musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    851
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Spennende tråd å følge videre dette:) Bare flott med litt maritimt også !
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    God aften og takk for hyggelige ønskninger!!

    Vel hjemme igjen etter noen xtra dager med jobbing!

    Det er som balsam for sjelen å fortsette å spille seg gjennom Keith Jarrett´s Sun Bear Concerts, del V "Sapporo" her nu...nydelig og mentalt nedvekslende fra høy gir :)

    Vis vedlegget 356930

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Mer hifi, Wilson Benesch Vertex har nu som nevnt skjenkt meg gode stunder i drøye tre år, og de gjør det fortsatt med overraskelsen i behold, dvs de kan fortsatt skape magi og opplevelser jeg ikke visste om, det er ett kvalitetstegn...

    Men, det hadde jo ikke funket uten krefter! og der er Vertexéne kresne som rasedyr, men de som kjenner meg og mine preferanser vet hva som kommer, symbiosen WB og Audionet er velkjent og etterhvert klassisk, WB har forøvrig importen av Audionet i UK, og det funker, jeg har hørt myyye Audionet og WB hver for seg, men sammen går det hele samspillet på en måte opp i en slags høyere enhet, helt subjektivt selvsagt ;)

    Denne ble kjøpt demo brukt fra Danmark med innebygd riaa, våren for snart 4 år siden og må jeg si gjør jobben uten konkurranse ennu, det finns kandidater som kunne vippet den bort men, ifht pris og prestanda, samt hva jeg er villig å legge i det, NO!!



    Både lydmessig, designmessig og bruker vennlighet/pålitelighet tikker Audionet av alle de tre første og viktigste parametrene, for meg! :cool:

    Selvsagt trenger man ett par klassiske Ray Ban Signet med en slik utstyrsmasse :cool:



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    SAM er bra greier, uten tvil!

    Vis vedlegget 357111

    Jepp" og jeg skulle gjerne testet G2 her hjemme også, men drar meg litt av to ting, ratt kontrollene og jeg liker klangen i V2 versjonen, det siste er jeg klar for overbevises om i fordel G2, men det første er mer inngrodd og dypt sittende :cool:

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ett "inside out" bilde av SAM V2, riaa´n oppe til høyre i bildet, ett rimelig, men igjen, til pengene en smidig og ganske positiv overraskelse ifht kvalitet...Jeg har Audionet PAM V2 friskt i minnet med sammenligningen her ;)..



    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mye fint print her.. Selv foretrekker jeg hardwired for eierglede. Uten å nevne lyd og forskjeller her. :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Mye fint print her.. Selv foretrekker jeg hardwired for eierglede. Uten å nevne lyd og forskjeller her. :)
    Den dagen jeg (evnt) begynner å interessere meg mer for boksene enn musikken igjen, så skal jeg også legge vekt på sånt ;) nå funker SAM som ekesemplarisk og feilfri musikk formidler, det passer livsrytmen perfekt for tiden :D

    Apropo, musikk, Steven Wilson, fra bl.a Porcupine Tree mm...har også ett prosjekt named Blackfield...deres første skive, absolutt hørbart om man liker den litt mer drømmende og reflekterende Wilson, i samspann med Aviv Geffen...

    Vis vedlegget 357190


    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Helt klart hørbart det der. Er nok litt 50/50 ifht musikk og teknikk. Godt en er forskjellige :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Helt klart hørbart det der. Er nok litt 50/50 ifht musikk og teknikk. Godt en er forskjellige :)
    Helt enig! og hadde livet sett annerledes ut for meg for tiden med en annen pace, så hadde jeg nok kanskje lagt mer vekt på boksene, men "been there done that" så det finns enn viss risiko for tilbakefall :cool:


    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Så ang musikk, så kom samtidig omtrent med Vertexéne og SAM V2, Audionet VIP G2. Den har vært en trofast musikk gjenskaper for sølvskivene, ikke noe feilkoding siden den kom ihus, den ble også kjøpt demo/brukt i Norge, modellen er utgått men den leverer med bravour for undertegnede ennu :D

    Vis vedlegget 357193

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    SAM er bra greier, uten tvil!

    Vis vedlegget 357111
    SAM med og uten pupp, vet at begge mestrer en liten truddelutt.....
    Men ved sarte vokaler, må en Einstein til....før engledryss fra himmelen daler....:cool:;)
    God fortsettelse på jula gutter:)

    gismo
    Jo var mye inne på tanken med Einstein når jeg hadde Marten MIles III, det var en kombinasjon jeg likte godt, det står forrresten ett par Einstein OTL mono blokker her i Gbg for den rette, Vet jo at dine små SF damer ikke rette matchen for de men, det måtte nevnes ;)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Vel, det er sagt og ment mye om cd, her i huset er det fortsatt det dominerende, og jeg trives med og liker formatet, så mye at jeg idag gjorde en noe kostbar investering i ett album det også snakkes og menes mye om, for meg er dette ett musikalsk høydepunkt, har siden det kom og fortsatt liker albumet pga dets livs/samfunnsmessige betraktninger og refleksjoner, kombinert med en meget god innspilling er det da duket for nytelse!!

    Her innkjøpt i orginal uåpnet Japan press fra 93, den skal i samlingen (Ser verdien på discogs er 500€ allerede en liten fortjeneste) og den andre skal spilles!!



    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.863
    Antall liker
    13.718
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ett "inside out" bilde av SAM V2, riaa´n oppe til høyre i bildet, ett rimelig, men igjen, til pengene en smidig og ganske positiv overraskelse ifht kvalitet...Jeg har Audionet PAM V2 friskt i minnet med sammenligningen her ;)..



    mvh
    Inni G2en min

    Ikke ulikt, mest på strømsiden det er gjort noe.
    Legg også merke til at de - helt med vilje - har dempet oppå kondensatorene med dempeputer....

    Vis vedlegget 357322
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ett "inside out" bilde av SAM V2, riaa´n oppe til høyre i bildet, ett rimelig, men igjen, til pengene en smidig og ganske positiv overraskelse ifht kvalitet...Jeg har Audionet PAM V2 friskt i minnet med sammenligningen her ;)..



    mvh
    Inni G2en min

    Ikke ulikt, mest på strømsiden det er gjort noe.
    Legg også merke til at de - helt med vilje - har dempet oppå kondensatorene med dempeputer....

    Vis vedlegget 357322

    m.a.o du burde kuske den Tyske kjerra di sørover me han SAM og vi lager en kveld av det å sammenligner, det kan jo være jeg ryker på en G2 :cool: ...

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Med Østerriksk selskap er det kanskje ikke annet å vente, men må innrømme jeg liker stilen, litt :cool:...


    mvh
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    SAM er bra greier, uten tvil!

    Vis vedlegget 357111

    Jepp" og jeg skulle gjerne testet G2 her hjemme også, men drar meg litt av to ting, ratt kontrollene og jeg liker klangen i V2 versjonen, det siste er jeg klar for overbevises om i fordel G2, men det første er mer inngrodd og dypt sittende :cool:

    mvh
    Jeg ble aldri fortrolig med volumkontrollen på G2. Mest derfor den ble solgt etter kort tid. Lydmessig var den meget bra, men etter nøyere vurdering/sammenligning valgte jeg heller å beholde Bryston pre/Power.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    SAM er bra greier, uten tvil!

    Vis vedlegget 357111

    Jepp" og jeg skulle gjerne testet G2 her hjemme også, men drar meg litt av to ting, ratt kontrollene og jeg liker klangen i V2 versjonen, det siste er jeg klar for overbevises om i fordel G2, men det første er mer inngrodd og dypt sittende :cool:

    mvh
    Jeg ble aldri fortrolig med volumkontrollen på G2. Mest derfor den ble solgt etter kort tid. Lydmessig var den meget bra, men etter nøyere vurdering/sammenligning valgte jeg heller å beholde Bryston pre/Power.
    Dette er litt som å banne i egen kjerke, men den skjønner jeg!, Bryston har satt sine merker hos meg også ;)

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.594
    Antall liker
    32.355
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Så ang musikk, så kom samtidig omtrent med Vertexéne og SAM V2, Audionet VIP G2. Den har vært en trofast musikk gjenskaper for sølvskivene, ikke noe feilkoding siden den kom ihus, den ble også kjøpt demo/brukt i Norge, modellen er utgått men den leverer med bravour for undertegnede ennu :D

    Vis vedlegget 357193

    mvh
    Den karen der kjenner jeg godt til musicus;)
    Et meget godt og flott byggverk!

    gismo
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Så ang musikk, så kom samtidig omtrent med Vertexéne og SAM V2, Audionet VIP G2. Den har vært en trofast musikk gjenskaper for sølvskivene, ikke noe feilkoding siden den kom ihus, den ble også kjøpt demo/brukt i Norge, modellen er utgått men den leverer med bravour for undertegnede ennu :D

    Vis vedlegget 357193

    mvh
    Den karen der kjenner jeg godt til musicus;)
    Et meget godt og flott byggverk!

    gismo
    Det tror jeg vi gjør ;) vet den hadde noe problemer før den ble sendt på rekonvalesens til Tyskland, men den har faktisk oppført seg eksemplarisk siden, ikke en feiltolkning. Jeg har allerede begynt å tenke ut reserve deler for framtidige eventuelle reparasjoner, den sitter godt under huden denne :D

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå snakker vi. En kompis av meg er operasjonsleder for UP. Han kjører alltid utrykning til Rammstein :cool:

     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    min andre kilde er også WB..etter å ha hatt SME 10/SME V i flere år tidligere var det på tide med en ny snurre, og valget falt på WB Circle, etter å ha hört den förste gangen ca år 2001, tror jeg det var, har den hengt etter meg som noe önskverdt og attraktivt...

    Og da stunden Jr var stor til å la en vinylsnurre väre i fred närmet seg dukket det opp ett tilbud for godt til å väre sant! nesten!! den kom meg tilhende som noe mer enn The Full Circle, en Circle med Tha Nanotube One arm :D, for bra til ikke slå til helt enkelt....

    Litt skryte bilder fra Wilson Benesch...

    Vis vedlegget 357453

    Vis vedlegget 357454

    Vis vedlegget 357455

    Vis vedlegget 357456

    Vis vedlegget 357457

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    PU ble valgt etter riaa, en middels riaa var for meg en MM option, og 2M Black har gode ord på seg for å levere, ikke minst har den klanglig karakter etter min smak, det fikk briste eller bäre......og for meg ble det bäre!...jeg er veldig fornöyd med sammensettningen og kombinasjonen, selv om ikke armen får vist sitt fulle potensiale så kommer det komme en dag med oppgradert riaa :cool:

    Vis vedlegget 357468

    Omtale fra the needle doctor: Partnered with the budget priced Audio-Technica PE-Q3 phono preamp, the "ridiculously good" Ortofon 2M Black produced a bright, open sound with "surprising heft and slam." Because its Shibata stylus is sensitive to rake angle, the 2M Black should be used only with tonearms that permit adjustments of VTA and SRA.

    The Ortofon 2M Black is quite possibly the best moving magnet cartridge on the planet. With a nude Shibata diamond, it retrieves information from the groove effortlessly, and flawlessly. The 2M Black is easy to recommend for music lovers of all types.

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Drinking by the label er gjennomført hos deg musicus.. Helt klart noe jeg ser verdien og nytten av.. Kan du ikke hoste opp litt historikk av ymse ting du har vært belemret med ? Det er jo endel , kan en si.. :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Drinking by the label er gjennomført hos deg musicus.. Helt klart noe jeg ser verdien og nytten av.. Kan du ikke hoste opp litt historikk av ymse ting du har vært belemret med ? Det er jo endel , kan en si.. :)
    Det kommer!! tenkte ta en presentasjon av det innvärende först ;)

    mvh
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Er det flytende oppheng på The Circle? Var bare nysgjerrig på hva de to grå sylindrene på hver side av sub-tallerkenen er for noe. Er de til for å utligne vektmessig for armen?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Er det flytende oppheng på The Circle? Var bare nysgjerrig på hva de to grå sylindrene på hver side av sub-tallerkenen er for noe. Er de til for å utligne vektmessig for armen?
    Om jeg skjönner det rett så er det en slags vibrasjonsdemper...

    Fant dette om konstruksjonen:

    The Full Circle follows a lineage chock-full of careful research. The deck is a direct descendent of the company’s first turntable effort, which it released in 1990 as the first deck to feature carbon-composite structures and which Wilson Benesch soon followed with the world’s first hyperbolic curved tonearm. To create the current iteration of the table, the company upgraded the motor and dropped the sprung suspension, which it replaced with a combination of compliant rubber and carbon-fiber cantilevers.

    In terms of the chassis design, the Full Circle “is constructed of two component parts,” says Craig Milnes, Wilson Benesch’s Design Director. “The lower part has the motor attached to it. The upper part is where the vinyl is transcribed and so it has to be isolated from the vibrations of the motor. The task was to link the two systems but isolate them at the same time. Between the top sandwich and the bottom sandwich, you have rubber compliant feet that deal with the load frequency coming from the motor.”
    A secondary system, says Milnes, tackles the high frequencies, utilizing thin carbon-fiber rods that sit between three aluminum pillars, which are on top of the second sandwich. A stainless-steel sub-platter features a phosphor-bronze bearing and also serves as the host for the belt. A piece of felt lies on top of the acrylic platter.

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det gamle spilles ut med en klassisker, så får man se hva det nye spilles inn med etterhvert, denne trenger nok ikke ytterligere introduksjon ;)



    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn