Nå er Wimp-HIFI lansert! For IOS, Android, Sonos og Bluesound

mteinum

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
2.686
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Nei, dette var skuffende saker. Hvorfor ikke lansere på PC og Mac med en gang?
Tipper de er redd for pirater som finner en måte å tappe strømmen til fil for så legge det ut på bukta. Enig med at dette var en gedigen nedtur uten Mac støtte slik at ma ikke får brukt en fornuftig dac til avspillingen. Jeg sitter på gjerdet og venter til dette er på plass.

Hi-Fi akustikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2011
Antall liker
373
Tipper de er redd for pirater som finner en måte å tappe strømmen til fil for så legge det ut på bukta. Enig med at dette var en gedigen nedtur uten Mac støtte slik at ma ikke får brukt en fornuftig dac til avspillingen. Jeg sitter på gjerdet og venter til dette er på plass.

Kan ikke skjønne at det skulle være noe problem. Sånn som det er kan jeg jo bare rute digitalutgangen på Sonosen tilbake til lydkortet.

Ellers har jeg nå sammenlignet Spotify Premium med Wimp Hi-Fi. Det er en forbedring. Det er dog ikke noen revolusjon, men jeg synes absolutt det er verdt 100kr ekstra i måneden.

T

Tittentei

Guest
Dette har du nok helt rett i, men det klarer de sikkert med en roota android også.

Tok kontakt med Wimp support for å si fra om nedturen + tipse om denne tråden. De forsto problemet, nedgraderte meg igjen og svarte utrolig raskt, men de kunne selvsagt ikke si noe om dato for lansering på PC og Mac, bare at de alltid jobber med å utvikle Wimp, hehehe.

EDIT:

Nå skrev de via support at du har helt rett: "Ja vi ønsker også å få det til på pc/mac men foreløpig har vi ikke fått til en sikker løsning."

Sist redigert:

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
405
Torget vurderinger
7
Jeg har også signet WimpHiFi. Får Wimp via Sonos. Kjører Sonos Connect via en Meridian 566 DAC til forsterkeren min. Dette høres meget bra ut. Styrer alt via Sonos App på iPad. Enklere kan det nesten ikke bli etter min mening.
Takk for alle tips jeg har fått her på forumet!

kazan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
180
Sted
Lillehammer
Det viser seg at canal digital ikke har inngått noe avtale med Wimp angående Wimp hifi(bombe når det gjelder canal digital)Må vel abonnere på wimp hifi gjennom Wimp. Her må canal digital skjerpe seg å få ut fingeren

Balle Clorin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
2.275
Torget vurderinger
1
Har akkurat kjøpt Sonos, og har 30 dager gratis på Spotify,men nå blir det nok Wimp istedet..
Ligger her på sofaen mens Mozart strømmer/spiller og konemor kokelurer på kjøkkenet og nynner med.. god helg folkens

Balle Clorin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
2.275
Torget vurderinger
1
Jeg har også signet WimpHiFi. Får Wimp via Sonos. Kjører Sonos Connect via en Meridian 566 DAC til forsterkeren min. Dette høres meget bra ut. Styrer alt via Sonos App på iPad. Enklere kan det nesten ikke bli etter min mening.
Takk for alle tips jeg har fått her på forumet!
Sænn vil jeg oså ha det. Har Sonos Connect og Spotify idag styrer fra Sonos på mobil. (uten at jeg husker hvordad spotify kom inn i Sonos menuen), hva gjør jeg for å få WiMp på Sonosen? Det dummy ang dette og trenger det med teskje...

jan b

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2008
Antall liker
107
Sted
Sør-Trøndelag
Men hvordan funker det via AppleTV? Jeg kjører Wimp på iPad via Airplay til AppleTV og inn til en Cambridge DacMagic. Får jeg HiFi til å fungere på dette viset?

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
405
Torget vurderinger
7
"Sænn vil jeg oså ha det. Har Sonos Connect og Spotify idag styrer fra Sonos på mobil. (uten at jeg husker hvordad spotify kom inn i Sonos menuen), hva gjør jeg for å få WiMp på Sonosen? Det dummy ang dette og trenger det med teskje..."

Gå til åpningsmenyen til Sonos. Velg Mer musikk. Der finner du bl.a. Wimp.
For å bestille abonnement må du vel gå via nettsiden til Wimp og bestille direkte der og si at du skal ha det til Sonos. Det er vel der du må bestille abonnement på Wimp HiFi.
Jeg er heller ingen ekspert, men har nå fått det til med god hjelp fra andre på forumet. Du får prøve deg fram.

Sist redigert:

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
172
Torget vurderinger
4
Men hvordan funker det via AppleTV? Jeg kjører Wimp på iPad via Airplay til AppleTV og inn til en Cambridge DacMagic. Får jeg HiFi til å fungere på dette viset?
Ja, du velger hi-fi fra instillingene i Wimp på iPaden.

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
172
Torget vurderinger
4
Sitter selv å koser meg med Wimp hi-fi fra iPhonen via airplay til en apple-tv og videre inn til Hegel dacen.

Vurderer faktisk å dra på Elkjøp og kjøpe en iPad kun for det formålet å bruke Wimp hi-fi.

jan b

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2008
Antall liker
107
Sted
Sør-Trøndelag
Men det irriterer meg endel at det blir veldig lange pauser mellom kuttene på dette viset. Prøvde 1sek crossfading, men da gikk Wimp utav hifi- modusen når den gikk til neste kutt. Spesiellt problematisk på album der kuttene henger sammen...

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
172
Torget vurderinger
4
Hmm.. mulig den bruker lang tid på å laste lossless filene på brunn av størrelsen, hos meg går det kjapt å skifte mellom sangene.
Har du treg nettforbindelse? Nettverksproblemer?

jan b

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2008
Antall liker
107
Sted
Sør-Trøndelag
Tja, opplever ikke nettet som tregt generellt. Bruker trådløs forbindelse da, mulig det hadde blitt bedre med kabel..?

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
172
Torget vurderinger
4
Kabel er som regel og foretekke, men skal vel ikke være nødvendig, bruker ikke mange sekundene mellom hver låt her vertfall.

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
119
Oppgraderte til Lossless nå. Hvor lang tid tar det før jeg ser om musikken er lossless?

Roger Waters

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Antall liker
25
Torget vurderinger
4
Du ser den med det samme, 2/3 albumer er lagt inn i lossless, har du sonos etc så står det etter sangen på info. :)

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
172
Torget vurderinger
4
Ser? Du får vel et lite "Hi-FI" merke når du spiller musikk fra Wimp klienten.
Forutsatt at du har valgt hi-fi i instillingene.

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
185
Torget vurderinger
2
Idiotisk å ikkje lansere dette på alle plattformer ja,men e ennu meir tåpelig at dem ikkje klare å fikse gapless playback,det har jo spotify,har maila dem og fått til svar at det kommer. Vel,det e vel et halvt år siden...grrrr

kanaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2010
Antall liker
1.659
Sted
Fetsund
sendte en mail til Canal Digital, og spurte om de vurderte å tilby sine kunder Wimp HIFI.

Her er svaret jeg fikk

Hei,
Takk for din henvendelse

Vi er i dialog med WiMP, og håper at vi skal kunne tilby WiMP HIFI til våre kunder i nær framtid. Vi vil komme med informasjon til våre kunder så snart tjenesten er tilgjengelig

Hornlyd

Æresmedlem
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
4.437
Torget vurderinger
9
Noen som vet om dette er hifi versjonen? Det er trukket 199 fra Mastercardet nå?

Vedlegg

Multikanal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
43
Torget vurderinger
1
Hei
Trykk på i bak spiller nå Da skal det stå lossless

mvh

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
405
Torget vurderinger
7
Jeg var litt skeptisk til Wimp HiFi før det ble lansert da jeg syntes Premium versjonen var så bra, men Wimp HiFi tror jeg må være noe av det beste som har skjedd med hobbien min på lang tid. Koser meg med mye musikk jeg ikke kjente til eksisterte og i god lydkvalitet. Musikk langt utenfor listepop. Har blant annet stor glede av tråden Damer som synger jazz. Jeg tror dette kan bli mye kos i lange mørke vinterkvelder.

Bidevind

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2011
Antall liker
138
Torget vurderinger
2
Hei !
Har en samsung Galaxy S2 og önsker å benytte den til å teste ut Wimp HiFi.
Antar at jeg må benytte USB-utgangen for å få best lydkvalitet.
Har fysisk koblet Micro-USB pluggen til min DAC, men hvordan forteller jeg telefonen at den skal sende lyden via USB?
Eller har jeg tenkt helt feil ???
Android versjon 4.1.2

Ble medlem
09.08.2005
Antall liker
2
Sted
Moss
Torget vurderinger
12
Har gjort alt slik det er beskrevet, men får ikke noe "lossless" når jeg trykker "i".
Må det gjøres andre instillinger? Velge "ukomprimert" i Sonos?

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.042
Sted
Bergen
Sitter selv å koser meg med Wimp hi-fi fra iPhonen via airplay til en apple-tv og videre inn til Hegel dacen.

Vurderer faktisk å dra på Elkjøp og kjøpe en iPad kun for det formålet å bruke Wimp hi-fi.
Vær obs på at Apple TV resampler fra 44kHz til 48 kHz. Dermed er ikke signalet bitperfect lenger. Dette er ikke en optimal løsning med tanke på lydkvalitet.

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
778
Sted
Siggerud
Ja, du velger hi-fi fra instillingene i Wimp på iPaden.
Funker finfint! Det ble min vei til WIMP HiFi også, da det ikke er satt opp for hverken SB Touch eller MiniMac.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
1.207
Torget vurderinger
3
Nei, men ikke all musikk er i lossless. Om du prøver med noe "smal" musikk så er sjangsen større for at det ikke er i lossless. Prøv med noe "mainstream"...

Har gjort alt slik det er beskrevet, men får ikke noe "lossless" når jeg trykker "i".
Må det gjøres andre instillinger? Velge "ukomprimert" i Sonos?

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
778
Sted
Siggerud

Vær obs på at Apple TV resampler fra 44kHz til 48 kHz. Dermed er ikke signalet bitperfect lenger. Dette er ikke en optimal løsning med tanke på lydkvalitet.
Lar resamplingen seg endre i noe setup eller noe?

Topp Bunn