Nå kommer endelig SHM-SACD, mange pop/rock utgivelser...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Espen R skrev:
    Vidar P skrev:
    Joda, det er jo masse der, peaker av støy og andre flotte artefakter :)
    Joda, jeg tolket også på samme måte.  ;)
    Kan trøste deg med at LP'en som kostet en formue på japansk 180g pressing fra Universal, den som kom for etpar år siden, er subjektivt akkurat like flat. En helt standard 80-talls vinylpressing, godt spilt og uten noen audiophool creds, låter mye bedre.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.999
    He he.."Gaucho" på HDtracks 24/96 er tatt fra en CD-remaster fra år 2000. Ikke en spesielt vellydende heller. En kar hadde mailet HDtracks og spurt hvorfor? Fikk til svar at dem måtte bare ta det dem fikk. ::)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.034
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Espen R skrev:
    Flere SHM-SACDs fra Warner/japan (sannsynligvis Mars måned):
    The second batch
    John Coltrane - Giant Steps (mono)
    MJQ - The Last Concert
    Bill Evans - You Must Believe in Spring (+3)
    Bill Evans - Affinity
    Carmen McRae - The Great American Song Book

Mens antall CD utgivelser faller sterkt, så øker antall SACD utgivelser. ;)

CD fra 1.000.000 til 900.000 og SACD fra 45 til 46.
    Vil ikke det være sånn ca rett målestokk?

Tror jeg har en tidlig pressing av Gaucho selv, feeling lucky 8)

R

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.034
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    OT: Fra What Hifi juli 2010:

Hva, har du ikke platespiller??

R

Vedlegg

achri-d

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Antall liker
    120
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Espen R skrev:
    He he.."Gaucho" på HDtracks 24/96 er tatt fra en CD-remaster fra år 2000. Ikke en spesielt vellydende heller. En kar hadde mailet HDtracks og spurt hvorfor? Fikk til svar at dem måtte bare ta det dem fikk. ::)
    Ja, Gaucho fra HDtracks er ikke særlig vellydende. Her kan man først se bølgeformen til standard CDen fra 1984. Den kom i 1981, men min utgave er fra 1984.

Det neste viser HDtracks-utgaven:

Mvh.

Vedlegg

achri-d

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Antall liker
    120
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Det neste bildet viser spektret:

og til slutt spektralinnholdet de 10.9 første sekundene:

Som man kan se fra den siste figuren er det benyttet agressiv støyforming.

Jeg lastet ned dette albumet lørdag (i går) og skulle ønske jeg hadde latt det være.

Mvh

Vedlegg

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.999
    RoDa skrev:
    Espen R skrev:
    The second batch
    MJQ - The Last Concert
    Bill Evans - Affinity

R
    Det var nå tendensen jeg ville få frem. :)
    Spør du meg, så må dette CD mediet komme til en slutt, jo før jo heller. Det er ikke nødvendig at vi i 2010 skal måtte lytte til 16/44.1 digital, en lydstandard som de på slutten av 70-tallet var det beste de kunne komme opp med.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel langt mer presserende issues ved spakingen og masteringen enn ved selve formatet her baluba Espen R.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Det er vel langt mer presserende issues ved spakingen og masteringen enn ved selve formatet her baluba.
    Eh, nå er jeg litt forvirret. Hva var det et svar på?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    Vidar P skrev:
    Det er vel langt mer presserende issues ved spakingen og masteringen enn ved selve formatet her baluba.
    Det var da ganske enkelt svar på at du kommenterte på formatet, når det var remasteringen som egentlig var problemet med den Gaucho-versjonen. Hvis det var i forbindelse med Gaucho du svarte da. Om ikke så skjønner jeg ikke sammenhengen. I mitt syn er uansett ikke cd-formatets potensiale på langt nær utnyttet av en stor andel utgivelser.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.034
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Espen R skrev:
    RoDa skrev:
    Espen R skrev:
    The second batch
    MJQ - The Last Concert
    Bill Evans - Affinity

R
    Spør du meg, så må dette CD mediet komme til en slutt, jo før jo heller. Det er ikke nødvendig at vi i 2010 skal måtte lytte til 16/44.1 digital, en lydstandard som de på slutten av 70-tallet var det beste de kunne komme opp med.
    Tendensen er at nisje-produktene vokser i størrelse.
    Det være seg vinyl eller SACD, det blir mer poppis å være sær.

Hvis du med "vi" mener folk flest så lytter ikke de på 16/44.1 (som forøvrig er langt over hva vi mennesker kan registrere av oppløsning), de lytter på MP3 eller andre komprimerte formater.
    R Kelly sang 'I believe I can fly', Linn Audio har vist oss at "I believe I'm listening to Hi-Rez" er godt nok, trenger egentlig ikke noen annen oppløsning.
    Kjøp vinyl så både ser og hører du at det er godt, og det blir godt. Ikke like lett å bli lurt av ørene sine i alle fall.

Vinyl - the past will be the future 8)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    baluba skrev:
    Vidar P skrev:
    Det var da ganske enkelt svar på at du kommenterte på formatet, når det var remasteringen som egentlig var problemet med den Gaucho-versjonen. Hvis det var i forbindelse med Gaucho du svarte da. Om ikke så skjønner jeg ikke sammenhengen. I mitt syn er uansett ikke cd-formatets potensiale på langt nær utnyttet av en stor andel utgivelser.
    Er du helt sikker? Riktignok har jeg hatt meg et par skarpe, men jeg kan ikke se noe innlegg fra min side på mange dager.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Baluba, du har helt rett; jeg svarte på Espen R sitt innlegg. På en eller annen måte trodde jeg det var du som hadde skrevet det. Det var en feilkobling et sted, sikkert i hyperspace :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Baluba, du har helt rett; jeg svarte på Espen R sitt innlegg. På en eller annen måte trodde jeg det var du som hadde skrevet det. Det var en feilkobling et sted, sikkert i hyperspace :)
    PUH!

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.999
    RoDa skrev:
    Espen R skrev:
    RoDa skrev:
    Espen R skrev:
    The second batch
    MJQ - The Last Concert
    Bill Evans - Affinity

R
    Tendensen er at nisje-produktene vokser i størrelse.
    Det være seg vinyl eller SACD, det blir mer poppis å være sær.

Hvis du med "vi" mener folk flest så lytter ikke de på 16/44.1 (som forøvrig er langt over hva vi mennesker kan registrere av oppløsning), de lytter på MP3 eller andre komprimerte formater.
    R Kelly sang 'I believe I can fly', Linn Audio har vist oss at "I believe I'm listening to Hi-Rez" er godt nok, trenger egentlig ikke noen annen oppløsning.
    Kjøp vinyl så både ser og hører du at det er godt, og det blir godt. Ikke like lett å bli lurt av ørene sine i alle fall.

Vinyl - the past will be the future 8)
    He he...er du blitt helt vinylfrest, Roda?

Hvis du hadde lagt like mange oppgraderingstimer på CD/SACD spilleren din, som med platespilleren din, hadde du hatt digitalt på et langt høyere nivå. Men jeg vedder på at du ikke har rørt innmaten i digitalspilleren din. ;D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.034
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Du kommer dit du også, EspenR, bare vent. ;) :D :D

Har ikke hørt original vs fjøsmekk på digitalspilleren så det å sende spilleren i vei for ombygging er litt for risky i min verden.
    Selv om det sikkert kunne blitt litt bedre for kun 10 - 15 tusen kroner?

R

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.999
    RoDa skrev:
    Du kommer dit du også, EspenR, bare vent. ;) :D :D

Har ikke hørt original vs fjøsmekk på digitalspilleren så det å sende spilleren i vei for ombygging er litt for risky i min verden.
    Selv om det sikkert kunne blitt litt bedre for kun 10 - 15 tusen kroner?

R
    He he, det blir nok ikke vinyl på meg. Det er sikkert. Analog forvregning klarer jeg meg uten. ;)

Dessuten, den dagen da alle kjører high-rez digitalt inn i en avansert D/A med forsterkning (ala NAD M2), da vil all diskusjon mot Lp være forbi; digitalt vil da være overlegent transparent! (et vindu mot en akustisk virkelighet) ;)

V

vredensgnag

Gjest
    Min whisky smaker fortsatt overlegent best foran vinylavspilleren. Dette er bivirkninger som ikke kan ignoreres.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.999
    vredensgnag skrev:
    Min whisky smaker fortsatt overlegent best foran vinylavspilleren. Dette er bivirkninger som ikke kan ignoreres.
    Det er det samme som at akkevitten smaker best til julemiddagen, det er "settingen" og forventninger som er bygd inn i din hjerne over tid. ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Men seriøst, å samle utifra et så snevert format, blir det ikke en veldig kjedelig platesamling med lite tyggemotstand?

V

vredensgnag

Gjest
    Å, sier du det? Og dette er noe som ikke rammer digitalentusiaster? Så bra, fint å være helt fri for slik ytre påvirkning, meget viktig det, spesielt for å kunne fange opp slikt som menneskeører ellers er døve for.

Stemningen har alt å si, og vinyl gir fin stemning. Derfor har jeg også vinyl, Espen R.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.999
    ErosLoveking skrev:
    Men seriøst, å samle utifra et så snevert format, blir det ikke en veldig kjedelig platesamling med lite tyggemotstand?
    Det utgis nå mer enn jeg kan tygge over, og lommeboken min liker.

Jeg har rundt 600 CD'er og 220 SACD'er i mn samling. Ikke så mye i en større sammenheng, men så mye at jeg alltid lett finner noe å kose meg med når jeg vil høre musikk.

I dag sendes følgende SHM-SACD'er fra Japan:
    - Fairport Convention
    - Rolling Stones
    - Elton John
    - John Coltrane
    - Oscar peterson Trio

:)

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.999
    The Who "My generation" som kommer på SHM-SACD i februar vil ha både den originale mono-mixen (ny 2010 DSD transfer fra de engelske mastertapene) i tillegg til stereo re-mixen (en 2003 DSD master) på samme disc. En liten godbit for fans av The Who. :)

"Who's next" som kom på SHM-SACD for noen måneder siden er nå selveste referansen (etter anmeldelsene å dømme) på dette albumet og har solgt svært bra.
    Det som er litt morsomt er at overførselen fra mastertapene ble gjort av Jon Astley i england, helt "flatt" for første gang i historien. Alle er tydeligvis fornøyd med lyden, unntatt Jon Astley, han ville ha både EQ og kompresjon. ;D

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.639
    Torget vurderinger
    96
    mteinum skrev:
    Her er tilsvarende fra DVD-A plata, ligner veldig på den HD Tracks har
    Hm, da er det noe begrensninger i stereosporet, eller du har en fake utgave. Her er venstre kanal fra multikanalen. Et helt annet spektrum ja...

Vedlegg

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    5.135
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Polkagris skrev:
    mteinum skrev:
    ..., eller du har en fake utgave.
    Er 99.99% sikker på at denne ikke er fake. Skal rippe multikanalsporet og se på det.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.999
    Universal Japan har kommet opp med nye SHM-SACD websider.
    Og her står det følgende:
    The series, about the title that mastering new charity, particularly faithful to the original analog masters sound,
    Straight to the DSD of "flat transfer" is to base.
    We do not perform any operations such as electrical equalization and compression, the conventional CD remastered Some things sound very different compared to the atmosphere. Please note.

Det er derfor det ikke står skrevet "mastered by.." i coveret til platen, det står alltid skrevet: DSD transfered from analogue master tapes by..." :)
    http://translate.googleusercontent....le.com&usg=ALkJrhj3lEHNNUaDyL4VY_QVRkLtug2cMA

For å si det enkelt: dette er det nærmeste vi i dag kommer til å høre analoge mastertaper fra skikkelig klassikere innen pop/rock, jazz ok klassisk. Så handle mens du kan. Dette er limited edition utgivelser.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.999
    RoDa skrev:
    Tja, det går sikkert an å skylde på CM9erne siden Dire Straits ikke låt maks. Men det låt jo maks på de andre platene så da vet jeg ikke helt..... ::) (B&W har tradisjonelt en liten hump rundt 10kHz)

Jeg ble faktisk litt skuffet over lyden fra Dire Straits SHMen. Jeg hadde forventet meg en typisk SACD-lyd som var litt mer kjøttfull og analogmyk, slik at SHMen skulle trekke gjengivelsen enda et stykke videre i samme retning som Japan og Vest Tyskland Target-CDutgavene beveger seg fra senere CD-utgaver.

Men istedet fikk jeg en lyd som jeg opplevde som lysere, mer detaljert, men fortsatt myk som SACDer ofte er. Dette ga meg en opplevelse av 'moderne' lyd fra en av mine favorittplater, det låt ikke bare uvant men også litt kunstig og i mine ører ble det feil. Nesten som om det var mer informasjon der enn da platen ble tatt opp... Er man opptatt av maksimal informasjonsmengde, spesielt i toppen, og å kunne høre lengst mulig inn i opptakene så er dette bra. For meg er denne Dire Straits plata så nær og kjær at du ikke skal kødde med den! :D Det låt bra, men det swinger mer av sultanene på gammelmåten. ;)

Mvh
    Rolf
    Det du hørte og ikke helt likte Rolf, var at du hørte direkte inn i mastertapene. Dette var analogtapene mest direkte og korteste vei inn i en DSD A/D converter, og that's it. ;)

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.639
    Torget vurderinger
    96
    mteinum skrev:
    Polkagris skrev:
    mteinum skrev:
    ..., eller du har en fake utgave.
    Er 99.99% sikker på at denne ikke er fake. Skal rippe multikanalsporet og se på det.
    Jeg har også sjekket min utgave i stereo, og den er lik den du postet screenshot av. Altså er multitracket i en høyere kvalitet. Dette stemmer jo bra overens med mine erfaringer med at DVD-A i stereo ofte låter merkelig likt redbook. Multichannel utgavene synes jeg har et helt annet nærvær og virker mer frigjort. Og det er så mye mer spennende å høre på. Min personlige synsing :) Gjelder forsåvidt også SACD. Glemmer aldri ansiktsuttrykket til en bekjent som er flaska opp på Machine Head, og er svoren Purple fan. Han gikk helt av skaftet da han hørte SACD'en i multikanal. "Det har jeg ikke hørt før, og det og det, Ian Paice spiller 3 meter fra meg.. fy faen" etc. ;D

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.999
    Elton John "Goodbye Yellow Brick Road" har foreløpig fått svært god kritikk. Utrolig nærværsfølelse, sies det.
    Analog til DSD transfer fra de originale mastertaper er gjort i england av Steve Vanberg.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Espen R skrev:
    Elton John "Goodbye Yellow Brick Road" har foreløpig fått svært god kritikk. Utrolig nærværsfølelse, sies det.
    Analog til DSD transfer fra de originale mastertaper er gjort i england av Steve Vanberg.
    Den er faktisk interessant. Jeg spilte mitt eks av redbook-utgaven i helgen, og det er nok endel å gå på. Ikke at den høres fæl ut for meg, men jeg vil tro at det er grunnlag for litt lydmagi der. Skulle vært interessant å høre den, for i praksis har jeg aldri hørt den avspilt på optimal måte i gamle dager heller. De i min omkrets som hadde vinylen hadde ganske beskjedent anlegg.

Knall plate, forresten. Eneste Elton John som er nødvendig, for har du den så trenger du ingen annen Elton. Mange av oss rett-troende har tidligere ikke brydd oss om Elton John på grunn av det berømte snobberiet vi bedrev på sytti og åttitallet. Dette kan jo være en glimrende måte å rette på den "uretten" på. Nå lyden er topp så er det mange som klarer å kvitte seg med fordommer.

S

Supertramp

Gjest
    baluba skrev:
    Knall plate, forresten. Eneste Elton John som er nødvendig, for har du den så trenger du ingen annen Elton.
    Tillater meg å være litt uenig med deg. Plata bør suppleres med minst Captain Fantastic og Honkey Chateu :)

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.999

Denne er en blant mange SHM-SACD'er jeg har fått i det siste. Og flere er bestilt for levering den 23/2.

Denne er betydelig bedre enn SACD utgaven fra Analogue Production, mastret av Doug Sax.
    Sax SACD'en har denne "fake" reverb/etterklang som noen Lp/CD/SACD av Way Out West har.

SHM-SACD'en er langt tørrere. I tillegg har den helt sinnsykt åpent lydbilde med nærvær, kropp og textures på instrumenter som gjør at du tror at sax'en, bassen og trommene er i din egen stue. Hvordan klarte de slike innspillinger i 1957 med en grad av "tilstedeværelse" og kropp på instrumenter som selv audiophile innspillinger ala 2011 har vanskelig for å matche?

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.999
    Det er fart i SHM-SACD salget om dagen.

I dag kom de 4 første tittlene fra Warner Music. Blant annet John Coltrane "My favourite things" for første gang i mono på digital, mastret fra den originale amerikanske mono-masteren.

I dag kom også en rekke tittler fra Universal, bl.annet klassikeren "Songs in the key of life". Utrolig nok har SHM-SACD teamet fått tilgang til Stevie Wonders personlige originale stereomastere. Mange dårlige gjenutgivelser de siste årene; Michael Fremer slaktet Speakers Corner Lp utgivelsen av Songs In The Key Of Life, sannsynligvis har de brukt dårlige taper som de har prøvd å EQ'e.
    SHM-SACD'en er "out of stock"/sold out fra de fleste leverandører. Men det presses nok flere eksemplarer. ;)

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.999
    Det er fart i SACD businessen i solens rike. Det skjer mye på den fronten. Her er godbiter for de som liker klassisk: EMI kommer i disse dager ut med mange Furtwangler SACD'er. Og sannelig følger ikke Universal opp med 5 Furtwangler tittler i juni på SHM-SACD. Sistnevnte er nye 2011 DSD overførsler fra det beste kildematerialet som er å oppdrive, gjort av Emil Berliner Studios i tyskland. En liten godbit tenker jeg... :)

SHM-SACD, når kun det beste er godt nok.

http://translate.google.com/transla...sal-music.co.jp/u-pop/special/sacd/index.html

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.999
    Massivt SHM-SACD slipp fra Universal: 60 nye SACD'er for may/juni/juli.
    Ganske imponerende når man tenker på at dette er SACD og har hardcore audiophile som målgruppe
    . :)

•UIGY-9073 ????????????? / ???? UIGY-9073 Rolling Stones / Tattoo You
    •UIGY-9074 ????????????? / ???????? The Rolling Stones UIGY-9074 / Dirty Work
    •UIGY-9075 ???????????? / ???????????? Stevie Wonder UIGY-9075 / Hotter Than July
    •UIGY-9503 ???????? / ????????????? UIGY-9503 Black Sabbath / Master of Reality
    •UIGY-9504 ???? / ?????????? 9504 UIGY-camel / white geese (Snow Goose)
    •UIGY-9505 ?????????? / ????????????? UIGY-9505 Dire Straits / Love Over Gold

•UIGY-9506 ??????????? / ?????????? 9506 UIGY-Lynyrd Skynyrd / Second Helping
    •UIGY-9507 ?????? / ?????? Pentangle UIGY-9507 / Pentangle

•UIGY-9508 ????? / ??????? UIGY-9508 Rainbow / rainbow soar winner
    •UIGY-9509 ?????? / ???????? UIGY-9509 Thin Lizzy / Black Rose
    •UCGU-9020 ?????????? / ???? Joao Gilberto UCGU-9020 / March water
    •UCGU-9021 ??????????????? / ?????? UCGU-Antonio Carlos Jobim 9021 / The Girl From Ipanema
    •UCGU-9022 ???????????? / ????? Astrud Gilberto UCGU-9022 / Tap Water
    •UCGG-9021 ??????? / ??????????1? Karl Bohm UCGG-9021 / BRAHMS: Symphony No. 1
    •UCGG-9022 ??????? / ???????????40???41???????? Karl Bohm UCGG-9022 / MOZART: Symphony No. 40 No. 41 "Jupiter"
    •UCGG-9023 ??????? / ???????????8? Karl Bohm UCGG-9023 / BRUCKNER: Symphony No. 8
    •UCGD-9021 ???? / ????????????? ??????????1? Seiji Ozawa UCGD-9021 / Live in New York miracle Brahms: Symphony No. 1
    •UCGD-9022 ???? / ????????????? II ???????????? Seiji Ozawa UCGD-9022 / Live in New York Miracle II Berlioz: Symphonie Fantastique
    •UCGD-9023/4 ???? / ????????????? III ???????????? UCGD-9023 / 4 Seiji Ozawa / Live in New York Miracle III Britten: War Requiem
    •UIGY-9067 ???? / ??????? UIGY-9067 The Who / The Singles
    •UIGY-9501 ????????? / ?????? Steely Dan UIGY-9501 / Royal Scam

6/22?????????????? 6 / 22 launch titles are uploaded •UIGY-9069 ????????????? / ????????????????? UIGY-9069 Rolling Stones / It's Only Rock And Roll
    •UIGY-9070 ????????????? / ????????? The Rolling Stones UIGY-9070 / Love You Live
    •UIGY-9071 ???????? / ??????? UIGY-9071 Elton John / I'm singing your song
    •UIGY-9072 ???????????? / ??????????? Stevie Wonder UIGY-9072 / First Finale
    •UCGG-9016 ???????????????? / ????????????5???????????????????? Wilhelm Furtwängler UCGG-9016 / Beethoven: Symphony No. 5 "Fate", "Egmont Overture" Grosse Fuge
    •UCGG-9017 ???????????????? / ????????????7???8? Wilhelm Furtwängler UCGG-9017 / Beethoven: Symphony No. 7 and No. 8
    •UCGG-9018 ???????????????? / ??????????1??? Wilhelm Furtwängler UCGG-9018 / BRAHMS: Symphony No. 1, etc.
    •UCGG-9019 ???????????????? / ???????????9?????????????????88??V?? Wilhelm Furtwängler UCGG-9019 / SCHUBERT: Symphony No. 9 "Great", Haydn: Symphony No. 88 "V shaped"
    •UCGG-9020 ???????????????? / ??????????4???????????? Wilhelm Furtwängler UCGG-9020 / SCHUMANN: Symphony No. 4, "Manfred" Overture
    •UCGO-9014 ???????? / ??????????? UCGO-9014 Bill Evans / Waltz For DEBBY
    •UCGO-9015 ???????? / ??????????????????????? Bill Evans UCGO-9015 / Sunday at the Village Vanguard

•UCGO-9016 ???????? / ??????? UCGO-9016 Bill Evans / Moonbeams
    •UCGO-9017 ???????? / ?????????????? Bill Evans UCGO-9017 / How My Heart Sings
    •UCGO-9018 ???????? / ??????? UCGO-9018 Bill Evans / interplay
    •UIGY-9060 ????????????? / ??????????????????????? VOL.2? UIGY-9060 Rolling Stones / Through The Past Darkly (Big Hits VOL.2)
    •UIGY-9061 ????????? / ??? Uriah Heep UIGY-9061 / nucleus for its own
    •UIGY-9062 BB??? / ?????????????? UIGY-9062 BB King / Live At The Regal
    •UIGY-9063 ????????????? / ?????????????? The Rolling Stones UIGY-9063 / satanic Majesties
    •UIGY-9064 ???????????? / ????????? 9064 UIGY-Stevie Wonder / Talking Book
    •UIGY-9065 ?????????? / ?????????????? UIGY-9065 Elvis Costello / My Aim Is True
    •UCGU-9014 ???????? / ???? UCGU-9014 Bill Evans / Alone
    •UCGU-9017 ????????? / ??????? Diana Krall UCGU-9017 / Love Scenes
    •UCGU-9018 ???????? / ????????????????? UCGU-9018 Natalie Cole / Ask A Woman Who Knows
    •UCGU-9019 ??????????? / ???????? David Sanborn UCGU-9019 / Time Again
    •UCGO-9011 ????????? / ??????? UCGO-9011 Wynton Kelly / Kelley Blue
    •UCGO-9012 ????????? / ?????? Red Garland UCGO-9012 / groovy
    •UCGO-9013 ?????????? / ???? UCGO-9013 Miles Davis / Workin
    •UCGG-9012 ?????????????? / ????????????3???????4? UCGG-9012 Herbert von Karajan / Beethoven: Symphony No. 3 "Eroica" & No. 4
    •UCGG-9013 ?????????? / ?????????????? UCGG-9013 Pierre Boulez / Mahler: Symphony "Song of the Earth"
    •UCGA-9003 ?????????? / ??—?????????????? 9003 UCGA-Marc Minkowski / Ramo -: Imajineru Sanfoni
    •UCGD-9017 ???????????? / ????????????? Bernard Haitink UCGD-9017 / Debussy: Orchestral Works
    •UCGD-9018 ???? / ???????????? 9018 Village UCGD-Haru Kaori / Transformation
    •UCGD-9019 ??????????????? / ????????????????1??? Vladimir Ashkenazy UCGD-9019 / TCHAIKOVSKY: Piano Concerto No. 1, etc.
    5/25?????????????? 5 / 25 launch titles are uploaded •UIGY-9066 ????????????? / ????????????? UIGY-9066 Rolling Stones / Sticky Fingers

•UIGY-9067 ???? / ??????? UIGY-9067 The Who / The Singles
    •UIGY-9068 ???????????? / ?????????? Stevie Wonder UIGY-9068 / Innervision

•UIGY-9501 ????????? / ?????? Steely Dan UIGY-9501 / fantastic skyline
    •UIGY-9502 T.???? / ????? UIGY-9502 T. Rex / Electric Warrior
    •UCGG-9014 ???????????? / ????????????6????? Rafael Kubelik UCGG-9014 / Beethoven: Symphony No. 6 "Pastoral"
    •UCGG-9015 ?????????????? / ?????????????3??????????????????????? UCGG-9015 Herbert von Karajan / Tchaikovsky: Symphony No. 3 "Polish", March Slav, Italian Capriccio
    •UCGD-9020 ?????????? / ???????????40???41???????? Josef Krips UCGD-9020 / MOZART: Symphony No. 40, No. 41, "Jupiter"

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.999
    SaltyDog skrev:
    Gode nyheter, Espen R!
    SACD lever! :D
    Jepp!

SACD lever! I tillegg kommer det stadig spennende tittler fra USA, f.eks de lenge etterlengtede klassikerne med Cat Stevens på Analogue Productions. Tea For the Tillerman i Juni ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn