Forsterkere NAIM,LINN eller Bel Canto til Audio Note AN-k?

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.372
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Hei!

Har lyst til å prøve ny transistorforsterker til mine AN`s.
Er ikke så mange med AN her inne(?)men prøver allikevel,- om noen har erfaringer..?

Bruker Brio-R og DAC i dag. Ønsker bytte egentlig mest for "lyst til å teste noe nytt" syndromet.

Nei: hardt/skarpt/klinisk, "rund" slapp bass.

JA takk: Fint oppløst diskant, organisk mellomtone, _skikkelig_rytme, trøkk&skyv i bass.

Mvh. Erik

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.473
Torget vurderinger
2
Faktisk er AN mine favoritter i lag med Naim. Årsaken er at de viser på en helt vidunderlig måte at Naim også er gode på klanglige kvaliteter. Kan du finansiere en pre-power-løsning, er nok det å foretrekke, selv om også SuperNait (eller SuperUnity) spiller flott med AN-K.
Jeg vil uansett si at det kan være en idé å lete etter noe enda mer sofistikert som front end mens du er i gang; husk at resultatet uansett ikke blir bedre enn det kilden har å gi.
Lykke til!

Mvh
Håkon Rognlien

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
Hei.

Bare av nysgjerrighet siden jeg er AN fan ( og eier ) selv. Hvorfor vurderer du ikke å gå for AN elektronikk ?.
Høytallerene til AN er jo ifølge dem selv skreddersydd til elektronikken deres. Og en OTO SE vil være fantastisk til dine K'er.

Det som er så spesielt med AN høytallere er jo at impedansen aldri dipper mye under drift slik at SET forsterkere fungerer
ypperlig på disse høytallerene.

Sist redigert:

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.372
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Faktisk er AN mine favoritter i lag med Naim. Årsaken er at de viser på en helt vidunderlig måte at Naim også er gode på klanglige kvaliteter. Kan du finansiere en pre-power-løsning, er nok det å foretrekke, selv om også SuperNait (eller SuperUnity) spiller flott med AN-K.
Jeg vil uansett si at det kan være en idé å lete etter noe enda mer sofistikert som front end mens du er i gang; husk at resultatet uansett ikke blir bedre enn det kilden har å gi.
Lykke til!

Mvh
Håkon Rognlien
Hei!

Takk for svar og tips. Nettopp din tidligere anbefaling er grunn til at jeg nå vurderer Naim!
Kjøpte mine AN-K her på forumet, -du var første selger og ditt navn står på mine originalesker ser jeg;)

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.372
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Hei.

Bare av nysgjerrighet siden jeg er AN fan ( og eier ) selv. Hvorfor vurderer du ikke å gå for AN elektronikk ?.
Høytallerene til AN er jo ifølge dem selv skreddersydd til elektronikken deres. Og en OTO SE vil være fantastisk til dine K'er.

Det som er så spesielt med AN høytallere er jo at impedansen aldri dipper mye under drift slik at SET forsterkere fungerer
ypperlig på disse høytallerene.
Hei!

Jo, det er rett&slett fordi det passer best nå med husets daglige bruk.
Som motor for TV, spill, BR, CD, streaming, Air Play..altså alle lydkilder.
Der er også AN-K geniale! Alltid god lyd og klar tale fra det laveste lave til mer enn høyt..

Har ikke den luxus med eget lytterom e.l. Da skulle jeg prøvd ut nevnte amp eller Leben 300.
Det gjelder å få HT til å spille så bra som mulig på et lettbrukt "lifestyle-produkt".(eehhmmm)
Masse digitale tilkoplinger/DAC, innstillinger og annet fyfy i AN fansens ører:rolleyes:

Er nok en litt annsleis AN bruker?

Mvh. Erik

Mvh. Erik

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
Heh.

Forstår hva du mener. Men samtidig finnes det andre muligheter også.

AN dac har jo som regel kun 1 digital inngang ( min har 1 coax ) + en bnc. Selv gjør jeg nok noe "fyfy" da jeg
invisterte i denne : SPDIF 4x1 Digital Audio Switcher (med blått lys i display og egen fjernkontroll ) slik at jeg kan koble alt til denne så videre i dacen.
Og det fungerer faktisk utmerket.
Så får det heller bli litt hyppigere rørbytter da forsterker og dac nok blir på og avskrudd litt mer enn hva de har godt av.
Men rør til OTO SE er heldigvis veldig rimelige.

Nå har jeg ikke unger ( enda ) så det får bli litt prøving å se hvordan dette går når det blir flere og flere :).

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.372
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Heh.

Forstår hva du mener. Men samtidig finnes det andre muligheter også.

AN dac har jo som regel kun 1 digital inngang ( min har 1 coax ) + en bnc. Selv gjør jeg nok noe "fyfy" da jeg
invisterte i denne : SPDIF 4x1 Digital Audio Switcher (med blått lys i display og egen fjernkontroll ) slik at jeg kan koble alt til denne så videre i dacen.
Og det fungerer faktisk utmerket.
Så får det heller bli litt hyppigere rørbytter da forsterker og dac nok blir på og avskrudd litt mer enn hva de har godt av.
Men rør til OTO SE er heldigvis veldig rimelige.

Nå har jeg ikke unger ( enda ) så det får bli litt prøving å se hvordan dette går når det blir flere og flere :).
Heia!

Har en optisk switch selv (dog manuell) og vært innom div. artige løsninger ila siste årene:)
Men her ER det nå barn, så det blir noe som ikke er varmt, har utstyr/knapper "som selv mor skjønner", som ser bra ut og tar lite plass, -og tross alle disse bakdelene tilfredstiller fars ører og genrelle interesse for sort boks(er).;)

Venter på at Uniti Lite og nyeste Uniti Qute 32/192 (bruker jo aldri CD-spiller mer og har en grei BR-spiller når aktuellt) skal komme inn til Kontrapunkt for lytt, men enda 14 dager forsinket fikk jeg beskjed om i går så ser meg litt rundt i mellomtiden. Kikket på litt brukt Naim seperates, men tror jeg ikke trenger mer kraft på AN-K.
Spiller kun opp til klokka 9 på Rega-settet, og er mest opptatt av godlyd på lavere nivåer. Ser også at Uniti Qute også har valgfri "loudness" effekt under et visst volum.
Slikt er genialt for mitt bruk! Nå blir det vel kjeft her..;)

Mvh. Erik

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
Hehe "loudness" ???? Nej nå går det for langt... :).

Ser ut som du har bestemt deg for en boks med alt ja. Og jeg har også lest flere andre plasser rundt om forskjellige forumer i verden at mange liker Naim til AN.
Selv er jeg også nysgjerrig hvordan det låter kontra f.eks en AN forsterker som OTO SE.
Dette kan kanskje Mr.Rognlien svare litt på da han sikkert har prøvd begge deler og har
sammenlignings grunnlag. Ser for meg mer driv og punch i mellomtone men kanskje ikke den ekstreme gjennomsiktigheten en SET forsterker har,
men det blir jo bare vill gjettning.

Ellers så krever nok AN-K veldig lite av forsterkeren. Den er vel enda lettere å drive en AN-J selv om den har lavere følsomhet, tenker mer på impedansen. AN-J dipper jo aldri under 5ohm under krevende spilling, og ligger mellom 5 og 12. AN-K ligger sikkert enda høyere, og når du i tillegg skriver du ikke liker å spille særlig høyt skal det nok ikke
mye kraft til . Viktigere med kvalitetswatt :).

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.372
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Da er UQ`n i hus, og sålangt lyder det bra,-som forventet.
Og funksjonsmessig gir den meg alt jeg trenger;)
Men om den er bedre(IMO)en Rega-settet er jeg jammen ikke så sikker på..Skal la den "spille seg inn" noen dager for å få litt bedre inntrykk. Deler litt tanker allikevel, da det er lett å høre forskjell nå, etter 1 år+ med Rega.

Det som slår meg først er at Naimen lyder mindre oppløst, luftig og åpen i topp/mellomtone, ikke så mye "rom&scene",samt mindre skyv i bunn.(!) (kanskje fordi den er litt strammere?) Det som også forundrer meg litt er at jeg ikke helt føler den berømte Naim-timingen man leser om. Synes til nå at Rega-settet spiller med mer rytme og driv og engasjerer meg mer på velkjent musikk.
Synes Rega-settet har litt mere finesse på en måte.

UQ er helt klart kraftig nok, spiller fyldig,kraftig og lyden virker vel ballansert uten noe spesiellt område som stikker seg ut.
Heller ikke antyding til øretretthet etter en laang kveld med Airplay, CD, og div.TV-programmer.
Men nå synes jeg AN er veldig forsterkervennlig da og er lett å få til å lyde bra.

Litt problemer med å spille Spotify når den blir koplet til USB i front, da den automatisk hopper over til Ipod-musikkspilleren og dens spilleliste, men det finner jeg vel ut av. Uansett kan den stå plugget inn der for lading, mens jeg heller Spotifyer over Airplay.

Mvh,Erik

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Gi den ett par dager på å oppnå driftstempratur og skriv ett par ord da. Elektronikk har en tendens til å ikke yte sitt beste før den er oppnådd.

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.372
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Gi den ett par dager på å oppnå driftstempratur og skriv ett par ord da. Elektronikk har en tendens til å ikke yte sitt beste før den er oppnådd.
Har nå stått på kontinuerlig siden fredag, og førsteinntrykket er det som fortsatt gjelder. Det er ikke slik at jeg er missfornøyd!
Lyden er annerledes og nå starter litt tweaking-morro:).
Skal prøve å få tak i NAC5A her på brukt`n. Har VDH CS-122 fra Rega-settet.
En kabel jeg der syntes var en forbedring fra Supra 3.4S. Ikke sikkert den er helt riktig på Naim ser jeg etter litt brilling.

Mvh. Erik

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
Dette blir kanskje ett dumt forslag og noe du sikkert har prøvd.

Når jeg har byttet forsterkere opp gjennom tidene har jeg nesten alltid måttet bytte plassering på høytallerene for å få ting til å sitte. Så det kan godt hende plasseringen du hadde med den forige forsterkeren ikke er optimal med Naim. Flytte de rundt litt å teste koster jo ingenting :).

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.372
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Dette blir kanskje ett dumt forslag og noe du sikkert har prøvd.

Når jeg har byttet forsterkere opp gjennom tidene har jeg nesten alltid måttet bytte plassering på høytallerene for å få ting til å sitte. Så det kan godt hende plasseringen du hadde med den forige forsterkeren ikke er optimal med Naim. Flytte de rundt litt å teste koster jo ingenting :).
Slett ikke noe dumt forslag!! Er klar over dette vettu, men det står liksom så fint der det står foreløpig:).
Og først _måtte jeg bare ha den_ NAC5A kabelen som alle disse Naim-gærningene i både innland og utland sverger til..

Så nå har jeg loddet på Naims egne medfølgende plugger av ny type og ellers gjort alt riktig. Og LYD ble det!

oseanna

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
133
Torget vurderinger
1
Hvem selger AN-K her i kongeriket?
Tumle, vil du selge dine?

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.372
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Hvem selger AN-K her i kongeriket?
Tumle, vil du selge dine?
Hei!

Du , jeg hadde mine til salgs en kort periode..men så tok jeg en runde for å finne erstattere og DET var ikke lett. Blitt avhengig av "AN-soundet". Tror dette er litt som Naim, enten liker man -eller ikke. Er litt annerledes. Så jeg trakk foreløpig salget gitt. Sorry.

Mine ble kjøpt hos Rognlien. Men nå er det vel kanskje:Audiocompaniet - Oslo - Norway eller Danmark?: Audioconsult.dk - STARTSIDE

Det er vel en AN vennetråd her også som kanskje spretter inn hvis feil info:)

Mvh. Erik

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.473
Torget vurderinger
2
Ser at Tumle selger sin Naim Unity Qute; det er leit, men jeg er vel ikke så overrasket, egentlig. I mitt innledende innlegg sa jeg det følgende:
Kan du finansiere en pre-power-løsning, er nok det å foretrekke, selv om også SuperNait (eller SuperUnity) spiller flott med AN-K.
Skulle vel vært enda tydeligere med mitt budskap her, for det å bytte fra en integrert Rega til den rimeligste alt-i-ett-boksen fra Naim, er i beste fall å bytte seg bortover, og slett ikke oppover. Sånt kan være dyr lærdom. Håper uansett Tumle finner en god kjøper til et fint produkt, tross alt er den lille boksen et aldri så lite under av en maskin. Topp den med et par Tannoy stativhøyttalere, eller et par Klipsch B3 fra bruktbørsen, og du kan ha det svært så moro i heimen.

Og til Tumle: Neste gang hører du etter! ;)

Mvh
Håkon Rognlien

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Et lite tips er å vente ett par uker før noe annet skjer. Den er knapt varm etter 3 uker. Kan tippe at den spiller med høye skuldre og låter relativt slankt og uengasjerende?

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.473
Torget vurderinger
2
Et lite tips er å vente ett par uker før noe annet skjer. Den er knapt varm etter 3 uker. Kan tippe at den spiller med høye skuldre og låter relativt slankt og uengasjerende?
Godt poeng, Griffenfeldt. Husk også på at Naim-produkter bør (må!) være påslått 24/7, ellers har de det med å låte nokså innelåst. La den gjerne spille hele tiden mens du er på jobb til den har falt til ro, og kanskje blir du venner med burken etter et par uker til, hvem vet? Tålmodighet er et must for Naim-eiere! :)

Håkon

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.372
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
[/QUOTE]

Og til Tumle: Neste gang hører du etter! ;)

Mvh
Håkon Rognlien[/QUOTE]

Hehe;)

Du ser også at jeg selger "dine" gamle AN-K? Disse har vært helt fantastiske! Men nå skal det prøves noe nytt over hele fjøla.
Ikke umulig at det blir AN igjen senere, men da opp en størrelse eller 2 i ny kåk.

Og ja, du har delvis rett ang.UQ: Det er jo ikke slik at den låter dårlig da, men "annsleis" enn jeg foretrekker og ikke i min gate desverre.

Og så har jeg funnet ut at mer luft&oppløsning i toppen, samt mer organisk, åpen mellomtone er mer min smak, men her har vi jo alle våre prefereanser. Klipsch o.l: Suupertøfft, men ikke noe jeg kan leve med.

Hørt Linn-sett som var meget bra, Skal demo Bel Canto og Densen. Doxa liker jeg også.

Jeg får komme tilbake til forumet når det er noe reelt:rolleyes:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Du beskriver en Naim boks som ikke er innspilt Tumle. Det låter like oppløst som bly og like organisk som gråstein. Jeg har ikke tall på antall uker til sammen hvor anlegget mitt låter bæsj og jeg har angret på kjøp og oppgraderinger. Jeg tviler LIKE MYE hver gang om lyden kommer tilbake til slik jeg forventer eller om jeg er dømt til et liv med kald, uengasjerende og rytmisk fattig lyd.
Om 2-3 uker sitter du med en erfaring rikere om du velger å beholde den.

Thomas

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.372
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Du beskriver en Naim boks som ikke er innspilt Tumle. Det låter like oppløst som bly og like organisk som gråstein. Jeg har ikke tall på antall uker til sammen hvor anlegget mitt låter bæsj og jeg har angret på kjøp og oppgraderinger. Jeg tviler LIKE MYE hver gang om lyden kommer tilbake til slik jeg forventer eller om jeg er dømt til et liv med kald, uengasjerende og rytmisk fattig lyd.
Om 2-3 uker sitter du med en erfaring rikere om du velger å beholde den.

Thomas
Nå er det slik at jeg uansett skal bytte ut HT og samtidig kan det jo gå noen dager før evt.salg så jeg tror jeg lar skjebnen styre litt her. Selger ikke til pris jeg ikke kan leve med heller. Men det skal sies; jeg har jo kjøpt en del nytt budsjett til mellomklasseutstyr oppigjennom, -at det skal ta mange uker med innspilling har jeg aldri opplevet. Gøy hvis du har rett da!

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg hadde heller ikke troen på det inntil jeg begynte å kjøpe nye Naimbokser og ikke brukte. Solgte et sett med Kef ref 201/2 fordi ting plutselig begynte å låte hoggorm. Nå har jeg i det minste lært.
Min Supercap er inne i sin 5 uke i morgen og den presterer som en jo-jo for øyeblikket. Regner med at ting er stabilt om 3-5 dager. Da kommer lyden jeg hadde 1 døgn før den begynte å låte hoggorm for 4 1/2 uke siden. Oppløst, rytmisk og organisk.

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.372
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Jeg hadde heller ikke troen på det inntil jeg begynte å kjøpe nye Naimbokser og ikke brukte. Solgte et sett med Kef ref 201/2 fordi ting plutselig begynte å låte hoggorm. Nå har jeg i det minste lært.
Min Supercap er inne i sin 5 uke i morgen og den presterer som en jo-jo for øyeblikket. Regner med at ting er stabilt om 3-5 dager. Da kommer lyden jeg hadde 1 døgn før den begynte å låte hoggorm for 4 1/2 uke siden. Oppløst, rytmisk og organisk.
Interressant dette med jo-jo oppførsel!
Som nevnt et par ganger så synes jeg ikke UQ låter dårlig, selv om jeg savner egenskaper (eller mangel på?)
Og den presterer jo jevnt, synes ikke jeg merker noe "mood swings". Qute, men ingen dame tross alt..:rolleyes:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jo-jo tendensene merker jeg den siste uken før ting stabiliserer seg. Mao et godt tegn på at noe er i gjære.

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.813
Torget vurderinger
49
Jeg var overasket over hvor stor forskjell det var på Superunity og Nait Xs, det var mye mer trøkk og liv med Xs .
Skulle gjerne testet en Super Nait :)

X

X186841

Gjest
Supernait er den NAIM forsterkeren jeg likte best. Både fart og trøkk. Superuniti er sedat og kjedelig i forhold. Eneste å utsette var litt dårlig innebygd dac. Men med en god ekstern dac er det heaven on earth.

Jeg var overasket over hvor stor forskjell det var på Superunity og Nait Xs, det var mye mer trøkk og liv med Xs .
Skulle gjerne testet en Super Nait :)

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.372
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Hvis ikke Quten blir solgt og forutsatt at den "etablerer seg på stabilt nivå" snart Griff;

-har du noen gode anbefalinger til gulvstående HT? Ønsker lyden jeg har beskrevet tidligere, med gulvht`s substans og fylde.
Solgte AN-K på timen i går, så måtte på loftet og dra ned et par eldre QLN 604.
Det låt faktisk overraskende bra! I kveld bruker jeg et par nyinnkjøpte (skal videre til gutterommet- OHFC-asyl gavekort:)
billige Boston Acoustics A25 for test. Og det lyder også greit..

Tenker kanskje at UQ tross alt passer best sammen med litt enklere utstyr og at klasse AN o.l.ble litt for avslørende og "fin" for den?
Kanskje en liten gulvstående i klassen 5-10.000 er en bedre match? Eller er jeg helt på jordet her nå?

Ellers har jeg hatt Dynaudio stativht i flere år som har mye av den etterspurte substansen, så leker litt med en idè om Focus 110 Active tilkoplet pre-out på Quten.
Det kunne vært utrolig spennende å prøvet, og de er jo veldig fint priset nå med forbehold finish da.
Kjenner du til noen som har testet tilsvarende, evt.Elac?

vsk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.06.2006
Antall liker
48
Sted
Oslo
Torget vurderinger
9
Hvis ikke Quten blir solgt og forutsatt at den "etablerer seg på stabilt nivå" snart Griff;

-har du noen gode anbefalinger til gulvstående HT? Ønsker lyden jeg har beskrevet tidligere, med gulvht`s substans og fylde.
Solgte AN-K på timen i går, så måtte på loftet og dra ned et par eldre QLN 604.
Det låt faktisk overraskende bra! I kveld bruker jeg et par nyinnkjøpte (skal videre til gutterommet- OHFC-asyl gavekort:)
billige Boston Acoustics A25 for test. Og det lyder også greit..

Tenker kanskje at UQ tross alt passer best sammen med litt enklere utstyr og at klasse AN o.l.ble litt for avslørende og "fin" for den?
Kanskje en liten gulvstående i klassen 5-10.000 er en bedre match? Eller er jeg helt på jordet her nå?

Ellers har jeg hatt Dynaudio stativht i flere år som har mye av den etterspurte substansen, så leker litt med en idè om Focus 110 Active tilkoplet pre-out på Quten.
Det kunne vært utrolig spennende å prøvet, og de er jo veldig fint priset nå med forbehold finish da.
Kjenner du til noen som har testet tilsvarende, evt.Elac?
Det er en smule vrient å oppfatte hva du vil oppnå.
(At dine Audio Note-høyttalere ble solgt på timen betyr enten at du ikke burde solgt dem eller at du tok for lite betalt..)

Å 'ditche' relativt lettdrevne AN + Naim UQ før den er blitt varm i trøyen for så å etterspørre gulvhøyttalere i en lavere prisklasse forekommer meg ikke å være en særlig fornuftig tilnærming (imho) dersom man ønsker "bedre" lyd, hva enn man legger i begrepet. Gulvhøyttalere i lavere prisklasser gir svært sjeldent den etterspurte substans og fylde som stativhøyttalere i den (høyere) prisklassen du nettopp har avhendet.

Ettersom du har sendt/vil sende tradisjonelt glimrende musikkformidlere som Rega, AN og Naim ut døren, tror jeg du må definere et budsjett og være mer tydelig på preferanser samt hvilke funksjonaliteter du krever fra anlegget dersom noen skal kunne forsøke å gi noen velmente råd. Var jeg i dine sko, ville jeg beholdt både og AN og Naim UQ litt til. Dersom UQ viste seg å komme til kort i lengden (pun intended), ville jeg forsøkt f.eks en Naim Nait XS (eller SuperNait!) eller noe annet som funker på AN og deretter ordnet på annet vis de funksjonaliteter som UQ gir utover en normal integrert forsterker.

Sist redigert:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Tumle:

Hvis ikke Audio physic sitaraene på bruktbørsen er solgt så bør du kjøpe de. De har mye substans og fylde ( ikke la deg lure av utseende ) Har eid slike på Naim selv.

Topp Bunn