musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt25555

Gjest
    Kanskje ikke nødvendig å si, men de som kjenner meg vet at musikken som spilles er fysiske album, enten cd eller lp! :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Ett mimre bilde...

Tysk ingeniørs kunst med håndsydde boots, må bli en vinner :cool:

Vis vedlegget 392287

mvh
    -42dB.....du er en moderat mann:cool:
    Vet at ønsket har vært der lenge, så vil ikke kalle deg lettlurt:D

gismo
    Hehe, takk for den gismo, spot on! ;) med G2 merker jeg at jeg drar på litt mer -35 db +/- ligger jeg på....men oftest er det kvalitet fremfor kvantitet...også på volumet :cool:.

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.085
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje det var bootsene..! Ikke dårlig de. Audionet er ting jeg såvidt har vært borti, men tyskerne kan sine saker så jeg regner med disse står i stil med det.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.918
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bootsene har sin sjarm, men det er et par andre ting som kiler uggent på netthinnen :cool: Tør jeg foreslå et nytt nick....:D

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.235
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    G2 må være bra hvis du sier så, musicus:). Grattis!

Men, du lovpriser stadig vekk rør og horn. Hva er det som forhindrer deg fra å kjøre det løpet?

Btw, en av favorittene i min beskjedne fluefiskestangssortiment heter Scott G2, 8.6 fot i #5.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.452
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    U

utgatt25555

Gjest
    G2 må være bra hvis du sier så, musicus:). Grattis!

Men, du lovpriser stadig vekk rør og horn. Hva er det som forhindrer deg fra å kjøre det løpet?

Btw, en av favorittene i min beskjedne fluefiskestangssortiment heter Scott G2, 8.6 fot i #5.
    Jeg er ambivalent til rør og horn, av rent praktiske årsaker ;) jeg hadde jo A & WB i 5 år (ca 2002-2007) forrige runde, og holdt på med rør og horn (ca 2007-2012) hadde noen kjedelig erfaringer med tildels kostbar elektronikk som måtte inn til Farbror rørDoktorn, opptil flere ganger, jeg ble lei og frustert, i min verden skal det være holdbart og driftsikkert! Der har kombinasjonen A & WB vist seg overlegen så nu er jag inne i perioden (ca 2012- ) og med mitt arbeidskjema finner jeg det veldig viktig at det funker når jeg trykker på knappen :D Lydmessig er rør & horn en favoritt!

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Det kan synes som om det har blitt permanent oppholdstillatelse på SAM G2, SAM V2 er iaf pakket ned og venter på forsendelse :)

Vis vedlegget 392534

Nesten så Morten Haug´s gummitrykk (4/25) ”Guide” skal tas i overført betydning med tanke på lyd, Audionet, out of the lab and into your heart! :cool:

Får lære meg leve uten riaa en stund, men det skal jeg vel klare greit :eek: :cool:

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Fem utgaver?? Jøsses. Jeg visste ikke engang at det fantes så mange. Her i huset er det 86-utgaven og "EMI 100 år"-utgaven som gjelder. Pluss digitalt fra utgivelsesåret. Den låter forresten meget bra.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.235
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fem utgaver?? Jøsses. Jeg visste ikke engang at det fantes så mange. Her i huset er det 86-utgaven og "EMI 100 år"-utgaven som gjelder. Pluss digitalt fra utgivelsesåret. Den låter forresten meget bra.
    Hm, på min står det 86, EMI. Ikke noe 100 år-greie, altså.

U

utgatt25555

Gjest
    Fire var det, 2 av den gamle orginale utgaven fra 80 tallet, så en 180 gr Simply Vinyl, og en jeg kjøpte nyligen på Bengas, der var det en digital-kopi, på DVD Audio som fulgte med, vet det har vært flere ex innom under de siste 30 årene, men dette var det som står her nu :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Mitt foretrukne Talk Talk album, fra 1988, kanskje ikke like kommersielt tilgjengelig rent musikalsk, men har det satt seg så har det satt seg :cool: spilles både på min orginale cd fra 88 og Simply Vinyl utgaven...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Det ramlet to ”nye” cd´r i kassa idag, bra lyd og behagelig musikk :) ....

av de to, er det nok det første som trekker mest spilletimer framover, vil jeg tro...

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du skal ha for variert smak. Hadde den første på cd. Ekskona tok den. Ikke vært savnet siden.. :cool:

U

utgatt25555

Gjest
    Du skal ha for variert smak. Hadde den første på cd. Ekskona tok den. Ikke vært savnet siden.. :cool:

Kjerringa eller cd´n? ;) dette er jo litt etterfylling, hadde ett par cd for noen år siden av fyren, enten er de også hos exen, eller så har de falt fra i flytt, men med brukt priser til en 2-3£ pr/stk er det jo nesten bare hyggelig å handle de inn igjen, får org cdn fra 80-90 tallet der lyden er bedre og ikke herpa remasters eller annet fanteskap ;) av de fire jeg har dratt i hus er det den første her som kommer bli spilt mest, tror jeg :cool:

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.918
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hørte den nye til brother Neville forleden dag. Liker ham godt, som tidligere nevnt, men en gang var nok.

U

utgatt25555

Gjest
    Hørte den nye til brother Neville forleden dag. Liker ham godt, som tidligere nevnt, men en gang var nok.
    Kjenner jeg har fått dosa mi for gjengen for en stund nå, blir nok ikke innhandlet det siste albumet hans :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Lørdags formiddagen startes med denne, årets sommerkaffe fra Zoega! dessverre er ikke været for øyeblikket tilnærmet verken eksotisk eller spesielt sommerlig!

Men, sammen med litt go musikk, forberedelser til hifi-besøk i kveld så funker den greit, egentlig mer enn greit ;)

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.085
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor har du en i svart og en i sølv? Lyden er jo uansett den samme. :cool:

U

utgatt25555

Gjest
    Hvorfor har du en i svart og en i sølv? Lyden er jo uansett den samme. :cool:
    Hehe, opplever litt mer ”mørk” lyd i den svarte, AudioNet kan jo behøve det, sier noen ;) .....

Næh...det blir vel slik når man handler brukt, men skulle gjerne byttet den i sølv/blått også i en svart/rød enhet, det er en kombinasjon jeg trives bedre med, rett og slett fordi i de knappe 10 årene jeg har hatt AudioNet, så har det vært mest sølv/blått :)

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.235
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hei, musicus og evt andre.

Kjapt! Jeg er i Gøteborg nå. Mulig jeg får til noen timer her til å reke rundt. Tips om noen kule bruktsjapper for vinyl og hvor å handle SD dempeputer? Send PM hvis det er mer passende :)

Sist redigert:
    U

utgatt25555

Gjest
    God Morgen...

To obligatoriske vinyl/cd sjapper Andra Lång Gatans skivhandel og Bengans (Stigbergstorget!) disse to sjappene ligger i gå avstand mellom hverandre, SD fötter hos Akkelis Audio! er litt lengre unna og mest praktisk med bil

Skit! jeg er på spranget ut döra for å hente Jr! om noen minutter, men er hjemme og i byn igjen ca 14-15 tiden, send en Pm om det passer å treffes da!

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.235
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk for tipsene!

Det styrtregnet, så jeg bare hoppet på bussen og dro tidlig. Hadde vært hyggelig å ta en slurk kaffe med deg, musicus, men det får altså bli en annen gang. Kanskje hos meg etter hvert.

Hva annet kan man si enn at Gøteborg er en veldig flott by. Kommer garantert tilbake!:)

Btw, Arsenal vant 3-2 :D

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn