Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Du har jo et poeng. Ser det.  Men usikker på om stenging skulle være noen løsning. Det har jo vært en svært hyggelig og informativ tråd inntil nylig da. Alle står jo fritt til å opprette egne tråder om Naim-temaer uten at denne stenges.
     

    draapen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Innlegg
    419
    Antall liker
    9
    Vel,hadde det ikke vært for denne tråden og alt fuzzet så hadde jeg nok ikke sittet med naim idag tror jeg...

    Synest tråden har vært kjempe hyggelig og med masse info,og takker alle som har bidratt...

    Personlig så er jeg kjempe fornøyd med min lille nait og når mer penger detter inn blir det noe større og bedre :D

    Mvh
     

    g-h

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Støtter Reima her...

    Kjenner flere som har solgt sitt Naim utstyr mye pga denne tråden. Det blir for mye kommentarer fra bedrevitere osv. At du Vidar P klarer å være så arrogant å si at du ikke bryr dem om Naim sin utbredelse i Norge er jo det samme som å motarbeide denne trådens motiv. At glade Naim eier kan utveksle meninger.

    Dersom personene her inne motarbeider arbeidet med å Naim ut til folket for de "ikke bryr seg om det" så kan tråden stenges for min del...
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    dersom "fuzzet" her startet fordi jeg utbasunerte at jeg likte NEAT (og har ikke rakket ned på andre fabrikanter) blir det litt for dumt og barnslig!

    skal det være slik sier jeg takk for meg åsså
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    g-h skrev:
    Det blir for mye kommentarer fra bedrevitere osv. At du Vidar P klarer å være så arrogant å si at du ikke bryr dem om Naim sin utbredelse i Norge er jo det samme som å motarbeide denne trådens motiv. At glade Naim eier kan utveksle meninger.
    Lær deg å lese det som står. Utover det, jeg husker. Jeg har vært med i denne tråden siden starten, men dette blir for mye for meg å tåle.

    Jeg har brukt utrolig mange timer i mange år på å informere om Naim etter beste evne på spørsmål. Bl.a i denne tråden, men også i utallige PM'er. Brukt masse energi på å dele det lille jeg kunne dele.
    At det skulle ende opp med at jeg får høre at jeg er en arrogant bedreviter som motarbeider Naim-utbredelse i Norge er temmelig smålig. Og temmelig forskrudd, om man unnskylder uttrykket.

    Nilsen; ikke ta den ille opp. Det er ikke slik det er. Du har vært et hyggelig bekjentskap her inne.
     

    g-h

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Lær deg å lese det som står. Utover det, jeg husker. Jeg har vært med i denne tråden siden starten, men dette blir for mye for meg å tåle.

    Jeg har brukt mange timer i mange år på å informere om Naim etter beste evne på spørsmål. Bl.a i denne tråden. Brukt masse energi på å dele det lille jeg kunne dele.
    At det skulle ende opp med at jeg får høre at jeg er en arrogant bedreviter som motarbeider Naim-utbredelse i Norge er temmelig smålig. Og temmelig forskrudd, om man unnskylder uttrykket.

    Nilsen; ikke ta den ille opp. Det er ikke slik det er. Du har vært et hyggelig bekjentskap her inne.
    Dine nøyaktige ord var:
    Hva er det som får deg til å tro at Naim-eiere flest er interessert i Naims utbredelse i Norge da? Jeg for min del couldn't care less iallefall. For å være ærlig, så bryr det meg ikke hva andre bruker av hifi. Det burde være importørens bekymring, ikke vår.
    ----Slutt quote

    Jeg ville jo trodd at de fleste Naim eiere er glade i utstyret sitt og ved å hjelpe til fortsatt utberedelse så hjelper de også indirekte Naim som selskap. Dersom de som kjøpte Naim "couldn't care less" om at andre gjorde det så hadde ikke Naim levd lenge som selskap!

    I mine øyne har denne tråden et stort problem. Folk svarer på en måte som gjør at mindrevitende opplever svarene som fasitsvar fremfor meninger. Dette finnes det et lass med eksempler på. Naim-tråden fremstår for meg på samme måte som SVS-trådene gjør på Avforum.

    Jeg, som utrolig fornøyd Naim eier ønsker å nå ut til flest med mitt budskap om at dette er bra komponenter som jeg synes folk med mulighet bør lytte til. Jeg mener ikke at Naim er for alle, så naiv er jeg ikke, men har du ikke hørt kan du heller ikke vite. Det virker som denne tråden torpederer alle som faller i siste kategori, altså som ikke satt så mye pris på Naim som gjerne vi andre gjør. Uten at de har feil for det, kun andre preferanser.

    Nilsen: Mine innlegg har INGENTING med dine kommentarer om Neat. Jeg bruker selv Kudos hjemme, som i bunn og grunn har/hadde samme sjefingeniør bak rattet :)
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    934
    Antall liker
    1.173
    Torget vurderinger
    4
    nilsen64 skrev:
    var jobben vanskelig, eller?
    Nei, forholdsvis enkelt. Umbrakonøkkel, kabeltang, 30W loddebolt, tinn og litt is i magen er alt som skal til. Noe jeg absolutt anbefaler deg å gjøre da forbedringen hittil er større enn jeg hadde håpet på.
    Bedre oppløsning/artilkulasjon over hele fjøla. Bassen oppleves som slankere, men er strammere/raskere; flyter ikke like mye ut som på standardelementene. Oppleves som bedre på rytme, til tross for at jeg ikke har fått strammet til spiksene skikkelig ennå. Mer liv på lavt volum er det også. Blir spennende å se hvordan det går seg til. Eneste jeg kan sette fingeren på er en antydning av hardhet i øvre mellomtone, men regner med at denne unoten forsvinner. Savner ihvertfall ikke Dynaudio Focus 140 lengre. De låter flott de, men Elitene er mye morsommere å leve med.

    e-h skrev:
    Dem passer vel bra til PRaT, mens lydsignaturen ellers er smak og behag. Jeg ble direkte skuffet i mitt rom på Motive 2. Lekre ser dem nå likevel ut synes jeg. Så om rommet hadde passet bedre kunne dem ha blitt mine.
    Kan ikke si at jeg kjenner igjen så mye av mine høyttalere i L&B's test av Motive 2 ihvertfall. Har forresten hørt Nautilus 805 (den første utgaven) på Tact Milennium en gang for lenge siden og det var absolutt ikke noe for meg. Egne preferanser er nok utlslagsgivende, og hverken Neat, eller Nautilus er den rette veien for alle.
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    376
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Nå har ikke jeg lest hva L&B har skrevet. Hos meg ble Motive 2 for tunge i bunn. Var egentlig utrolig hvor mye bass som kom ut av de små høyttalerne. Jeg hadde jo Nautilus 805S på den tiden og mellomtonen i Motive var nesten like lekker som på disse. Hvordan vil du beskrive dine i forhold?
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    nilsen64 skrev:
    skulle vel ha stått IMHO bak ;)

    eller IMØ :D

    høgtalere er en personlig ting, men for meg er Neat tingen alså.

    var det ikke noen som hadde hørt rykte om at Bob i neat skulle være med og konstuere nest generasons naim høgtalere ?
    Den er grei. Har aldri hørt Neat, men det var ganske mye blest rundt merket - og så ble det kanskje litt stille.

    Over til noe annet: Noen roper om at denne tråden bør stenges. Start deres egen Naim-tråd og slutt med saboteringen. Tror neppe denne tråden egentlig var ment å besørge utbredelsen av Naim her i landet. Vidar er vel meg bekjent den enkeltpersonen som har reklamert best og mest for Naim her på forumet. Når han i EN setning uttaler at han ikke bryr seg mye om hvorvidt Naim blir landskjent, så skal dette kritiseres?
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    934
    Antall liker
    1.173
    Torget vurderinger
    4
    e-h skrev:
    Nå har ikke jeg lest hva L&B har skrevet. Hos meg ble Motive 2 for tunge i bunn. Var egentlig utrolig hvor mye bass som kom ut av de små høyttalerne. Jeg hadde jo Nautilus 805S på den tiden og mellomtonen i Motive var nesten like lekker som på disse. Hvordan vil du beskrive dine i forhold?
    L&B - Momentum 4i
    L&B - Motive 2

    Er ganske elendig på hifibeskrivelser. Testen av Eilte i T.A.S er forholdsvis sammenfattende med hvordan jeg opplevde mine før oppgradering. Ikke direkte basstunge, men trur alle Neat'er er tunet etter "øre-prinsippet" og har en liten innlagt pukkel rundt 80-100Hz. Litt plaget med denne i stua mi på 22kvm, men den ble absolutt mindre framtredende med de nye driverne.
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    nilsen64 skrev:
    dersom "fuzzet" her startet fordi jeg utbasunerte at jeg likte NEAT (og har ikke rakket ned på andre fabrikanter) blir det litt for dumt og barnslig!

    skal det være slik sier jeg takk for meg åsså
    Helt sånn teknisk så utbasunerte du faktisk at Neat var PERFEKTE til Naim. Dette er litt av en påstand. Om en postulerer slikt i et seriøst forum så må man regne med at folk ber om begrunnelse for påstanden. For å ha det, skal en ha hørt temmelig mange høyttalere - og ha temmelig lang fartstid. Kanskje har du dette, kanskje ikke. Personlig har enn så lenge ikke funnet en eneste hifi-komponent som er "perfekt", så i mitt vokabular eksisterer uttrykket rett og slett ikke. Har lest noen tester av Neat og de kritiseres blant annet for en noe lite oppløst topp. Da er de kanskje ikke perfekte? De er kanskje gode? Eller er det du som liker dem veldig godt?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    toriamos skrev:
    ..uttaler at han ikke bryr seg mye om hvorvidt Naim blir landskjent, så skal dette kritiseres?
    Takker. Du forsto. Det er ikke mitt levebrød dette med Naim. Jeg bryr meg ikke om hva andre kjøper. Jeg synes det er hyggelig at folk velger så gode ting som Naim, men det bryr jo ikke meg personlig. Det hadde vært litt drøyt.

    Dette at jeg ikke bryr meg personlig om hva andre velger og liker, har vært en styrke i det å kunne diskutere Naim objektivt synes jeg. At så g-h og andre kommer inn på denne måten er utrolig ufint og historieløst, og jeg skjønner ikke motivasjonen.
    Men jeg synes det er veldig trist og uforståelig at det viser seg hvor lite verdsatt Naim-bidragene fra meg og flere av de som har takket for seg i tråden har vært. Men man lærer jo så lenge man lever. Og man husker.
     

    g-h

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Dette at jeg ikke bryr meg personlig om hva andre velger og liker, har vært en styrke i det å kunne diskutere Naim objektivt synes jeg. At så g-h kommer på denne måten er utrolig ufint og historieløst, og jeg skjønner ikke motivasjonen.
    Men jeg synes det er veldig trist og uforståelig at det viser seg hvor lite verdsatt Naim-bidragene fra meg og flere av de som har takket for seg i tråden har vært. Men man lærer jo så lenge man lever. Og man husker.
    Å påstå at Naim har vært diskutert objektivt i denne tråden og ellers er ganske farfetched..... I denne tråden blir alle som liker Naim hyllet og alle andre torpedert. Av deg Vidar P, og andre. Min motivasjon er at Naim skal bli mer folkelig slik at folk leser om Naim og blir fristet til å prøve, ikke skremt vekk. Det er tydelig at vi ikke deler det synspunktet. Uansett, det har ikke vært meningen at dette skulle være et personangrep, men å hylle deg selv slik du gjør her er rimelig naivt og tyder på manglende selvinnsikt. Jeg skal derimot ikke si at du ikke har bidratt, for det har du. Mitt poeng er at meningene som blir ytret (av mange, ikke bare deg) er for belærende og fremstår som jeg sa som svar, ikke meninger (som det faktisk er).

    Du har flere ganger kritisert Soundplanet som forhandler og Ljudtema som importør. Fortell meg hvordan det er konstruktivt? Å forvente at en forhandler eller importør skal vite like mye om et merke som de mest ihugga tilhengerne av det gjør, er igjen naivt. Det blir litt som å forvente at en allmennlege skal samtidig være hjernekirurg av ypperste kvalitet.
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    934
    Antall liker
    1.173
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    Men jeg synes det er veldig trist og uforståelig at det viser seg hvor lite verdsatt Naim-bidragene fra meg og flere av de som har takket for seg i tråden har vært. Men man lærer jo så lenge man lever. Og man husker.
    Det er som regel de som skriker høyest som blir hørt. Jeg snakker nok for mange her inne på HFS når jeg sier at jeg setter stor pris på VidarP's bidrag både her i denne (tidligere?) svært så hyggelige tråden for oss Naim-eiere, samt i Vinyl-, musikk- og genereltavdelingene. Du legger helt klart mye tid og energi i postene dine og jeg syns det kommer godt fram at det er dine betraktninger rundt emnene; med bunn i solide erfaringer over mange år som danner grunnlaget for det du skriver. At noen leser postene som fanden leser bibelen syns jeg ikke du skal sløse energi på irritere deg over. Kjenner til et titalls figurer herinne som er langt mer bastante og ivrige etter å prakke sine "sannheter" over på oss andre.
     

    g-h

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    pelsjeger skrev:
    Kjenner til et titalls figurer herinne som er langt mer bastante og ivrige etter å prakke sine "sannheter" over på oss andre.
    [Flisespikker-mode]
    Det faktum at du mener at det kun finnes et titalls figurer som er mer bastante og ivrige etter å belære andre her inne av 10994 medlemmer bekrefter vel egentlig bare mine betraktninger ;)
    [/Flisespikker-mode]

    Jeg skal gi meg nå, det er ihvertfall HELT mot min hensikt å "ødelegge" tråden, men jeg synes Reima fremmet noen gode poenger her, og det synes jeg alle tjener på å ha i bakhodet.

    Og la det være helt klart, jeg og andre har hatt mye hjelp av VidarP og andre sine innlegg her, det er måten de innleggene av og til blir oppfattet som jeg ikke helt liker.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    toriamos skrev:
    Helt sånn teknisk så utbasunerte du faktisk at Neat var PERFEKTE til Naim. Dette er litt av en påstand.
    toriamos- jeg var jo flink til og fårstå å komme med denne rett under:
    skulle vel ha stått IMHO bak Blunker

    eller IMØ Osteaktig

    høgtalere er en personlig ting, men for meg er Neat tingen alså.
    åja, gjennom et langt hifiliv både hos meg selv og venner har jeg hørt mye oppi gjennom åra. Både såkaldt hiend og lowend. ;) Og de fleste av de populære høgtalermerkene. Men NEAT sammen med Naim kjennetegnes av synergi og balanse. til å med gamle opptak (gjerne mono) som før har vært tynt og pistrete har fått nyt liv. en glemmer uvesentlige ting som luft detaljer, perspektiv ogsåvidere-det hele henger rett og slett sammen. det er dette jeg setter pris på!

    frister nå å gradere opp til SE, slik som pelsjeger, og videre spare til cdx2 + psu.

    målet er 282-250 og MFS7


    (IMØ = i mine ører) ;D
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    balthar skrev:
    sortiment er nesten støre en naims. og jeg synst lit mer universell. vis man ønsker å oppgradere , byttes deler i blackboksen . hele eletronik er basert på det same hus og man betaler bare lit mer en differansen.integrerte ampen har en veldig bra riaa og kan oppgraderes til aktiv versjon ( med 4 effektforstyrkerer ) i samme hus.
    Smart med en med riaa og mulighet for aktiv drift fra en og samme boks. Trenger man noen ekstern støforsyning til dette? Er det forresten mulig å finne prilister fra Phonosophie på nett?
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    934
    Antall liker
    1.173
    Torget vurderinger
    4
    g-h skrev:
    pelsjeger skrev:
    Kjenner til et titalls figurer herinne som er langt mer bastante og ivrige etter å prakke sine "sannheter" over på oss andre.
    [Flisespikker-mode]
    Det faktum at du mener at det kun finnes et titalls figurer som er mer bastante og ivrige etter å belære andre her inne av 10994 medlemmer bekrefter vel egentlig bare mine betraktninger ;)
    [/Flisespikker-mode]
    Heheh, så den komme med i det jeg trykket på "legg til innlegg" knappen. Det jeg mente et titalls folk som har vært registrert siden tidenes morgen som fortsatt er aktive postere den dag i dag som slipper langt billigere unna når de snakker varmt om sine egne greier enn det du lar VidarP gjøre her; meg inkludert.
    Av de 11.000 registrerte er det bare en brøkdel som poster på ukentlig basis eller? Tør jeg si at det nok av "ferskinger" her inne man tvert gjennomskuer at de ikke vet hva de prater som og heller velger å overse? Disse er da hederlig ekskludert fra det oprinnelige inlegget mitt da. ;)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.606
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Tipper Vidar mener at så lenge du nyter musikken, er det et fett hva som står på fronten av komponentene.
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Reima skrev:
    Jeg er interessert i meningsfull meningsutveksling mellom Naim-eiere jeg. Og ikke denne flommen av juvenilt tøv som har overstrømmet Naim-tråden de siste månedene. Jeg er blant de mange som er i ferd med å takke for meg i tråden av den grunn, men synes da det er helt urimelig å stenge denne muligheten til kommunikasjon mellom Naim-eiere bare av hensyn til importørens lommer.

    Mvh Vidar P
    Og derfor bør den stenges, og ny tråd opprettes.
    Føl deg fri, føl deg virkelig fri! Men så lenge du ikke er trådstarter, så får du ikke stengt tråden. Ønsker deg likevel lykke til i den nye.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    jeg leste gjenom di siste mails. jeg ville også ikke forstyrrer naim tråden med phonosophie, men for meg ( IMHO ) er di to lit i slekt.

    svein og christian ( forresten, jeg heter damian )

    ampen 1/4 trenger ingen extern stromforsynning for aktivering og inbyggt riaa. ( riaa er veldig bra for penger, men har ikke magien til min tom evans "THE GROOVE " ) jeg ha en ny prisliste og kan sender den. phonosophie er ikke akurat en tillbud.

    jeg bytet ja først fra 52/sc/250 til en serviced oliv nait2 .det var en liten sjokk. den lille venn spilte uforskammet bra :)..etter halvt år kjøpter jeg phonosophie ampen. da var jeg tilbakke til topen. men hvordan den spiller sammenlignet med en 52/sc /250 er vanskelig for meg å si .

    cds2 / 52 / 250 / sbl er ja himmels musikk :)
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Tror noen i denne tråden bør spørre seg selv: hvis jeg skulle testet ut alle de ulike Naim-konfigurasjonene som er mulig på egen hånd, uten hjelp fra de som har testet mye av det fra før, eller få pekepinner underveis, hvor mye penger og tid hadde jeg kastet bort på dårlige og ubalanserte systemer da?

    Jeg synes det mildt sagt er frekt å gå så hardt ut mot enkeltpersoner som har loset så mange i denne og andre tråder, både i tråden og via pm'er. Naim handler ikke bare om boksene det spilles på, men hvordan man tilnærmer seg en balanse i oppsettet, og motivasjonen for hvordan man setter opp anlegget. Nettopp det har Vidar mer enn noen andre bidratt enormt til i denne tråden. Da bør man være litt takknemlig, istedet for å henge seg opp i en eneste setning.

    Jeg har aldri vært av den formening at denne tråden skal være den store misjonstråden for Naims utbredelse i Norge. Hadde den vært det, så måtte den i såfall sett helt annerledes ut. Den er da for svingende en menings og erfaringsutvekslingstråd for de som har Naim selv, skal ha Naim, er interessert eller nysgjerrig på Naim, eller hva det måtte være. Det er en vennetråd. Ikke et markedstiltak fra Naim, norsk importør eller hva det måtte være.

    Jeg er så enig som jeg kan få blitt i at dette må handle om de som liker Naim i en eller annen sammenheng. La bransjeaktørene heller gjøre jobben med misjonering på sitt eget forum som de faktisk har fått tildelt. Jeg bryr meg heller ikke en døyt om hvor stort dette merket blir, faktisk er jeg minst like fornøyd om det ikke blir noe større i det hele tatt. De fleste ting her i verden som blir for stort, blir jo til slutt et produkt for massene allikevel, la heller noen andre stå for det.

    I denne tråden er det Vidar, Svein, Alshus, Stover, costello og mange flere (beklager for de navnene som er glemt, dere vet selv at dere har bidratt) som har kjørt opp og ned i seriene til Naim, og av det har vi andre hatt en flott anledning til å både bli bedre kjent med Naim, men også få hjelp til å endre fokus vekk fra ulykkelig hifi-jag til en lykkeligere tilværelse med fokus på musikk. Hvis man ikke klarer å se hvor mye det er verdt, fordi man er misfornøyd med at tråden ikke er det man skulle håpe den var, så får man jaggu finne seg en annen tråd å gulpe i, spør du meg. Lå nå for pokker ikke denne siste oase av hygge bli ødelagt av krangel, egoer, og prat som i det hele tatt ikke bidrar til noe konstruktivt, slik de fleste andre tråder blir.

    Til sist, takk nok en gang til sushi som startet tråden.
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Veldig enig med foregående taler. Hvor har det forresten blitt av Sushi? :)
    Hadde denne tråden ikke eksistert, hadde jeg neppe hatt et eneste Naim-komponent i stua. Mitt bestående anlegg er et indirekte og direkte resultat av denne tråden og bidragsytere som Vidar og Stover.
     

    Reima

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    0
    MaHa skrev:
    Tror noen i denne tråden bør spørre seg selv: hvis jeg skulle testet ut alle de ulike Naim-konfigurasjonene som er mulig på egen hånd, uten hjelp fra de som har testet mye av det fra før, eller få pekepinner underveis, hvor mye penger og tid hadde jeg kastet bort på dårlige og ubalanserte systemer da?
    Man har jo ikke hatt mulighet for å teste ut Naim i særlig stor grad uansett.
    Importøren har jo fått en ny giv nå, med prisnedettelse og greier, derfor ønsker jeg at Naim skal bli mer allment kjent - slik at vi kan få mer av dette flotte merket ut i butikkene.

    Jeg synes det mildt sagt er frekt å gå så hardt ut mot enkeltpersoner som har loset så mange i denne og andre tråder, både i tråden og via pm'er. Naim handler ikke bare om boksene det spilles på, men hvordan man tilnærmer seg en balanse i oppsettet, og motivasjonen for hvordan man setter opp anlegget. Nettopp det har Vidar mer enn noen andre bidratt enormt til i denne tråden. Da bør man være litt takknemlig, istedet for å henge seg opp i en eneste setning.
    Jeg har ikke nevnt noen ved navn. Jeg sa denne tråden begynner å få et religiøst preg, og jeg tror ikke det gavner Naim.

    Jeg har aldri vært av den formening at denne tråden skal være den store misjonstråden for Naims utbredelse i Norge. Hadde den vært det, så måtte den i såfall sett helt annerledes ut. Den er da for svingende en menings og erfaringsutvekslingstråd for de som har Naim selv, skal ha Naim, er interessert eller nysgjerrig på Naim, eller hva det måtte være. Det er en vennetråd. Ikke et markedstiltak fra Naim, norsk importør eller hva det måtte være.
    Den er ikke blitt en misjonstråd, men en menighetstråd, det er problemet - syntes jeg.

    Jeg er så enig som jeg kan få blitt i at dette må handle om de som liker Naim i en eller annen sammenheng. La bransjeaktørene heller gjøre jobben med misjonering på sitt eget forum som de faktisk har fått tildelt. Jeg bryr meg heller ikke en døyt om hvor stort dette merket blir, faktisk er jeg minst like fornøyd om det ikke blir noe større i det hele tatt. De fleste ting her i verden som blir for stort, blir jo til slutt et produkt for massene allikevel, la heller noen andre stå for det.
    Du bryr deg døyten om null demonstrasjonsmuligheter? Hva om du kunne gått ned på den lokale butikken, og sammenlignet CD2X mot CDS3? Nå blir det i beste fall å høre litt på en cd5i.

    I denne tråden er det Vidar, Svein, Alshus, Stover, costello og mange flere (beklager for de navnene som er glemt, dere vet selv at dere har bidratt) som har kjørt opp og ned i seriene til Naim, og av det har vi andre hatt en flott anledning til å både bli bedre kjent med Naim, men også få hjelp til å endre fokus vekk fra ulykkelig hifi-jag til en lykkeligere tilværelse med fokus på musikk. Hvis man ikke klarer å se hvor mye det er verdt, fordi man er misfornøyd med at tråden ikke er det man skulle håpe den var, så får man jaggu finne seg en annen tråd å gulpe i, spør du meg. Lå nå for pokker ikke denne siste oase av hygge bli ødelagt av krangel, egoer, og prat som i det hele tatt ikke bidrar til noe konstruktivt, slik de fleste andre tråder blir.

    Til sist, takk nok en gang til sushi som startet tråden.
    Jeg er helt enig i dette. Tråden har vært mye verdt, og moro å følge med i. Jeg har hatt Naim, solgt Naim, og kommer helt sikkert til å kjøpe det igjen.

    At flere her inne sitter med unik kompetanse på Naim er det ingen tvil om, og det skal vi være meget glad for.

    Det er tråden som har utviklet seg litt sært, ikke folkene i den.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Reima skrev:
    Man har jo ikke hatt mulighet for å teste ut Naim i særlig stor grad uansett.
    Importøren har jo fått en ny giv nå, med prisnedettelse og greier, derfor ønsker jeg at Naim skal bli mer allment kjent - slik at vi kan få mer av dette flotte merket ut i butikkene.

    Ja. Men, skal en vennetråd ha noe ansvar for dette? Importøren får heller få ut fingeren og bruke messer og bransjeforum som alle andre. Ikke la oss måtte bekymre oss om det.

    Jeg har ikke nevnt noen ved navn. Jeg sa denne tråden begynner å få et religiøst preg, og jeg tror ikke det gavner Naim.

    Det er en vennetråd. Den har vært halvreligiøs til religiøs hele tiden, og det er vel ikke feil i en vennetråd?

    Den er ikke blitt en misjonstråd, men en menighetstråd, det er problemet - syntes jeg.

    Vel, i Norge er det fritt frem for hva du skal tro på. Jeg nekter ikke f.eks Klipsch' venner i å være småfanatiske (ikke at de er det), hvorfor skulle jeg ha et ønske om det. Det er deres vennetråd.

    Du bryr deg døyten om null demonstrasjonsmuligheter? Hva om du kunne gått ned på den lokale butikken, og sammenlignet CD2X mot CDS3? Nå blir det i beste fall å høre litt på en cd5i.

    Hadde vært fin-fint, men igjen: Ikke la våre beste bidragsytere i en meningstråd få noe som helst ansvar for at import-leddet ikke forstår noe av dette.

    Det er tråden som har utviklet seg litt sært, ikke folkene i den.

    Litt sært må det nok bli uansett. Du vet, det å gå imot strømmen i denne hobbyen, det krever litt særhet ;) Uansett, nå er det rett før dette blir en evig diskusjonstråd. Til det formålet finnes det plenty av andre tråder, så jeg gir meg her.
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    172
    Sted
    Trondheim
    toriamos skrev:
    Veldig enig med foregående taler. Hvor har det forresten blitt av Sushi? :)
    Hadde denne tråden ikke eksistert, hadde jeg neppe hatt et eneste Naim-komponent i stua. Mitt bestående anlegg er et indirekte og direkte resultat av denne tråden og bidragsytere som Vidar og Stover.
    Samme her :) Ingen forum/tråd, ingen Naim produkter..
    Maha: Enig.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.835
    Antall liker
    751
    Torget vurderinger
    4
    Helt enig med MaHa og Toriamos. La oss fokusere på at dette er en vennetråd og være positive!
    God helg til alle sammen forresten :)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.606
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Nå kjøpte jeg mine første Naim komponenter et halvt år før tråden startet, men det hadde nok ikke tatt av på den måten det har gjort, om det ikke var for denne tråden og Naim forum, tror jeg.
     

    draapen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Innlegg
    419
    Antall liker
    9
    Helt enig,synest tråden har vært svært positiv...hadde vært stor synd om den hadde blitt stengt...

    Er det noen som har prøvd å parre nait 5i med dynabel 2.5s eller har noen erfaringer med denne høyttaleren?
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    376
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Jeg husker ikke om jeg leste om Naim først på engelske forum eller her, men interessen økte jo mer jeg leste i begynnelsen. Nå har jeg kommet til et punkt der jeg er fornøyd med mitt oppsett så er jeg ikke en like aktiv leser lenger.

    Mitt inntrykk er at Naim på sett og vis er mitt oppe i en identitetskrise m.t.p "source-first" og hva som er anbefalte oppsett. Til og med Naim-ansatte kritiserer jo eksempelvis nye enheter som HDX, Supernait, osv. sammenlignet med standard cd-spillere og pre/power oppsett.
    Jeg har selv et mål med mitt system som fraviker litt fra "suggested systems" og tror jeg forstår noe av kritikken mot tråden som jeg egentlig mener må rettes mer mot Naim som er vel beskyttende mot de produktene (bragdene) som allerede har bevist verdi i hifi-markedet.

    Selv synes jeg det er lærerikt å lese/høre hva andre har å si selv om man ikke alltid er like enig med andres konklusjoner.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    har ingen Naim produkter og knapt hørt Naim. Denne tråden er givende og jeg håper den fortsetter lenge.
     

    draapen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Innlegg
    419
    Antall liker
    9
    Nydelig oppsett det der reima...men ingen som har hørt dynabel 2.5s evt stativ modellen?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.606
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Reima, er du "KTMax" på N-forum?

    Eller har du bare funnet et bilde av et lekkert oppsett? ;)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    C. Alshus skrev:
    Reima, er du "KTMax" på N-forum?

    Eller har du bare funnet et bilde av et lekkert oppsett? ;)

    det lyrte jeg også på :)

    bor KTMAX ikke i amsterdam ?

    fantastisk by...var akurat på besøk...:)
     

    Reima

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    0
    C. Alshus skrev:
    Reima, er du "KTMax" på N-forum?

    Eller har du bare funnet et bilde av et lekkert oppsett? ;)
    Bare et vakkert bilde.

    Men det kunne gjerne vært mitt...
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    MaHa skrev:
    I denne tråden er det Vidar, Svein, Alshus, Stover, costello og mange flere (beklager for de navnene som er glemt, dere vet selv at dere har bidratt) som har kjørt opp og ned i seriene til Naim, og av det har vi andre hatt en flott anledning til å både bli bedre kjent med Naim, men også få hjelp til å endre fokus vekk fra ulykkelig hifi-jag til en lykkeligere tilværelse med fokus på musikk. Hvis man ikke klarer å se hvor mye det er verdt, fordi man er misfornøyd med at tråden ikke er det man skulle håpe den var, så får man jaggu finne seg en annen tråd å gulpe i, spør du meg. Lå nå for pokker ikke denne siste oase av hygge bli ødelagt av krangel, egoer, og prat som i det hele tatt ikke bidrar til noe konstruktivt, slik de fleste andre tråder blir.

    Til sist, takk nok en gang til sushi som startet tråden.
    takk til MaHa for fornuftig innlegg, jeg er så hjertens enig.

    Og nu ble alt så triveligere på Naim tråden, så jeg kommer tilbake neste gang jeg har noe fornuftig (?) og si ;D

    God helg!
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    376
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    For de som er interessert så kan jeg informere om at Hi-Cap på Supernait gir store forbedringer også på hodetelefon-utgangen. Lyden derfra kunne gi lyttetretthet med mine Grado SR-60, men nå er det bare velstand. Deilig :)

    Kanskje jeg blir mer komfortabel med høyttaler-lytting igjen når sofaen kommer i hus om 5-6 uker.
     

    draapen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Innlegg
    419
    Antall liker
    9
    Høres bra ut e-h :)

    Nå har ny spiller kommet inn døra,en exposure XXII spillende med en nait 5i...så nå er det absolutt et source first anlegg,spennende...

    Det må bli noen nye høyttalere etterhvert også ;) og en ny sofa fikk jeg også pluttselig lyst på...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn