Musical Fidelity "billig" riia'en i new shape.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.471
Antall liker
7.394
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Synes jeg måtte lage en liten notice om at den billige "killer" riia'en til Musical Fidelity har kommet i ny utgave, denne gangen med et sobert lite kabinett.
Det gamle passet jo best liggende bak anlegget mens den nye er mer enn fin nok til og stå fremme spør du meg.
En av/på bryter på fronten har den fått også, innvendig er det vel antaglgvis ikke de store oppgraderingene, men så lenge man får den samme lyden (og kanskje vel så det) og prisen fremdeles er like under 1500 kroner så er dette fremdeles en no brainer i bi-bi-bliilig klassen.
Test av den nye starter til helga, så får vi se/høre om det er noen lydmessige forandringer også :).


P1010776.jpg
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Regner med den der er god, ja. Men Anthony har visst fjerna det jeg ser som hele cluet med V-serien- i tillegg til VFM: Mulighet for separat PSU som tar flere deler:( Hadde den der bare hatt det, ville den nok ha blitt noe i nærheten av en High-Ender, slik VLPS2+VPSU2 er. En V90 vil nok begrense seg mer enn forgjengeren mht samarbeidende utstyr, og jeg frykter litt for at den ikke vil tåle kryssmatch opp i drivverksklassene på samme geniale vis- men jeg kan ta feil. Tony kan overraske igjen, han! Faktum er at han har litt av en oppgave i å skulle forbedre de delene, og flere med meg er skikkelig glade i dem! Men V90LPS har en svært god sjans til å bli det nye førstevalget i klassen, tross steinhard konkurranse fra briter, tyskere og østerrikere. Bare det at den nok ikke vil være en like stor no-brainer..legg på en tusenlapp og du får min favoritt under 3000..dog kun som MM..
 
Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.471
Antall liker
7.394
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Regner med den der er god, ja. Men Anthony har visst fjerna det jeg ser som hele cluet med V-serien- i tillegg til VFM: Mulighet for separat PSU som tar flere deler:( Hadde den der bare hatt det, ville den nok ha blitt noe i nærheten av en High-Ender, slik VLPS2+VPSU2 er. En V90 vil nok begrense seg mer enn forgjengeren mht samarbeidende utstyr, og jeg frykter litt for at den ikke vil tåle kryssmatch opp i drivverksklassene på samme geniale vis- men jeg kan ta feil. Tony kan overraske igjen, han! Faktum er at han har litt av en oppgave i å skulle forbedre de delene, og flere med meg er skikkelig glade i dem! Men V90LPS har en svært god sjans til å bli det nye førstevalget i klassen, tross steinhard konkurranse fra briter, tyskere og østerrikere. Bare det at den nok ikke vil være en like stor no-brainer..legg på en tusenlapp og du får min favoritt under 5000..dog kun som MM..



Det er fremdeles separat PSU på den ;)
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.940
Antall liker
1.279
Sted
Nadadouro, Portugal
Jeg har byttet ut den eksterne stømforsyningen med en 400 kroners sak fra Clas Ohlsson, bruker samme type til Squeezeboksen.
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.833
Antall liker
1.415
Sted
Steinkjer
Noen som har testet MF M1vinl? den har jo mulighet til å skifte innstillinger mens man spiller.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.471
Antall liker
7.394
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
.
..
Synes jeg måtte lage en liten notice om at den billige "killer" riia'en til Musical Fidelity har kommet i ny utgave, denne gangen med et sobert lite kabinett.
Det gamle passet jo best liggende bak anlegget mens den nye er mer enn fin nok til og stå fremme spør du meg.
En av/på bryter på fronten har den fått også, innvendig er det vel antaglgvis ikke de store oppgraderingene, men så lenge man får den samme lyden (og kanskje vel så det) og prisen fremdeles er like under 1500 kroner så er dette fremdeles en no brainer i bi-bi-bliilig klassen.
Test av den nye starter til helga, så får vi se/høre om det er noen lydmessige forandringer også :).


Vis vedlegget 219485
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Rudi: Så det er det?? Da har jeg misforstått sia deres..Finner heller ikke noen V90PSU..hmm..forske mer:cool: Vorte, da vel..
Rock: Moroboks par ex, den der. Kos deg!
Niels: CO kommmer aldri i hus her:cool:
 
Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Rudi: Det er ikke det jeg ville kalle PSU..mer som en fotvorte, ja..og halve poenget med den der er dermed borte for min del. Men det kan jo være at Tony oppdaga det gikk ut over salget av M1 RIAAen, og fjerna den for å få klarere klasseskiller for pris..Det betyr jo bare at forgjengeren blir enda mer ettertrakta på grunn av den muligheten, og det går ut over nysalg...pokker og, har nettopp solgt et sett..:cool:
 
Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.471
Antall liker
7.394
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Rudi: Det er ikke det jeg ville kalle PSU..mer som en vorte, ja..og halve poenget med den der er dermed borte for min del. Men det kan jo være at Tony oppdaga det gikk ut over salget av M1 RIAAen, og fjerna den for å få klarere klasseskiller for pris..Det betyr jo bare at forgjengeren blir enda mer ettertrakta på grunn av den muligheten, og det går ut over nysalg...pokker og, har nettopp solgt et sett..:cool:


Jeg forstår ikke helt hva du mener, den forrige hadde også en slik liten vorte........ for meg ser dette svært likt ut.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Joda, men poenget er at OM du har en VPSU2 blir strømmen tatt derfra med EN åttetallskabel i veggen og fordelt- via opptil tre fordelingskabler- til hvert apparat. Du trenger ikke de småforsyningene da. Og får ei oppgradering i ro, fokus og tyngde på hele settet kontra dem. Et annet poeng er å kunne oppgradere når lommeboka tillater det- uten å måtte selge. Som Audiovector gjør på høyttalerne sine.Med VPSU2 ligger V-seriens RIAA tett opptil M1VINL i lyd. Det klarer nok ikke den nye like bra.. Får bare håpe V90 er kompatibel med VPSU2, da..eller at ei storforsyning er på trappene.
 
Sist redigert:

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.940
Antall liker
1.279
Sted
Nadadouro, Portugal
Når den er 12 volt burde den være kompatibel, akkurat samme sak som VLPS II jo....
 
Sist redigert:

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Det blir spennende å følge tråden, og om den nye er bedre enn eller like bra som V-lpsII. Ulempen med V-lpsII er at den må gjemmes bort og vekk. Jeg vil se Riaa`n og ha lett tilgang til den. Er det forresten noen skarpe lysdioder i fronten på den?
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Det kan du da gjøre uansett, Chris..de tåler å stå framme..hadde tre av delene under Mac´en på kontoret inntil for to uker sia..med separat Audioquest åttetallskabel til strøm..kjempesett!
 
Sist redigert:

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Joda, men jeg liker liksom når ting er litt på linje, og kablene peker bakover. Så den nye ser mer lovende ut designmessig i mine øyne.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.310
Antall liker
16.930
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Synes jeg måtte lage en liten notice om at den billige "killer" riia'en til Musical Fidelity har kommet i ny utgave, denne gangen med et sobert lite kabinett.
Det gamle passet jo best liggende bak anlegget mens den nye er mer enn fin nok til og stå fremme spør du meg.
Det er ikke en ny utgave av V-LPSII. Det dreier seg om 2 forskjellige modellserier fra MF. Så langt jeg forstår så vil de fortsatt levere V-serie, mens denne nye tilhører V90-serie.
Men, spennende å etterhvert lese test/omtale om den oppleves like god/bedre enn V-LPSII. Deler synet på at den ser bedre ut, men det ser ut som om den kun leveres i sølv:(
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.471
Antall liker
7.394
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Det blir spennende å følge tråden, og om den nye er bedre enn eller like bra som V-lpsII. Ulempen med V-lpsII er at den må gjemmes bort og vekk. Jeg vil se Riaa`n og ha lett tilgang til den. Er det forresten noen skarpe lysdioder i fronten på den?


Er en blå lysdiode i fronten på den, omtrendt like "skarp" som de fleste lysdioder er :D.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.471
Antall liker
7.394
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Synes jeg måtte lage en liten notice om at den billige "killer" riia'en til Musical Fidelity har kommet i ny utgave, denne gangen med et sobert lite kabinett.
Det gamle passet jo best liggende bak anlegget mens den nye er mer enn fin nok til og stå fremme spør du meg.
Det er ikke en ny utgave av V-LPSII. Det dreier seg om 2 forskjellige modellserier fra MF. Så langt jeg forstår så vil de fortsatt levere V-serie, mens denne nye tilhører V90-serie.
Men, spennende å etterhvert lese test/omtale om den oppleves like god/bedre enn V-LPSII. Deler synet på at den ser bedre ut, men det ser ut som om den kun leveres i sølv:(



Skal i følge importør være noenlunde samme innmat, men med nytt kabinett.
 

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Innlegg
1.037
Antall liker
406
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Har respekt for disse rimelige løsningene til MF altså, denne her såg jo rett og slett pen nok ut til å ha stående synlig ja :)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
@ptb: Håper du har rett- da får vi i pose og sekk:rolleyes: Uansett er begge to skikkelig kule, og jeg tror livet blir rimelig surt for Cambridge Audio og kinesiske netthandelsmerker med uuttalelige navn etter lanseringa av V90ene..ihvertfall hva gjelder vinyl. MF og Rega samarbeider i flere europeiske og internasjonale topp vinylrigger, så Rega/Linn har nok ikke noe å frykte- ennå..hehe
 
Sist redigert:

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Musical fidelity V-LPS mk-II er mottatt, og ser ingen grunn til at den ikke kan stå fremme.
Syns den ser pen ut jeg.

Eneste grunn for meg for å holde den skjult bak anlegg måtte i såfall være ønske om bruk av kortes mulig signalledninger.
 

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Musical fidelity V-LPS mk-II er mottatt, og ser ingen grunn til at den ikke kan stå fremme.
Syns den ser pen ut jeg.

Eneste grunn for meg for å holde den skjult bak anlegg måtte i såfall være ønske om bruk av kortes mulig signalledninger.
Hvordan er førsteinntrykket på V-lps mk2?
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.471
Antall liker
7.394
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Nå har jeg kommet så langt at jeg har fått hørt litt på den. Jeg har brukt Soundsmith Aida pickup og det funker som bare det, selv uten direkte sammenligning vil jeg påstå at den nye i allfall ikke presterer noen degradering av lyden kontra den "gamle"......... jeg er fremdeles overrasket over hvor bra lyd denne lille tassen presterer.......... men som sagt: til nå har jeg kun lyttet til MM delen........ men soo far...... soo good :cool:
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Musical fidelity V-LPS mk-II er mottatt, og ser ingen grunn til at den ikke kan stå fremme.
Syns den ser pen ut jeg.

Eneste grunn for meg for å holde den skjult bak anlegg måtte i såfall være ønske om bruk av kortes mulig signalledninger.
Hvordan er førsteinntrykket på V-lps mk2?
Har ikke fått prøvd den enda av flere grunner.

Har ventet på signalledninger som nå er mottatt.

Har ventet på 3006A Tandberg og 3028A Tandberg som var på service.

Denne 3028A hadde ikke ekstrautstyr som RIAA - og inngang er gjort om til ren linjeinngang.
Disse to har jeg nå mottatt etter service.

Men venter på litt til før jeg setter opp to anlegg.

3018A + 3006A som ett oppsett, der har 3018A både MM og MC inngang - men kan også prøve det eksterne RIAA gjennom en regulær inngang.

3028A + Adcom GFA 5500 som ett oppsett, her må jeg bruke ekstern RIAA

Hva jeg forventer meg?

Vet ikke helt, har jo den gamle Grado Gold som en referanse brukt hele tiden de siste åra.

Den nye Denon 301 har jeg aldri hørt, så blir litt dèt å høre på ny pickup og ny RIAA samtidig.

Kan sammeligne 3018A sitt RIAA med denne V-lps mk2

Har også ett annet 3000,- kroners MC RIAA som jeg ennå ikke har hørt på.

Men i løpet av neste uke skal mye være på plass - kanskje også ett sett Kappa 8.2
 

tommo21

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
333
Antall liker
161
Torget vurderinger
26
Så vidt jeg kan se så kan man bruke V-PSU II på denne også. Den har samme spesifikasjonene på strøm og plugg.

Derfor vil jeg nok tro at de kanskje vil utvide denne V90-serien med ytterliggere produkter. Spesielt siden den gamle V-II Serien går helt ut av sortimentet. Det står "Discontinued" på sidene til MF.

Har forøvrig akkurat bestilt meg en V90-LPS jeg opgså.
 

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Tipper vel at det kommer en PSU i samme serie og som vil stå i stil til det nye designet...
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Har nettopp montert headshellet med Denon 103 på platespilleren.

Måtte justere vekta ganske mye inn, det orginale JVC headshell er nesten tungt som støpejern.

Justere stifttrykk på 1,75gram og antiskating og q-demping på det samme.

Milde Makaroni for en lyd:eek:

Bruker det orginale MC inngang på Tandberg 3018A

Må koble fra en cd eller kassettspiller for å få testet de eksterne RIAA som jeg har som er V-lps mk2 - splitter nytt, og ett brukt REGA phono MC RIAA - sistnevnte kostet vel ca 3000,- kr for en tid siden.

Men låter helt kanon vis Tandbergs MC RIAA:cool:
 
Sist redigert:

J.E.R

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2012
Innlegg
754
Antall liker
165
Sted
Larvik (Narvik)
Regner med den der er god, ja. Men Anthony har visst fjerna det jeg ser som hele cluet med V-serien- i tillegg til VFM: Mulighet for separat PSU som tar flere deler:( Hadde den der bare hatt det, ville den nok ha blitt noe i nærheten av en High-Ender, slik VLPS2+VPSU2 er. En V90 vil nok begrense seg mer enn forgjengeren mht samarbeidende utstyr, og jeg frykter litt for at den ikke vil tåle kryssmatch opp i drivverksklassene på samme geniale vis- men jeg kan ta feil. Tony kan overraske igjen, han! Faktum er at han har litt av en oppgave i å skulle forbedre de delene, og flere med meg er skikkelig glade i dem! Men V90LPS har en svært god sjans til å bli det nye førstevalget i klassen, tross steinhard konkurranse fra briter, tyskere og østerrikere. Bare det at den nok ikke vil være en like stor no-brainer..legg på en tusenlapp og du får min favoritt under 3000..dog kun som MM..

Hei...

Kan jeg spørre hva din favoritt er Auditor?

mvh
Jan
 

tommo21

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
333
Antall liker
161
Torget vurderinger
26
Har sittet og kost meg glugg ihjel med den nyankomne V90-LPS i min lillle vinylrigg idag, og kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd og imponert over godlyden.

Må si det at fra starten av så ble jeg litt skeptisk, men etter et par timer begynte det å løsne litt...og så mer og mer. Har byttet ut veggvorta med en sak fra Clas Ohlson. Veggvorta er så liten at jeg så ikke bryet verdt med å bruke den alt for mye. Har testet en del budsjett-riaa før, som f.eks Cambridge 651p, Pro-Ject Phonobox S, men har også hatt Trigon Vanguard II i hus. Må si at denne boksen her imponerer meg når det gjelder pris i forhold til kvalitet.

Eneste minuset her er en liten egenlyd fra RIAA som man kan høre om man legger øret inn til høyttaleren når noe ikke spiller. Men det kan være andre ting også som forårsker dette. Kan ikke høres på normal lytteavstand. Det kommer også en del ulyd når man slår av RIAA mens forsterker fremdeles står på, så anbefaler at dette unngås spesielt når man har høyt volum på. Er tydeligvis ikke montert noe soft-avslags funksjon på power her gitt.
 

kanaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2010
Innlegg
1.760
Antall liker
1.662
Sted
Fetsund
Har sittet og kost meg glugg ihjel med den nyankomne V90-LPS i min lillle vinylrigg idag, og kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd og imponert over godlyden.

Må si det at fra starten av så ble jeg litt skeptisk, men etter et par timer begynte det å løsne litt...og så mer og mer. Har byttet ut veggvorta med en sak fra Clas Ohlson. Veggvorta er så liten at jeg så ikke bryet verdt med å bruke den alt for mye. Har testet en del budsjett-riaa før, som f.eks Cambridge 651p, Pro-Ject Phonobox S, men har også hatt Trigon Vanguard II i hus. Må si at denne boksen her imponerer meg når det gjelder pris i forhold til kvalitet.

Eneste minuset her er en liten egenlyd fra RIAA som man kan høre om man legger øret inn til høyttaleren når noe ikke spiller. Men det kan være andre ting også som forårsker dette. Kan ikke høres på normal lytteavstand. Det kommer også en del ulyd når man slår av RIAA mens forsterker fremdeles står på, så anbefaler at dette unngås spesielt når man har høyt volum på. Er tydeligvis ikke montert noe soft-avslags funksjon på power her gitt.

Tolker deg dithen, at det bare er å bytte ut Cambridge 651p med V90-LPS. ;)
 

kanaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2010
Innlegg
1.760
Antall liker
1.662
Sted
Fetsund
Takker for svar.
Har vært inne på tanken en stund.
På tide å handle.
 

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Det ble stille på denne tråden. Hvor ble det av sammenligningen, Rudi, mellom den nye og den gamle?

jeg har hatt min V-LPSii nå i 2-3 mnd, og kan ikke si annet en at den låter knall. Fremme kan den også stå :) Nå har jeg ingen sammenligningsgrunnlag ift andre Riaa, men synes det låter flott.

Så for 1,5 mnd siden utvidet jeg med V-PSUii. Å DU for en forskjell. Spesielt holografi og ro i lydbildet. Men egentlig ble alt litt bedre fra topp til bunn. Det ble et lite slør som forsvant, som jeg egentlig ikke visste var der en gang.

Jeg eg bruker MM-delen, men regner med MC-delen er og god. Og Rudi. Om du ble imponert av V-LPSii alene. Vel, da skylder du deg selv å sette den sammen med V-PSUii :)

Tipper jeg minst må opp på en ASR Mini Basis iii for å få en merkbart bedre Riaa enn MF Riaa med PSU kombo. Og jeg er enig med Auditor: en veggvorte med påskriften "power supply" kan definitivt IKKE sammenlignes med V-PSUii :)
 

ragwo

Mud-fi freak
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
6.723
Antall liker
14.343
Sted
Bodø
Torget vurderinger
42
Eneste minuset her er en liten egenlyd fra RIAA som man kan høre om man legger øret inn til høyttaleren når noe ikke spiller. Men det kan være andre ting også som forårsker dette. Kan ikke høres på normal lytteavstand. Det kommer også en del ulyd når man slår av RIAA mens forsterker fremdeles står på, så anbefaler at dette unngås spesielt når man har høyt volum på. Er tydeligvis ikke montert noe soft-avslags funksjon på power her gitt.
Noen andre som hører egenlyd fra riaaen? Er det samme egenlyden av V-LPS MKII?
 

tommo21

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
333
Antall liker
161
Torget vurderinger
26
Eneste minuset her er en liten egenlyd fra RIAA som man kan høre om man legger øret inn til høyttaleren når noe ikke spiller. Men det kan være andre ting også som forårsker dette. Kan ikke høres på normal lytteavstand. Det kommer også en del ulyd når man slår av RIAA mens forsterker fremdeles står på, så anbefaler at dette unngås spesielt når man har høyt volum på. Er tydeligvis ikke montert noe soft-avslags funksjon på power her gitt.
Noen andre som hører egenlyd fra riaaen? Er det samme egenlyden av V-LPS MKII?
Tror nok at denne lyden forsvant etter at jeg byttet forsterker, så problemet hadde nok en annen bakgrunn en RIAA'en. Måtte kikke to ganger på sitatet, for kunne knapt huske at jeg hadde hatt det "problemet" .
 
Topp Bunn