Når bare 12" eller større er nok. Tråden for JBL fans.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • leifarild

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.11.2012
    Innlegg
    229
    Antall liker
    205
    Etter å ha prøvd å selge et par høyttalere i litt for lang tid nå tenkte jeg det var greit å lufte dette her:

    Har hatt et par 4365 ute for salg, nå for 70.000, en periode. Dette er da omtrent halv pris for et par to år gamle høyttalere i utmerket stand.
    Er dette for mye? Er markedet så sykt nå at man må under halv pris for brukte ting?

    Hva ville dere gitt eller synes er en fornuftig pris på et par brukte 4365?

    Takker.

    Soundgarden en hadde for få uker siden salg på 4365 til 75.000.-
     

    Ender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Innlegg
    373
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha prøvd å selge et par høyttalere i litt for lang tid nå tenkte jeg det var greit å lufte dette her:

    Har hatt et par 4365 ute for salg, nå for 70.000, en periode. Dette er da omtrent halv pris for et par to år gamle høyttalere i utmerket stand.
    Er dette for mye? Er markedet så sykt nå at man må under halv pris for brukte ting?

    Hva ville dere gitt eller synes er en fornuftig pris på et par brukte 4365?

    Takker.
    Prisen i seg selv er vel ikke gal,men det er mye penger for mange og legge 70 lapper i høyttalere.
    Plutselig er det en som er på jakt etter 4365 og da er det jo et knall kjøp :)

    O
    Enig med Evo 2 her. Har sikla på annonsen din lenge men 70tusen er fortsatt mye penger. Tror også at når man kommer til litt mer nisje produkter (som jeg vil påstå disse er) så er det ikke unormalt at prisen halveres og mer til. Dette er ikke et forsøk på pruting fra min side men poenget mitt er at det ikke er mange aktuelle kjøpere på denne type produkter i denne prisklassen.
     

    AlfdB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2014
    Innlegg
    225
    Antall liker
    92
    Jeg oppdaget for en tid tilbake at Soundgarden synes å prise 4365 noe høyt. I Sverige koster de langt mindre, ca 120.000 sek:
    Studio Monitor 4365 - Golvhögtalare - HembioConsult

    Jeg tipper derfor at det er en del å gå på om man ber Soundgarden om et tilbud. Bruktpris vil nok være et bilde av reell utsalgspris (hva nå den måtte være).

    Men som sagt tidligere i tråden: her handler det om at en som er spesielt interessert i 4365 melder seg. Hadde mange lydinteresserte visst hvor bra 4365 er ville dette salget vært piece of cake....

    Legg ut på Finn i tillegg til sentralen. Jeg hadde mine LS60 til salgs på sentralen over et par perioden uten seriøs respons. Gikk greit på Finn...
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg ville annonsert dem i DK og SE i tillegg til her. Krona har depresiert så mye at du vil komme godt ut av det ved eventuell eksport.

    Tror du problemet kan være at de mangler WAF? Kanskje de ikke er esoteriske nok for de som opererer i prisleiet? Du har vel fått noen følere på prisvurdering ift. interessenter?
     

    Goophy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    Mange takk for alle tilbakemeldingene!

    Jeg oppdaget for en tid tilbake at Soundgarden synes å prise 4365 noe høyt. I Sverige koster de langt mindre, ca 120.000 sek:
    Studio Monitor 4365 - Golvhögtalare - HembioConsult
    Jeg var ikke klar over at de er satt ned 20.000 SEK i Sverige det siste året, er enig i at det gjør ting litt annerledes. Soundgarden har jeg aldri vært borti, men har hørt de er svært vanskelige å prute med, om det fortsatt gjelder på dyrere ting er dog vanskelig å si uten erfaring.

    Jeg ville annonsert dem i DK og SE i tillegg til her. Krona har depresiert så mye at du vil komme godt ut av det ved eventuell eksport.
    Tror du problemet kan være at de mangler WAF? Kanskje de ikke er esoteriske nok for de som opererer i prisleiet? Du har vel fått noen følere på prisvurdering ift. interessenter?
    De har ligget ute i Sverige og Danmark i flere måneder uten noe respons i det hele tatt, så jeg har gitt opp det for nå.
    WAF har de garantert ikke, men har solgt dyrere og mye styggere ting før innen rimelig tid. Kanskje markedet for dyr hifi har tatt seg en pause nå?

    Har forøvrig merkelig nok ikke hatt noen som har prøvd å prute i det hele tatt (minus den obligatoriske som prøver å kutte prisen i to), kun svært, svært mange som vil bytte med veldig mye rart.

    Får vel la de ligge ute en stund til og se an.
     

    Rajapruk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2012
    Innlegg
    110
    Antall liker
    29
    Sted
    Göteborg
    Det är nästan ingen som vet vilket fynd 4365 är för pengarna. K2-driver i magnesium.
    Det är delningsfiltret som är "nergraderat" för att det inte ska låta K2-nivå, är min teori.
    Aktivt delade med bra digitalt delningsfilter (inställt av någon som vet vad han gör med Delay och så), så låter dessa bättre än något annat passivt delat jag har hört på marknaden. Speciellt om man gillar att spela högt och det skall låta LIVE. Då finns det ingen bättre bang-for-the-buck, vad jag vet.
    WAF-delen har jag löst genom att foliera de vita, nu smälter de in bra i vardagsrummet.
     
    Sist redigert:

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Soungarden selger nå demo paret sitt av 4365 for latterlige 71.999,-

    Biiiiilig_4365.jpg
     
    X

    X186841

    Gjest
    4312E vant JBL gruppetesten her, stilte opp mot L80T og L100T3. L80T havnet på delt 3 plass med en Engelsk rival, Monitor Audio MA1. MA meget presis og du fikk med deg masse detaljer fra bass og ett stykke oppover men så ble det litt innesluttet. L80T var mer åpen og livlig men ikke så presis men moro å høre på.
    2 plassen gikk til L100T3, den tapte kun fordi den hadde litt mindre snert på lave volum som jeg vanligvis må spille på, dro man på litt var den suveren med en utrolig dybde og trøkk uten å skrike selv på party volum.
    4312E hadde litt av alt og hadde mer snert og trøkk på lavere dagligdagsvolum, så den står fortsatt trygt. MEN 4312E MÅTTE ha ett par hundre timer innkjøring før den "satte" seg. Da den kom i hus flunka ny for en måned siden låt den høggorm.
     

    Ender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Innlegg
    373
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    Vurderte sterkt å kjøpe 4365 paret men disse har stått i demo hos flere soundgarden lokaler og har fått seg en solid ripe på toppen. Jeg vet ikke inn-pris på disse men i mine øyne er dette et "skadet" / B-vare produkt så prisen er for høy.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    hvordan vil folket beskrive 4365 lydmessig da ? og hvor kilne er de på øvrig utstyr ? Mcintosh en god match ?
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.531
    Antall liker
    7.623
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Jeg skulle så gjerne hatt et sett 4365, men de passer ikke inn i lytterommet mitt, 15" funkar inte der. Oppe i stua derimot går det hur bra som helst........ men der befinner det seg et annet problem som ikke vet og værdsette store flotte høytalere :mad:
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    hvordan vil folket beskrive 4365 lydmessig da ? og hvor kilne er de på øvrig utstyr ? Mcintosh en god match ?
    4365 elsker myyye power. De spiller helt ok på f,eks Mc 275 x 2, men gi de 3-4 hundre watt og oppover,,,ohla la. Da skjønner en greia med disse høytt. I mitt tilfelle brukes det 2stk ATI 3002 ( vertikal bi amp ) Det trøkker til i mellombassen så det er en fryd. Mang en gang blir det til at jeg spiller høyere enn sunt er, men det er bare så deilig når 15 tommer'n trøkker til. Mellomtonen og diskanten er veldig oppløst og naturtro.

    De avslører nådeløst om kilden og de øvrige komponentene ikke holder samme klasse. Men samtidig låter de ok med mindre oppløste sparringpartnere. Har ikke tenkt på andre høytt merker etter 4365 kom i hus for vel 3 år siden.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Hvis de blir aktuell for meg skal de parres med Macintosh integrert
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jeg har hatt 15 tommere i stua før, klipsch cwlll bla, men denne JBL 4365 vil jeg tro oppfører seg mer brutallt ? tenker da spessiellt på bass området, er den vanskelig å integrere bra i en forholdsvis liten lyttekrok ? 4x4,5 m, med åpen stue på ene siden
    eller vil den oppføre seg noe lignende CWlll ?
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Vurderte sterkt å kjøpe 4365 paret men disse har stått i demo hos flere soundgarden lokaler og har fått seg en solid ripe på toppen. Jeg vet ikke inn-pris på disse men i mine øyne er dette et "skadet" / B-vare produkt så prisen er for høy.
    JBL 4365 - Torget
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har "los" på et par LS80. Har lest tester men hva kan menigheten her si om dem? Hvilket forsterkeri bør de helst pares med? Effekthungrige? Innspill mottas med takk.
     

    Ender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Innlegg
    373
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    LS80 har overlevd 3 andre par høyttalere hos meg, får meg ikke til å selge de... Uten å servere en lang adjektivfortelling så er dette i mine ører en meget velykket høyttaler.

    Har aldri hørt de på virkelig dyre saker men har selv testet med Abrahamsen, Onkyo, Pioneer, Crown og Emotiva. Av de syntes jeg Emotiva XPA-2 leverer varene best sammen med LS80. Uansett ville jeg valgt en forsterker som kan levere godt med strøm hvis du skal dra på volum med disse.

    Ser de ligger rundt 12k på brukten og kan ikke skjønne at det er svært mye for penga! Rent subjektivt syntes jeg de ser bra ut også :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Takk for input fra en som har! Ser fra tester at de beskriver at de ikke "åpner" seg før med volum litt over gjennomsnitt. Er det din erfaring også? Hvordan er perpektivegenskaper på de? Ja, ser også at de trenger litt "motor" i forsterkeren. Ønsker primært en integrert og ser at det ligger en Marantz Pm 11 som vel kunne passe i forhold til lydsignatur og egenskaper. Tror du det vil være en match, eller er jeg på bærtur?
     

    Ender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Innlegg
    373
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke lagt merke til at de er mer eller mindre åpne på høyt eller lavt volum men nå begynner mine å bli noen år så de er innspillt og mer til. Hadde et par b&w 683 som ble erstattet av LS80. Hvor godt de tegnet opp perspektiv/lydbildet var det første som slo meg når jeg byttet. Husker jeg måtte dra frem bikkja til Waters for å gjøre litt A/B mot de gamle B&W for å få understreket for meg selv hvor mye bedre LS80 var. Dette er selvfølgelig avhengig av rommet og plassering også men syntes generelt horn gir svært godt lydbildet og en annen tilstedeværelse.

    Det LS80 er best på vil jeg si er dynamikk (tatt i betraktning at det bare er 2x8"). Gir du de nok guffe trøkker de til så det holder men bør kobles med sub til filmbruk da de ikke går helt ned i kjellern.

    Har aldri hatt noe fra Marantz så det kan jeg ikke si noe om.
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Takk igjen og virker så lovende at jeg har ordnet meg hjemlån i morra for å teste og også for å se hvordan de glir inn i heimen. Problemet er bare at jeg mangler forsterker og kabler for å teste de med, men får vel gå ned på Soundgarden og se hva de har som kan passe. Kanskje skrike meg til en større Hegel.... De solgte vel også disse i hine hårde dager og burde vel vite hva som kan passe.
     

    Ender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Innlegg
    373
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    Er det ett nytt par du skal ha på hjemlån? Helt nye kan de nok mangle litt i bassen. Det mangler svært lite ned til 30-40Hz når de har fått noen timer på baken. Under 30Hz er de nok ikke så gode uansett, husker ikke helt når de ruller av men merker godt med og uten SVSen kobla inn.

    Hegel er vel ganske nøytrale i lyden så kanskje et lurt valg for å høre hvordan de spiller ufarget. Kan man jo gå for noe varmere eller mer klinisk etterhvert avhengig av hvordan man liker lyden. Hadde uansett sikra meg noe med litt vekt til hjemlån så du får testet de skikkelig.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Høyttalerne er ikke flett ny, men er kjøpt tidligere, men har aldri vært tatt i bruk. Ubrukt brukt for å si det sånn. Skal ha innspilling i mente ift bass. Tenkte på Hegel 160 eller 300. 300 er vel best i forhold til kontroll i bassen, men mangler vel Airplay ift 160. Får høre hva de anbefaler. Blir spanande.... :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og ser jo at XPA-2 ikke akkurat er en småkar, så bør vel være noe tungt... :)
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Hvor i all verden har du klart å få tak i deg disse? :)
    For å svare for Svein så sto de annonsert her på HFS for ett par år siden, sto vell da også på Finn.no. De er jo ellers ikke noe problem å få tak ifra utlandet men prisen går kun en veg og det er ikke nedover :)

    Jeg bestilte meg nye element til frontene i hjemmekinoen i dag, blir artig å prøve slike i stedet for 2226:

    541293c0478119e03f34e445c72b2d8c.jpg


    Og ett par usselig søte små diskanter til Everest prosjektet:

    JBL_K2_S9900_045Be-1.png
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Hvor i all verden har du klart å få tak i deg disse? :)
    For å svare for Svein så sto de annonsert her på HFS for ett par år siden, sto vell da også på Finn.no. De er jo ellers ikke noe problem å få tak ifra utlandet men prisen går kun en veg og det er ikke nedover :)

    Jeg bestilte meg nye element til frontene i hjemmekinoen i dag, blir artig å prøve slike i stedet for 2226:

    Vis vedlegget 309394

    Og ett par usselig søte små diskanter til Everest prosjektet:

    Vis vedlegget 309395
    Hva slags basser er det? :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Baldrick, har du fått testkjørt basserne du skaffet til Everestbuilden din? Dette må vel ha vært veldig gjevt, eller?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn