musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Godt nytt år!
    Takk det samme! var en liten tur i byn her i Gbg, GP fyrverkeriet gikk av stabelen, si hva man vil, men ett stooort og flott organisert fyrverkeri er som en symfoni, de sender det til värs kl 17 av familie årsaker, flott!!

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Årets kanskje siste innlegg i tråden, er betegnende nok det som knyter det hele sammen, for mestadels iaf, kabler! det mytomspunne og forbannede ordet, men dette er ikke noen kabelfri sone, her får hvermansen si hva han vil om kabler, selv har jeg vel nyktret til reellt i mitt eget forhold til det hele, men!! jeg mener meg definitivt mene at de utgjör en forskjell :cool:

    ...og etter endeløse örken/kabeltraverier oppigjennom kan det hele ha kulminert i det som pr nu står her hjemme...Vertere Acoustics...iaf kjennes lysten og motivasjonen for å teste noe annet, som.....mindre enn null!

    Det går i Vertere Pulse X på höyttaler siden, med tilhörende Jumpers! og signalsiden er det Pulse B Ref som utgjör signal transporten mellom cdp´n og amp....







    Strømmen er tryggt transportert av budget varianten Supra LoRad 2.5, de står engang for umanande test under 2016...

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et riktig godt nytt år ønskes deg og dine, Musicus, fra landet sånn en tanke down under :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Litt mer om føtter og filter senere, nu skal kvelden nytes og hygges i lag med Jr og selskap fra Østerrike :cool:

    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.866
    Antall liker
    13.732
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Godt nytt år, musicus :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Filter ja, det er også en gammel bekjent som fant veien hjem og inn i systemet igjen, jeg har testet endel varianter og typer oppigjennom, men det synes som om RGPC (Richard Gray Power Company) er det som mine örer trives best med, her i den litt mindre modellen RGPC 400 Pro...

    Vis vedlegget 357929

    Ser ut som ett bilbatterie men funker mer el mindre som anti-surge/chocke filter, opplever det som fordelakt og med tanke på årsmodellen av det elektriske opplegget i min gamle leilighet...

    http://www.richardgrayspowercompany.com/pdf/parallel/400.pdf

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ett par oppdaterte bilder av RGPC 400 Pro som står her hjemme, nu også på SD fötter :)





    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jeg har i mange, mange år! vært helt overbevist om at hard avkobling er tingen for meg. Det stod for fall her i høst, jeg gikk til det for meg, drastiske skrittet å teste SD (Sonic Design) føtter under høyttalerene. Den aluminium spikeshoen som spiken fra Vertexene står i er fra Dynaudio (C2/C4), jeg har testet med forskjellige metall-legeringer i spike skoene, men disse i aluminium gir for meg den beste klangen, så de skal vel lakkeres svarte ved anledning for bedre fargematch. Det hele gir ett veldig bra slepp fra Vertexene med denne kombinasjonen som avkoppling. RGPC´n fikk også noen under seg, uten at jeg vet om det har noen praktisk lydmessig betydelse...





    Sonic Design hjemmeside..

    http://www.sonicdesign.se/sdfeet.html

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Glass er jo som regel fy i hifi sammenheng, men jeg skal ikke rive hus med oppsettet mitt, så denne gangen gikk design føre fordommer, Quadraspire Q4 Sandblasted fikk oppholdstillatelse denne gangen, jeg har brukt Quadraspire gjennom mange år med tilfreds resultat så "it runs in the family" ennu...relativt rimelig er det også om man ser seg litt rundt i hifi terrenget :cool:

    Også Quadraspire fikk seg noen vekt anpassede SD føtter under, etter først å ha testet de medfølgende alternativene + noen harde spikesko...



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Så totalt ser vel det hele slik ut! Jeg har en liten stue, og ett oppsett anpasset den og min foretrukne musicering her hjemme, det er ett veldig transparent og åpent oppsett, ikke for mye sminke eller tillegg er tanken min, eller kilde trohet, dvs innspillingen! Jeg har ikke filla påvirkning på hva som skjedde med musikken før den kom inn i mitt hjem, og bryr meg heller ikke så mye om det, jeg vil ha det mest mulig rett ufarget fra kilden (cd/vinyl)...Jeg kjøper numera mest musikk for at jeg liker den, ikke pga innspillingen, det var før, "been there, done that"! uten at opplevelsen og tilfredsheten ble så mye bedre av det...



    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jeg liker cd!! og formatet har nok kommet for å bli hos meg, det er 30 år i år siden jeg fikk min første cd og det kommer følge meg leeenge framover også!

    Audionet VIP G2´n har bl.a dette å formidle og mye mer finns der ute, det handles både nytt og brukt så cd´n død? nei! tror ikke det ;):cool:



    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fin presentasjon. Og mye å kjenne seg igjen i. Myk avkobling har jeg trua på. Har en ikke teppe gulv fra 70 tallet er spikes tull, tenker jeg. Hvem selger filteret du bruker?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Godt nyttår til deg, musicus! En frydefull tråd du har, rett og slett. Ikke at det er overraskende på noen måte. Si ifra når du er tilbake i gamlelandet!
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Fin presentasjon. Og mye å kjenne seg igjen i. Myk avkobling har jeg trua på. Har en ikke teppe gulv fra 70 tallet er spikes tull, tenker jeg. Hvem selger filteret du bruker?
    Takker! hyggelig at det vekker assosiasjoner....RGPC er det Pilar/Eric Finsås som selger :)..

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Godt nyttår til deg, musicus! En frydefull tråd du har, rett og slett. Ikke at det er overraskende på noen måte. Si ifra når du er tilbake i gamlelandet!
    Takker! Vi ses plutselig ;)
    Nå som det meste av dagens utstyr er presentert så kan man begynne med å ta ett tilbakeblikk! Ser forøvrig at WB har sluppet ny utgave en gammel og kjær bekjent!!

    Wilson Benesch Discovery II (Jeg hadde Discovery i 5 år) nå kjenner jeg for første gangen seriøst alvorlige "bytte Vertex" rykninger her hjemme :D

    Vis vedlegget 358047

    Vis vedlegget 358048

    Vis vedlegget 358049

    http://wilson-benesch.com/2015/12/discovery-ii-loudspeaker/

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så godt å se en som besitter en samling musikk. Blir nok bilder av bokser her inne, men ikke så mye musikk. Streaming er og blir det androgyne svar på musikk nytelse. Lettvint er det, men hvor er gleden over Egen musikk? Hvor er dybden ifht hobby og ønske om å pleie samlingen med nye perler og rariteter? De rareste dyra er de "audiofile" som kun har en liten boks med cd plater. Dette er gjerne et assortert utvalg med Kari Bremnes, et par KKV produksjoner ellers, kanskje en Dire Straits. Tittelen på den siste plata forteller hva det hele dreier seg om. "Amused to death"...

    Så derfor, godt å se at du har en samling til glede for deg. Og ikke hengende i en eller annen sur sky..
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Så godt å se en som besitter en samling musikk. Blir nok bilder av bokser her inne, men ikke så mye musikk. Streaming er og blir det androgyne svar på musikk nytelse. Lettvint er det, men hvor er gleden over Egen musikk? Hvor er dybden ifht hobby og ønske om å pleie samlingen med nye perler og rariteter? De rareste dyra er de "audiofile" som kun har en liten boks med cd plater. Dette er gjerne et assortert utvalg med Kari Bremnes, et par KKV produksjoner ellers, kanskje en Dire Straits. Tittelen på den siste plata forteller hva det hele dreier seg om. "Amused to death"...

    Så derfor, godt å se at du har en samling til glede for deg. Og ikke hengende i en eller annen sur sky..
    Hehehehe....jo! vi er helt på linje her HCS :cool: ...

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg liker cd!! og formatet har nok kommet for å bli hos meg, det er 30 år i år siden jeg fikk min første cd og det kommer følge meg leeenge framover også!

    Audionet VIP G2´n har bl.a dette å formidle og mye mer finns der ute, det handles både nytt og brukt så cd´n død? nei! tror ikke det ;):cool:



    mvh
    En flott samling du har musicus, storforbruker av IKEA CD-hyller ser jeg;);)
    Har noen få av de stående på kontoret her hjemme ennå, riktig nok nesten tomme for sølvskiver, står vel noen igjen fortsatt men alt er arkivert på harddisk. Men liker at folk velger forskjellig valg av musikk-avspilling og syns det blir litt håpløst med all denne dissingen av andres valg og en nærmest forguding av eget valg som det eneste riktige....:cool::rolleyes:;)

    gismo
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ah, musikksamling; et møblerte hjem, må vite!;)

    Jeg liker cd!! og formatet har nok kommet for å bli hos meg, det er 30 år i år siden jeg fikk min første cd og det kommer følge meg leeenge framover også!

    Audionet VIP G2´n har bl.a dette å formidle og mye mer finns der ute, det handles både nytt og brukt så cd´n død? nei! tror ikke det ;):cool:



    mvh
    En flott samling du har musicus, storforbruker av IKEA CD-hyller ser jeg;);)
    Har noen få av de stående på kontoret her hjemme ennå, riktig nok nesten tomme for sølvskiver, står vel noen igjen fortsatt men alt er arkivert på harddisk. Men liker at folk velger forskjellig valg av musikk-avspilling og syns det blir litt håpløst med all denne dissingen av andres valg og en nærmest forguding av eget valg som det eneste riktige....:cool::rolleyes:;)

    gismo
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke noe verre det enn når en skriver "på Tidal", som om det er noe eksklusivt ... "Fra egen samling" - se det begynner å bli mer likt seg.. Ellers må folk få gjøre som de vil. Avhenger og av plass. Som igjen går ned til prioriteringer og mulighet for å gjøre slike ifht det å ha en samling.. :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jeg liker cd!! og formatet har nok kommet for å bli hos meg, det er 30 år i år siden jeg fikk min første cd og det kommer følge meg leeenge framover også!

    Audionet VIP G2´n har bl.a dette å formidle og mye mer finns der ute, det handles både nytt og brukt så cd´n død? nei! tror ikke det ;):cool:



    mvh
    En flott samling du har musicus, storforbruker av IKEA CD-hyller ser jeg;);)
    Har noen få av de stående på kontoret her hjemme ennå, riktig nok nesten tomme for sølvskiver, står vel noen igjen fortsatt men alt er arkivert på harddisk. Men liker at folk velger forskjellig valg av musikk-avspilling og syns det blir litt håpløst med all denne dissingen av andres valg og en nærmest forguding av eget valg som det eneste riktige....:cool::rolleyes:;)

    gismo
    Jo jeg ser selvsagt fordelene med annen avspilling egne valg, ref streaming, harddisk mm...men jeg er tydeligvis utstyrt med ett xtra sterkt ekorn gen, det er dette med å samle jeg liker, så skalte og forvalte samlingen senere, liker den derre fysiske handteringen...å disse andres valg for at det ikke passer ens egne er jeg ikke så mye for, det er mangfoldet som beriker, tross alt, eller; enighet er ikke noe mål i seg for meg, respekt! (for andres valg bl.a) derimot, er etterstrevbart :cool:

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ah, musikksamling; et møblerte hjem, må vite!;)

    Jeg liker cd!! og formatet har nok kommet for å bli hos meg, det er 30 år i år siden jeg fikk min første cd og det kommer følge meg leeenge framover også!

    Audionet VIP G2´n har bl.a dette å formidle og mye mer finns der ute, det handles både nytt og brukt så cd´n død? nei! tror ikke det ;):cool:



    mvh
    En flott samling du har musicus, storforbruker av IKEA CD-hyller ser jeg;);)
    Har noen få av de stående på kontoret her hjemme ennå, riktig nok nesten tomme for sølvskiver, står vel noen igjen fortsatt men alt er arkivert på harddisk. Men liker at folk velger forskjellig valg av musikk-avspilling og syns det blir litt håpløst med all denne dissingen av andres valg og en nærmest forguding av eget valg som det eneste riktige....:cool::rolleyes:;)

    gismo

    Takker! jo man forsøker, og siden dette bildet ble tatt er flere av de her synlig ubrukte hyllene behørig og kvalitetsmessig fyllt med god musikk ;)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    ...og det hele startet i 1986 ved kjøp av min første cdp, etter noen måneder til sjøs hadde man noen kroner til kjøpe sin første cdp, det blev en AKAI spiller (husker ikke modell eller nr) til den nette sum av 5-6000,- Nok, det var mye kroner for en ung mann på 18 år i de dager :D

    Talk Talk "its my life" fulgte med på kjøpet som min første cd plate, den står selvsagt her ennu :cool:

    Vis vedlegget 358061

    Siden den gangen har også Talk Talk hengt med som en mine all time foretrukne grupper, spes de to skivene etter denne...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Veldig mye bra fra Talk Talk gjennom årene musicus, om ikke min "all time gruppe" så liker jeg dem gøtt;)
    Selv uten kvinnevokal...:cool:

    gismo
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Andre del av samlingen er ikke like omfattende, men det skyldes at det har vært litt mer gjennomtrekk i denne samlingen, jeg var i flere år uten spiller før WB Circle´n kom og i andre tidligere faser har jeg byttet vinyl mot div utstyr, nu skal den sakte og mer smaksriktig økes, og med menes at det er musikken, mer enn innspillingen som skal bestemme hva som skal inn i samlingen, og ikke minst skal de inn i en mer anpasset og praktisk hylle enn dagens, som den deler med Jr´s Lego og annet... :cool:



    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Veldig mye bra fra Talk Talk gjennom årene musicus, om ikke min "all time gruppe" så liker jeg dem gøtt;)
    Selv uten kvinnevokal...:cool:

    gismo
    Hehe godt å høre, de har noen brilliante album bak seg før de svant hen, her har de krøpet godt under huden, og bitt seg fast :D

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stilrent og helt sikkert vellydende oppsett, musicus! Håper det en gang byr seg anledning for en liten demo :)

    Det meste har vært sagt om de forskjellige formatenes fortreffelighet og mangel på sådanne. Hver sin smak er det eneste saliggjørende selvfølgelig :) Lar meg likevel alltid forundre litt over at den Ikea-saken er så pass populær hos folk med cd-samling. Selv synes jeg den er pen å hvile blikket på, men håpløst upraktisk. Jeg hadde cd-samlingen min sortert alfabetisk for å finne frem, og en av de tingene som kjedet meg mest var all omstablingen som måtte til når jeg kjøpte nye cder. For meg ville den Ikea-saken mangedoblet arbeidet hver gang :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Stilrent og helt sikkert vellydende oppsett, musicus! Håper det en gang byr seg anledning for en liten demo :)

    Det meste har vært sagt om de forskjellige formatenes fortreffelighet og mangel på sådanne. Hver sin smak er det eneste saliggjørende selvfølgelig :) Lar meg likevel alltid forundre litt over at den Ikea-saken er så pass populær hos folk med cd-samling. Selv synes jeg den er pen å hvile blikket på, men håpløst upraktisk. Jeg hadde cd-samlingen min sortert alfabetisk for å finne frem, og en av de tingene som kjedet meg mest var all omstablingen som måtte til når jeg kjøpte nye cder. For meg ville den Ikea-saken mangedoblet arbeidet hver gang :)

    Selvsagt er det mulighet for lytting,, er du i traktene så må du for all del bare høre av deg...
    Jo den er enkel og ikke så altfor kostbar den løsningen, og jeg har lenge ønsket meg en slik "musikk vegg". Nå er denne modellen utgått så man må ut og lete litt etter brukt, men for en 50-100;- Sek stk er det overkommelig.
    Kjenner problemet, men den rokeringen av skiver som du nevner er jo også botaniseringen i samlingen, man blar, gjenoppdager og gledes på nytt over det man har, men det tar sin lille tid, numere sortere jeg horisontalt enn vertikalt og lar noen hyller være åpne innimellom, som buffere for påfyll/nyinnkjøp, så det funker det på sitt sett, men så hjelper det å like det også ;)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stilrent og helt sikkert vellydende oppsett, musicus! Håper det en gang byr seg anledning for en liten demo :)

    Det meste har vært sagt om de forskjellige formatenes fortreffelighet og mangel på sådanne. Hver sin smak er det eneste saliggjørende selvfølgelig :) Lar meg likevel alltid forundre litt over at den Ikea-saken er så pass populær hos folk med cd-samling. Selv synes jeg den er pen å hvile blikket på, men håpløst upraktisk. Jeg hadde cd-samlingen min sortert alfabetisk for å finne frem, og en av de tingene som kjedet meg mest var all omstablingen som måtte til når jeg kjøpte nye cder. For meg ville den Ikea-saken mangedoblet arbeidet hver gang :)

    Selvsagt er det mulighet for lytting,, er du i traktene så må du for all del bare høre av deg...
    Jo den er enkel og ikke så altfor kostbar den løsningen, og jeg har lenge ønsket meg en slik "musikk vegg". Nå er denne modellen utgått så man må ut og lete litt etter brukt, men for en 50-100;- Sek stk er det overkommelig.
    Kjenner problemet, men den rokeringen av skiver som du nevner er jo også botaniseringen i samlingen, man blar, gjenoppdager og gledes på nytt over det man har, men det tar sin lille tid, numere sortere jeg horisontalt enn vertikalt og lar noen hyller være åpne innimellom, som buffere for påfyll/nyinnkjøp, så det funker det på sitt sett, men så hjelper det å like det også ;)

    mvh
    Musicus, knipset off guard ;):cool:

    Vis vedlegget 358097
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Stilrent og helt sikkert vellydende oppsett, musicus! Håper det en gang byr seg anledning for en liten demo :)

    Det meste har vært sagt om de forskjellige formatenes fortreffelighet og mangel på sådanne. Hver sin smak er det eneste saliggjørende selvfølgelig :) Lar meg likevel alltid forundre litt over at den Ikea-saken er så pass populær hos folk med cd-samling. Selv synes jeg den er pen å hvile blikket på, men håpløst upraktisk. Jeg hadde cd-samlingen min sortert alfabetisk for å finne frem, og en av de tingene som kjedet meg mest var all omstablingen som måtte til når jeg kjøpte nye cder. For meg ville den Ikea-saken mangedoblet arbeidet hver gang :)

    Selvsagt er det mulighet for lytting,, er du i traktene så må du for all del bare høre av deg...
    Jo den er enkel og ikke så altfor kostbar den løsningen, og jeg har lenge ønsket meg en slik "musikk vegg". Nå er denne modellen utgått så man må ut og lete litt etter brukt, men for en 50-100;- Sek stk er det overkommelig.
    Kjenner problemet, men den rokeringen av skiver som du nevner er jo også botaniseringen i samlingen, man blar, gjenoppdager og gledes på nytt over det man har, men det tar sin lille tid, numere sortere jeg horisontalt enn vertikalt og lar noen hyller være åpne innimellom, som buffere for påfyll/nyinnkjøp, så det funker det på sitt sett, men så hjelper det å like det også ;)

    mvh
    Musicus, knipset off guard ;):cool:

    Vis vedlegget 358097
    Hehehe.... at least I've got big balls :D:cool:


    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn