Mytek Digital - sonic bliss

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    For øvrig ser jeg at Moiz Audio mislikte målingene av Mytek Brooklyn; som ventet når de selger produktet.
    Har ikke mislikt noe som helst ..men som regel er man litt syk i hue ( eller rimelig syk i hue) , så antar man hva som helst.

    Urban Dictionary: armchair scientist
    Wow! Hva skal jeg si?

    Jeg viste til målinger av et produkt fra en objektiv tredjepart og får vitsetegninger og sarkasme i retur fra selgeren av produktet.

    Det hadde vært mer interessant om du kom med konstruktiv kritikk av de nevnte målingene i stedet for å redusere debattnivået.
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Eller kanskje det er slik at real world ikke er perfekt, og at "uperfekte" komponenter kan låte mer riktig i våre uperfekte ører av den grunn? Igjen et bevis på at målemafiaen er på bærtur når de tror alt er kvantifiserbart på vanlig måte. Hvem skal vi høre på, teoretikere/guruer hvis erfaring med produksjon av musikk er den samme som bikkja til Jon Michelet har eller faktiske musikkprodusenter?
    Mitt inntrykk er at profesjonelle som jobber på produksjonssiden har kompetanse også på det rent tekniske med lyd, hvilket betyr at vi sitter og flirer av slike holdninger og mangel på kunnskap som du avslører her.

    For du jobber vel ikke med lydproduksjon?
    Tenkte meg det.
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    For øvrig ser jeg at Moiz Audio mislikte målingene av Mytek Brooklyn; som ventet når de selger produktet.
    Har ikke mislikt noe som helst ..men som regel er man litt syk i hue ( eller rimelig syk i hue) , så antar man hva som helst.

    Urban Dictionary: armchair scientist
    Wow! Hva skal jeg si?

    Jeg viste til målinger av et produkt fra en objektiv tredjepart og får vitsetegninger og sarkasme i retur fra selgeren av produktet.

    Det hadde vært mer interessant om du kom med konstruktiv kritikk av de nevnte målingene i stedet for å redusere debattnivået.
    Jeg har sluttet å poste på dette forumet, og slike innlegg som jeg ser i denne tråden blir en påminnelse om hvorfor tiden bør brukes på noe mere konstruktivt. Men nå kom jeg da innom her, og nå skal dere få svar.

    Her prøver en leverandør å latterliggjøre en som poster en link til en uavhengig produkttest. Fordi leverandøren ikke skjønner det tekniske så blir argumentasjonen vitsetegninger i stedet for opplysning og veiledning.

    Og det liker jeg ikke.

    En kjapp titt på testen det linkes til viser noe få målinger av en dac, sammenlignet med et par andre apparater. Målingene viser ingen feil som ligger innenfor det som er mulig å høre på noen av dem. Ikke så rart, det er flere tiår siden en dac ble fullstendig lydmessig transparent - den er rett og slett ikke en del av det som skaper lydsignaturen på den lyden du hører.

    En mere omfattende og komplett analyse med flere signaltyper kan avsløre flere feil, men det er lite sannsynlig at det går an å finne feil som er hørbare.

    Rent teknisk så går det an å lage en dac med lavere forvrengning enn den som er testet her, men for det lydmessige har det ingen relevans fordi alle feil er tilstrekkelig undertrykt.

    Forsøk på å gjøre narr av personer som kommer med faktabasert informasjon - og kanskje er interessert i å få innspill om hvorvidt det han har funnet stemmer - er ødeleggende for hifi som hobby og som marked for skikkelige produkter.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Det rare var at knappene i front ikke fungerte. Det er ingen lås på disse (Maybe there is a lock function some place).

    Det som mangler i testen er informasjon om hvilken firmware som er på enheten. Dette med feilen ved 7kHz/0db skulle man tro kunne rettes med en firmware utbedring - såfremt dette er en reell feil. Regner med Mytek vil prøve å reprodusere feilen.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Stereophile har også gjort en del målinger av denne:

    https://www.stereophile.com/content...da-processor–headphone-amplifier-measurements

    John Atkinson bruker også APx ( https://www.ap.com/analyzers-accessories/apx-overview ), men kom til et helt annet resultat:

    The Mytek Brooklyn's measured performance is superb, and not least when you consider how much functionality and versatility are packed into its small case. Color me impressed.
    Kan vi overføre "lies damned lies and statistics" til audio?
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Stereophile har også gjort en del målinger av denne:

    https://www.stereophile.com/content...da-processor–headphone-amplifier-measurements

    John Atkinson bruker også APx ( https://www.ap.com/analyzers-accessories/apx-overview ), men kom til et helt annet resultat:

    The Mytek Brooklyn's measured performance is superb, and not least when you consider how much functionality and versatility are packed into its small case. Color me impressed.
    Kan vi overføre "lies damned lies and statistics" til audio?
    Ja, jeg tror vi kan overføre "lies damned lies and statistics" til audio.

    Men før Mytek-fanklubben jubler, så la oss ikke glemme hva statistikk går ut på:

    => Betyr "ingen observasjoner av x" at x ikke finnes?

    Nei, og slikt er statistikere svært bevisst på.

    Atkinson, en "black hat" ifølge avdøde Peter Aczel, har målt og ikke funnet noe å utsette på Mytek Brooklyn.

    Så kommer en annen måleekspert inn, med lang bakgrunn fra signalprosessering og lydformater i Microsoft. Hans målinger observerer x, dvs. feil eller svakheter. Om én av disse svakhetene skriver han følgende:

    "Notice all of those spikes with 0 db signal. The levels of each spike may seem low but what we hear is their combined energy which will be quite a bit higher. I will do some listening tests later but for now, it is disappointing to see that they do not have enough headroom in their math to avoid this overflow. Neither iFi DAC nor Behringer have this problem.

    Given the fact that a lot of music today is compressed with levels a hair below or at 0 db, I expect this to be a real nuisance".

    [Min utheving]

    Med andre ord betyr ikke Atkinsons målinger at Mytek Brooklyn er et absolutt superb produkt; Mytek Brooklyn måler bare superb på de målingene han valgte. Den andre testeren har gjort andre tester og finner matematiske feil eller utilstrekkeligheter i Mytek som kan gi lyttetretthet ("nuisance") ved lytting til musikk som er komprimert og har lav DR (dynamic range).

    Min egen tolkning av det hele er å reise følgende spørsmål:

    => Er Mytek bedre på den analoge biten enn den digitale biten?

    Har Amirm (den kritiske testeren), som har en meget sterk digitalbakgrunn, avkledd Myteks kompetansesvakhet, nemlig kompetanse innenfor det digitale området? Han reiser som sagt spørsmålet om de har gjort en matematisk bommert i håndteringen av headroom.

    Som sagt: Hvorfor ikke bare lukke døren for dyre produkter som måler dårlig og i stedet kjøpe noe til samme eller lavere pris som måler superb over hele linja og får gode skussmål fra erfarne lyttere? Det er jo ikke slik at det er mangel på tilbud av DACer i og under det prisleiet vi snakker om her.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Vel,

    Har Amirm (den kritiske testeren), som har en meget sterk digitalbakgrunn, avkledd Myteks kompetansesvakhet, nemlig kompetanse innenfor det digitale området? Han reiser som sagt spørsmålet om de har gjort en matematisk bommert i håndteringen av headroom.
    Som jeg skrev i innlegget over er det vesentlig informasjon som mangler i Amirs (Amir Majidimehr) test:

    • Hvilken inngang ble brukt: USB/AES/SPDIF/Toslink?
    • Hvilket filter var aktivt i DAC'en? Mytek har følgende:
      • MPH (Minimum Phase)
      • SR (Slow Roll-Off)
      • FR (Fast Roll-Off)
      Atkinsons test viser effekten av disse.
    • Er volumkontrollen i analog eller digital modus?
    • Det at ikke knappene virker i front, betyr det at han har en defekt enhet?
    • Hvilken firmware versjon er det på testobjektet? Om det er en feil i det digitale domenet så vil dette normalt sett kunne rettes opp i software (firmware) Det kommer stadig feilfixer og forbedringer til denne https://mytekdigital.com/download_library/firmware/BrooklynDAC_firmware_readme.txt
    • Var det balansert eller ubalansert utgang som ble brukt?
    • Internt eller eksternt PSU?

    Det er enkeltelementene som ikke var oppgitt, når man da setter disse sammen vil du få en del kombinasjoner som utgir en samling med tester. Da man ikke sitter på kildekoden til Brooklyns firmware må man derfor utføre black box testing. Hensikten er å finne ut av om det er gitte kombinasjoner som gir feilen som er oppdaget eller går dette igjen for alle kombinasjoner.

    Black Box Testing - Software Testing Fundamentals

    Det er alt for mange momenter ved denne testen som ikke har blitt belyst og jeg kommer ikke til å kjøpe en APx for å verifisere resultatet. Det får heller bli opp til produsenten å gå denne i sømmene.

    Nå har Amir gitt Brooklyn gode skussmål for dens hovedfunksjon - musikk (i motsetning til avlesning på måleinstrument) - i hans test av Uptone ISO Regen.

    Much like folks who do this kind of thing for a living, I am going to brag about my listening system :D which in this case included the Stax SRM-007t differential tube amplifier driving the Stax "Pro" headphones. These I think retailed for $6,000 when I bought them. They were connected to the the unbalanced output of the Mytek Brooklyn.

    For music, I selected an AIX well recorded track that was put out by Mark for test of high-resolution audio against CD. And a track from Reference Recording.

    I started to play these tracks and moved the red switch up and down. I detected absolutely no audible difference. These tracks sounded fantastic with the switch in either position.

    Summary
    Despite so many defenders of this class of products, measurements and objective analysis of the devices lends to no useable benefits. High performance DACs are designed to sound and measure excellently without such tweaks (after all, if there was something to these devices, they would include them in the DACs themselves at the prices they are charging us).

    My opinion of hearing improvements from users is simple: when you test things you tend to focus more and with that, you hear details that were always there but you did not note them. Such difference can be quite convincing but unfortunately is not real. The soundwaves out of the box do not need to change to hear such differences.

    My suggestion would be to save your money and put it toward purchasing music.
    Uptone ISO Regen Review and Measurements | Audio Science Review (ASR) Forum
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    En uoppmerksom leser av innlegget ditt kan fort ledes til å tro at Amirs test er amatørmessig, men det tror jeg ikke var din hensikt?
    La oss snu på dette: er Amirs test profesjonell? Ville du kjøpt denne? Det er lett å la seg blende av en flashy tittel, men dette var tynt. Som jeg har påpekt over så vet vi ikke hva han har testet.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Eller kanskje det er slik at real world ikke er perfekt, og at "uperfekte" komponenter kan låte mer riktig i våre uperfekte ører av den grunn? Igjen et bevis på at målemafiaen er på bærtur når de tror alt er kvantifiserbart på vanlig måte. Hvem skal vi høre på, teoretikere/guruer hvis erfaring med produksjon av musikk er den samme som bikkja til Jon Michelet har eller faktiske musikkprodusenter?
    Mitt inntrykk er at profesjonelle som jobber på produksjonssiden har kompetanse også på det rent tekniske med lyd, hvilket betyr at vi sitter og flirer av slike holdninger og mangel på kunnskap som du avslører her.

    For du jobber vel ikke med lydproduksjon?
    Tenkte meg det.
    Hva tenkte du? Nei, jeg jobber ikke pt med musikkproduksjon, men har vært studiotekniker på selv internasjonale hits den tiden jeg eide et av de halvstore studioene i Bergen. Flere av mine venner er blant de mest anerkjente studioteknikerne og studiomusikerne i Bergen. Selv har jeg levert råopptak til Elton Johns studio i Liverpool som ble omtalt som de reneste gitaropptakene de hadde mottatt av resident engineers.

    Å forsøke å drite meg ut med såpass dårlig research om meg er pinlig for en bransjeaktør, virkelig pinlig adferd. Fy skam på deg!

    Edit: Opptakene var gjort med vintage Beyerdynamic MC840, ART rørpre/kompressor digitalt i en Yamaha DSP Factory DAW som kjørte Sonar.
     
    Sist redigert:

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.145
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Eller kanskje det er slik at real world ikke er perfekt, og at "uperfekte" komponenter kan låte mer riktig i våre uperfekte ører av den grunn? Igjen et bevis på at målemafiaen er på bærtur når de tror alt er kvantifiserbart på vanlig måte. Hvem skal vi høre på, teoretikere/guruer hvis erfaring med produksjon av musikk er den samme som bikkja til Jon Michelet har eller faktiske musikkprodusenter?
    Mitt inntrykk er at profesjonelle som jobber på produksjonssiden har kompetanse også på det rent tekniske med lyd, hvilket betyr at vi sitter og flirer av slike holdninger og mangel på kunnskap som du avslører her.

    For du jobber vel ikke med lydproduksjon?
    Tenkte meg det.
    Hva tenkte du? Nei, jeg jobber ikke pt med musikkproduksjon, men har vært studiotekniker på selv internasjonale hits den tiden jeg eide et av de halvstore studioene i Bergen. Flere av mine venner er blant de mest anerkjente studioteknikerne og studiomusikerne i Bergen. Selv har jeg levert råopptak til Elton Johns studio i Liverpool som ble omtalt som de reneste gitaropptakene de hadde mottatt av resident engineers.

    Å forsøke å drite meg ut med såpass dårlig research om meg er pinlig for en bransjeaktør, virkelig pinlig adferd. Fy skam på deg!

    Edit: Opptakene var gjort med vintage Beyerdynamic MC840, ART rørpre/kompressor digitalt i en Yamaha DSP Factory DAW som kjørte Sonar.
    selvfølgelig vet du jo ingenting, akkurat som meg..selv om mentoren min het Lars Klokkerhaug.

    han visste jo heller ingenting.

    men..who da fook er Kvålsvoll?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Eller kanskje det er slik at real world ikke er perfekt, og at "uperfekte" komponenter kan låte mer riktig i våre uperfekte ører av den grunn? Igjen et bevis på at målemafiaen er på bærtur når de tror alt er kvantifiserbart på vanlig måte. Hvem skal vi høre på, teoretikere/guruer hvis erfaring med produksjon av musikk er den samme som bikkja til Jon Michelet har eller faktiske musikkprodusenter?
    Mitt inntrykk er at profesjonelle som jobber på produksjonssiden har kompetanse også på det rent tekniske med lyd, hvilket betyr at vi sitter og flirer av slike holdninger og mangel på kunnskap som du avslører her.

    For du jobber vel ikke med lydproduksjon?
    Tenkte meg det.
    Hva tenkte du? Nei, jeg jobber ikke pt med musikkproduksjon, men har vært studiotekniker på selv internasjonale hits den tiden jeg eide et av de halvstore studioene i Bergen. Flere av mine venner er blant de mest anerkjente studioteknikerne og studiomusikerne i Bergen. Selv har jeg levert råopptak til Elton Johns studio i Liverpool som ble omtalt som de reneste gitaropptakene de hadde mottatt av resident engineers.

    Å forsøke å drite meg ut med såpass dårlig research om meg er pinlig for en bransjeaktør, virkelig pinlig adferd. Fy skam på deg!

    Edit: Opptakene var gjort med vintage Beyerdynamic MC840, ART rørpre/kompressor digitalt i en Yamaha DSP Factory DAW som kjørte Sonar.
    selvfølgelig vet du jo ingenting, akkurat som meg..selv om mentoren min het Lars Klokkerhaug.

    han visste jo heller ingenting.

    men..who da fook er Kvålsvoll?
    Det skal selvfølgelig legges til at studioteknikere gjerne vil ha det mest støysvake, men det finnes så mange andre parametre at de ikke er helt besatt av tekniske data. Det er nok formler å forholde seg til, og i de fleste tilfeller vil både mikrofoner, mikrofonforsterkere og miksere være en betydelig større del av bildet enn den DAC-en det mastres med når støy er et tema.

    Er det noen som tror at anerkjente studioer i high end-klassen kjøper en gammel, brukt SSL-mikser fordi det var det mest støyfrie de kunne velge? Jeg vil meg stor sikkerhet anta at den Yamaha 01v96-mikseren vi har i kjellerstudioet vårt er betydelig bedre på den disiplinen. Eller den lekre samlingen med Neumann og Telefunken rørmikrofoner som utgjør ryggmargen i mange audiofile opptak, ble den valgt for støyfrihetens skyld? Neumann U-48 var George Martins favorittmikrofon, og den er det fortsatt for en mengde kresne lydteknikere og produsenter.

    Hvorfor nevner jeg min studiobakgrunn i akkurat denne diskusjonen, svart-hvitt? Vel, du bad om det selv, så du får ta ansvaret for det på dine skuldre.

    UAVHENGIG TESTMÅLING OG OMTALE AV BROOKLYN:

    Review and Measurements of Mytek Brooklyn DAC | Audio Science Review (ASR) Forum

    Sitat: "This seems like a well implemented DAC from physical point of view. The box, display, copious inputs, etc. are all nice. Alas, when it comes to analog performance out of the DAC, it shows the level of maturity that exists out there where a $70 DAC from Behringer outperforms it in distortion product. The clipping at 0 db FS is also disappointing".

    Jeg er litt overrasket. Mytek brukes av en del erfarne lydfolk, både entusiaster og proffer. Og så måler den dårligere enn en DAC til 700 kroner.

    Kanskje en påminner om at ørenes kapasitet er begrenset og at vi til og med kan like forvrengninger og feil?

    Det er kanskje også en påminner om at digitalteknologien har kommet så langt at det i dag primært dreier seg om å gi produkter en liten egenlyd utover det "riktige" (dvs. lyd som skårer høyt på målinger)?
    I og for seg ingen dumme funderinger her, så det var ikke et motsvar, bare et forsøk på å forklare det du grubler over. Vi du foretrekke at jeg slutter å bruke mine personlige erfaringer i studio når jeg skriver her inne?
     
    Sist redigert:

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Sitat: "This seems like a well implemented DAC from physical point of view. The box, display, copious inputs, etc. are all nice. Alas, when it comes to analog performance out of the DAC, it shows the level of maturity that exists out there where a $70 DAC from Behringer outperforms it in distortion product. The clipping at 0 db FS is also disappointing".
    Liten kommentar til dette:

    I Mytek Brooklyn DAC Design Philosophy, by Michal Jurewicz, Mytek nevnes dette med farging - og dette er et bevisst valg fra Myteks side:

    - Analog attenuator can be relay bypassed. This is particularly required for bench measurements as the presence of additional noise floor and pleasant 2nd harmonic distortion from analog attenuator will skew DAC Dynamic Range measurements by as much as 20dB. Analog attenuator is very musical but it does slightly color the sound, albeit less than most preamps.
    Kanskje en påminner om at ørenes kapasitet er begrenset og at vi til og med kan like forvrengninger og feil?

    Det er kanskje også en påminner om at digitalteknologien har kommet så langt at det i dag primært dreier seg om å gi produkter en liten egenlyd utover det "riktige" (dvs. lyd som skårer høyt på målinger)?
    Dette har du mye rett i.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Sitat: "This seems like a well implemented DAC from physical point of view. The box, display, copious inputs, etc. are all nice. Alas, when it comes to analog performance out of the DAC, it shows the level of maturity that exists out there where a $70 DAC from Behringer outperforms it in distortion product. The clipping at 0 db FS is also disappointing".
    Liten kommentar til dette:

    I Mytek Brooklyn DAC Design Philosophy, by Michal Jurewicz, Mytek nevnes dette med farging - og dette er et bevisst valg fra Myteks side:

    - Analog attenuator can be relay bypassed. This is particularly required for bench measurements as the presence of additional noise floor and pleasant 2nd harmonic distortion from analog attenuator will skew DAC Dynamic Range measurements by as much as 20dB. Analog attenuator is very musical but it does slightly color the sound, albeit less than most preamps.
    Kanskje en påminner om at ørenes kapasitet er begrenset og at vi til og med kan like forvrengninger og feil?

    Det er kanskje også en påminner om at digitalteknologien har kommet så langt at det i dag primært dreier seg om å gi produkter en liten egenlyd utover det "riktige" (dvs. lyd som skårer høyt på målinger)?
    Dette har du mye rett i.
    Men et annet sted skriver Michal:

    "Mytek philosophy was always to build converters as transparent as possible".
    Kilde: https://www.gearslutz.com/board/12116204-post59.html

    Uansett: Dette er bare bokser. Ingenting å hisse seg opp over. Mange gode ører mener Brooklyn låter bra. Så hvorfor uroe seg hvis man selv er fornøyd?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Så hvorfor uroe seg hvis man selv er fornøyd?
    Presis slik er det studiofolk tenker. De lider ikke av hifinevroser fordi de er ikke hififreaks. :)
    Det er mulig at studioer på Nordvestlandet er fullt av nevrotiske audiofile teknikere, men slik er ikke tilstanden i de større byene.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Har hatt dp dac i 13 år, og NAD M51 i ca 3år. Kjenner begge godt.

    Når eg tok ut nad'n og satte inn brooklyn(slt forran og bak likt), var det som storslegga i bassn ble bytta ut med en liten snekkerhammer. All morro var borte.
    Ellers ble det for analytisk.... ble for uengasjerende for min smak... musikken skal gi glede, ikke grå og trist depresjon.

    Kort versjon...

    Etter alt jeg hadde lest om den i forkant, trodde jeg brooklyn var en fremtidig vei å gå.. dengang ei..

    Mvh
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Har hatt dp dac i 13 år, og NAD M51 i ca 3år. Kjenner begge godt.

    Når eg tok ut nad'n og satte inn brooklyn(slt forran og bak likt), var det som storslegga i bassn ble bytta ut med en liten snekkerhammer. All morro var borte.
    Ellers ble det for analytisk.... ble for uengasjerende for min smak... musikken skal gi glede, ikke grå og trist depresjon.

    Kort versjon...

    Etter alt jeg hadde lest om den i forkant, trodde jeg brooklyn var en fremtidig vei å gå.. dengang ei..

    Mvh
    Overraskende. Det indikerer nok at NAD og DP er mer farget? Brooklyn er etter sigende tunet for å være noenlunde nøytral.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vel, det er en forklaring. MQA er jo ikke så viktig, og det kan jo softwaredekodes i Tidal med lavere klokkefrekvens uansett. Siden MQA foreløpig er ganske marginalt så vil jeg tro det er mange som gir blaffen og disabler den.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Vel, det er en forklaring. MQA er jo ikke så viktig, og det kan jo softwaredekodes i Tidal med lavere klokkefrekvens uansett. Siden MQA foreløpig er ganske marginalt så vil jeg tro det er mange som gir blaffen og disabler den.
    Jepp. Less is more. Eller KISS, som de sa i det amerikanske luftvåpenet.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Her er jeg på jobb en uke, og så er plutselig Brooklyn i det gode selskap igjen! :rolleyes:
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Så, den interne volumkontrollen tilfører altså farging av signalet - og - fra manualen:

    Choice of Transparent Analog or Digital stepped volume control with "Bypass" option for the purest signal path.

    Da prøver vi følgende:

    Volumkontrollen bypasses, inn med gode gamle CI Audio VPC 3 Passive Controller, så kjører vi litt på dette for å se om vi her snakker om natt og dag.

     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.232
    Torget vurderinger
    1
    Så, den interne volumkontrollen tilfører altså farging av signalet - og - fra manualen:

    Choice of Transparent Analog or Digital stepped volume control with "Bypass" option for the purest signal path.

    Da prøver vi følgende:

    Volumkontrollen bypasses, inn med gode gamle CI Audio VPC 3 Passive Controller, så kjører vi litt på dette for å se om vi her snakker om natt og dag.

    Ble det dag og natt?
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.145
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Mytek Introduces New Brooklyn DAC+ With Upgraded Performance
    *
    2017 RMAF, October 6, 2017 — Mytek, manufacturer of professional ADC/DACs and consumer DACs, unveiled at RMAF 2017 a brand new model of the highly-acclaimed Brooklyn DSD/MQA DAC, the Brooklyn DAC+.

    Brooklyn DAC+, priced at $2,195, features redesigned and enhanced conversion, analog and power supply circuits, resulting in*overall improved sound quality. Improvements include the new Sabre 9028PRO DAC chipset for enhanced resolution and better digital filter options, upgraded headphone amplifier,*better L/R separation, larger capacity power supply and new, very transparent analog attenuator circuit.

    *
    All these quality improvements result in even more convincing digital PCM, DSD and MQA playback and streaming as well as state of the art M/C, M/M Phono musical experience. The Brooklyn DAC+’s new headphone circuitry performance challenges many dedicated headphone amplifiers.

    A lot of praises were*written about the Brooklyn DAC, which has sold many thousands of units since the launch of MQA. The new Brooklyn DAC+ provides users with benefits of the newest conversion technologies, while retaining the amazing versatility and affordability that the original Brooklyn DAC has been praised for.*
    *
    Shipments of the Brooklyn DAC+ start*Oct. 16th, 2017.

    *
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.232
    Torget vurderinger
    1
    Mytek Introduces New Brooklyn DAC+ With Upgraded Performance
    *
    2017 RMAF, October 6, 2017 — Mytek, manufacturer of professional ADC/DACs and consumer DACs, unveiled at RMAF 2017 a brand new model of the highly-acclaimed Brooklyn DSD/MQA DAC, the Brooklyn DAC+.

    Brooklyn DAC+, priced at $2,195, features redesigned and enhanced conversion, analog and power supply circuits, resulting in*overall improved sound quality. Improvements include the new Sabre 9028PRO DAC chipset for enhanced resolution and better digital filter options, upgraded headphone amplifier,*better L/R separation, larger capacity power supply and new, very transparent analog attenuator circuit.

    *
    All these quality improvements result in even more convincing digital PCM, DSD and MQA playback and streaming as well as state of the art M/C, M/M Phono musical experience. The Brooklyn DAC+’s new headphone circuitry performance challenges many dedicated headphone amplifiers.

    A lot of praises were*written about the Brooklyn DAC, which has sold many thousands of units since the launch of MQA. The new Brooklyn DAC+ provides users with benefits of the newest conversion technologies, while retaining the amazing versatility and affordability that the original Brooklyn DAC has been praised for.*
    *
    Shipments of the Brooklyn DAC+ start*Oct. 16th, 2017.

    *
    Hva skal den koste på norsk?
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.145
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Mytek Introduces New Brooklyn DAC+ With Upgraded Performance
    *
    2017 RMAF, October 6, 2017 — Mytek, manufacturer of professional ADC/DACs and consumer DACs, unveiled at RMAF 2017 a brand new model of the highly-acclaimed Brooklyn DSD/MQA DAC, the Brooklyn DAC+.

    Brooklyn DAC+, priced at $2,195, features redesigned and enhanced conversion, analog and power supply circuits, resulting in*overall improved sound quality. Improvements include the new Sabre 9028PRO DAC chipset for enhanced resolution and better digital filter options, upgraded headphone amplifier,*better L/R separation, larger capacity power supply and new, very transparent analog attenuator circuit.

    *
    All these quality improvements result in even more convincing digital PCM, DSD and MQA playback and streaming as well as state of the art M/C, M/M Phono musical experience. The Brooklyn DAC+’s new headphone circuitry performance challenges many dedicated headphone amplifiers.

    A lot of praises were*written about the Brooklyn DAC, which has sold many thousands of units since the launch of MQA. The new Brooklyn DAC+ provides users with benefits of the newest conversion technologies, while retaining the amazing versatility and affordability that the original Brooklyn DAC has been praised for.*
    *
    Shipments of the Brooklyn DAC+ start*Oct. 16th, 2017.

    *
    Hva skal den koste på norsk?
    21995 NOK
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Så, den interne volumkontrollen tilfører altså farging av signalet - og - fra manualen:

    Choice of Transparent Analog or Digital stepped volume control with "Bypass" option for the purest signal path.

    Da prøver vi følgende:

    Volumkontrollen bypasses, inn med gode gamle CI Audio VPC 3 Passive Controller, så kjører vi litt på dette for å se om vi her snakker om natt og dag.

    Ble det dag og natt?
    Vel, det vil jeg nok ikke si. Jeg klarer meg helt fint med volumkontrollen i Myteken.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Beklager, dersom dette allerede skulle være behørig presentert i denne tråd, men er det noen som selv har testet ut forforsterkeren i dyreste Mytek opp mot andre kjente high-end forforsterkere?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn