Nå er Wimp-HIFI lansert! For IOS, Android, Sonos og Bluesound

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Sitter selv å koser meg med Wimp hi-fi fra iPhonen via airplay til en apple-tv og videre inn til Hegel dacen.

Vurderer faktisk å dra på Elkjøp og kjøpe en iPad kun for det formålet å bruke Wimp hi-fi.
 

jan b

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2008
Innlegg
324
Antall liker
114
Sted
Sør-Trøndelag
Men det irriterer meg endel at det blir veldig lange pauser mellom kuttene på dette viset. Prøvde 1sek crossfading, men da gikk Wimp utav hifi- modusen når den gikk til neste kutt. Spesiellt problematisk på album der kuttene henger sammen...
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Hmm.. mulig den bruker lang tid på å laste lossless filene på brunn av størrelsen, hos meg går det kjapt å skifte mellom sangene.
Har du treg nettforbindelse? Nettverksproblemer?
 

jan b

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2008
Innlegg
324
Antall liker
114
Sted
Sør-Trøndelag
Tja, opplever ikke nettet som tregt generellt. Bruker trådløs forbindelse da, mulig det hadde blitt bedre med kabel..?
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Kabel er som regel og foretekke, men skal vel ikke være nødvendig, bruker ikke mange sekundene mellom hver låt her vertfall.
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Oppgraderte til Lossless nå. Hvor lang tid tar det før jeg ser om musikken er lossless?
 

Roger Waters

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Innlegg
88
Antall liker
26
Torget vurderinger
4
Du ser den med det samme, 2/3 albumer er lagt inn i lossless, har du sonos etc så står det etter sangen på info. :)
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Ser? Du får vel et lite "Hi-FI" merke når du spiller musikk fra Wimp klienten.
Forutsatt at du har valgt hi-fi i instillingene.
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.442
Antall liker
449
Torget vurderinger
2
Idiotisk å ikkje lansere dette på alle plattformer ja,men e ennu meir tåpelig at dem ikkje klare å fikse gapless playback,det har jo spotify,har maila dem og fått til svar at det kommer. Vel,det e vel et halvt år siden...grrrr
 

kanaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2010
Innlegg
1.760
Antall liker
1.662
Sted
Fetsund
sendte en mail til Canal Digital, og spurte om de vurderte å tilby sine kunder Wimp HIFI.

Her er svaret jeg fikk

Hei,
Takk for din henvendelse

Vi er i dialog med WiMP, og håper at vi skal kunne tilby WiMP HIFI til våre kunder i nær framtid. Vi vil komme med informasjon til våre kunder så snart tjenesten er tilgjengelig
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.762
Antall liker
10.560
Torget vurderinger
10
Noen som vet om dette er hifi versjonen? Det er trukket 199 fra Mastercardet nå?
 

Vedlegg

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Jeg var litt skeptisk til Wimp HiFi før det ble lansert da jeg syntes Premium versjonen var så bra, men Wimp HiFi tror jeg må være noe av det beste som har skjedd med hobbien min på lang tid. Koser meg med mye musikk jeg ikke kjente til eksisterte og i god lydkvalitet. Musikk langt utenfor listepop. Har blant annet stor glede av tråden Damer som synger jazz. Jeg tror dette kan bli mye kos i lange mørke vinterkvelder.
 

Bidevind

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2011
Innlegg
462
Antall liker
248
Sted
Bohuslän, Sverige
Torget vurderinger
2
Hei !
Har en samsung Galaxy S2 og önsker å benytte den til å teste ut Wimp HiFi.
Antar at jeg må benytte USB-utgangen for å få best lydkvalitet.
Har fysisk koblet Micro-USB pluggen til min DAC, men hvordan forteller jeg telefonen at den skal sende lyden via USB?
Eller har jeg tenkt helt feil ???
Android versjon 4.1.2
 
Ble medlem
09.08.2005
Innlegg
27
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
12
Har gjort alt slik det er beskrevet, men får ikke noe "lossless" når jeg trykker "i".
Må det gjøres andre instillinger? Velge "ukomprimert" i Sonos?
 

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
1.381
Antall liker
1.044
Sted
Bergen
Sitter selv å koser meg med Wimp hi-fi fra iPhonen via airplay til en apple-tv og videre inn til Hegel dacen.

Vurderer faktisk å dra på Elkjøp og kjøpe en iPad kun for det formålet å bruke Wimp hi-fi.
Vær obs på at Apple TV resampler fra 44kHz til 48 kHz. Dermed er ikke signalet bitperfect lenger. Dette er ikke en optimal løsning med tanke på lydkvalitet.
 

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
1.717
Antall liker
1.196
Sted
Siggerud
Men hvordan funker det via AppleTV? Jeg kjører Wimp på iPad via Airplay til AppleTV og inn til en Cambridge DacMagic. Får jeg HiFi til å fungere på dette viset?
Ja, du velger hi-fi fra instillingene i Wimp på iPaden.
Funker finfint! Det ble min vei til WIMP HiFi også, da det ikke er satt opp for hverken SB Touch eller MiniMac.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.299
Antall liker
3.090
Torget vurderinger
4
Nei, men ikke all musikk er i lossless. Om du prøver med noe "smal" musikk så er sjangsen større for at det ikke er i lossless. Prøv med noe "mainstream"...

Har gjort alt slik det er beskrevet, men får ikke noe "lossless" når jeg trykker "i".
Må det gjøres andre instillinger? Velge "ukomprimert" i Sonos?
 

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
1.717
Antall liker
1.196
Sted
Siggerud
Sitter selv å koser meg med Wimp hi-fi fra iPhonen via airplay til en apple-tv og videre inn til Hegel dacen.

Vurderer faktisk å dra på Elkjøp og kjøpe en iPad kun for det formålet å bruke Wimp hi-fi.
Vær obs på at Apple TV resampler fra 44kHz til 48 kHz. Dermed er ikke signalet bitperfect lenger. Dette er ikke en optimal løsning med tanke på lydkvalitet.
Lar resamplingen seg endre i noe setup eller noe?
 

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
1.381
Antall liker
1.044
Sted
Bergen
Sitter selv å koser meg med Wimp hi-fi fra iPhonen via airplay til en apple-tv og videre inn til Hegel dacen.

Vurderer faktisk å dra på Elkjøp og kjøpe en iPad kun for det formålet å bruke Wimp hi-fi.
Vær obs på at Apple TV resampler fra 44kHz til 48 kHz. Dermed er ikke signalet bitperfect lenger. Dette er ikke en optimal løsning med tanke på lydkvalitet.
Lar resamplingen seg endre i noe setup eller noe?
Det er jeg ganske sikker på at ikke går. 48kHz er vel standard samplerate for lyd i film og Apple TV er vel først og fremst laget for det.
 

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
1.717
Antall liker
1.196
Sted
Siggerud
Sitter selv å koser meg med Wimp hi-fi fra iPhonen via airplay til en apple-tv og videre inn til Hegel dacen.

Vurderer faktisk å dra på Elkjøp og kjøpe en iPad kun for det formålet å bruke Wimp hi-fi.
Vær obs på at Apple TV resampler fra 44kHz til 48 kHz. Dermed er ikke signalet bitperfect lenger. Dette er ikke en optimal løsning med tanke på lydkvalitet.
Lar resamplingen seg endre i noe setup eller noe?
Det er jeg ganske sikker på at ikke går. 48kHz er vel standard samplerate for lyd i film og Apple TV er vel først og fremst laget for det.
Ok, takk. Jeg får foreta et dypdykk i hackernes verden og undersøke om epletv'n kan skremmes til fornuft på noen måte.
Selv om det da later til å være en suboptimal løsning synes jeg WIMP HiFi på denne måten låter bedre enn standard WIMP fra Squeezebox Touch, begge via separat DAC, selvfølgelig.
 

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Innlegg
1.122
Antall liker
164
Sted
Sunndalsøra
Jeg har wimp Premium som jeg betaler kr 49 pr måned for via Canal digital abonnementet. Hvis jeg skal ha WIMP Hifi for PC, så må jeg betale ekstra for det. Må innom abonnementet for å se hvor mye det blir. Det er'' lovet'' at HIFi versjonen PC kommer før jul. Folka hos Wimp står på som bare det. Det er mye mas fra ''voksne'' barn også;) mvh. Guit
 
Sist redigert:

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.762
Antall liker
10.560
Torget vurderinger
10
Hvordan vet jeg at PC versjonen spiller lossless?
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.762
Antall liker
10.560
Torget vurderinger
10
Takk. På kontoret med Kingrex og de små Johnbluene så gjør ikke det så mye.

Det funker supert ellers i huset hjemme og nå skal jeg bruke en ekstra Sonos sone til headamp i stua. Det blir kjekt :)
 

avorkinn

Medlem
Ble medlem
14.10.2013
Innlegg
11
Antall liker
9
Sonos og Lossless

Det sies jo at Wimp ikke støtter Lossless til PC/Mac, jeg kjører Wimp gjennom Sonos på Mac'en, da står det Lossless bak sangen. Betyr dette at jeg faktisk ikke trenger å streame med iPhonen for å få HiFi? Eller for å si det på en annen måte, så lenge jeg bruker Sonos så får jeg Lossless uansett om jeg bruker Mac eller iPhone?
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.189
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
1
Kjenner ikke detaljene i Sonos, men jeg går ut fra at svaret på det avhenger av om det er Sonos-enheten som streamer direkte, og du bare bruker Mac`en til å styre Sonos på samme måte som et Control Point i et UPnP-oppsett. Eller om du streamer musikken via Mac. I sistnevnte tilfelle skal du enda ikke få lossless fra Wimp.
 

Fenris

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2008
Innlegg
104
Antall liker
23
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Det sies jo at Wimp ikke støtter Lossless til PC/Mac, jeg kjører Wimp gjennom Sonos på Mac'en, da står det Lossless bak sangen. Betyr dette at jeg faktisk ikke trenger å streame med iPhonen for å få HiFi? Eller for å si det på en annen måte, så lenge jeg bruker Sonos så får jeg Lossless uansett om jeg bruker Mac eller iPhone?
Ja, du bruker vel kun Mac og iPhone som fjernkontroll til Sonos om jeg har forstått oppsettet rett.
 
S

SAH

Gjest
Har ikke fulgt helt med i timen når det gjelder strømming av musikk fra Wimp, så har da noen spørsmål til dere som kan det. Har kjøpt en Ipad Mini og vurderer å kjøpe abonnement på Wimp Hifi som jeg skal kjøre via stereoanlegget. Har ikke DAC for tiden, men har tenkt å gå til anskaffelse av en Arcam irDAC. Spørsmålene er da som følger:

1. Vil denne kombinasjonen med Ipad og Arcam irDAC være en god løsning eller bør en annen DAC vurderes (har også tenkt og kjøre både DAB radio, CD-spiller og Blu Ray spiller via samme DAC'n)?
2. Vil en trådløs forbindelse mellom Ipad og DAC gi et like godt resultat (uten forringelse av lydkvaliteten)?

Takknemlig for gode svar :)
 
Topp Bunn