Diverse Musikkanlegg er billige!

S

Syncrolux

Gjest
Da snakker vi om to forskjellige ting. Sweetspot brukes vel normalt om det stedet der stereobildet er korrekt, noe det ikke vil eller kan være utenom i senter.

Men enig i at høyttalere skal og bør låte bra over et stort område i rommet.
 

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.826
Antall liker
952
er man ute etter en rimelig høyttaler som låter bra rundt i rommet så er linkwitz lxmini noe helt annet enn dynaudio eller hvilken som helst stativhøyttaler. jeg kan ikke snakke for magnepan annet enn lrs som er meget beamy veritkalt.

madisound-0621.jpg
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
er man ute etter en rimelig høyttaler som låter bra rundt i rommet så er linkwitz lxmini noe helt annet enn dynaudio eller hvilken som helst stativhøyttaler. jeg kan ikke snakke for magnepan annet enn lrs som er meget beamy veritkalt.

Vis vedlegget 732274
Godt smaken er forskjellig.. Dette er noe av det støggeste som finnes av kreasjoner brukt til gjenskapt lyd i min bok.
 
S

Syncrolux

Gjest
Nå skal det vel sies at LXmini ikke er en ferdig høyttaler, men et byggesett. Pen skal det dog godt gjøres å få den ...
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Jeg tror litt makramè kunne gjort mye for å løfte helhetsinntrykket av LXmini.

 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.326
Antall liker
63.086
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Godt smaken er forskjellig.. Dette er noe av det støggeste som finnes av kreasjoner brukt til gjenskapt lyd i min bok.
Jepp, og den større modellen til Linkwitz, uavhengig av sine kvaliteter, er heller ikke noe som kommer til å lande i min stue 😊
 

alfegutt

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.03.2015
Innlegg
938
Antall liker
1.316
Sted
Østfold
Selv synes jeg at LX-mini er langt å foretrekke foran kjedelige kasser, selv om jeg har det selv:)
 
M

MusicBear

Gjest
Da snakker vi om to forskjellige ting. Sweetspot brukes vel normalt om det stedet der stereobildet er korrekt, noe det ikke vil eller kan være utenom i senter.
Jeg snakker om at svært mange høyttalere nærmest forlanger at man sitter i sweetspot for at stereobildet høres bra ut.
Og jeg snakker om at noen få men gode konstruksjoner ikke medfører de samme krav til plassering av lytteren.
 
Sist redigert av en moderator:

AleksanderMR

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.06.2019
Innlegg
258
Antall liker
156
Jeg synes fort hifi blir FOR dyrt. Fikk høre KEF LS50 wireless og Kii Three, og det var LS50 som tok oppmerksomheten min. Kii three var rått, men ikke 5 ganger bedre enn LS50.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.662
Antall liker
21.474
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg tror jeg puttet omtrent 60000 i bortimot totalt nytt anlegg for 12 år siden. Det har vel gått med 20000 til siden da.
Det er et anlegg som låter best i sweetspot, slik alle 2-kanalsanlegg gjør, og det er veldig bra på å bedømme innspillingskvalitet. Samtidig er spredningskarakteristikken bortimot ekte dipol fra 40 hz til 6 kHz, så frekvensresponsen er riktig i store deler av stuen. 110 dB peak i lytteposisjon, og trivselslydnivået mitt er 1 dB eller 2 lavere en Syncrolux sitt.

Det hadde blitt dyrt å kjøpe tilsvarende lydkvalitet og liknende egenskaper. B&O Beolab 50 kanskje.
 
Topp Bunn