NAD T778?

fiske

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.12.2010
Innlegg
70
Antall liker
23
Jeg har en NAD T787. (Ikke mer i salg)
Jeg er super fornøyd. I løpet av årene har jeg gjort flere oppgraderinger av MDC modulene. Sist med støtte for 4K. Fungerer som bare det.
Tipper at jeg må oppgradere etter hvert med kort som støtter Atmos.
Det eneste jeg ser som et problem er at når den skal oppgraderes sendes den til Danmark. Min 787 er HUB'en i hele oppsettet mitt :)
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.299
Antall liker
3.647
Torget vurderinger
1
Den har jeg også sett litt på, den er nok endel nyere generasjoner og heller mer imot C368/C388 i design på kretser og lyd. Denne kan man nok oppdatere på lik måte som de nevnte stereo-ampene. Og MDC-modulene er det bare å sette inn selv, ingen hokus-pokus det. Blusound er også en god greie de har integrert. Jeg vurderer om jeg skal bytte ut Yamaha CX-5100 til en slik en, da jeg uansett trenger en effekt-forsterker for å få hjemmekinoen opp og gå. Blir spennende å se når de får de inn i Juli om de klarer å levere bra nok lydmessig. Lydkalibreringen fungerer visstnok ikke 100% når man skal ha 2 subber istedet for 1, da det bare er 1 som er støttet.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.299
Antall liker
3.647
Torget vurderinger
1
Er det noen som har testet denne nå?
 

Zack

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2018
Innlegg
251
Antall liker
154
Sted
Nittedal
Torget vurderinger
0
Jeg vurderer den selv men har ikke hatt anledning til en tur i hfk og teste/ lytte. Her er test og en veldig fint omtale.

 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Amir testet denne for ikke så lenge siden, ganske ok - og et stort løft fra tidligere NAD modeller han har testet.


Helt klart interessant receiver - særlig hvis du er interessert i Dirac.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.299
Antall liker
3.647
Torget vurderinger
1
Den var jo litt lunken i testen til Amir så jeg, men det var vel også C368/388 som spiller fantastisk sammen med de høyttalerne jeg har. Og T778 har vel samme moduler som C388 om jeg har forstått det rett. Kunne jo alltids ha testet Denon eller Marantz, men slipper nok noen turer frem og tilbake mistenker jeg om jeg går for NAD til disse høyttalerne. Blusound er et stort pluss, men den har endel minuser sammenlignet med konkurrentene slik som HDMI 2.1, noen lydstandarder som mangler og bildestandarder. Men igjen så kan jeg jo bare kjøre lyden i ARC fra TVn til receiver, og koble alle enheter rett på TV for å få surround..
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.299
Antall liker
3.647
Torget vurderinger
1
Da ble til at jeg kjøpte Denon 6700, men den ble jeg ikke kompis med (eller rettere sagt bånddiskantene). Så da endte jeg opp med en Nad T778 istedet nå idag.
Her er det mye av de samme kvalitetene som det er i C368/388 stereo-forsterkerne! Så lydmessig er jeg nå kjempefornøyd, masse luft og detaljer i diskantene igjen. Nå har jeg troen på at hjemmekinoen blir bra! :)
 
Topp Bunn