NAD sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    Er ikke classe laget av B&W for b&w 802/800...?
    Om B&w kjøpte opp classe betyr ikke at classe gir det beste av 802/800 serien. De fleste som eier disse høyttalere har sikkert samme mening..
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Blir benyttet i del studioer og er a-rated i stereophile i alle fall....... Uansett er stor NAD- fan selv. Hørte komboen M12/M22 på b&w 805d3 var meget bra!! :)
     

    johnblund

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2015
    Innlegg
    578
    Antall liker
    1.858
    Sted
    Noreg
    Er det noen som vet forskjellen på c375bee og c275bee? Skal kjøpe anlegg til madammen og usikker på om jeg skal kjøpe brukt 275 eller ny c356bee. Jeg har selv en c375bee pg er fornøyd med lydbildet på denne.
     

    fordfiesta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.03.2008
    Innlegg
    148
    Antall liker
    22
    C275bee er en effektforsterker. Du må da ha en dac eller forforsterker.
     

    johnblund

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2015
    Innlegg
    578
    Antall liker
    1.858
    Sted
    Noreg
    Jeg surrer voldsomt etter en lang julefeiring. Mente ikke 275. Er ute etter forskjell mellom 375 og 372. Sorry
     

    fordfiesta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.03.2008
    Innlegg
    148
    Antall liker
    22
    Jeg har hatt c372bee i 12 år og jeg ville kjøpe c375bee da den ble lansert men en ansatt på Hifi Klubben mente de var så like at det ikke var verdt å bytte.
    jeg har en mistanke om at c375bee låter litt bedre.
     

    fordfiesta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.03.2008
    Innlegg
    148
    Antall liker
    22
    Det spørs hvilke høyttalere som skal brukes og hva som skal kobles til forsterkeren.
    NAD C356BEE med innebygget dac-modul er nok mer moderne.
    Men hva med Hegel H80? den har fått mye skryt og har digitale innganger.
    Cambridge cxa 60 og 80 er moderne stereo forsterkere.

    Kjøpte meg ny forsterker selv for litt siden, Parasound. (var klar til å kjøpe Cambridge CXA80 hos Hifi klubben, men de svarte ikke på mailen jeg sende dem så da gikk jeg til en konkurent)
     
    Sist redigert:

    hifi1953

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.08.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    12
    NAD 390DD -har brukt denne en stund og er veldig fornøyd, montert den nye MDC DD-BluOS Bluesound modulen og den fungerer veldig bra. Har også analogmodulen, og her har jeg et spørsmål: Jeg har en Rega RP3 med ELys2, og benytter phono-inngangen på analogmodulen. Fungerer helt fint - men jeg volumet er lavere enn f.eks. når jeg bruker cd-spiller, radio eller streaming. Med lavere mener jeg at jeg må skru opp volumet ved bruk av vinylspilleren for å få samme lydnivå som de andre enhetene.
    Noen som har erfaring med dette og evt. hvordan det kan løses? Kan selvsagt anskaffe eget Riia-trinn men vil helst unngå det nå. Det er først aktuelt om jeg monterer en vesentlig bedre PU på Rega.
     

    B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    etterlyser igjen:
    Har noen fått testet m2 Vs m22 og m12 i riktig omgivelser? dvs samme rom, og komponenter??
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.943
    Antall liker
    1.277
    Torget vurderinger
    2
    Da er NAD M12 og M22 koblet opp. Når lommeboka har fått kjørt seg så lurer man på om man har en skrue løs :p
     

    superclementz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2013
    Innlegg
    249
    Antall liker
    61
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Da er NAD M12 og M22 koblet opp. Når lommeboka har fått kjørt seg så lurer man på om man har en skrue løs :p
    Da ble det godlyd til havregrøten skjønner jeg.. :rolleyes:

    Grattis med flott elektronikk! Anbefaler BluOS modulen om du streamer. HDMI er ikke så viktig, vent på HDMI 2.0 mdc i tilfelle (som jeg selv håper kommer en vakker dag).
     

    LeGranDuc

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.07.2015
    Innlegg
    68
    Antall liker
    78
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer.
    Må nesten bare unngå nettbanken i noen uker etter store innkjøp.
    Fjorårets hifi kjøp for meg kom på 80k. Håper jeg klarer og begrense meg i år.

    Er ennå like fasinert over hvor kjølig M22'en holder seg, selv ved heftige actionsekvenser.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer.
    Må nesten bare unngå nettbanken i noen uker etter store innkjøp.
    Fjorårets hifi kjøp for meg kom på 80k. Håper jeg klarer og begrense meg i år.

    Er ennå like fasinert over hvor kjølig M22'en holder seg, selv ved heftige actionsekvenser.
    Velkommen til Klasse D :).
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.943
    Antall liker
    1.277
    Torget vurderinger
    2
    Da er NAD M12 og M22 koblet opp. Når lommeboka har fått kjørt seg så lurer man på om man har en skrue løs :p
    Da ble det godlyd til havregrøten skjønner jeg.. :rolleyes:

    Grattis med flott elektronikk! Anbefaler BluOS modulen om du streamer. HDMI er ikke så viktig, vent på HDMI 2.0 mdc i tilfelle (som jeg selv håper kommer en vakker dag).

    Havregrøt og musikk passer som hånd i hanske :) Er det mulig å kjøpe BluOS modulen fra Hifi-klubben og sette den inn selv?
     

    superclementz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2013
    Innlegg
    249
    Antall liker
    61
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Da er NAD M12 og M22 koblet opp. Når lommeboka har fått kjørt seg så lurer man på om man har en skrue løs :p
    Da ble det godlyd til havregrøten skjønner jeg.. :rolleyes:

    Grattis med flott elektronikk! Anbefaler BluOS modulen om du streamer. HDMI er ikke så viktig, vent på HDMI 2.0 mdc i tilfelle (som jeg selv håper kommer en vakker dag).

    Havregrøt og musikk passer som hånd i hanske :) Er det mulig å kjøpe BluOS modulen fra Hifi-klubben og sette den inn selv?
    Ja det meste blir bra med god lyd ;-) Den er priset med installasjon fra klubben, vet ikke om de vil selge den løst.
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Melder meg inn i venneklubben igjen med en M22. Kan ikke se for meg at det blir noe annet enn klasse D forsterkere her fremover. 2x250w @ 8ohm uten å måtte lukke opp vindu og lufte ut varmen, ingen "sjarmerende" trafo summing å høre på mellom hver sang, og en kontrollert og smooth lyd. Kjempe fornøyd med at jeg endelig tok steget å gikk for klasse D.

    Vis vedlegget 353583
    Driver å forbereder meg på å bli Nad eier, og koser meg med denne tråden.
    Og når dette bildet dukket opp, ble det litt fuktig i øyekroken her. Har ikke riktig spart opp til "min" M22 enda, men jeg er ikke umennesklig langt unna. Og er ihvertfall nærmere nå enn før :rolleyes:
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    NAD 390DD -har brukt denne en stund og er veldig fornøyd, montert den nye MDC DD-BluOS Bluesound modulen og den fungerer veldig bra. Har også analogmodulen, og her har jeg et spørsmål: Jeg har en Rega RP3 med ELys2, og benytter phono-inngangen på analogmodulen. Fungerer helt fint - men jeg volumet er lavere enn f.eks. når jeg bruker cd-spiller, radio eller streaming. Med lavere mener jeg at jeg må skru opp volumet ved bruk av vinylspilleren for å få samme lydnivå som de andre enhetene.
    Noen som har erfaring med dette og evt. hvordan det kan løses? Kan selvsagt anskaffe eget Riia-trinn men vil helst unngå det nå. Det er først aktuelt om jeg monterer en vesentlig bedre PU på Rega.
    Har samme forsterker og MDC modul for platespiller. Annet merke på spilleren, dog. Men samme erfaring med volum. Litt avhengig av LP-en man spiller da innspillingene åpenbart varierer noe. Har ikke forslag til løsning på lavt volum, men jeg har ikke sett det som noe problem. Får høyt nok volum på mine Dali Mentor 6 uansett.

    Men har du funnet en løsning hører jeg gjerne fra deg, hi-fi 1953:cool:
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Flere enn meg som plages med at fjernkontrollen til D3020 er helt elendig? Trykker jo 10-15 ganger for å få slått den på.
     

    superclementz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2013
    Innlegg
    249
    Antall liker
    61
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    M22 får veldig hyggelig omtale i siste nummer fra Stereophile.
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Jeg har nettop byttet "rack", og i dette ble det ikke mye luft mellom m22 og sidevegger. Gjør dette noe? Er en lang smal åpning langs sidene. Har denne mye å si for utluftning? Har god åpning over forsterkeren og det er vel her mesteparten av "kjøling" foregår? Racket er åpent i bakkant også, så er bare på sidene det er trangt om plassen.



    image.jpg
     

    LeGranDuc

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.07.2015
    Innlegg
    68
    Antall liker
    78
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    4
    Slik som bildet viser har du mer en nok kjøling.
    Hvis du syns det blir for varmt kan du legge noe under føttene.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Min M22 blir så vidt lunken etter flere timer med bruk så tror ikke du skal ha noen særlige problemer. Bruk den og kjenn på den selv, tror kanskje du finner ut at du har overdrevent mye luft i overkant ;)
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Har fått spillt litt etter bytte, men stort sett på sene kvelder hvor jeg da ikke kan dra på så veldig. Og da har den ikke blitt noe særlig varm. Regnet jo egetlig med at det går bra, men følte bare behov for å høre hva dere tenkte siden det ble litt trangt på sidene.
     

    Gurba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2014
    Innlegg
    345
    Antall liker
    86
    Spesielt at en klasse D forsterker kan brokobles.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    M22 kan vel ikke det?

    B&O's ICE moduler kunne dette men da var man tvunget til å benytte balansert tilkobling. Midgard Oberon monoblokker f-eks inneholdt et stereotrinn ferdig monokoblet i hver boks.
     

    superclementz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2013
    Innlegg
    249
    Antall liker
    61
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    M22 kan vel ikke det?

    B&O's ICE moduler kunne dette men da var man tvunget til å benytte balansert tilkobling. Midgard Oberon monoblokker f-eks inneholdt et stereotrinn ferdig monokoblet i hver boks.
    Mener å ha lest at M22 ikke kunne brokobles tidligere, men når de nå brokobler den her så går det nok på et vis.
     

    Gurba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2014
    Innlegg
    345
    Antall liker
    86
    Det står at det bare er å bruke xlr-splitt.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.192
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har nettopp fått tak i en 3020A, som holder min 1.generasjon 3020 med selskap.

    For øyeblikket kjører de i en biampingkonfigurasjon, der 3020A har rollen som pre + effekt, mens 3020 er ren effektforsterker. Kommer senere til å la de bytte rolle, og å benytte ekstern forforsterker.

    Ser ikke bort fra at jeg kommer til å anskaffe flere varianter av 3020, dersom muligheten byr seg.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har nettopp fått tak i en 3020A, som holder min 1.generasjon 3020 med selskap.

    For øyeblikket kjører de i en biampingkonfigurasjon, der 3020A har rollen som pre + effekt, mens 3020 er ren effektforsterkergen. Kommer senere til å la de bytte rolle, og å benytte ekstern forforsterker.

    Ser ikke bort fra at jeg kommer til å anskaffe flere varianter av 3020, dersom muligheten byr seg.
    Det var interessant:rolleyes:. Har en 1. generasjon 3020 som jeg ikke trodde kunne brukes til noe lenger. Hva er det du har forøvrig i dette oppsettet ditt? Høyttalere?
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Jeg har nettopp fått tak i en 3020A, som holder min 1.generasjon 3020 med selskap.

    For øyeblikket kjører de i en biampingkonfigurasjon, der 3020A har rollen som pre + effekt, mens 3020 er ren effektforsterker. Kommer senere til å la de bytte rolle, og å benytte ekstern forforsterker.

    Ser ikke bort fra at jeg kommer til å anskaffe flere varianter av 3020, dersom muligheten byr seg.
    Kanskje jeg får teste dette selv. Har en 3020A og en Series 20, bruker nå Series 20 som effekt på Mission 761 med en Monitor 1000 som pre. Får dog ikke testet dette på Mission-høyttalerne, så får se om jeg får inn noe annet.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.192
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har nettopp fått tak i en 3020A, som holder min 1.generasjon 3020 med selskap.

    For øyeblikket kjører de i en biampingkonfigurasjon, der 3020A har rollen som pre + effekt, mens 3020 er ren effektforsterkergen. Kommer senere til å la de bytte rolle, og å benytte ekstern forforsterker.

    Ser ikke bort fra at jeg kommer til å anskaffe flere varianter av 3020, dersom muligheten byr seg.
    Det var interessant:rolleyes:. Har en 1. generasjon 3020 som jeg ikke trodde kunne brukes til noe lenger. Hva er det du har forøvrig i dette oppsettet ditt? Høyttalere?
    Det oppsettet jeg har koblet til 2x3020 er et oppsett der det er stor sirkulasjon. For øyeblikket er det et par XTZ Master M2 som er på test, for øvrig svært gode høyttalere til 20.000,-. Normalt er det et par Linn Katan som står i dette oppsettet, men jeg har ikke testet 2x3020 på disse enda, bare 1x302 i en kort periode for en stund siden.
    Som lydkilder er det en Onkyo CP-1050, som også er på test. Thorens TD160 MkII med Hadcok arm og Sonus Blue Gold PU står der også, men har ikke blitt spilt på enda med 2x3020. Det har derimot en Linn Akurate DS streamer og en Denon DCD2000AE.

    Jeg har tenkt å lage en artikkel om 3020 generelt og om biamping med 3020 + 3020A når jeg har fått prøvd de ut i mange ulike konfigurasjoner.

    Men din 3020 bør du absolutt ta vare på :rolleyes:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn