Z
Zomby_Woof
Gjest
;D
Din heldiggris. Her (= Oslo og omegn) er det fortsatt tryggest med piggdekk.Jeg er på Jæren for øyeblikket. Her er det bare og fine veier.
Det regner litt mer enn jeg setter pris på i dag, men jeg har da kommet i gang..
Noen timer på racer er jippi, hipp hurra, og balsam for sjelen.
Det er ikke uten gode grunner at syklister legger seg i bredden når vi er flere sammen. Jeg opplever veldig ofte at bilister foretar mildt sagt idiotiske forbikjøringer når jeg sykler alene. Ligger vi to i bredden tvinges bilistene til å planlegge forbikjøringen på en skikkelig måte. Da slipper syklisten å gå i grøfta fordi bilisten legger seg helt ut mot asfaltkanten når det kommer møtende trafikk, helt uventet. Det har ikke vært få ganger jeg har vært ute i grusen, for å si det sånn. En annen ting er at forbikjøringen krever kortere strekning med to i bredden enn to i lengden.Har opplevd utallige ganger at de sykler både 2 og 3 i bredden der hvor det er 70 sone og oppoverbakker når de skal trene og så er de veldig trege med å legge seg inn. Skulle jeg kjøre andre steder i landet vil jeg vise større hensyn overfor syklister enn det jeg gjør når jeg kjører over heia mellom vestfold og telemark.
Det skal du vite at vi syklister også må være. En av grunnene til at jeg gjerne legger meg på veien er at barn, voksne med barnevogner, og gamle damer med rullator ferdes på "gang- og sykkelstiene". I tett bebodde områder er det ikke mulig å trene der fordi fotgjengerne kommer for tett, og oppfører seg så uberegnelig at vi må holde gangfart hele veien. Jeg opplevde en gang å bli "angrepet" av en løshund på sykkel. Hadde jeg ikke klart å svinge unne kunne det gått skikkelig dårlig, både for meg og bikkja..Er utrolig forsiktig og hensynsfull overalt hvor barn ferdes.
Unnskyld meg, men ;D ;D ;D ;D ;D ;D.Jeg opplevde en gang å bli "angrepet" av en løshund på sykkel.
Da skal jeg ta valget for deg: Racer.Vet ikke helt hvilken sykkeltype jeg skal gå for nå, racer eller hybrid.
Skulle hørt til Frøy, ja. Men nå er jeg under utdanning/praksis på Jæren. Nå er det pendling mellom Oslo og Nærbø, Fostex PM-1 og CD-walkman i pendlerkåken, Gradient, DP, Rega og LP'er hjemme. Det er nesten bare sykkelturene som redder vettet. Det er fint her, men j***** langt hjem.............Hva gjør du der borte, Zomby?