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.606
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Da er pengene på vei over til en kjekk herre i Oslo og 102/hi er mitt.


    Med en liten singlemalt og Tracy Chapman i spillern, så tror jeg kvelden kan bli riktig så hyggelig.
     

    Sigmund_R

    Fersking
    Ble medlem
    08.01.2006
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Hei,

    nå er jeg aldeles grønn når det gjelder Naim, men etter å lest gjennom tråden føler jeg meg forpliktet til å gjøre noe med dette. Lurer derfor på om noen har en formening om hvordan Audio Physics matcher Naim? Har et par Padua RR stående som jeg kunne tenke meg å teste på Naim elektronikk - men hvor på Naim-stigen bør jeg starte?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.606
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg ville sagt minimum 202/200 for og effektforsterker. Og CD5x Cd-spiller. Gjerne med strømforsyninger.
     

    Sigmund_R

    Fersking
    Ble medlem
    08.01.2006
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Takk for svar! Så da er kanskje kombinasjonen CD5x/202/200/Flatcap2x et godt utgangspunkt? Andre synspunkter?
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Takk for svar! Så da er kanskje kombinasjonen CD5x/202/200/Flatcap2x et godt utgangspunkt? Andre synspunkter?
    Hvis brukt er et alternativ CD5x/72/Hicap/180, kanskje Nap140 er nok til høyttalerne også. Det er en på PFM som har drevet Avanti mkIII greit med en Nait2.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nå kjenner jeg ikke akkurat den modellen fra AP, men det er vel ikke noe sikkert at Naim passer spillestilmessig i det hele tatt, hverken ht'ere eller egen smak. Så her er det vel sentralt å låne hjemme for en periode vil jeg mene.
    Når det så er sagt; 202/200 bør vel ha en cappet CD5x som minimum? Eller hva mener de vyrde brukere? Spør man Naim, så får man vel en CDX2 til svar?

    Jeg får komme tilbake en dag med omtale av NAC552/NAP300 forresten; det er så mye å si om de at jeg nesten ikke har nok ord i vokabularet; særlig sammen med Chord Co Signature kabler.

    Mvh Vidar P
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det tror jeg ikke noe på.

    Hadde vært moro å høre et topp Naim anlegg en gang.
    Nå er det ingenting topp ved mitt anlegg; det er vel kun preampen som er den beste fra Naim, alt det andre er jo rene budsjettutstyret i forhold. Man mangler alt fra Prefix/SuperCap, CD555, CD555PS, NAP500 og DBL for å kunne kalle det "topp Naim" :)

    Dessuten har jeg gjort altfor mye krøll med systemet ift "den rette vei" i Naim-verdenen; bl.a bruker jeg Chord kabler, Isotek Sigmas og Supra LoRad strømkabler.. hørt på makan :)

    Men likefullt; jeg er fornøyd i det humble, og tror egentlig at systemet fungerer bra når man sitter og tripper på vei hjem fra jobb, med spillelisten ferdig fabrikert i bakhodet.

    Jeg kan iallefall med hånda på hjertet si at jeg har aldri hørt noe mer innsiktsfullt og musikalsk givende system noe sted noen gang; og retter en stor takk til Naim for det :)

    Mvh Vidar P
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.606
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Uansett hvilken vei man går, er det viktigste at man selv er fornøyd med resultatet.

    Nåja, CDS3 er da en helt OK CD-spiller den og. ;)
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Ser at Kuma anbefaler denne...



    ;D ;D ;D

    Søkte på "Audio Physic" på n-forumet og det er en del naimister som bruker disse. Men de er vel ikke de mest utbredte akkurat. Sitter med inntrykk av at de trenger flere watt enn det ser ut som...litt som B&W med andre ord. Så 202/200/5X er nok minstekrav. Men prøv først...

    Ellers så er spranget fra fra 5X til CDX2/XPS2 stooort... :D
    Mer av alt!


    mvh
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Har hatt en strømforsyning her noen uker og den er ikke produsert av Naim.  Den kommer med en fast montert Snaic5-lignende kabel og en ditto Napsc-ledning.  Enheten kan gjøre jobben til en Hicap og Napsc fra en og samme boks.  Det finnes forøvrig mye info om denne på PFM's diy-sider.
    Sammenlignet med Hicap som forresten ble fullstendig overhalt høsten 2004 og det var forskjeller.   Med kopien var det en klart mer detaljer, bassen virket også strammere og dypere, lyden ble smoothere(unnskyld uttrykket) også.  Synes ikke lyden slapp riktig så godt ut fra høyttalerne sammenlignet med Hicap.  Synes Hicap også ga bedre PRat og live-følelse.
    Men på en 102 eller 202 som har en annen lydsignatur enn 32-5 og kan benytte Napsc-delen vil jeg tro at det stiller seg annerledes.  Prisen er lav i forhold til Hicap/Napsc, ytelsen er tett på og kanskje bedre for noen, dessuten sparer man plass med en liten boks.  Moro var det og takk til deg som velvillig sendte den til låns!

     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Ikke minst i slanking av bankkontoen.
    Joa, Alshus, enig at dette ikke er billig. Men et riktig go'kjøp fra andre siden av Kjølen og max igjen for CDX5/FC på bruktbørsen gjorde at dette ikke ble så gæ'ernt allikevel.... ;)

    Men tror ikke jeg kommer til å gå lenger opp når det gjelder CD-spiller. Blir det annen kilde, blir det vel overgang til vinyl, tenker jeg.

    Det har seg bare slik at musikk/musikkgjengivelse er min lidenskap, men prøver å unngå at det går utover de viktige tingene i livet...

    mvh
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.606
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det har seg bare slik at musikk/musikkgjengivelse er min lidenskap, men prøver å unngå at det går utover de viktige tingene i livet..

    Sikker på at du ikke motsier deg selv her. ;)
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Sikker på at du ikke motsier deg selv her. ;)
    ..He-he, det kan jo hende... ;)

    Forøvrig er Hi-Line bestilt...og bankkontoen blir stadig mindre... :(

    Det skal bli spennende hva den tilfører. Har jo lest litt av hvert om denne.

    Prøver å ta til meg signaturen din, Alshus, men neimen ikke enkel å leve opp til... ;)

    mvh
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Hei! Dette handler ikke så mye om Naim, men siden flere her er interessert i Spendor; Her er en liten historie:

    Jeg oppdaget plutselig at det hadde kommet en sprekk i fineren på en av mine S8e. I går kveld fikk jeg byttet til et par omtrent like gamle s8e uten denne feilen. Forhandleren var ikke helt sikker på om de var ferdig innspilt.

    Da jeg koblet opp de nye høyttalerne fikk jeg en overraskelse. Lydsiganturen er den samme, men bassen er enda mer kontant og stram. mellomtonen virker litt lysere og mer pågående i positiv forstand.

    Kan dette skyldes at de nye høyttalerne er mer innspilt? Etter å ha brukt mine opprinnelige høyttalere i ca 2-3 mnd. har jeg ikke merket at lyden har endret seg der i det siste. Endringen var desidert størst de første 14 dagene.

    Kan det skyldes at bassrefleks-porten har en annen design (!) ? på de nye høyttalerne er det en horisontal bunnplate over "sprekken" bak. På mine opprinnelige høyttalere var det ingen slik plate.

    Noen som kjenner til om det har vært noen slik modell-endring? For ordens skyld: De nye høyttalerne har produksjonsnummer 100 tidligere enn de opprinnelige.

    NB: Forhandlerens service har vært upåklagelig i denne prosessen.
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Fant dette på N-forumet:

    The S5e (and probably the rest of the series) had to be 'revoiced' following the compulsory use of non-lead 'silver' solder....My new Walnut finished pair are certainly not 'slow' or 'laid-back'. Apparently the silver solder is a shade more revealing - hence the 'revoicing'.

    This is all according to my dealer and not 1st hand knowledge.
     
    S

    Stover

    Gjest
    NB: Forhandlerens service har vært upåklagelig i denne prosessen.
    Fint, men kan det være fordi dette er en typisk garantisak, der Spendor antakelig dekker alle utgifter?
     

    Sigmund_R

    Fersking
    Ble medlem
    08.01.2006
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Er på planleggingsstadiet for utskifting av anlegget, og vurderer 202/200/cd5x/flatcap2x, ev. cdx2. Har planer om nye høytalerne til nevnte kombinasjon, og er derfor interessert i tips på hvor jeg kan begynne å lete? Rommet er på 40 kvadrat, men er L-formet slik at høytalerne må plasseres på langvegg og må stå relativt nært inntil veggen. Jeg spiller hovedsaklig metal og prog.

    Forslag?
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Costello. Det du skriver er interessant. Ikke vet jeg hva loddetinnet har å si, men det er tydelig at det gjøres forandringer på modellene underveis. Da må man vel passe litt på, som kjøper? Det er jo litt rart at den med tidligst produksjonsnummer låter best... (hos meg).

    Sigmund_R. Et søk på naim-forumet vil gi deg mange svar. Det finnes mange meninger. Min erfaring er at de fleste høyttalere som ikke er for tungdrevne vil fungere utmerket. Det beste er å prøve flere forskjellige hjemme. Det gjorde jeg. Det er jo til sist egne preferanser, og rommet de står i, som er avgjørende.
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Er på planleggingsstadiet for utskifting av anlegget, og vurderer 202/200/cd5x/flatcap2x, ev. cdx2. Har planer om nye høytalerne til nevnte kombinasjon, og er derfor interessert i tips på hvor jeg kan begynne å lete? Rommet er på 40 kvadrat, men er L-formet slik at høytalerne må plasseres på langvegg og må stå relativt nært inntil veggen. Jeg spiller hovedsaklig metal og prog.

    Forslag?
    Fin-fint anlegg du setter sammen der, Sigmund... :)

    Er du i (i den heldige) situasjon at du kan plassere høyttalere nær bakvegg ville jeg prøvd Allae eller den utgående Ariva. Har ikke hørt dem selv, men de fleste andre høyttalere trenger stor avstand fra bakvegg for å spille optimalt...IMO.

    Og Allae ligger jo fremdeles på bruktbørsen her på sentralen til en fornuftig pris.

    Ang. Spendor er det jo litt rart at dersom det har skjedd en oppgradering, burde de merke høyttalerne med Mk.2 i det minste. Eller kanskje forskjellen rett og slett skyldes store variabler i produksjonen.

    Mvh
     
    S

    Stover

    Gjest
    Det er verdt å merke seg at Bruce opplever det mest positive med den eldste høyttaleren. Stemmer?

    Har vondt for å tro at loddetinnet har så mye å si. Dårlige loddinger derimot......

    Sier selvfølgelig jeg som selger Spendor S6e :)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.606
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Blåste hele 5000 på noen brukte MA GR10 for en stund siden.

    Har ikke stativ ennå, så de får stå oppå Kefene.



    Men herrejemeni så bra/dynamisk/rytmisk det spiller. ;D
    Forbløffende dypt går de også.
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Må bare få rost denne sjappa litt!



    Maken til god og hyggelig service skal man lete lenge etter. Her er det virkelig typisk britisk vennlighet og høflighet. Man får nesten lyst til å ta en Englands-tur bare for å besøke Norman og UHES. Og Salisbury, selvfølgelig. Ligger forøvrig ikke så langt unna hverandre.

    mvh
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan bare applaudere; UHES fyller inn der norsk Naim-importør svikter, på produktkunnskap og -informasjon, tilgjengelighet, oppfølging og rett og slett service; anbefales på det varmeste!!

    (Mens jeg venter på resten av mine Fraim-deler fra den norske importøren, som har vært i bestilling i Norge i snart 5-6 måneder... ugh! Ikke mye sannsynlig at mitt neste Naim-kjøp kommer derifra, med mindre de skjerper seg noe alvorlig.)

    Mvh Vidar P
     
    S

    Stover

    Gjest
    Goodbye NAca5?

    Knockout etter første, uinnspilte og overfladiske runde.
    Falt for fristelsen å prøve Chord Epic Twin.

    Den spiller i beste Naim ånd egentlig. Sammenlignet med NAca5 er Chord hurtigere/ veldig god attakk, åpnere og bedre/ tydeligere soundstage. Som å vaske skitne vinduer. Mindre sybil (Fawlty Towers) sibilanter og roligere på et vis.
    På den annen side er denne helt nye og uinnspilte kabelen litt småvill enda.
    Fremdeles på S6e.

    Er den mer hifi enn Naim? Er Naim mer naturlig. Spiller Naim bedre musikk? Det får tida vise  ;)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Er den mer hifi enn Naim? Er Naim mer naturlig. Spiller Naim bedre musikk? Det får tida vise  ;)
    Mer mekanisk og stakkato vil den lett kunne være som helt ny (Chord-kabler responderer overraskende mye på innspilling); men jeg tviler sterkt på at den vil spille musikk på en dårligere måte om noen dager/uker :)

    Odyssey er å oppfatte som en oppgradert NAC A5 i prinsipp; med samme elektriske egenskaper, bare bedre kopper, bedre (og mykere) dielektrikum og sølvplating.
    Epic Twin er en oppgradert Odyssey igjen; samme ledere og dielektrikum, men man har brukt skjermingen fra Signature.

    Jeg er superfornøyd med Signature hos meg; og må bare si at Chord-kabler er "way to go" i Naim-systemer. Iallefall i mine ører :)

    Mvh Vidar P
     
    S

    Stover

    Gjest
    Før Chord kabelen blei kobla inn forsøkte jeg å finne ut av hva de 2 strømforsyningene, fc2 og hc2 gjorde i ulike sammensetninger.

    Når jeg tester forsøker jeg å vektlegge at det skal gå inn, treffe meg. Om det er korrekt eller ikke spiller mindre rolle. Jeg vil like det jeg hører og bli dratt med.

    Du som ikke kjenner Naim vil bli svimmel om du leser videre :D

    Naim-Forum mener f. eks at 202 er bedre når matet fra 200 enn fra fc2. Jeg har etter tidligere korte forsøk ment det motsatte.
    I tillegg ville jeg teste fc2 mot hc2 på cd5.
    I tillegg de 2 på henholdsvis cd5 og 202 og vice versa.

    Kort oppsummert. hc2 kontra fc2 på cd5.
    Det tok etpar koblinger frem og tilbake for å konstatere at hc2 er for meg en vesentlig oppgradering.
    Dypere, rikere og strammere bass. Mer substans i hele frekv. omr. Mer rytme. Mektigere.
    Får ikke testet rein cd5, mangler linkpluggen.

    202-200 eller 202 fc2. Dette tok tid, var ikke like enkelt, men 202 fra 200 har mer av det ovenfor nevnte. Særlig fart og rytme/ tramper takten er hørbart.

    202-hc2 eller cd5-hc2 osv.
    Når jeg koblet opp cd5/fc2-202/hc2-200. Definitivt bedre å bruke den kraftigste strømforsyningen på preampen. De er også bygget for hverandre i motsetning til cd5.

    Det som skilte seg ut ift de øvrige kombinasjonene var farten og rytmen, mye mer definert og åpnere. Følelse av mer kontroll.

    Det jeg er spent på nå er om hc2 på cd5 vil øke ytterligere når 202 også mates fra hc2. Forvirret?

    For de som forsyner cd5x og 202 fra fc2. Forsøk å koble fra fc2-202 og forsyn 200 fra standard utgangen på 202. Bruk så utgang A (preamp) til cd5x.
    Noen endring? ;)
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    For de som forsyner cd5x og 202 fra fc2. Forsøk å koble fra fc2-202 og forsyn 200 fra standard utgangen på 202. Bruk så utgang A (preamp) til cd5x.
    Noen endring?  ;)
    Det skal jeg gjøre så snart jeg får tid! Rent logisk synes jeg løsningen med fc2 mellom 202 og 200 er litt merkelig. Dette fører jo til at signalet må gå en ganske mye lengre vei før det kommer til 200. Blant annet må den igjennom en ekstra SNAIC. Dette forringer vel lyden? (Naim er et eget språk!)

    Stover: Har du en vertikal bunnplate i overkant av bassrefleksporten på dine Spendor? Litt nyskjerrig. jeg ringte og spurte forhandleren. Han ante ikke noe om at det var forskjellige modeller. Har rukket og spille litt mer på de nye høyttalerne i kveld. Forskjellen er påtakelig. Samboeren, som ellers er ganske uintressert, mener det samme.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.606
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Du bruker CD5/FC på vesentlig dyrere utstyr (ehh, akkurat som meg) .

    Har du prøvd for eks 5x eller CDX2 på det samme utstyret?

    Hva var isåfall forskjellene?











    Ser at noen sverger til CD5 framfor 5i. Hva er grunnen til det?
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    237
    Antall liker
    182
    Torget vurderinger
    2
    Har hatt en strømforsyning her noen uker og den er ikke produsert av Naim.  Den kommer med en fast montert Snaic5-lignende kabel og en ditto Napsc-ledning.  Enheten kan gjøre jobben til en Hicap og Napsc fra en og samme boks.  Det finnes forøvrig mye info om denne på PFM's diy-sider.
    Sammenlignet med Hicap som forresten ble fullstendig overhalt høsten 2004 og det var forskjeller.   Med kopien var det en klart mer detaljer, bassen virket også strammere og dypere, lyden ble smoothere(unnskyld uttrykket) også.  Synes ikke lyden slapp riktig så godt ut fra høyttalerne sammenlignet med Hicap.  Synes Hicap også ga bedre PRat og live-følelse.
    Men på en 102 eller 202 som har en annen lydsignatur enn 32-5 og kan benytte Napsc-delen vil jeg tro at det stiller seg annerledes.  Prisen er lav i forhold til Hicap/Napsc, ytelsen er tett på og kanskje bedre for noen, dessuten sparer man plass med en liten boks.  Moro var det og takk til deg som velvillig sendte den til låns!

    Jeg har en d.i.y sak laget av samme mann - men dette er en "dualhicap"inkl. napsc med faste snaicer til alle tre komponenter - jeg har tidligre brukt 2xhicap og napsc på min 82 - dette rensker betraktlig opp/mer detaljer/mer bass og mer kontrollert bass - det gjør min cd3 som vel er lavest ranket på naim cd stigen veldig mye bedre - hvordan blir det da med bedre cd!
    Det skal sies at hicapene jeg brukte var av forskjellig årgang.
    Samme produkt som Svein skreiv om er nå ute på ebay.com/uk - både produktet og mannen som selger det anbefales på det varmeste - men det er ikke naim så kanskje noen vil si fy fy!
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Interessant Erik, det er tydelig at han som lager disse vet hva han driver med. Kan tenke meg at den spiller bra med de ganske karakterfulle 102, 82 eller 202. Det virker som om denne capen har lavere støynivå, rensker opp og gir bedre fokus på mellomtone og bass. Hos meg på bekostning av litt PRaT i forhold til Hicap, men jeg fikk jo ikke benyttet NApsc-delen.
     
    S

    Stover

    Gjest
    Det skal jeg gjøre så snart jeg får tid! Rent logisk synes jeg løsningen med fc2 mellom 202 og 200 er litt merkelig. Dette fører jo til at signalet må gå en ganske mye lengre vei før det kommer til 200. Blant annet må den igjennom en ekstra SNAIC. Dette forringer vel lyden? (Naim er et eget språk!)
    Når du kobler til hc2 på 202 blir koblingen den samme, via psu`en. Det låter topp. Det må ha noe med kvaliteten på strømforsyningen i 200 å gjøre?

    Stover: Har du en vertikal bunnplate i overkant av bassrefleksporten på dine Spendor? Litt nyskjerrig. jeg ringte og spurte forhandleren. Han ante ikke noe om at det var forskjellige modeller. Har rukket og spille litt mer på de nye høyttalerne i kveld. Forskjellen er påtakelig. Samboeren, som ellers er ganske uintressert, mener det samme
    Merkelig.
    Om du mener at det ligger en plate oppunder h.t, inne i portkammeret så er svaret nei.
    Kan du forklare mer inngående?
     
    S

    Stover

    Gjest
    Du bruker CD5/FC på vesentlig dyrere utstyr (ehh, akkurat som meg) .

    Har du prøvd for eks 5x eller CDX2 på det samme utstyret?

    Hva var isåfall forskjellene?

    Ser at noen sverger til CD5 framfor 5i. Hva er grunnen til det?
    Jeg har prøvd det meste, cd5i, 5x,5, cdx2 med og uten xps, cds3.

    cd5x har litt mer cdx2 over seg fremfor 5. cd5 har ikke den samme friske og freidige klangen som cd5x og særlig cdx2. cdx2 er det virkelig fart i. En skikkelig fartsmaskin.
    cd5 kan oppgraderes, cd5i ikke.

    5 er undervurdert IMO og med en hc2 når den nye høyder. :D

    cdx2 blir litt for mye for meg. Velger da heller å miste litt fart og sprut. Dessuten spiller jeg rolig musikk.

    cd5 har litt av den gode klangen fra cds3 som er en fantastisk cdp. Lucky Vidar, som Norman sa  :D
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    cdx2 blir litt for mye for meg. Velger da heller å miste litt fart og sprut. Dessuten spiller jeg rolig musikk.
    Denne spilleren er muligens den mest omdiskuterte. Men jeg liker den veldig godt. Og nå, etter å ha flyttet til ny stue (større, bedre), blir jeg bare mer og mer begeistret. I begynnelsen synes jeg nok den manglet en del på klangfarger. Men etter litt eksperimentering med høyttalerplassering og tweaking av Quadraspire-racket nås nye høyder... :) Som den forrige eier antydet er CDX2 veldig kresen på underlag...skulle vel helst ha Fraim. Har ikke giddet å prøvd den uten XPS'en, men med PSU'en har den fart og sprut der det trengs, samtidig som det er en herlig flyt på rolig musikk. Ikke bare en boogie-maskin, altså...heldigvis. Dette kan jo også ha med lytterom å gjøre og/eller ProAc's naturlige lydsignatur...hva vet jeg?

    Ellers legger jeg merke til at Stover's konklusjon m.h.t. bruk av HiCap vs. FC stemmer overens med mine egne funn...altså HiCap på 202.

    mvh
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Merkelig.
    Om du mener at det ligger en plate oppunder h.t, inne i portkammeret så er svaret nei.
    Kan du forklare mer inngående?
    Ja, jeg tror du forstår meg rett. Det er en slik plate i det settet jeg har fått nå. Dette settet har serie nr 22xx, mens mine opprinnelige høyttalere hadde serie nr 23xx uten bunnplate. Utrolig rart. Forhandleren visste ikke noe om dette.
     
    S

    Stover

    Gjest
    Ja, jeg tror du forstår meg rett. Det er en slik plate i det settet jeg har fått nå. Dette settet har serie nr 22xx, mens mine opprinnelige høyttalere hadde serie nr 23xx uten bunnplate. Utrolig rart. Forhandleren visste ikke noe om dette.
    Takk for infoen.

    Skal sjekke 8e når de ankommer.

    Får sjekke opp litt rundt dette. Hva er hva. Hva sier forhandleren?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn