NÅ ER DET OVER OG UT FOR CD

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
som jeg nevnte i en annen tråd : allting har sin ende,også for cd-platene.27 års fartstid er lang levetid for et format.til og med i-pod'en vil nok forsvinne.uansett så kalkulerer jeg meg med at når den siste cd-en er innkjøpt i midt liv,går jeg over til vinyl og når den siste av det slaget er innkjøpt rekker jeg ikke å høre gjennom platesamlingen min før jeg segner om.

interesante betraktninger baluba kommer med også.og det vil jo alltids finnes antikitetsbuttikker å tråle seg gjennom.det vi ser i dag er at valgfriheten er blitt større og mengden av informasjon og underholdning er enorm.så jeg tviholder litt på det nostalgiske og romantiske og kjøper min musikk på fysisk format uavhengig om at det kommer lydmessige forbedringer fra nettet.liker det "rituale" med å ta frem en cd og sette den inn i spilleren,samt holde orden og system på den stadig voksende platesamligen.dessuten er pc'en min en laptop og ønsker ikke at den skal stå å lyse opp døgnet rundt.videre investeringer innen datautstyr er uaktuelt og gidder heller ikke å rippe tusenvis av plater.

mvh. s,
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.308
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
vredensgnag skrev:
https://www.hdtracks.com/

Making Music - Zakir Hussain - anbefales. Men mye fint der - selv om de spansker en del av de high-resfilene.

Innlegget om CD-mediets overlevelsesevne ignorerer det LINN har sett: bredbånd og billige lagringsmedia. (Kjøpte en 16GB USB-stick forleden. Kostet meg 200 kroner - husker da jeg kjøpte 256MB ditto for 2000. Nå koster altså 64 ganger så mye plass 1/10).
hdtracks.com er desverre bare for USA kunder. Skulle gjerne handlet der, hvordan løser du det?
 
V

vredensgnag

Gjest
Jeg var litt småfrekk - skrev inn en adresse i USA, og betalte med mitt vanlige Mastercard. Gikk helt fint, fikk laste ned uten problemer.

Har man et amerikansk kredittkort med faktureringsadresse der går det selvsagt enda lettere.

Jeg bruker JetCarrier når jeg kjøper større ting i USA, og brukte deres adresse - men man kan sikkert bruke andre.
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
bjornh skrev:
Men for dem som bekymrer seg: CD kommer nok til å selges mange år fremover..!
..Og om CD etter hvert skulle forsvinne fra produskjonen,så kan man jo bare se hvor lett det er å få tak i vinyl som er både 40 år og eldre i dag.Det er ingen sak å finne slikt på Ebay,QXL,Amazon og lignende nettauskjoner.Det som er produsert ville i så fall være tigjengelig i ubeskuelig framtid.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.237
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
bjornh skrev:
Utviklingen mot nye formater er vel ustanselig...
Det er det den er, og flere formater lever side om side. Hvis et format dør så gjør det så etter kort levetid, slik som DCC og Betamax. Eller fordi det i praksis "ikke" er gitt ut musikk på det formatet, slik som Minidisc, DAT og spolebånd. Men de tre sistnevnte er enda ikke stein døde, selv om det lukter kompost. Men som rene opptaksmedier kan det hende at vi ser enden på soga av de formatene i god til før vi ligger under torven.
Jeg har en Minidisc som blir brukt til intervjuer.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
bjornh skrev:
baluba skrev:
bjornh skrev:
Utviklingen mot nye formater er vel ustanselig...
Det er det den er, og flere formater lever side om side. Hvis et format dør så gjør det så etter kort levetid, slik som DCC og Betamax. Eller fordi det i praksis "ikke" er gitt ut musikk på det formatet, slik som Minidisc, DAT og spolebånd. Men de tre sistnevnte er enda ikke stein døde, selv om det lukter kompost. Men som rene opptaksmedier kan det hende at vi ser enden på soga av de formatene i god til før vi ligger under torven.
Jeg har en Minidisc som blir brukt til intervjuer.
Den er jo perfekt til det bruket. Og ikke stein dødt, som jeg skriver. Jeg formulerte meg litt uklart. Det jeg mente var at de er rene opptaksmedier, og at det derfor ikke finnes ferdig software til dem å få tak i. Musikk utgitt på Minidisc er vel for samleobjekter uten verdi å regne.

Det var forresten interessant at noen tok opp det med den store mengden brukte cd-er. Og det utvalget kommer til å stige i årene fremover, nå som mange ripper platene sine og selger samlingen. I likhet med da folk byttet ut vinylen med cd. Det er nok mange år til jeg kjøper min siste cd.
 

oymehus

Medlem
Ble medlem
16.06.2009
Innlegg
11
Antall liker
0
janly skrev:
hdtracks.com er desverre bare for USA kunder. Skulle gjerne handlet der, hvordan løser du det?
Jeg skrev inn min adresse og USA som land og betaler med vanlig Eurocard. Bekymret meg litt om de skulle oppdage det da jeg henvendte meg til dem etter å ha lastet ned feil format en gang for å spørre om å få ny download med FLAC istedenfor, men ingen problemer :)
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.327
Torget vurderinger
1
oymehus skrev:
janly skrev:
hdtracks.com er desverre bare for USA kunder. Skulle gjerne handlet der, hvordan løser du det?
Jeg skrev inn min adresse og USA som land og betaler med vanlig Eurocard. Bekymret meg litt om de skulle oppdage det da jeg henvendte meg til dem etter å ha lastet ned feil format en gang for å spørre om å få ny download med FLAC istedenfor, men ingen problemer :)
Dette er først og fremst et rettighets problem, da rettighetene til distribusjon av åndsverk ofte er geografisk avgrenset og definert. Jeg tipper at distribusjonsleddet egentlig gir blankt f. i hvor du befinner deg, så lenge de kan dokumentere at de har handlet i god tro dersom det evt skulle oppstå en rettighetstvist.

mvh
KJ
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.237
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
bjornh skrev:
baluba skrev:
bjornh skrev:
Utviklingen mot nye formater er vel ustanselig...
Det er det den er, og flere formater lever side om side. Hvis et format dør så gjør det så etter kort levetid, slik som DCC og Betamax. Eller fordi det i praksis "ikke" er gitt ut musikk på det formatet, slik som Minidisc, DAT og spolebånd. Men de tre sistnevnte er enda ikke stein døde, selv om det lukter kompost. Men som rene opptaksmedier kan det hende at vi ser enden på soga av de formatene i god til før vi ligger under torven.
Jeg har en Minidisc som blir brukt til intervjuer.
Den er jo perfekt til det bruket. Og ikke stein dødt, som jeg skriver. Jeg formulerte meg litt uklart. Det jeg mente var at de er rene opptaksmedier, og at det derfor ikke finnes ferdig software til dem å få tak i. Musikk utgitt på Minidisc er vel for samleobjekter uten verdi å regne.

Det var forresten interessant at noen tok opp det med den store mengden brukte cd-er. Og det utvalget kommer til å stige i årene fremover, nå som mange ripper platene sine og selger samlingen. I likhet med da folk byttet ut vinylen med cd. Det er nok mange år til jeg kjøper min siste cd.
Nei, ferdiginnspilte MD'er er det årevis siden jeg så sist... -men jeg synes den er helt grei til opptak, dog, det er mye lettere med MP3-spilleren fra Samsung til akkurat det.

Rippe CD'ene og selge dem videre... -å nei du!!!!
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Rippe og selge? Ikke her heller. Jeg kjøper jevnlig fysiske CDer - egenhendig håndplukket i CDbutikken, ingen nedlasting her i gården - men det første jeg gjør når jeg kommer hjem fra butikken, er å legge dem inn på harddisken. Det er CDspillerne jeg har kvittet meg med - ikke CDene. Etter ripping, har jeg CD + cover ligende lett tilgjengelig en ukes tid eller to - slik at jeg kan lese det som skal leses mens det har nyhetens interesse. Deretter havner alle CDene i en pappeske i en mørk bod - og der ligger de og venter ivrig på den store katastrofen slik at de ser dagslys igjen. Jeg har en DVDspiller stående klar i tilfelle krise, så jeg har absolutt planer om å klare meg. Jeg føler faktisk litt uro ved tanken på ikke å ha fysisk backup lett tilgjengelig i tilfelle datakræsj.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gærningene her på bruket, nei. Men det er da ikke vi som utgjør den største gruppen som kjøper cd-er. Demografisk og målgruppeorientert utgjør vi en svært marginal gruppe, vi som gjerne har ørten versjoner av samme verk og insisterer på å ha alle sammen, og til og med spille dem.

Det jeg hevder er at storparten av de som i dag kjøper cd en gang i fremtiden selger cd-samlingen sin fordi de har det på HDD eller streaming. Det kommer til å skje. Det går ikke ann å antyde cd-mediets død uten å regne med at det betyr at mange selger samlingen sin etter en stund. Folk gjentok til det kjedelige at cd tok mindre plass enn lp i sin tid. I fremtiden kommer de til å argumentere for at cd tar enorm plass i forhold til lydfiler som ikke tar plass i det hele tatt, sett bort fra en evt ekstern disk. De fleste kommer nok til å bruke en tjeneste a-la Spotify i fremtiden, selv om det skulle være lavoppløst som nå. Det er mer enn godt nok for pakket, som vi sier her på vestlandet.

Uansett, min konklusjon er: cd dør ikke på veldig mange år ende. Og når det til slutt skjerm, så kommer det enorme mengder brukte cd-er på markedet. Nok til å handle for resten av livet uten å kjede seg. At all ny musikk en gang i fremtiden kommer som lydfiler får vi heller ta med, for alle her er jo åpne for kjøp av lydfiler. Men det er lenge til ny musikk på cd var noe fra fortiden.
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Det eneste jeg i dag savner med min nettverksspiller, er muligheten til å bla og lese div. opplysninger fra et cover. Det blir nemlig for mye ork å lete frem cd-ene som er rippet. I fremtiden håper jeg på en spiller som samtidig som den spiller fra min harddisk, automatisk kobler meg til riktig avspilling via internett. Dermed kan jeg lese hvem som spilte bass, diskant osv ;)
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.644
Antall liker
1.376
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Karma skrev:
Det eneste jeg i dag savner med min nettverksspiller, er muligheten til å bla og lese div. opplysninger fra et cover. Det blir nemlig for mye ork å lete frem cd-ene som er rippet. I fremtiden håper jeg på en spiller som samtidig som den spiller fra min harddisk, automatisk kobler meg til riktig avspilling via internett. Dermed kan jeg lese hvem som spilte bass, diskant osv ;)
Hehe, hvem som spiller diskant? :p
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.717
Antall liker
3.861
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
oymehus skrev:
janly skrev:
hdtracks.com er desverre bare for USA kunder. Skulle gjerne handlet der, hvordan løser du det?
Jeg skrev inn min adresse og USA som land og betaler med vanlig Eurocard. Bekymret meg litt om de skulle oppdage det da jeg henvendte meg til dem etter å ha lastet ned feil format en gang for å spørre om å få ny download med FLAC istedenfor, men ingen problemer :)
Har du en PayPalkonto driter de jevnt i hvor du befinner deg. Lastet ned mye og betalt med PP derfra. Da trenger du ikke engang bløffe med adressen som ikke blir etterspurt.
B
 

gunni2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
117
Antall liker
0
En grunn til at CD salget i Norge minker er at import er en stor konkurrent. Jeg kjøper fra Bangcd og prisen med frakt levert i postkassen er under 80 kroner for en cd. Det er vanskelig å konkurrere med denne prisen for en platebutikk i Norge.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.030
Antall liker
8.240
Torget vurderinger
1
Hovedgrunnen til minkende musikksalg er at det aldri har blitt produsert så mye bevisstløs møkkamusikk før. Plateindustrien er utelukkende ute etter siste one-hit-wonder artister som skal selges på utseende og ikke innhold.
Industrien har foretatt kostnadskutt ved ensidig fokusere på billige artister; les: som kan hentes rett fra gata. Idol anyone? Dette istedet for å investere i kvalitet og talent....
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.644
Antall liker
1.376
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Voff skrev:
Hovedgrunnen til minkende musikksalg er at det aldri har blitt produsert så mye bevisstløs møkkamusikk før. Plateindustrien er utelukkende ute etter siste one-hit-wonder artister som skal selges på utseende og ikke innhold.
Industrien har foretatt kostnadskutt ved ensidig fokusere på billige artister; les: som kan hentes rett fra gata. Idol anyone? Dette istedet for å investere i kvalitet og talent....
Om en i det hele tatt kan kalle de for musikere da... :p
 
L

labrador

Gjest
Som vinylkjøper får man for tiden av og til både i pose og sekk. Vinylutgaven, pluss CD-utgaven på kjøpet. Hvis dette er trenden fremover(etterhvert kanskje kode for nedlastning i "CD-kvalitet", kan man jo velge: HD, CD eller vinyl.
Mvh
 
N

nb

Gjest
rico skrev:
Det er jo litt interesant da at salget av nedlastet musikk på langt nær øker så mye som CD salget synker. Vi kjøper rett og slett mindre og mindre musikk.

http://www.aftenbladet.no/innenriks/1117790/Kraftig_fall_i_CD-salget.html
En heldig bieffekt av det er at artistene er mer på turné. Jeg har ikke sett noe håndfast på dette, men jeg er overbevist om at det er mer (store) konserter i Oslo nå enn det var for noen få år siden.
 
R

rico

Gjest
nb skrev:
rico skrev:
Det er jo litt interesant da at salget av nedlastet musikk på langt nær øker så mye som CD salget synker. Vi kjøper rett og slett mindre og mindre musikk.

http://www.aftenbladet.no/innenriks/1117790/Kraftig_fall_i_CD-salget.html
En heldig bieffekt av det er at artistene er mer på turné. Jeg har ikke sett noe håndfast på dette, men jeg er overbevist om at det er mer (store) konserter i Oslo nå enn det var for noen få år siden.
Godt mulig at du har rett i det, det er vel også det noen musikere har sagt; at de vil ut og spille mer live og gi ut mindre innspilt musikk. Gjør ikke noe det.
 
N

nb

Gjest
rico skrev:
Godt mulig at du har rett i det, det er vel også det noen musikere har sagt; at de vil ut og spille mer live og mindre innspilt musikk.
Det er der pengene ligger.

Prince er som alltid i forkant. Siste plate ble gitt bort gratis som vedlegg til et musikkblad. Deretter spillte han maaaange konserter på O2-arenaen i London. En strategi som selvsagt ikke funker med mindre artisten har et stort navn.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det er jo kundene (oss) som bestemmer, og "vi" vil ikke ha kvalitet, men kvantitet. Dette gjelder ikke bare i musikkbransjen, men generelt over alt. I alle bransjer :'(
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.644
Antall liker
1.376
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Det har ved flere anledninger vært slik at jeg måtte ha valgt om jeg skulle dra på konserten eller om jeg skulle kjøpe skiva. Jeg kjøpte skiva.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
og jeg tipper med stor sikkerhet at de som solgte seg feite på plater før, er like bælfeite på å turnere med sine oppblåste musikkshows rundt omkring. Folk vil bedras og betaler gledelig 500-1000.- spenn for å høre musikk som pakker inn et show, helst på en arena med blodprisa øl, og 99% musikknolduser, som etterpå utbryter "gid dette var verdens beste altså", med en erfaring på max to konsertopplevelser i året som referanse.

Taperne er grasrota. Aldri har det vært så dyrt å arrangere konserter på små og mellomstore klubber som nå, og 100.- spenn er jo selvsagt "uhyrlig mye penger" for en konsert. På sikt er det lite positivt for oss som har musikkinteresse utover VG-lista topp 20.

Er bare så fryktelig lei dette "konsertkortet" som ofte blir spilt ut enkelte sammenhenger.
Realitycheck!
 
N

nb

Gjest
ErosLoveking skrev:
og jeg tipper med stor sikkerhet at de som solgte seg feite på plater før, er like bælfeite på å turnere med sine oppblåste musikkshows rundt omkring. Folk vil bedras og betaler gledelig 500-1000.- spenn for å høre musikk som pakker inn et show, helst på en arena med blodprisa øl, og 99% musikknolduser, som etterpå utbryter "gid dette var verdens beste altså", med en erfaring på max to konsertopplevelser i året som referanse.

Taperne er grasrota. Aldri har det vært så dyrt å arrangere konserter på små og mellomstore klubber som nå, og 100.- spenn er jo selvsagt "uhyrlig mye penger" for en konsert. På sikt er det lite positivt for oss som har musikkinteresse utover VG-lista topp 20.

Er bare så fryktelig lei dette "konsertkortet" som ofte blir spilt ut enkelte sammenhenger.
Realitycheck!
Ikke uenig, jeg snakker om de store navnene nå, de virker som er mer ute på tur. Og ja, de har helt sikkert nok penger fra før.

Jeg slutter aldri å overraskes over vennegjenger som betaler 500+ pr snute for å stå i timesvis på betongen på Valle, drikke dårlig, lunket og dyrt øl mens de står med ryggen til scenen og gir faen i hva som skjer (og ødelegger for de som står rundt med skravlingen sin)
 
R

rico

Gjest
ErosLoveking skrev:
og jeg tipper med stor sikkerhet at de som solgte seg feite på plater før, er like bælfeite på å turnere med sine oppblåste musikkshows rundt omkring. Folk vil bedras og betaler gledelig 500-1000.- spenn for å høre musikk som pakker inn et show, helst på en arena med blodprisa øl, og 99% musikknolduser, som etterpå utbryter "gid dette var verdens beste altså", med en erfaring på max to konsertopplevelser i året som referanse.

Taperne er grasrota. Aldri har det vært så dyrt å arrangere konserter på små og mellomstore klubber som nå, og 100.- spenn er jo selvsagt "uhyrlig mye penger" for en konsert. På sikt er det lite positivt for oss som har musikkinteresse utover VG-lista topp 20.

Er bare så fryktelig lei dette "konsertkortet" som ofte blir spilt ut enkelte sammenhenger.
Realitycheck!
Sikkert helt riktig...

For min del reiser jeg/går på festivaler/konserter med såkalt smal musikk så dette vet jeg ikke noe om men når det gjelder jazz/world etc. så synes jeg tilbudet er bra og har vel vært stigende de siste årene, "alle" skal jo ha en festival.
 

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Innlegg
1.268
Antall liker
126
nb skrev:
rico skrev:
Godt mulig at du har rett i det, det er vel også det noen musikere har sagt; at de vil ut og spille mer live og mindre innspilt musikk.
Det er der pengene ligger.

Prince er som alltid i forkant. Siste plate ble gitt bort gratis som vedlegg til et musikkblad. Deretter spillte han maaaange konserter på O2-arenaen i London. En strategi som selvsagt ikke funker med mindre artisten har et stort navn.
Fikk ikke Prince på toppen av det hele avisene til å betale stykkpris for disse platene han la ved?
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.237
Torget vurderinger
1
Voff skrev:
Hovedgrunnen til minkende musikksalg er at det aldri har blitt produsert så mye bevisstløs møkkamusikk før. Plateindustrien er utelukkende ute etter siste one-hit-wonder artister som skal selges på utseende og ikke innhold.
Industrien har foretatt kostnadskutt ved ensidig fokusere på billige artister; les: som kan hentes rett fra gata. Idol anyone? Dette istedet for å investere i kvalitet og talent....
Det ble sagt noe liknende på 1980-tallet... ;D
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Kan faktisk ikke huske sist gang jeg snurra en sølvplate på stereoen. Ikke hva slags spiller det var heller. Det er flere år siden. Volvoen jeg kjøpte har CD spiller, men nå som jeg har spotify på mobilen også, og tilkobling til bilstereoen blir vel denne også å støve ned tenker jeg. CD er død og begravet for lengst her i gården i alle fall.

Og jeg orker ikke mer NAS og squeezeserver og slikt heller. For mye pes med ripping og backup og nedlasting og tagging og RAID, oppgraderinger, harddisker som dør og whatnot. Nesten litt sånn hobby-IT-ansvarlig, uten betaling selvsagt. Niks. Jeg vil bare høre på musikk.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.237
Torget vurderinger
1
Det tror jeg mange vil være uenig med deg i.
 

fibreist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
2
Litt snodig egentlig,hvor enormt vanskelig og tungvint det plutselig er blitt å håndtere en cd spiller og samling plutselig.
Jeg synes fortsatt det er helt konge å skue hyllemetrene mens Emmen snurrer!! 8)
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
fibreist skrev:
Litt snodig egentlig,hvor enormt vanskelig og tungvint det plutselig er blitt å håndtere en cd spiller og samling plutselig.
Jeg synes fortsatt det er helt konge å skue hyllemetrene mens Emmen snurrer!! 8)
Verken enormt vanskelig eller enormt tungvint. Bare upraktisk når man - som jeg - har tre anlegg i tre forskjellige i rom fordelt på to etasjer. Nå har jeg musikksamlingen tilgjengelig på ett sted - uavhengig av hvor jeg velger å spille, og hvor jeg spilte sist. Uavhengig av hvilke CDer jeg har lånt bort eller glemt igjen i bilen. Uavhengig av om det er kona eller jeg som bruker anlegget: alt ligger sirlig ordnet i musikkbiblioteket slikt jeg vil ha det. Som en ikke helt uvesentlig bonus frigjorde salget av CDspillere og tunere som ble overflødige, plass til enda bedre og - ikke si det til kona - dyrere elektronikk som har løftet musikkopplevelsene til et enda høyere nivå.
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Skink_123 skrev:
Karma skrev:
Det eneste jeg i dag savner med min nettverksspiller, er muligheten til å bla og lese div. opplysninger fra et cover. Det blir nemlig for mye ork å lete frem cd-ene som er rippet. I fremtiden håper jeg på en spiller som samtidig som den spiller fra min harddisk, automatisk kobler meg til riktig avspilling via internett. Dermed kan jeg lese hvem som spilte bass, diskant osv ;)
Hehe, hvem som spiller diskant? :p
Noen ganger går det visst litt for fort i svingene.. ;D
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.779
Antall liker
21.672
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Vi hadde kazoosolist på sangen vi sang til en venninne som ble tredve (for 11 år siden).

Ripping er fort gjort. Spotifytterakkernsin er greit på fest.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
nb skrev:
Jeg slutter aldri å overraskes over vennegjenger som betaler 500+ pr snute for å stå i timesvis på betongen på Valle, drikke dårlig, lunket og dyrt øl mens de står med ryggen til scenen og gir faen i hva som skjer (og ødelegger for de som står rundt med skravlingen sin)
De er på noe de kaller "folkefest". Veldig populært.
 
Topp Bunn