- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.727
Klarte ikke å la vær... ;D
Tråden for utstyrstester for og av NAF-medlemmer. ouch.... :
Tråden for utstyrstester for og av NAF-medlemmer. ouch.... :
Da passer det jo bra at du fortsatt har pu-vekta miBT skrev:så nå er det fram med pinsett og mini-skrujern og ditto umbrako og altså tålmodighet.
Jeg har vurdert Stello lenge og når fornuften tok meg etter EMM testen var valget enkelt. Har også vurdert LessLoss DAC 2004 da den har klokkeutgang som tilpasses kundens behov (til modifisering av Squeezebox) men den blir for dyr.emotikon skrev:Det kaller jeg "å kaste seg rundt" :![]()
Du ventet ikke på den nye modellen....?
Skal bli spennede å høre hva du synes.
Jeg ringte importøren som igjen ringte produsenten og de sa at det ikke er noen erstatning til Stello DA220MK2 på trappene.emotikon skrev:Den kommer vel snart, i og med at ny linje er lansert....
Så lekre ut de daREX skrev:Hei.
Jeg har laget meg noen nye signalkabler, og har sett meg nødt til å bestille en NAF-test på disse. Hvordan foregår dette? Må jeg bestille time?
REX skrev:Må vel teste de litt selv først, fo å konstatere det ikke er total skivebom med valg av materialer.
Sikkert dagsformen! Drakk ikke du masse øl igår da??OS skrev:Da er min nye Stello DA200MKII i husHar pakket den ut og koblet til Squeezebox og DVD-spiller på de to koaksinngangene. Balansert ut til min Accuphase forforsterker via DIY kabel. Bruker også DIY powerkabel. Har bare konstatert at det er lyd i den og satt spilleren på repeat med volumet av. Har egentlig ikke noe tro på innspilling av SS-utstyr men gir den noen timer for sikkerhets skyld
EDIT: Har nå spilt et par plater med Squeezebox gjennom Stello og førsteinntryket er dessverre ikke helt bra. Jeg syns musikken høres litt "dull" ut. Det mangler litt både i topp og bunn og i detaljene. Kan dette med innspilling ha noe for seg likevel? Det kan jo også ha noe med dagsformen min å gjøre; hvem har vel ikke opplevd at annlegget låter veldig bra en dag og ikke så bra neste dag?
mvh,
OS
Det blir desverre ingen lytting av Stello DAC på deg hjemme hos meg da den er returnert til forhandler. Jeg fikk den rett og slett ikke til å spille bra i mitt system. Jeg tror ikke det er noe i veien med selve DAC'en; det er nok ørene mine som liker en annen "farving" i lydbildet.emotikon skrev:Jeg må vel ta meg en tur når du har fått spillt på den nye dacen en stund.
Godt å høre/lese. Jeg benytter også Ceraballs (Universal), i en mix av 2 Ceraballs og 2 spikes under hvert høyttalerstativ. Er svært godt fornøyd. Har ikke testet andre dempeføtter, dog.Eirik_S skrev:Fikk testet vibrapod under høyttalerene igår. Synes de fungerte en anelse bedre enn valhalla feet. Men koblet så på ceraball. Ceraball fungerte best under høyttalerne mine. Ga det strameste og mest oppløste lydbildet....
Kjøpte initiellt kun et sett (4 stk) for å teste, og måtte fordele dem. Er så fornøyd med resultatet at jeg ikke har brydd meg med å kjøpe et ekstra sett. De er ganske dyre.Eirik_S skrev:Ceraballs er bra saker, men hvorfor bruker du en mix?
Usikker på hva det vil gjøre i ditt oppsett ja, stramt nok der da.... Kan jo stikke innom deg en kveld og ta med ceraball, så kan vi prøve? Kan du få igjen vibrapod og blader. Audiofreaks har kampanje på ceraball til 1500,-OS skrev:Jeg ble tidligere anbefalt å fjerne spikes under mine HT da de står på flisgulv. Det har jeg nå gjort og erstattet de med TEma Isolator.
Noen som har noen formening om hva Ceraballs vil gjøre i mitt tilfelle? Skal bestille noen plater fra USA nå og tar muligens med et par pakker Ceraballs med det samme. Er det de i linken nedenfor det er snakk om?
http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=CERBALLS4
mvh,
Ole