musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Selv det sliter jeg med å forstå. Faktisk så har det vært oppgang i salg av flygler og pianoer (i hvert fall i Norge) under pandemien. Jeg har aldri hatt så mye å gjøre. Uansett... Fazioli er ikke et dårlig alternativ. Personlig liker jeg disse bedre en et meget kjent tysk merke.
    Sliter du sliter jeg ennu mer, vedkommende jeg pratet med var en kulturarbeider som tydeligvis var med på å arrangere eventet...det er det jeg vet 🥴

    mvh
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.131
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror svaret er enklere enn som så. Tipper Aspheim ikke hadde noen Bøsendorfer inne til utleie, men kunne leie ut en fazioli i stedet.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det har värt spillt lite Kari her hjemme de siste årene, så lite att dette albumet ikke kom i hus för noen dager siden...sicken miss! det her er bra! den har gått på repeat siden den ankom...Kari leverer! ikke mye som minner om å väre oppspilt, oppbrukt, kjedelig mm..her...nydelig skive!! :cool:



    mvh
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Det har värt spillt lite Kari her hjemme de siste årene, så lite att dette albumet ikke kom i hus för noen dager siden...sicken miss! det her er bra! den har gått på repeat siden den ankom...Kari leverer! ikke mye som minner om å väre oppspilt, oppbrukt, kjedelig mm..her...nydelig skive!! :cool:



    mvh
    Har hatt denne på backorder på LP i over 6 mnd, venter fortsatt...🧐
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Live skive fra disse, ikke det värste orkesteret 🤠

    Drive By Truckers ”Plan 9 Records july 13, 2006"



    On July 13, 2006 the Drive-By Truckers set up shop at Plan 9 Records in Richmond, VA. It was the 25th Anniversary of the store. The band performed to a packed house and played a blistering set of fan-favorites featuring the songs, "18 Wheels of Love", "Let There Be Rock", "Goddamn Lonely Love" and "Daddy's Cup." The performance was also set up to benefit the Bryan and Kathryn Harvey Family Memorial Endowment. The foundation provides, among other things, music scholarships in the Richmond area.

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Fra det ene til det andre, seiler man inn i Damenes periode igjen?, kompletterer med Diana også, hun er vel og beskyldt for å väre spilt ihjel og kjedelig...klart..hun finner ikke opp hjulet på nytt på dette albumet heller, men hun er behagelig taffel..når det er på sin plass ☺



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Vet hun har fått endel tyn pga denne skiva, men!..jeg synes hun kommer greit fra det jeg....frökna her hjemme falt jo helt for den, og så var DK katalogen komplett på cd :cool:





    The *** album "Wallflower" finds Diana Krall breaking new ground with her interpretations of some of the greatest pop songs of all time. The album features popular songs from the 1960's to present day that inspired Krall in her early years. She showcases her considerable gifts as a vocalist in a bold and beautiful way with her unique artistry transcending any single musical style. The album features well known hits including Elton John’s ‘Sorry Seems To Be The Hardest Word and guest vocals from Michael Buble and Bryan Adams.

    mvh
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.913
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel litt sånn at enten liker man det, eller ikke.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det er vel litt sånn at enten liker man det, eller ikke.
    Det er det vel egentlig med det meste, kanskje ikke der jeg söker de store musikalske utfordringene, men hun gjør en flott jobb i å underholde å bare väre der når man vil nyte tilvärelesen...dessuten fungerer hun godt som en åpning for ikke hifi-jazz mennesker till musikken å lyden :)

    mvh
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.913
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er jo noe i det. Ikke alt er like godt innspilt eller mikset -men kan fenge likevel.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jeg er makelig anlagt på min fritid, men nå har denne corona greien gjort en litt for makelig, mistenkelig mange bukser og skjorter som holder på å krympe i disse dager 🥴
    Her må man ta grep! Eller tramp! Var å hentet denne (brukt kjøp) nå ikveld og etter formen å bedømme på hjemturen...kan det ha vært ett lurt trekk 😅

    F3263902-9831-4C00-8F98-668DBF61B03A.jpeg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Bær over med meg, jeg er sent ute....både med årets rocke skive og gruppa...den kom meg i eie etter at den jeg ville ha til en lengre biltur idag ikke var inne , så etter tips fra Rämjes "him self” ble det denne....sjelden jeg lar påvirke av slik musikk lengre merker jeg, (bare navnet har fått meg styre unna til nå...) men dette er bra!! knall bra!!!....med impulser fra både den ene og den andre for alle aldre... :cool:

    Greta Van Fleet ”The Battle at the Gardens Gate"




    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Hösten närmar seg og det handles musikk inför deilige kvelder, en mye spilt trio dette :)

    “There’s a galaxy of piano trios in today’s jazz universe,” the BBC Music Magazine has noted, “but few shine as bright as Marcin Wasilewski’s”. On its seventh ECM album the multifaceted Polish group illuminates a characteristically wide span of music. On En attendant, collectively created pieces are juxtaposed with Wasilewski’s malleable “Glimmer of Hope”, Carla Bley’s timeless “Vashkar”, The Doors’ hypnotic “Riders On The Storm” and a selection from Johann Sebastian Bach’s Goldberg Variations. Fluidity is the hallmark , allied to the deep listening made possible by more than a quarter-century of collaborative music-making by pianist Wasilewski, bassist Kurkiewicz and drummer Miskiewicz. En attendant was recorded at Studios La Buissonne in the South of France in August 2019, and produced by Manfred Eicher.



    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Man skynder seg da langsomt!

    Mitt seneste hifi-kabel kjøp til den nette sum av 169,-....10 mtr fikk jeg for de pengene. En skjøteledning for å ta jordet ström fra kjøkkenet til stereo´n når man skal nerde ordentlig, det ligger en total renovering av leiligheten (inkl el) i när framtid så i ventetiden blir det en slik lösning. Funker bedre med jord, som å gå fra 92 til 98 oktan...



    Det var deilig å endelig snurre vinyl igjen igår kveld, jeg har planer på bytte men den der lille billige Ortofon Quintet Red (MC) overrasker igjen, det ble noen deilige gjenhør sammen med Frøkna igår...det gikk i disse bl.a





    Timber Timbre ”Sincerely, Future Pollution"





    ..og noen andre ”guilty pleasure” svisker....deilig når man også opplever en markant forbedring i akustikken og att lyden profiterer på större og mer dempet rom...

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Nye & gamle favoritter skal trille inn her på LP under hösten!!!


    Först litt Pink Floyd





    så litt Nick Cave & Co



    .....jeg er nok ikke like begeistret som resten av verden ang den forrige, men damen har en nydelig röst da...



    mvh
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    851
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Herlig plate , var hos Rämjes i forrige uke. Alltid trivelig å handle litt der
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Herlig plate , var hos Rämjes i forrige uke. Alltid trivelig å handle litt der
    Herlig! Slike butikker fortjener å støttes, hør av deg på pm først om du er i nærheten en annen gang, bjuder på kaffe å litt lyd om det er av interesse 😊

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jeg har en liten tanke om hvor det bärer, men vil väre takknemlig for innspill, om noen har kjennskap til disse?, pros´s and con´s!! :unsure: :cool:

    Ikeda 9TS


    eller...

    Kiseki Blue NS



    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    min tanke er at hvis du først har tenkt tanken, så klarer du ikke å slutte å tenke før den er i hus. ;)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    min tanke er at hvis du først har tenkt tanken, så klarer du ikke å slutte å tenke før den er i hus. ;)
    Hehe, godt tenkt! Begge er omtrent i samme klasse og pris, litt sånn epler eller pærer situasjon! 😁

    mvh
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.630
    Antall liker
    4.025
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har en liten tanke om hvor det bärer, men vil väre takknemlig for innspill, om noen har kjennskap til disse?, pros´s and con´s!! :unsure: :cool:

    Ikeda 9TS


    eller...

    Kiseki Blue NS



    mvh
    Svårt val. Köp båda om du utgår från tester, så har båda fått högt betyg.
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det er vel politisk korrekt å forholde seg til det grønne skiftet, og den blå regjeringen er jo på vei ut. PUer har jeg selvfølgelig ikke peiling på 😄
    Tankene går litt i den retningen dog av andre enn politiske årsaker, er särdeles dårlig på å väre pk 😊

    mvh
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    851
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Flott rom og fin utsikt 😊👍 Er det på hjørnet mot helikopterplassen og sykehuset?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Flott rom og fin utsikt 😊👍 Er det på hjørnet mot helikopterplassen og sykehuset?
    Takk! ikke riktig så langt bort som til sykehuset om man kommer langs elven, på hjörnet der vid den nye parkeringen, der båten til Skjärhalden ligger! 😊

    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn