Når flater kvaliteten på CD spillere og kilder ut?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.502
    Torget vurderinger
    12
    Jeg håper faktisk ditt innlegg også inkluderer de formelle og selvutnevnte teoretikerne Larkus, for maken til kunnskaps-besserwissere skal man lete langt etter. Finnes ikke ydmykhet for andres erfaringer fordi det ikke stemmer med tillært teori og målinger. Og jada, begge leire har store innslag av bedrevitere. Det største problemet på dette forumet er fremdeles kommunikasjonen fordi man velger en form i debatter og innlegg som kun er egnet til å skape avstand. Jeg derimot, nyter mitt otium i selskap med mitt eget ego og vet alt som er verdt å vite ;). Med rødvin til. Men, du verden som vi koser oss med musikken. Egoet, kjæresten og jeg.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Karma skrev:
    Svart belte i hersketeknikk!!! Grattis!!!
    Å kalle mitt innlegg for hersketeknikk, er hersketeknikk.. ;)
    [/quote]Jepp! det er riktig ;)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.502
    Torget vurderinger
    12
    Dom som si at dom æ domme, dom æ domme dom.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    292
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    larkus skrev:
    Karma skrev:
    Nei, det er selvsagt ikke sikkert at de vet de tar feil..
    Men sammenheng mellom standpunkter og pris på eget utstyr i denne hobby, kan vel alle se som leser på forumet? Har da alle rett?? Uansett hva slags beviser man måtte bli presentert i en debatt, vil de fleste aldri innrømme at de selv har tatt feil. Det er faktisk noe som er helt utenkelig. Noen deltagere opphøyer seg selv til noe nesten guddommelig og ufeilbarlig.
    Noe av det tydeligste fenomen på forumet er en slags gjengmentalitet, venner og fiender.Dersom du ikke flagger medlemskap i en gjeng(f.eks. subjektivist/objektivist), blir du lett bare en grå mus som stort sett stryker andre med hårene i avdelingen om egne anlegg.
    Noen få klarer imidlertid å stå mot presset.
    Se f.eks. hvordan orso får gjennomgå i denne tråden..Han taler Roma midt i mot, og må tåle både latterliggjøring og ufine angrep.
    Jeg har aldri vært i kontakt med et miljø som har slik utpreget forakt for vitenskap og kunnskap, som dette forum. Stryker du ikke de rette personer med hårene, blir du utstøtt.
    Å være "æresmedlem" gir større status enn en doktorgrad.
    At Ivar Løkken har begynt å skrive igjen, er nesten for godt til å være sant. Spørsmålet er dog hvor lenge han gidder denne gangen..
    Helt enig. Uthevet skrift i mitt sitat av Karma sitt anlegg bør få noen og enhver på dette forumet til å gå i tenkeboksen.
    Helt uenig bare for å ha sagt det først som sist. Dette er i mitt syn det reneste konspiratoriske tøvprat. På dette forumet fins en rekke oppegående, rettskaffne mennesker som klipper av svada evig raskt nok.

Her på HFS er det så mye gode krefter og tverrfaglig kunnskap at man får være forberedt på å redegjøre for sitt standpunkt uansett hva det måtte være, og det er det de fleste gjør. På en vennlig måte, uten å være nødt til å ty til nedvurdering av sine medentusiaster, som i all beskjedenhet er basisen i Karmas uthevede poenger. Og denne vennlige meningsutvekslingen er basisen for et utall av konstruktive, vennlige og lærerike tråder på forumet. Så den der kjøper jeg ikke et øyeblikk, og er som sagt glad for at jeg ikke er med Karma på den tynne is av tøvprat.

Det du (og Karma) er så veldig enig om er en diskreditt til hele forumet, og jeg er overrasket over at dere prøver å rettferdiggjøre et slikt diskrediterende syn på den store populasjonen av dyktige, erfaringsrike, meningsberettige meddebattanter på HFS. Ikke nok med det, men forumet er sågar åpen for de som er selverklært ukyndig, og det mangler ikke på velment og substansiert veiledning når noen spør.

L

larkus

Gjest
    Det var da voldsomt som enkelte tok på vei.................... ;)
    Jeg modererer herved min påstand ved å redusere utsagnet "noen og enhver" til "noen" i mitt innlegg, og at det er en tydelig tendens til det som Karma beskriver på HFS. Ellers så står det bra til ;D

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Holmium skrev:
    Mao hadde ingen talt Orso i mot hadde man strøket med hårene og vært en grå mus, i følge din analyse. ;)
    [
    Poenget er hvordan og på hvilket grunnlag man taler f.eks. orso midt i mot.
    Vil ellers understreke at jeg ikke påstår absolutte sannheter og sammenhenger. Kun klare tendenser i mange tilfeller. Det er selvsagt heller ikke vanskelig å finne eksempler på standpunkter som farges av ønsket om at man ikke trenger bedre anlegg enn det moderate anlegg man selv dessverre kun har hatt råd til. Innholdet blir ikke bedre da heller.
    Slik jeg har skrevet i mine siste innlegg, er jeg et godt eksempel på en person som kommer med "feil" meninger på dette forum. Da blir man gjerne henvist til å steke i eget fett.

Jeg mener oppriktig at grensen for når kvaliteten på cd-spillere og kilder flater ut, går et sted der svært mange ikke skulle ønske den gikk.

R

Roysen

Gjest
    Karma,

Kan du definere en CD-spillers kvalitet? Er du sikker på at den er allmengyldig? Er du klar over at det finnes andre doktorgradsholdere som ikke er helt på linje med Ivar Løkken på dette området i det norske hifi miljøet? Du har nok kunnskap til fastslå at vedkomende har forakt for kjent viten og kunnskap?

Jeg kan vel også avsløre at vedkomende er vesentlig mer opptatt av subjektive inntrykk som et uttrykk for kvalitet enn I_L og har en av landets dyreste digitalrigger.

Mvh
    Roysen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Roysen skrev:
    Karma,

Kan du definere en CD-spillers kvalitet? Er du sikker på at den er allmengyldig? Er du klar over at det finnes andre doktorgradsholdere som ikke er helt på linje med Ivar Løkken på dette området i det norske hifi miljøet?

Mvh
    Roysen
    Nei, jeg kan ikke definere en cd-spillers kvalitet.
    Jeg tar ofte feil og har alt for lite peiling på den tekniske side av denne denne hobby.
    Min styrke er kanskje å innrømme dette? Jeg har dog stor respekt for kunnskap og erfaring, og har kanskje en viss evne til å skille vikarierende motiver fra positive og oppriktige motiver. En viss psykologisk innsikt er ikke så dumt når man leser og skriver her.
    (Til og med motivasjonen bak VidarP sin aversjon mot meg, aner jeg grunnlaget for.)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.306
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Karma skrev:
    Slik jeg har skrevet i mine siste innlegg, er jeg et godt eksempel på en person som kommer med "feil" meninger på dette forum. Da blir man gjerne henvist til å steke i eget fett.
    Jeg tror du overvurderer din egen betydning.

I tillegg synes jeg at det er er nokså vanskelig kombinasjon å ha bastante meninger og tynn hud.

For å holde meg til den kulinariske analogien her: If you can`t stand the heat, get out of the kitchen.

mvh

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.502
    Torget vurderinger
    12
    larkus skrev:
    Det var da voldsomt som enkelte tok på vei.................... ;)
    Jeg modererer herved min påstand ved å redusere utsagnet "noen og enhver" til "noen" i mitt innlegg, og at det er en tydelig tendens til det som Karma beskriver på HFS. Ellers så står det bra til ;D
    Du kan vel neppe være overrasket over at et provoserende innlegg provoserer?

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Dersom man legger til grunn subjektive opplevelser for kvaliteten på en kilde, hvilke kriterier skal da vektlegges? Hvordan skal farging og huslyd skilles fra kvalitative forskjeller?

L

larkus

Gjest
    Kanskje opplevd kvalitet er litt individuellt og kan måles i eierglede?

N

nb

Gjest
    Roysen skrev:
    Kan du definere en CD-spillers kvalitet? Er du sikker på at den er allmengyldig? Er du klar over at det finnes andre doktorgradsholdere som ikke er helt på linje med Ivar Løkken på dette området i det norske hifi miljøet? Du har nok kunnskap til fastslå at vedkomende har forakt for kjent viten og kunnskap?

Jeg kan vel også avsløre at vedkomende er vesentlig mer opptatt av subjektive inntrykk som et uttrykk for kvalitet enn I_L og har en av landets dyreste digitalrigger.
    Når fikk akademisk cred noe å si i din verden?

Jeg tror faktisk ikke at du har skjønt et pøkk av hva I_L har sagt i denne tråden. Om denne personen din sitter på ny og revolusjonerende viten innen digitalteknikk, så burde han vel publisere det. Om han mener at hans dyre CD-spiller låter bedre enn noe som koster 1/10 så er det omtrent like oppsiktsvekkende som at vann er vått.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    tkr skrev:
    Karma skrev:

I tillegg synes jeg at det er er nokså vanskelig kombinasjon å ha bastante meninger og tynn hud.

For å holde meg til den kulinariske analogien her: If you can`t stand the heat, get out of the kitchen.

mvh
    Jeg kommer dessverre ikke til å forlate "kjøkkenet" selv om jeg innrømmer å ha like liten betydning som deg.
    Men jeg tror ikke at jeg overvurderer betydningen av reaksjonene på mitt ubetydelige innlegg. ;)

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    larkus skrev:
    Kanskje opplevd kvalitet er litt individuellt og kan måles i eierglede?
    "Opplevd kvalitet".
    Spikeren på hodet. Her ligger noe av grunnlaget for kommunikasjonssvikt på forumet.

ch

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Antall liker
    1.588
    orso skrev:
    Roysen skrev:
    Mener du at det kun er teoretisk kunnskap om emnet som teller i denne sammenhengen eller er også praktisk erfaring med hensyn på testing og sammenligning også relevant? Akkurat på dette området med hensyn på testsing av dyre digitale kildekomonener mot billigere tror jeg ikke det er mange på forumet her med tilsvarende praktisk erfaring på området som meg. Men det gir selvsagt ingen troverdighet så lenge jeg ikke har understøttet dette med side opp og side ned med teoretisk tåkeprat.

Det er nok også slik at din henvising til blindtester blir feil. Det er forskjell på ikke å ha tro på blindtester og det å måtte vite hva man hører på for å skille produktene.

Mvh
    Roysen
    Det du gjør er å opphøye dine egne erfaringer i ditt anlegg som noe almenngyldigene. Det er rimelig borti natten. Du mener med andre ord at dine praktiske erfaringer er viktigere enn store tester som er utført. Sansynligvis har du ikke en gang nivåmatchet, noe som er helt essensielt for å teste grundig.

Et annet moment er at jeg har liten tro på at du har en akustikk og en frekvensrespons som skulle tilsi at dine erfaringer er spesielt viktig og lytte til. Skal man teste noe seriøst hvor man trekker konlusjoner utifra det, så er det jo innlysende at rommet og høyttalernes respons bør holde et høyt nivå. Rommet gir enorm farging i form av resonanser og refleksjoner. Dette vil maskere mye av hva du hører. I tillegg vil frekvensresponsen fra høyttalerne vil være veldig avgjørende for hvilke klangbalanse man har og dermed hvilke elektronikk man vil foretrekke.

Jeg har ikke sett en eneste bassfelle, Helmholtzresonator, absorbent eller diffusor i anlegget ditt. Og da har du garantert store akustiske utfordringer som gjør at neppe er i stand til å detektere små detaljer spesielt godt.
    Hadde tenkt meg å holde meg unna denne bortimot meningsløse tråden, men...wtf...

Orso fortjener inderlig vel all den pepper han har fått i denne tråden og mer til for den saks skyld basert på det uthevede sitatet.

Jeg har heller ikke "en eneste bassfelle, Helmholtzresonator, absorbent eller diffusor" i anlegget mitt.
    Så vidt jeg har oppfattet, er der flere andre på forumet som mangler det samme.
    Ingen av oss er meningsberettiget om lyd?

Det er heldigvis sjelden vi ser lavmål på dette nivå.

R

Roysen

Gjest
    NB,

Det vi sikkert kan være enige om er at det du mener og skriver betyr veldig lite i min verden. Jeg har nok forstått hva Ivar har skrevet. Har du forstått hva jeg skrev?

Mvh
    Roysen

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.306
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Karma skrev:
    tkr skrev:
    Karma skrev:

mvh
    Jeg kommer dessverre ikke til å forlate "kjøkkenet" selv om jeg innrømmer å ha like liten betydning som deg.
    Men jeg tror ikke at jeg overvurderer betydningen av reaksjonene på mitt ubetydelige innlegg. ;)
    http://www.phrases.org.uk/meanings/get-out-of-the-kitchen.html

mvh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    orso skrev:
    Dersom man legger til grunn subjektive opplevelser for kvaliteten på en kilde, hvilke kriterier skal da vektlegges? Hvordan skal farging og huslyd skilles fra kvalitative forskjeller?
    Hvordan skal vi klare å belyse, på en riktig måte, forholdet mellom personlig opplevd kvalitet, og almenngyldig kvalitet?

N

nb

Gjest
    Roysen skrev:
    Det vi sikkert kan være enige om er at det du mener og skriver betyr veldig lite i min verden. Jeg har nok forstått hva Ivar har skrevet. Har du forstått hva jeg skrev?
    Jeg har forstått hva du skrev, ja. Det er fortsatt lite som tyder på at du har skjønt poenget til I_L - du startet jo hele tråden med å avfeie det han sa som tull (noe det neppe er, og som du <i>garantert</i> ikke vet om er tull eller ei, men likevel kontant avfeiede som tull).

Om den/disse du kjenner mener noe annet ang <i>objektive</i> kriterier (som jeg fortsatt ikke tror du har skjønt hva er) så burde de komme med det. Det var egentlig poenget mitt. I_L sa at det ikke skal noe særlig med kronasje til å oppnå SOTA for objektive kriterier. Du(?) fikk endatil en liten utfordring - finn noe som scorer særlig bedre enn Logitech Transporter på <i>objektive</i> kriterier. Hva du, dine bekjente, meg selv, tanta mi, I_L eller hans bestemor måtte mene låter skitt eller kanel er i den sammenheng fullstendig uinteressant. Objektive kriterier er, akkurat det - objektive og således ikke noe særlig å diskutere.

L

larkus

Gjest
    Det ser ut til at medlemmene på HFS kan deles inn i to grupper. De som ikke kan delta i en opphetet debatt uten å gå til direkte personangrep, og de som elegant beholder fatningen og konsekvent klarer å skille sak fra person.

mvh
    larkus

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.502
    Torget vurderinger
    12
    Enig larkus (korrekt adressat denne gangen ;))
    Men de som får mest oppmerksomhet og tilsvar er nok de som kjører ufint. Synd egentlig, men følelser er følelser vettu.

R

Roysen

Gjest
    Som skrevet tidligere i tråden nb, og som du tydeligvis ikke helt skjønte. Å finne objektive kriterier for å måle kvaliteten på en subjektiv opplevelse gir minimal mening og nytte.

Mvh
    Roysen

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    ch skrev:
    Hadde tenkt meg å holde meg unna denne bortimot meningsløse tråden, men...wtf...

Orso fortjener inderlig vel all den pepper han har fått i denne tråden og mer til for den saks skyld basert på det uthevede sitatet.

Jeg har heller ikke "en eneste bassfelle, Helmholtzresonator, absorbent eller diffusor" i anlegget mitt.
    Så vidt jeg har oppfattet, er der flere andre på forumet som mangler det samme.
    Ingen av oss er meningsberettiget om lyd?

Det er heldigvis sjelden vi ser lavmål på dette nivå.
    Først vil jeg si at jeg er enig at jeg gikk ganske kraftig ut her mot Roysen. Jeg har ikke for vane å gjøre det mot enkeltpersoner, men følte det var på tide å si hvor skapet står når Roysen har flere ganger gått hardt mot meg personlig og kritisert meg for bl.a. "å spre vranglære". Litt av poenget da var å poengetere at jeg kan ikke se hvorfor man skal ta hans meninger for noe mer fasit.

Ellers prøver jeg å si at det mange variabler og muligheter for feile konklusjoner når vi tester ting i egne anlegg. Derfor mener jeg at dersom man skal komme med bastante konlusjoner om kvaliteten til elektronikk, så bør det både verifiseres ved målinger eller under strenge og rigide lytteforhold.

Å dele subjektive opplevelser er noe både jeg og andre gjør på forumet og bør fortsette med. Men håper vi klarer å skille dette fra objektive kvaliteter og absolutte sannheter.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    15.402
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Karma skrev:
    å steke i sitt eget fett kalles å confisere av kjøkkensnobbene. Mvh "Messerschmidt" ;)

Mye fint folk på sentralen, og mange fine diskusjoner, men denne tråden er i ferd med å gå i samme retning som alt for mange andre tråder, der hvem som diskuterer, og på hvilken måte, blir et større tema en grunnen til at tråden ble startet.

Jegt tror at tråden omhandler et lurespørsmål. Det fins flere knekkpunkt. Tenker man pris og volum så flater nok kvaliteten ut litt lavere enn mange av oss liker, men så er det det andre knekkpunktet da... som har med eierglede å gjøre. Det er nok mer subjektivt...

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.379
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er knekkpunktet som dere refererer til det samme idag som for 10 år siden? Og 10 år fra nå?

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Burnt_Island skrev:
    Jegt tror at tråden omhandler et lurespørsmål. Det fins flere knekkpunkt. Tenker man pris og volum så flater nok kvaliteten ut litt lavere enn mange av oss liker, men så er det det andre knekkpunktet da... som har med eierglede å gjøre. Det er nok mer subjektivt...
    Enig.
    Problemer oppstår når trussel mot eierglede møtes med fornekting av fakta.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.502
    Torget vurderinger
    12
    Godt skrevet orso, og lett å bifalle. Jeg ser at du har fått mye adressert pepper og synes kanskje du har fått svar du har bedt om, men det tror jeg du både tåler og har forventet. Uansett bør debatten ligge på det upersonlige planet der man diskuterer sak og ikke person. Jeg er dog ikke helt sikker på hvordan lydkvalitet skal kvantifiseres da jeg ikke kjenner målemetoder som korrelerer med opplevd kvalitet, uhildet eller ei.

R

Roysen

Gjest
    Karma skrev:
    Burnt_Island skrev:
    Enig.
    Dette er ganske utrolig. Her skal enkeltmedlemer bli forklart sine motiver av andre medlemer som man aldri har møtt og langt mindre har latt sin personlighet til kjenne på en slik måte at det finnes grunnlag for slike besserwisser uttalelser. Det vitner om manglende dømmekraft om man tror at alle med subjektive erfaringer som strider med objektive målekriterier og som tror mest på erfaringene har sitt standpunkt forankret i eierglede.

Mvh
    Roysen

N

nb

Gjest
    Roysen skrev:
    Som skrevet tidligere i tråden nb, og som du tydeligvis ikke helt skjønte. Å finne objektive kriterier for å måle kvaliteten på en subjektiv opplevelse gir minimal mening og nytte.
    Det skjønner jo vel jeg også (og det er det samme som I_L sa). Men hvorfor i huleste komme du dra drassende med folk du vet om med doktorgrad i ett eller annet som mener noenlunde det samme som deg? Det hadde vært oppsiktsvekkende om de hadde ment noe annet enn I_L om objektive kriterier, eller vært fundamentalt uenige med eget fag eller noe i den retningen. At de liker det ene fremfor det andre er fortsatt like oppsiktsvekkende som at vann er vått. Det var du som prøvde å gjøre et poeng utav det.

Om du f.eks finner en eller annen fyr med tung akademisk bakgrunn innen fysikalsk elektronikk som i fullt alvor mener at det finnes en eller annen hittil uppodaget og ukjent (bortsett fra for middelandrende menn som driver med HiFi, må vite) egenskap ved spesielt høyt priset standard kobber som kan gjøre alt det som vi jo lærer på dette forum eller i Fidelity at kobber kan gjøre, så ville det muligens vært noe å diskutere. Skal du prøve å score et akademisk mål er det en fordel å spille på den akademisk banehalvdel eller i det minste drive med noe som har en vag sammenheng med akademia.

Jeg vet forresten om folk med grisedyr HiFi som har valgt å prioritere fullstendig annereldes enn hva du har. Det er sånn ca like lite oppsiktsvekkende som at du kjenner noen med en doktorgrad som eier en dyr CD-spiller og mener at det finnes ikke-objektive kvalitetskriterier som vedkommende finner viktigere for egne valg enn de rent objektive.

Og til slutt selvsagt det åpenbare absurde i at noen som har sort belte i dissing av formalkunnskap, akademia, teori osv bruker noens tunge akademiske utdannelse (uvisst om relevant, men uansett) til inntekt for noe som helst. Skal det forstås slik at høy utdannelse er vel og bra så lenge det sammennfaller med hva du har bestemt deg for på forhånd, men ellers er et onde som skygger for den sanne innsikten som kun kan oppnås godt tilbakelent i lyttestolen fremfor et fjongt stereoanlegg?

Dette blir ganske enkelt for dumt.

P

Parelius

Gjest
    An’ she says, “Your debutante just knows what you need
    But I know what you want” (Dylan)

(For å snu ting litt på hodet.)

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Roysen skrev:
    Karma skrev:
    Burnt_Island skrev:
    Enig.
    Dette er ganske utrolig. Her skal enkeltmedlemer bli forklart sine motiver av andre medlemer som man aldri har møtt og langt mindre har latt sin personlighet til kjenne på en slik måte at det finnes grunnlag for slike besserwisser uttalelser.

Mvh
    Roysen
    Du reagerer som om du føler at jeg siktet til deg?
    Eller mener du at det jeg nevner er utenkelig? Jeg er jo selv et potensielt offer for slik mulig fornekting av fakta. Er vi ikke alle mennesker?

R

Roysen

Gjest
    Du viser temmelig mangelfull forståelse for det som er skrevet i tråden, nb.

Mvh
    Roysen

M

mr_zeropage

Gjest
    At Ivar Løkken har begynt å skrive igjen, er nesten for godt til å være sant.
    Støttes. Ros også til nb.

Sjølv så har eg veldig stor tillit til personar som Løkken med tung relevant fagkompetanse.
    I hi-fi er det ofte små forskjeller, og i nokon tilfeller tyder alt på at dei bare er innbilte (eksempel på det siste: kablar, kabelinnbrenning. Eg spurte her på HFS om Vadseth ville verta med på blindtesting av Nordost Valhalla som han skrytte kollosalt av, men han svarte aldri på henvendelsen).

Husker at Ivar for ein del år sidan meinte at kvaliteten på CD-spelarar flater ut ved ca kr 10 000. Eg tipper han har rett i det (justert til dagens pengeverdi). Kostbare CD-spelarar trur eg mest dreier seg om kostbart/spesielt design og/eller ikkje-høyrbare forskjellar (Eksempel: Edge, Zanden, dCS, Esoteric og dyre modellar i frå andre merker).

R

Roysen

Gjest
    Karma skrev:
    Roysen skrev:
    Karma skrev:
    Burnt_Island skrev:
    Enig. Problemer oppstår når trussel mot eierglede møtes med fornekting av fakta.
    Dette er ganske utrolig. Her skal enkeltmedlemer bli forklart sine motiver av andre medlemer som man aldri har møtt og langt mindre har latt sin personlighet til kjenne på en slik måte at det finnes grunnlag for slike besserwisser uttalelser.
    Du reagerer som om du føler at jeg siktet til deg?
    Eller mener du at det jeg nevner er utenkelig? Jeg er jo selv et potensielt offer for slik mulig fornekting av fakta. Er vi ikke alle mennesker?
    Du misforstår meg om du tror jeg oppfattet den som et skudd i min rettning, men samtidig blir det likevel feil å påstå at man kjenner andres motivasjon best. Det blir også håpløst å forklare alle subjektive erfaringer som strider mot objektive målinger et resultat av eierglede. Det vitner rett og slett om manglende dømmekraft.

Mvh
    Roysen

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Roysen skrev:
    Å finne objektive kriterier for å måle kvaliteten på en subjektiv opplevelse gir minimal mening og nytte.

Mvh
    Roysen
    Og da er vi vel tilbake til matching og personlig preferanse som det avgjørende for kvaliteten på elektronikk. Blir ikke det vel flytende?
    Og hvorfor skal da pris være avgjørende?

R

Roysen

Gjest
    Orso,

Ingen har vel ment at prisen er direkte avgjørende? Det er kvaliteten som har vært rettesnoren og erfaring tilsier at den har en klar dog ikke entydig sammenheng med prisen.

Mvh
    Roysen

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn