Når var det det gikk helt galt i Norge?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Hvis man snakker om tvangsekteskap, burka, kjønnslemlestelser, jihad, selvmordsbombere, martyrer og førti jomfruer blir man umiddelbart hengt ut som rasist og uvitende. Samtidig får jødehaterne raljere fritt i media og drive sine demonstrasjoner og vandalisme fritt i oslos gater.

Hva faen er feil med dette landet.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
935
Ytringsfrihet. Den koster oss alle at vi blir uenige og irritert på hverandre.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
snufs. :'(

C

CAP

Gjest
Og sier man det aller minste som kan tolkes at man ikke er enig med en jøde så får man tredd nedover hode at man er nazist og konsentrationsleire og jødeforfølgelse de lux.
Jødene har nå i godt over 50 år brukt hva tyskerne gjorde mot de som brekkstang mot hele verden til og få viljen sin i allt de har måttet ønske, når skal jødene slutte og straffe verden for hva tyskerne gjorde mot de for 50-60 år siden ?

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
Only Crap skrev:
Og sier man det aller minste som kan tolkes at man ikke er enig med en jøde så får man tredd nedover hode at man er nazist og konsentrationsleire og jødeforfølgelse de lux.
Jødene har nå i godt over 50 år brukt hva tyskerne gjorde mot de som brekkstang mot hele verden til og få viljen sin i allt de har måttet ønske, når skal jødene slutte og straffe verden for hva tyskerne gjorde mot de for 50-60 år siden ?
En for alle, alle for en..

Mvh

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Hm... Arafat var faktisk Egyptisk statsborger han. Han VAR IKKE av Palestinsk ... avstamning.
Det synes jeg er morro at man liksom glemmer i media... Eller ikke gidder å ta med seg...
Løgn og bedrag fra den fyren, bare rot og bråk.
Nå mange mange år etter, hans tilhengere?
Fremdeles terror i dem ser det ut som...

mvh

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.325
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Only Crap skrev:
Så sant som det er sagt. Mange av mine største helter er forøvrig jøder.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Når det gikk helt galt i Norge ?

Jeg tror vi kan begynne med den "frie" barneoppdragelsen, og det at det ble forbudt å gi vanartige børn ris på stumpen!

Ledig annonseplass

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
0
Trist med denslags dumheter, også fordi det gir Israel anledning til å dyrke offernarrativet for alt det er verdt når det er opportunt. Dette må da kunne sies å ha blitt en stor industri, jevnfør israel-lobbyen i USA.

Slå opp på enhver ting som kan tolkes i retning av antisemittisme og putt all kritikk av Israel i samme bås ser ut til å være en strategi som fungerer.

En annen trist sak er at de som reagerer ofte er de som bifaller den slags rettorikk ovenfor utgrupper (eksempelvis muslimer), men ser på jøder som en inngruppe og følgelig finner stigmatisering av dem krenkende. Reaksjonen burde være universell, ikke forbeholdt den ene eller den andre gruppen.

Ledig annonseplass

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
0
Spiralis skrev:
Når det gikk helt galt i Norge ?

Jeg tror vi kan begynne med den "frie" barneoppdragelsen, og det at det ble forbudt å gi vanartige børn ris på stumpen!
Det har seg slik at psykologisk forskning viser at vold mot barn i alle dets former er kontraproduktivt.

Kanskje godeste El Mariachi burde begynne med seg selv om han ønsker at verden skal være en bedre plass.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Ja... ledig annonseplass, du har fått med deg at demonstrantene som vandaliserer Oslo nå kom til
demonstrasjonen med Molotov-cocktails og kniver...

Vet du hva jeg kaller slike?

Terrorister...

mvh

Ledig annonseplass

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
0
Imperial skrev:
Ja... ledig annonseplass, du har fått med deg at demonstrantene som vandaliserer Oslo nå kom til
demonstrasjonen med Molotov-cocktails og kniver...

Vet du hva jeg kaller slike?

Terrorister...

mvh
Det vet jeg ingenting om, er heller ingen tilhenger av vold. Terrorisme er et flytende begrep, du er kanskje innenfor. Hva var poenget igjen?

Ledig annonseplass

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
0
Et lite poeng, er vold nødvendigvis direkte. Selvfølgelig er den ikke det, brorparten av vold er systemisk. Siv Jensens uforbeholdende støtte til Israel må kunne sies å være systemisk vold all den tid hun er med på å legitimere Israels apartheidpolitikk. Viktig å se også den siden. Det finnes dessverre ingen absolutter.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Man møtte ikke opp for å demonstrere mot, men å terrorisere ... de som de var mot, politiet, butikker, folk, fe.
Jeg skjønner man kan bli så sinna over an sak at man mister besinnelsen.
Men å ta med seg eksplosiver og våpen for å utøve... hva det var de ville, det er rimelig lett å sette en "label" på det da...

Dette er jo ikke det man kaller "normalt oppegående" ungdom da... det ville jeg ikke kalt det.

mvh

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Ledig annonseplass skrev:
Det har seg slik at psykologisk forskning viser at vold mot barn i alle dets former er kontraproduktivt.
Nå snakket ikke jeg om "vold" mot barn men, "ris på stumpen". Ikke nødvendigvis helt det samme.

Empiri turde vise at det ikke alltid har den ønskede effekt å dikke med "vanartige børn"!

Ledig annonseplass

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
0
Imperial skrev:
Man møtte ikke opp for å demonstrere mot, men å terrorisere ... de som de var mot, politiet, butikker, folk, fe.
Jeg skjønner man kan bli så sinna over an sak at man mister besinnelsen.
Men å ta med seg eksplosiver og våpen for å utøve... hva det var de ville, det er rimelig lett å sette en "label" på det da...

Dette er jo ikke det man kaller "normalt oppegående" ungdom da... det ville jeg ikke kalt det.

mvh
Men jeg har da aldri ment å forsvare det.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Jeg tror det gikk galt i det øyeblikket vi fant ut att vi kunne fløte tømmer 8)

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
Spiralis skrev:
Ledig annonseplass skrev:
Nå snakket ikke jeg om "vold" mot barn men, "ris på stumpen". Ikke nødvendigvis helt det samme.

Empiri turde vise at det ikke alltid har den ønskede effekt å dikke med "vanartige børn"!
Hvor går grensen mellom vold og ris på stumpen?
Er det helt sikkert at mottaker og avsender av ovennevnte har sammenfallende oppfatninger her?

Mvh

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.656
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Imperial skrev:
Hm... Arafat var faktisk Egyptisk statsborger han. Han VAR IKKE av Palestinsk ... avstamning.
Fra Wikipedia: "Yasser Arafat was born in Cairo to Palestinian parents.[1] His father, Abdel Raouf al-Qudwa al-Husseini, was a Gazan; whose mother, Yasser's paternal grandmother, was Egyptian."

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Så faren som var egypter ble palestiner av å bo i gaza...
Takk for oppklaringen! ;D

Faren var forresten landhandler i Kairo... (Arafat var hans femte sønn) ...

mvh

L

Lars.N

Gjest
C. Alshus skrev:
Imperial skrev:
Fra Wikipedia: "Yasser Arafat was born in Cairo to Palestinian parents.[1] His father, Abdel Raouf al-Qudwa al-Husseini, was a Gazan; whose mother, Yasser's paternal grandmother, was Egyptian."
Er du sikker ?

Velkommen til Wikipedia!

Wikipedia er en encyklopedi på over 200 språk, som skrives av frivillige bidragsytere fra hele verden. Innholdet kan kopieres og brukes fritt (å redigeres)

Laban

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.519
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det kom en båt uten bananer, og da ble det ikke øllebrød. Krise.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Delle skrev:
Hvor går grensen mellom vold og ris på stumpen?
Er det helt sikkert at mottaker og avsender av ovennevnte har sammenfallende oppfatninger her?

Mvh
"Ris på stumpen" kom gjerne som en reaksjon på "vanartig" oppførsel og etter at andre sanksjonsmidler var benyttet først. Mottakeren var da MEGET klar over hvorfor der ble riset!

"Vold" er "uproposjonalt" utdelt sett i forhold til synden, og/eller uten grunn!

Dessverre er det slik at man noen ganger må ty til sanksjonsmidler i barneoppragelsen, og barn som aldri får forståelse av at visse former for oppførsel vil utløse sanksjoner vil kunne få det meget vanskelig senere i livet!

Det er (min erfaring) ofte de samme som er bastant imot "ris på stumpen" som også er imot sanksjoner av enhver art. Inndraging av ukepenger, tidlig sengetid, husarrest eller inndraging av PC tilgang ses da ofte på som "psykisk" mishandling! Der er vi ikke, og vil heller aldri bli enige, så for å unngå ytterligere avsporing av tråden avslutter jeg dette sidesporet her.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.656
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
laban skrev:
Er du sikker ?

Velkommen til Wikipedia!

Wikipedia er en encyklopedi på over 200 språk, som skrives av frivillige bidragsytere fra hele verden. Innholdet kan kopieres og brukes fritt (å redigeres)

Laban
Må innrømme at jeg stoler mer på Wikipedia enn en halvgal hifiskrulling. (No hard feelings, tWeakMan).

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.519
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Tror ikke det. Hver gang jeg har vært der har det vært fint vær eller Total Arnold Abend i Hulen.

G

Gjestemedlem

Gjest
el_mariachi skrev:
Hvis man snakker om tvangsekteskap, burka, kjønnslemlestelser, jihad, selvmordsbombere, martyrer og førti jomfruer blir man umiddelbart hengt ut som rasist og uvitende. Samtidig får jødehaterne raljere fritt i media og drive sine demonstrasjoner og vandalisme fritt i oslos gater
Kanskje det er Isralels myrderier, krig, undertrykkelse og okkupasjon som opprører folk og ikke at de er jødehatere? Slike retoriske triks brukes i alt for stor grad til å prøve å stanse kritikk av det barbariet som Israel står for. De fleste som bor i Israel er gode humanistiske mennesker, men de er i alt for stor styrt av religøse fanatikere og krigshissende okkupantrer.

IMHO... det er i alt for stor grad befolket av snerversynte snøblinde konservative kristne, høyrepopulistiske bajaser og like sneversynte feministiske sosialister. ::)

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.519
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Deph er her. Vi skal reddes, Mariachi!

G

Gjestemedlem

Gjest
Titleist skrev:
her representert via dagfinn, siv og inga ?
Nei egentlig ikke, de er vel mest bare gallionsfigurene. Det står mye styggere krefter bak dem igjen.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Audiophile-Arve skrev:
Eit vanskeleg spørsmål, dette her. Men etter nøyare tenking trur eg rett svar må vere:

1130

Evt 1030.
Nå presses harddisken til det ytterste men var ikke 1030 det året da Olav Digre falt ved Stiklestad? 29 juli var det vel gjerne? "Vi" folket vant slaget med det viste seg å være en Phyrros seier og markerte vel på mange måter kristendommens inntog i landet. En katastrofe for Norge som var mye større enn Svartedauen.

Jo Arve du har nok helt rett. 29 juli 1030 var tidspunktet da det gikk til Hælvete med landet.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
laban skrev:
C. Alshus skrev:
Imperial skrev:

Er du sikker ?

Velkommen til Wikipedia!

Laban
Ja... jeg ville ikke brukt denne wikipediartikkelen om jeg skulle skrevet en oppgave om Arafat.
Det er ett par direkte feil der.

Dette er f.eks ... rimelig villt å lese om anngående Fatah, PLO og Arafat... :eek:

mvh

S

Slubbert

Gjest
el_mariachi skrev:
Konsensuspolitikken, dyrkingen av mennesket som byggekloss i det såkalte "fellesskapet" og en dertil hørende frapperende mangel på respekt for de som tenker annerledes enn statssanksjonert sosialdemokratisk rett-tanke. Dette er forøvrig like mye ment som et spark til xenofobe skaprasister som det er til vandaliserende solidaritetspøbler, men mest - som vanlig - til politikken og politikerne.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.607
Torget vurderinger
1
Slubbert skrev:
el_mariachi skrev:
Konsensuspolitikken, dyrkingen av mennesket som byggekloss i det såkalte "fellesskapet" og en dertil hørende frapperende mangel på respekt for de som tenker annerledes enn statssanksjonert sosialdemokratisk rett-tanke. Det er forøvrig like mye ment som et spark til xenofobe skaprasister som det er til vandaliserende solidaritetspøbler, men mest - som vanlig - til politikerne.
Konsensustyranniet er ikke et sosialistisk/sosialdemokratisk fenomen da det er reprensentert i alle politiske partier med et mulig unntak av FRP (det gjør ikke at jeg er enige med deres politikk!).

Topp Bunn