Når mørket senker seg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det er ennå lenger til indre Vestfold.
    Da snakker vi avstand
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Kan dette muligens ha potensialet som en ekstra bassfelle?

    Bassfelle.jpg




    Og selvfølgelig var det ikke de flere hundre kilo med stubbloftsfyll som gjorde at det har blitt litt host og harking, korona runde to på gang



    Stubbloftsfyll.jpg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Dette er vel den bærende konstruksjonen selv om det ikke ser ut som gulvbordene er helt nedpå.
    bjelke.png
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Du legger til grunn for hurtig handling og dette er mer i stil med fremdriften og da kalles det sige, og nå mangler jeg 1,5cm og vel er høyttalerne solide, men trenger de ikke som en del av den bærende konstruksjonen.



    For det meste er det filt på gips og så blir det feller på strategiske steder
    Det der ser heftig ut. Du har vel demping mellom spillene? Hva tenkte du ift å legge spillene på tvers vs på langs. Magefølelsen min sier på tvers, men Jeg vet ikke. Uamsett et flott tak…. Både akustisk og visuelt
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke noen sterke meninger om retning på spilene med tanke på det akustiske, ble et rent visuelt valg. Alt av spiler som er montert nå er utenfor førsterefleksjon og det resterende blir tilpasset så godt det lar seg gjøre med målinger.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Må neste vurdere å stoppe jobbingen for denne uka, nå gikk Fein sagen opp i røyk
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Er ikke dette en jobb for en bajonettsag ?
    Ser ut som litt grove dimensjoner for en fein, men det har du vel funnet ut nå
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Nå ble jeg nesten litt skuffa, du tror vel ikke jeg har brukt Fein sagen til grovarbeid?



    Fortell meg heller hva du synes om denne drageren her….


    Drager.jpg
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ikke vet jeg , men ok , har vel ingen grunn til å tro at du ikke bruker riktig verktøy til jobben. 😉

    Denne dragerne er helt klart blitt overbelastet over tid.
    Det som oftest blir gjort i prosjekter som dette er det jeg sa tidligere.
    Jekk opp de opprinnelige dragerne så my som det lar seg gjøre uten følgeskader.
    Der etter lasker man på forsterkninger på begge sider i hele dragerens lengde. Disse dimensjoneres iht spennet.
    Forsterkningene kan med fordel limes med ekspanderende lim mot opprinnelige dragere og skrus rikelig.
    Man kan med fordel bruke forsterkningene også til å rette opp det som kommer under.
    Opplegget på begge sider må også undersøkes og evt utbedringer gjøres.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Her ser du ekstrem versjonen av et slikt tiltak
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Må få litt mer oversikt over hvordan det ser ut i endene, men ser ut til at den ene ligger inn over bærevegg i midten og den andre ser ut til å være innfelt i ytterveggen gjort av tømmer.

    Men Feinsag må man ha….

    Fein.jpg
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vi amatørene har bare en dewalt kopi
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Nå er det vel jeg som er amatøren her og kompenserer med verktøyfetisj

    Slik ser endene ut

    Tømmervegg.jpg


    Innvendig bærevegg.jpg
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Spørsmålet er pm du får forankret forsterkningene til oppleggene. Kanskje ikke absolutt nødvendig ettersom nedbøyningen i de gamle dragene er jo ikke et problem der.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Spørsmålet er pm du får forankret forsterkningene til oppleggene. Kanskje ikke absolutt nødvendig ettersom nedbøyningen i de gamle dragene er jo ikke et problem der.

    Dette lappverket av et hus er ikke lett å skjønne, hifikroken var tidligere ett meieri og huset er så vidt jeg har klart å finne ut bygget i minst tre omganger, men tilbake til nåtidens problem, har utvidet et hull som var over bjelken slik at jeg får filmet med mobilen og der ser det ikke ut som det er mye som belaster denne drageren.

    Den er så vidt jeg klarer å se helt rett i toppkant, selv om begge dragere som er avkledd nå heller med 4,8grader mot yttervegg. Det skulle heller ikke så mye kraft til for å løfte «avskallingen» opp slik at sprekken krympet betraktelig
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Skulle gjerne hatt et litt mindre kamera som var bedre egnet enn iphone, men slik ser det ut på oversiden av drageren.

    Over bjelken.jpg
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Skal ikke påberope meg allt for stor kompetanse her men om du tror det hadde hjulpet at jeg tok en titt sammen med deg og selvfølgelig hussnekkern om han er ledig kan jeg det. Ikke helt uerfaren når det gjelder gamle bygg.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det er bra. Da kan vi akademikerne trekke oss tilbake ;)
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Skal ikke påberope meg allt for stor kompetanse her men om du tror det hadde hjulpet at jeg tok en titt sammen med deg og selvfølgelig hussnekkern om han er ledig kan jeg det. Ikke helt uerfaren når det gjelder gamle bygg.

    Takk for tilbudet, men ser ut som vi har en plan.

    Tilbaketrekning er ikke nødvendig, se bare hva vi klarte å utrette med tilbygget til @alphamale :sneaky:
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det må jeg ta en titt på
    I tråden hans.
    Følger ikke med i så mange tråder
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nå forstår jeg
    Det må vel sies at hussnekkern var nok den klokeste stemmen i den diskusjonen.
    Her kunne jeg lagt til flere kommentarer men velger å la være.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Alle kan ikke alt, så om alle bidrar med det de kan blir det som oftest bra..

    Må snart få lagt en tur innom deg og tv kompisen din for nå er du vel nesten i mål
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hvilket mål var det nå igjen ???
    Ja klart du må komme på besøk.
    Skulle ha plaget Trompetten med litt filter procedure tips men det er aldri for sent.
    Bjarne er på hugget han, nye forsterker på gang og greier, skulle egentlig ditt jeg også før han bytter forsterkere.
    Få litt before and after sammenligning
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Da var taksten på plass og det ble 234K takk og ingen bil tilbake med det første…



    Når ingenting er rett i noen plan og man prøver å lage symmetri

    Laser (2).jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Da er man endelig ferdig med drittarbeidet så da blir det og optimalisere de nye mulighetene til å plassere glava, og her er det bare vannfall som teller nå
    w.jpg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Det faller 45 db i bassen ned til 40 hz før det har gått drøye 200 ms. Det må jo være en eksellent start :)

    Merkelig og lite oppmerksomhet slikt får her på sentralen, ikke en eneste likes.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Jepp det fenger mye mer å kverulere rundt ting som kun er av akademisk interesse, men ja det ser lovende ut, spent på om man klarer å skvise litt «mindre» ut av det i løpet av kvelden…
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.430
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Satan til bulk da.
    Har ikke fulgt med i tråden din på en stund.
    Men blir linjene for lange nå når du har fikset taket?
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Litt usikker på hva du mener med for lange, som i visuelt ikke fint eller som BX med akustikk kanskje på tvers? Akustikken tror jeg ikke det vil ha noe å si for da det ikke blir spiler i 1-refleksjonene, visuelt er jo en smak sak så der får man mene hva man vil, her er det høy takhøyde om enn ikke bokstavelig
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Shy klager på oppmerksomheten som vies den litt nettskye, anonyme eksilhansiateren.

    Dette er jo en gammel tråd og jeg har funnet stor glede av lese gjennom over 10 år gamle innlegg. Opphavet til dette tohodede monsteret Shyro! 😁

    Når det kommer til dagen i dag og presentasjon av målinger, henger jeg ikke helt med. Hva er det som måles? Er det du har gnikket og gnudd på i en årrekke oppe og går?

    Ps! Ikke farlig å glatte litt på målingene! Mye kan gjemme seg i et uglattet kaos, så jeg personlig ser det ikke som pynting om du gjør det.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Shy klager på oppmerksomheten som vies den litt nettskye, anonyme eksilhansiateren.

    Dette er jo en gammel tråd og jeg har funnet stor glede av lese gjennom over 10 år gamle innlegg. Opphavet til dette tohodede monsteret Shyro! 😁

    Når det kommer til dagen i dag og presentasjon av målinger, henger jeg ikke helt med. Hva er det som måles? Er det du har gnikket og gnudd på i en årrekke oppe og går?

    Ps! Ikke farlig å glatte litt på målingene! Mye kan gjemme seg i et uglattet kaos, så jeg personlig ser det ikke som pynting om du gjør det.

    Du har ikke lest nøye nok ;) nei toppene er ikke klare, måtte utsette da taket/huset har endret seg og de fikk ikke lenger plass, det manglet 5mm.

    Når det gjelder målingene så er det ikke mye pynting og målet er en umulighet, men må jo prøve så godt det går.

    Jeg vil som de fleste ha en frekvensrespons som har ett fall oppover i frekvens med x-fasong, men umuligheten er at jeg ønsker det motsatte for etterklangen og det er en stor utfordring
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn