Næss snekrer, lodder og skrur

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Groundsound spiller fint, så da står den foreløpig stødig i systemet her. Men greit å ha en plan for fremtiden.

    God morgen btw :)
    Ser ut som det blir litt grått i dag. Passer helt utmerket. Da er agendaen for dagen klar.

    Kaffe
    kaffe.jpg


    Montere nye stativer
    stativer.jpg


    Spille musikk
    vinyl.jpg


    Hadde i utgangspunktet tenkt å gå rett på å male stativene i samme farge som MB og SLOB. Men er litt usikker, det blir mye mørkt her, kanskje jeg bare vil lakkere de. Så monterer de opp først og tenker litt på saken.

    Hvis noen skulle være nysjerrig, fargen jeg gikk for på SLOB om MB horna er NCS S8000-N (matcher blant annet sort Nextel på JMLC overraskende bra, heldig med den). Husker jeg drodlet lenge og vel på hvilken finish jeg skulle gå for på SLOB i sin tid. Det er mange fordeler med diy og custom etter min mening, en av de er at en som regel kan få den finish en ønsker. Tok med fargekart hjem og landet etterhvert på to alternativer. Tok ett par demonterte bafler å malte de, med en lys stripe i midten for å få ett inntrykk av hvordan det kunne bli på SLOB.
    farger.jpg

    Så fikk de stå i stua noen dager slik at det fikk synket inn. Kan hende jeg gikk litt vel grundig til verks her, men det er jo noe en skal glane på nesten hver dag, og gjerne i timesvis i strekk når en først setter seg ned. Og tanken var at SLOB kom til å bli en "stayer"... det tenker jeg i dag også :)
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Da var punkt nr 2 på agendaen ferdig, montere nye stativer. Sjekket kjapt timedelay med måling, og fysisk med tommestokken, så måtte gjøre en liten oppdatering på delay i Groundsound også.
    stativ side.jpg

    stativ front.jpg


    Veldig fornøyd med hvordan dette ble. Har montert både 270 og 2500 så langt ned som mulig, og så rett mot ørehøyde som mulig. Har er ett relativt lite rom, med en liten ss.

    Tenker foreløpig at det kun blir lakkering av stativene, ser ikke noe vits i å male de, det kan fort bli for mye mørkt.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    38.706
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Dette ble kjempe flott :) enig at du bare må lakkere stativene, det blir det peneste

    mvh
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Dette ble kjempe flott :) enig at du bare må lakkere stativene, det blir det peneste

    mvh
    Takk, spilt musikk nå og tenkt... det blir lakk, helt klart :)

    Som brura ville sagt det, best å ikke gjøre noe en ikke kan angre på :rolleyes:
    Male er "endelig", men lakkering kan males over :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.957
    Antall liker
    13.301
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    stativene er fantastisk geniale
    har trimmet inn med laser måler mot lyttepos og når vinkler og alt sitter er det dritkult
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    stativene er fantastisk geniale
    har trimmet inn med laser måler mot lyttepos og når vinkler og alt sitter er det dritkult
    Ja laser måler blir brukt i kombo med tommestokk for å måle avstand mellom drivere til lytteposisjon. Enkelt men grei måte å løse det på. Så er jo den løsningen snekkeren har kommet med en perle. Selv om mine stativer er litt annerledes enn dine tror jeg, det blir ikke mulig å plassere allt på linje her, er avhengig av digitalis sånn sett. Ett (relativt) bevist valg, så klager ikke :)
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Holder på å lage volumet i kammeret til midbass horna litt mindre. De var på 39 liter, og har spilt en stund med det for å teste. Men skal egentlig være på 30 liter i følge simuleringen til Kolbræk.

    Jeg sjekker også litt rundt demping av kammer på midbass horn. Jeg har ikke brukt noe til nå, ikke på de forrige horna heller. Tar gjerne i mot innspill og erfaringer.

    mb horn volum.jpg
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Har gjort en endring i systemet nå, og skaffet meg Audiolense XO. Det er ment som ett steg på veien mot bruk av FIR istedenfor IIR som Groundsound har. Foreløpig så tar jeg små steg av gangen, og det er først Auralic Aries som blir erstattet med PC basert avspilling med AL korreksjonsfil i JRiver. Satt å tegnet opp systemet mitt her om dagen, det ser slik ut.
    Oppsett.jpg


    Men må si at jeg er mer en bare litt fasinert av AL, fikk fiklet litt i går og litt mere i dag. Tok også en kontroll måling av systemet med AL korreksjonsfilen for sammenligning med hva jeg spilte på før. Og forøvrig hva jeg spiller på når jeg ser film eller hører på vinyl også :)
    Høyre.jpg

    Venstre.jpg


    Den er ikke akkurat subtil denne forskjellen, trenger vel ikke si hva som er korrigert med AL og ikke? :)
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Så med andre ord var det en god investering. Men forstår at jeg har en vei å gå for å få utnyttet det 100%, når jeg har lest og pratet med folk som bruker det.

    Når jeg kjører måling i REW så står det fra 25Hz til 20kHz, men den målte bare opp til rund 7kHz i dag. Er det noen som har vært borti det før, og har tanker om hva det kan være? Regner med det bare er en fillesak i REW? Det har fungert normalt frem til i dag når jeg skulle sjekke.

    Edit: problemet med at REW kun måler opp til 7kHz gjelder bare når jeg kjører sveip, testet med sinus tone på 10kHz og 15kHz og da kom det lyd. Noen som har vært borti noe lignende før?
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.613
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Stikker innom en dag til uka, så får vi se om vi blir noe klokere:)
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Har gjort en endring i systemet nå, og skaffet meg Audiolense XO. Det er ment som ett steg på veien mot bruk av FIR istedenfor IIR som Groundsound har. Foreløpig så tar jeg små steg av gangen, og det er først Auralic Aries som blir erstattet med PC basert avspilling med AL korreksjonsfil i JRiver. Satt å tegnet opp systemet mitt her om dagen, det ser slik ut.
    Vis vedlegget 536793

    Men må si at jeg er mer en bare litt fasinert av AL, fikk fiklet litt i går og litt mere i dag. Tok også en kontroll måling av systemet med AL korreksjonsfilen for sammenligning med hva jeg spilte på før. Og forøvrig hva jeg spiller på når jeg ser film eller hører på vinyl også :)
    Vis vedlegget 536796
    Vis vedlegget 536797

    Den er ikke akkurat subtil denne forskjellen, trenger vel ikke si hva som er korrigert med AL og ikke? :)
    Er vel samme veien jeg vil gå. :)

    EDIT: Skal du bruke Groundsound OG Audiolense? hm
     
    Sist redigert:

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Dobbelsjekk om du har satt opp målesystemet ditt riktig i REW.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Er vel samme veien jeg vil gå. :)

    EDIT: Skal du bruke Groundsound OG Audiolense? hm
    Det er nok ikke en dum vei å gå :)

    For øyeblikket så bruker jeg begge deler ved avspilling fra NAS, USB disk og Tidal (men kun GS ved spilling av vinyl og film). Da korrigerer AL det jeg ikke får eller har korrigert med GS, mens GS tar deling nivå og grovjustering av EQ, la ut bilder av med og uten AL i innlegget over. Det er for å bli kjent med AL uten behov for å stresse eller kompromittere det jeg har. Fungerer uansett ikke dårligere enn bare med GS (har fått konkludert såpass til nå).

    Kjøper dedikert pc når jeg får solgt Aries (eller når skattepengene kommer), så kan DAC vente til høsten/vinteren hvis jeg klarer å holde igjen så lenge.
     
    Sist redigert:

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Er vel samme veien jeg vil gå. :)

    EDIT: Skal du bruke Groundsound OG Audiolense? hm
    For øyeblikket så bruker jeg begge deler ved avspilling fra NAS, USB disk og Tidal (men kun GS ved spilling av vinyl og film). Det er for å bli kjent med AL uten behov for å stresse eller kompromittere det jeg har. Fungerer uansett ikke dårligere enn bare med GS (har fått konkludert såpass til nå).

    Kjøper dedikert pc når jeg får solgt Aries (eller når skattepengene kommer), så kan DAC vente til høsten/vinteren hvis jeg klarer å holde igjen så lenge.
    Ahh stemmer det. Jeg ser selv frem til å komme i gang med Audiolense. Ser dette har sine positive sider.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Er vel samme veien jeg vil gå. :)

    EDIT: Skal du bruke Groundsound OG Audiolense? hm
    For øyeblikket så bruker jeg begge deler ved avspilling fra NAS, USB disk og Tidal (men kun GS ved spilling av vinyl og film). Det er for å bli kjent med AL uten behov for å stresse eller kompromittere det jeg har. Fungerer uansett ikke dårligere enn bare med GS (har fått konkludert såpass til nå).

    Kjøper dedikert pc når jeg får solgt Aries (eller når skattepengene kommer), så kan DAC vente til høsten/vinteren hvis jeg klarer å holde igjen så lenge.
    Ahh stemmer det. Jeg ser selv frem til å komme i gang med Audiolense. Ser dette har sine positive sider.
    Det er det jeg også tenker, og det var ganske greit å komme i gang. Var bare en ting jeg trengte hjelp til for å få alt til å spille men det var kun fordi jeg var for dårlig til å lese manualen :D
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Var så heldig og hadde Audiolens kyndig besøk i går, med ett par gode ører på. Ble lite pisspreik denne gangen, men heller fokus på lyd og teknikk, og fikk noen tips til bruk av AL i tillegg til flere andre nyttige tilbakemeldinger :)

    Har brukt mye tid på å teste noen forskjellige korreksjoner i dag. En jeg laget selv på mandag, en vi satte opp i går og en jeg laget mens jeg spiste middag i dag :rolleyes:
    Etter ca 30 minutter med veksling mellom de tre, så ble konklusjonen at korreksjonen/targeten jeg satte opp i dag fungerte best, så da ble det 1,5 time til med kjent musikk til det oppsettet. Den har høyeste punkt ved 20-30Hz området og faller relativt jevnt, men ikke helt jevnt, videre nedover. Det skal virkelig ikke mye til for å få hørbare forskjeller (men det er ikke noe nytt, i hvert fall ikke for egen del). Korrigerer bare opp til 13kHz, over det så får diskanten leve sitt eget liv.

    Target og simulert respons ser slik ut:
    Target og sim 2.jpg


    Og jeg tipper målt respons i f.eks. REW vil vise at simuleringen stemmer bra. Har ikke hatt mic fremme hittil denne uken, så har ikke sett noe mer på "REW-problemet" enda :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.613
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Gode øre ja, er ikke sikker på det. De gir seg omtrent der diskanten din begynner og rulle av, det passet jo bra. Men moro var det, og kan forestille meg at den targeten er fin i ditt oppsett. Ser ut som den bare har en liten hengekurve i seg.


    En god og liten forsmak på Audiolense, som vil gjøre en ennå bedre jobb hvis den kan styre hele "showet"

    Takk for lytten.
     
    Sist redigert:

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Gode øre ja, er ikke sikker på det. De gir seg omtrent der diskanten din begynner og rulle av, det passet jo bra. Men moro var det, og kan forestille meg at den targeten er fin i ditt oppsett. Ser ut som den bare har en liten hengekurve i seg.


    En god og lite forsmak på Audiolense, som vil gjøre en ennå bedre jobb hvis den kan styre hele "showet"

    Takk for lytten.
    Og takk for besøk, tips og hjelp :)
    Skal ikke ha to "EQ-systemer" på sikt, jeg gjør det slik for å gå lungt og rolig fremover.

    Jeg syntes den siste targeten låt veldig bra, og vil nok prøve noen lignende versjoner av denne i løpet av de neste ukene. Utgangspunktet for target var en ett jevnt fall på ca 10dB fra 20Hz til 10kHz, ganske likt den jeg laget på mandagen. Men så dro jeg den ned litt ekstra ved ved 60Hz, slik at det ble en litt forsiktig knekk der.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Det har blit spilt en del musikk i påsken, til tross for det gode været :)

    Ikke minst, så har jeg vært så heldig å får låne en RME dac med analoge innganger, for å teste å leke litt. Har ikke fått så veldig mange timer med den enda, og ikke testet med film og vinyl, så har en jobb å gjøre noen kvelder denne uken. Har kun spilt digitalt til nå. Inntrykk kommer. En stor takk til ArneM som tør å la meg låne den, og ikke minst hjalp til med litt videre opplæring i AL :)
    RME DAC.jpg
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Det ble kjempestilig med de nye midbasshorna og stativene!
    Min lille erfaring med PC-basert avspilling med AL-filtere og Jriver er så langt at det fungerer knirkefritt, bortsett fra litt "stutter" av og til når jeg spiller gjennom Jriver WDM-driveren. Jeg har samme RME-boks som den du har på lån. Jentungen på 12 bruker det uten problem, må bare passe på at hun følger prosedyren om rekkefølge på på/avskruing:rolleyes:
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Det ble kjempestilig med de nye midbasshorna og stativene!
    Min lille erfaring med PC-basert avspilling med AL-filtere og Jriver er så langt at det fungerer knirkefritt, bortsett fra litt "stutter" av og til når jeg spiller gjennom Jriver WDM-driveren. Jeg har samme RME-boks som den du har på lån. Jentungen på 12 bruker det uten problem, må bare passe på at hun følger prosedyren om rekkefølge på på/avskruing:rolleyes:
    Takk, jeg blei veldig fornøyd med både stativer og nye mb horn. En del mer headroom på de nye flhene med 2 stk 12" :)

    Ja det gikk kjapt når vi satte den opp her. Det eneste jeg opplevde var at det hakket litt når jeg spilte musikk fra NAS serveren i stua, trådløst. Men når jeg strømmet fra Tidal (på samme PC) så gikk det greit. Tipper det bare var en liten hikk-up, for det har fungert fint å spille musikk fra NAS via JRiver på samme laptop tidligere.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Det er stille i lytterommet om dagen, AL prosjektet er avsluttet og Groundsound er sendt til service for å fikse problemet med opplasting av config filer. Det er ikke slik at jeg laster opp så mye configer om dagen, er svært fornøyd med ståa som den er, men det må funke allikevel. Så når Groundsound kommer tilbake så blir den satt inn i systemet igjen, og blir der til jeg blir voksen og får råd til Trinnov (eller noe annet lignende, tiden vil vise) :)

    Ikke veldig imponert over posten forresten. Det tok 2 -TO!!- uker å få den ned til Danmark, og da har den vært en tur opp til Trondheim underveis, så ned til Oslo igjen før den endelig ble shippet ned til våre danske naboer :rolleyes: For å sitere en hyggelig dansk kar "Man må sige at din DCN28 kommer omkring"... :D

    Timingen kunne ikke vært bedre, dvs det var planlagt at jeg skulle kunne klare meg uten lyd en liten stund nå pga andre prosjekter. Ny plen skal legges. Skikkelig drittjobb. Men siden jeg ikke gjorde det skikkelig for 4 eller 5 år siden, så var det bare å straffe seg selv ved å kjøre i gang på nytt. Vårens prosjekt er med andre ord ikke hifi relatert, men DIY uansett. Hele huset er forsåvidt DIY, har byttet alt både ute og inne selv.

    For 2 uker siden:
    2019-05-13 17.43.49.jpg

    7 kubikk jord som skal spaes ut på snaut 200 kvadrat.

    I dag:
    2019-05-25 15.33.59.jpg

    Ferdig sådd og vanning er satt i gang. Da gjenstår det å vente på entreprenør som skal legge duk og grovpukk i skråningen til venstre på bildet over, så skal det plantes noen busker eller trær.

    I mellomtiden så gir jeg meg selv en liten belønning for vel gjennomført så langt.
    Yours truley, forøvrig i kjent positur for de som kjenner meg fra hifi messa, med en hjemmebrygget stout her :cool:
    skål.jpg


    Skål og god lørdag :)
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.613
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Flink du!

    Har faktisk en meget rolig dag på Rhodos i dag, der går fra bar til bar. De to foregående hadde 60k sandal-skritt på telleren til sammen, uten at det er så mye.

    God lørdag tilbake:)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Næss

    Skal si du står på.😀
    Det så riktig så vakkert ut rundt huset ditt nå.
    Den hjemmebryggede ølen syns jeg er velfortjent.
    Gratulerer så mye!

    Å være uten lyd, er et he...............
    Håper Groundsounden snart er hjemme igjen?

    Har selv vært uten lyd en god stund nå.
    Tror det blir bedre til neste helg.
    Jeg har flere monoblokker, så jeg kunne jo bare
    koble opp. Da har jeg i det minste lyd igjen.😀

    Det er bare det at jeg har gjort noen forandringer(forbedringer?).
    Da vil jeg veldig gjerne vite hva som er hva.🙈

    Ønsker deg samtidig en riktig god sommer.😎
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Flink du!

    Har faktisk en meget rolig dag på Rhodos i dag, der går fra bar til bar. De to foregående hadde 60k sandal-skritt på telleren til sammen, uten at det er så mye.

    God lørdag tilbake:)
    Takk for det :)
    Dette var en ren slitejobb, som bare måtte gjøres.

    Syntes da 60k skritt på to dager er ganske så bra. Det vil også muligens kompensere noe for det som taes inn i pausene? Hvem tar initiativet til å gå, og hvem tar initiativet til å stoppe på puben? ;) Uansett, nyt ferien, det er godt å få en liten tur til ett annet klima og kultur og oppleve noe annet innimellom.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hei Næss

    Skal si du står på.??????
    Det så riktig så vakkert ut rundt huset ditt nå.
    Den hjemmebryggede ølen syns jeg er velfortjent.
    Gratulerer så mye!

    Å være uten lyd, er et he...............
    Håper Groundsounden snart er hjemme igjen?

    Har selv vært uten lyd en god stund nå.
    Tror det blir bedre til neste helg.
    Jeg har flere monoblokker, så jeg kunne jo bare
    koble opp. Da har jeg i det minste lyd igjen.??????

    Det er bare det at jeg har gjort noen forandringer(forbedringer?).
    Da vil jeg veldig gjerne vite hva som er hva.??????

    Ønsker deg samtidig en riktig god sommer.??????
    Takk, ja det bør i hvert fall bli bra til slutt her :)

    Jeg kjenner nå, etter bare snaut 3 uker ett sterkt savn etter å spille musikk i hovedanlegget igjen. Har jo noe i stua, men det blir ikke det samme :)
    Håper du får lyd igjen snart, det var kjedelige greier det som skjedde, og kjedelig at det tar såpass lang tid å få ting opp igjen.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.613
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Går bare korte skritt på ferie;) og det er kjerringa som drar i gang og jeg setter på bremsen når det passer best. Ellers lite med Puber der vi har gått....før i dag da;)
    Blir mye hjemme i tiden framover så her kan du få påfyll av musikk.... og andre ting om nødvendig(vin)
    Blir jo ikke helt som det du er vant med, men stue-anlegget ditt hamler det nok greit opp med.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Går bare korte skritt på ferie;) og det er kjerringa som drar i gang og jeg setter på bremsen når det passer best. Ellers lite med Puber der vi har gått....før i dag da;)
    Blir mye hjemme i tiden framover så her kan du få påfyll av musikk.... og andre ting om nødvendig(vin)
    Blir jo ikke helt som det du er vant med, men stue-anlegget ditt hamler det nok greit opp med.
    Musikk, vin øl... its all good, høres ut som en tråd vi kan ta opp igjen når du er tilbake :)
    Det er kanskje greit at ikke pubene kommer alt for hyppig. Jeg er som oftest også den som setter meg først ned på en pub etter å ha trasket rundt, litt avhengig av hvem jeg reiser med selvsagt.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Trinnoven står fortsatt her og venter på deg Næss, bare si ifra når jeg skal komme ned med den:)
    Hehe, ja men det avhenger av hva den venter på også :)
    Med ADAn så trengs det en pre i tillegg. Men den nyeste boksen du har er heller ikke så halvdum, med alt i ett :)
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Kjører du uten pre?:)
    Forklar meg kort hvordan du kobler sammen systemet

    EDIT:
    Bruker du GS som alt i ett utenom amp?
    Groundsound er en pre med analoge innganger, dac (som ikke brukes) og dsp med aktivt delefilter og iir eq. Kort oppsummert. Den er hjertet i systemet her slik ståa er i dag :)

    Edit: også litt relevant... 8 analoge utganger til effekt.
     
    Sist redigert:

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Ok!
    Så da beholder du bare den, bypasser alt på signal og bruker den som ren pré/volumkontroll.
    Trinnoven slirer du bare inn bak med analog inn RCA/XLR og festen er i gang;)
    Det er en fin måte å teste på. Men signalet vil da gå igjennom en ekstra runde med AD/DA konvertering som en ikke kommer utenom i Groundsound før den kommer til ADAn. Ref figuren.
    DCN28.JPG


    Så for en varlig løsning så ville jeg nok holdt det enklere en det med tanke på AD/DA konverteringer osv, for ett minst mulig "besudlet" signal. Det er derfor jeg liker den nyeste Trinnov boksen din så godt, det er samme prinsippet som Groundsound, bare MYE mer avansert og fancy fuksjonalitet. Og med FIR istedenfor IIR, det som er fremtiden.

    Vi kan jo ta resten på fon, enklere det :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ok!
    Så da beholder du bare den, bypasser alt på signal og bruker den som ren pré/volumkontroll.
    Trinnoven slirer du bare inn bak med analog inn RCA/XLR og festen er i gang;)
    Det er en fin måte å teste på. Men signalet vil da gå igjennom en ekstra runde med AD/DA konvertering som en ikke kommer utenom i Groundsound før den kommer til ADAn. Ref figuren.
    Vis vedlegget 542364

    Så for en varlig løsning så ville jeg nok holdt det enklere en det med tanke på AD/DA konverteringer osv, for ett minst mulig "besudlet" signal. Det er derfor jeg liker den nyeste Trinnov boksen din så godt, det er samme prinsippet som Groundsound, bare MYE mer avansert og fancy. Og med FIR istedenfor IIR, det som er fremtiden.

    Vi kan jo ta resten på fon, enklere det :)
    Bare av ren nysgjerrighet:

    1) Hører du AD/DA-loopen, og
    2) Hvilken samplingsfrekvens bruker du?

    mvh
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Ok!
    Så da beholder du bare den, bypasser alt på signal og bruker den som ren pré/volumkontroll.
    Trinnoven slirer du bare inn bak med analog inn RCA/XLR og festen er i gang;)
    Det er en fin måte å teste på. Men signalet vil da gå igjennom en ekstra runde med AD/DA konvertering som en ikke kommer utenom i Groundsound før den kommer til ADAn. Ref figuren.
    Vis vedlegget 542364

    Så for en varlig løsning så ville jeg nok holdt det enklere en det med tanke på AD/DA konverteringer osv, for ett minst mulig "besudlet" signal. Det er derfor jeg liker den nyeste Trinnov boksen din så godt, det er samme prinsippet som Groundsound, bare MYE mer avansert og fancy. Og med FIR istedenfor IIR, det som er fremtiden.

    Vi kan jo ta resten på fon, enklere det :)
    Bare av ren nysgjerrighet:

    1) Hører du AD/DA-loopen, og
    2) Hvilken samplingsfrekvens bruker du?

    mvh
    Jeg aner egentlig ikke, hvordan høres en AD/DA loop ut? ;)
    Husker ikke detaljene på DCN28, men her er link til data arket http://www.groundsound.com/pdfdoc/Ground%20Sound%20-%20DCN28.pdf

    Håper det var til hjelp :)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.684
    Antall liker
    4.143
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Jeg gjorde akkurat det samme som jeg skisserte over med min Classé ssp 800 og ADA.
    Jeg tror ikke en eneste sjel som var innom og hørte den conf. kunne melde tilbake til base at det ga problemer i lyden, eller slørte til lyden. Snarere tvert i mot.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn