musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.852
    Torget vurderinger
    4
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Kan vel ikke kalle meg noen Tom Petty fan men desto mer av Lucinda Williams, kanskje like greit utgangspunkt for denne skiva som ble med hjem sammen med Lambchop´s siste idag 🤠



    Lambchop ”Showtunes"




    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Da skal disse to Wireworld Electra 7 inn i oppsettet, fra strømfilteret, som også fores med en tilsvarende men lengre Wireworld Electra 7, til Accuphase int & cdp...
    Noen gleder skal man jo ha :giggle:
    Smidig å hyggelig handel med cardas på forumet her!!

    Vis vedlegget 725655

    mvh

    Tja, nok en vellykket oppgradering, ikke de altfor store forskjellene, men nok til att jeg, som skal leve og lytte på opplegget...opplever en forbedring, har selvsagt en bedre forklarende og oppklarende beskrivelse, men mistenker att det allikevel ville väre som å skrive på utenlandske, for de döve ...

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Gjør det litt enkelt for meg siden alle hans studio & live album står i hylla. To kompakte samleskiver fra TW, först Asylum years så Island years, disse får starte resten av fredags kvelden :cool:





    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    En annen gammel favoritt ute med nytt igjen, har lest han har fått endel pepper for denne, får gjøre meg opp en egen mening :cool:




    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    3 gode fra 80/90 tallet! Man undrer jo mange ganger, er innspillingen viktigere enn musikken? Selv heller jeg til to format, att lydkvaliteten varierer, selvsagt! men det tar allikevel ikke fokuset bort fra musikken, mener jeg har funnet ett godt kompromiss i mine valg av komponenter...ikke trenger jeg bunnløs bass, skremme naboen med öredövende höy lyd eller få klapp på skuldra for gode målinger og meninger! Jeg har selvsagt mine parametre jeg vurderer høyere enn andre, ambience og klang! Så lytt på musikk, ikke lyd....lytt med hjertet! blir plutselig ett bedre hifi liv også av det! Happy music! :cool:







    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ikke ofte man spiller Talk Talk live, kjekke priser rundt om ser jeg skiva har fått også, visstnok bare gitt ut på cd, men de kunne live også! fikk tak i mitt på land i Southampton på slutten av 90 åra, det er riktig nok ikke det mest spilte albumet her hjemme, men det oser energi og lyst av det, mange regner de nok mest som ett studio band men gutta hadde absolutt ikke noe å skjemmes over live!! :cool:

    En liten omtale:

    Finally, belatedly released (some 12 years after the fact), this live album finds one of the UK's most elusive and enigmatic bands in concert--at the Hammersmith Odeon, no less--and perhaps the most surprising thing is how normal it all sounds, right down to the audience hand clapping along with "Does Caroline Know". The cloistered intensity of their later work--the extraordinary Colour Spring and Laughing Stock albums--was still to come, and this release finds the group poised between the smart-pop of their early singles ("It's My Life", "Such A Shame") and the meditative song-sketches that would follow. Certainly, they lose nothing in the shift from studio to stage: Mark Hollis's voice is as beautifully anguished (and as assured) as ever; while the combination of Rupert Black's piano and David Rhodes's corrosive guitar, lends an unexpected bite to "Life's What You Make It" and "Living In Another World".




    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Sjelden jeg drar avgårde en bestilling på plater jeg har kjøpt opptil flere ganger opp igjennom tiden på vinyl, og allerede har på cd, men disse vil jeg ha igjen!













    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Aldri feil med PF, men hva er spesielt med disse pressingene, og når er de fra?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Aldri feil med PF, men hva er spesielt med disse pressingene, og når er de fra?
    Vetta faen om det er noe spes med de, men tror de er ca 2012 fra org mast osv en av de få gruppene det er verdt å flytte räva dobbelt så mye for å höre på....vil egentlig bare ha gutta på vinyl igjen...

    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ok, så du har kjøpt de på vinyl flere ganger før men har mistet de? Da er jeg med, og det er seff fett å da hanke de inn igjen.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Mannen som fylte Ullevi med fler folk enn Bruce Springsteen, en lokal helt av dimensjoner, er vel litt sånn blandet begeistret selv, men noen perler finns...

    Håkan Hellström ” Det kommer aldrig va över för mig"



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Etter storhandelen av Pink Floyd på vinyl, er det igjen duket for en slik dag, passer meg helt perfekt å slöve i skyggen med Animals i bakgrunnen, kanskje det albumet jeg foretrekker etter The Wall :cool:




    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det er fredag og man vil ha litt spenning, prøver meg på en skive (Simply vinyl) av den gangen en ung Bobber'n :cool:
    Ikke hverdags kost her i heimen sånne saker!

    FE19802F-8AED-4BD8-B7CA-7ABF3B62B06F.jpeg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Litt nytt inn, Nick Cave er aldri feil :cool:



    "Carnage is a new album by Nick Cave & Warren Ellis, recorded over a period of weeks during lockdown. Although the pair have composed & recorded many soundtracks together, and Ellis is a long-term member of The Bad Seeds, this is the first time they have released an entire album of songs as a duo.

    Cave describes the album as "a brutal but very beautiful record nested in a communal catastrophe."

    "Making Carnage was an accelerated process of intense creativity," says Ellis, "the eight songs were there in one form or another within the first two and a half days."

    Cave & Ellis' sonic and lyrical adventurism continues apace on Carnage, an album that emerged almost by accident out of the downtime created by the long, anxious, global emergency. Carnage is a record for these uncertain times - one shot through with moments of distilled beauty and that resonates with an almost defiant sense of hope"

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har vokst på meg det albumet der. Får nok etter hvert plass i vinylhyllen min (i motsetning til filmmusikken de har gjort sammen).
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det spilles på slutten her, i en halvt nedpakket leilighet og for varmt ute, så er dette en bra skive å chille med :cool:



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Skiver man bare må ha! bestilt idag! :cool:

    Porcupine Tree ”House of blues"



    In the Summer of 2003, Porcupine Tree teamed up with Opeth for a co-headlining tour of North America, performing 15 shows in Canada and USA. This recording captures the band's set at the House of Blues in Los Angeles on 30th July. The band went on first on this particular evening, playing a set of around 90 minutes. Mixed for the first time from the multitrack recording, this is the complete performance with the exception of second encore Trains which suffered from issues due to a guitar string break.

    Recorded live at the House of Blues, Los Angeles on 30th July 2003.

    Restored and remixed from the 24 track ADAT tapes in 2020. Original recording supervised by Ian Bond. Cut from 48k / 24 bit audio files. 33rpm.


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Da var man også gen-marinert ordentlig og regnes om en liten uke som omgjengelig og trygg nok å slippes ut blant blandt ordentlige folk.
    Hadde en liten runde rundt i den nye byen man snart blir en del av...og det tar litt fart, merkbart med Nordmenn i gatene, på systemet og mer besök hos Rämjes...for å handle musikk, det er duket for noen timer botanisering i vinylen hans etterhvert...det ble med to cd skiver hjem idag...

    Blackfield´s sjette album (Aviv Geffen & Steven Wilson) ikke det beste fra duoen, egentlig rekker det med de to förste albumene deres, imo! :cool:



    ...denne hadde jeg fra för men den ene skiva hadde knekt så den måtte byttes! 🤠



    Fortsatt god sommer til de som gidder bruke tid å lese her...

    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn