Musical Fidelity "billig" riia'en i new shape.

ragwo

Mud-fi freak
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
6.769
Antall liker
14.563
Sted
Bodø
Torget vurderinger
42
Tror nok at denne lyden forsvant etter at jeg byttet forsterker, så problemet hadde nok en annen bakgrunn en RIAA'en. Måtte kikke to ganger på sitatet, for kunne knapt huske at jeg hadde hatt det "problemet" .
Takker, da var den bekymringen ute av verdenen :)
 

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Innlegg
1.037
Antall liker
406
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Noen som vet hvor jeg kan finne MF V-PSU`en til en OK pris? [h=1][/h]
 

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Bodal Radio og Oslo Hifi Center har hatt. Men de er vanskelige å få tak i nå. Jeg kjøpte den nest siste som OHC hadde og det var rett før jul. Jeg selger nok mitt sett med V-LPSii og V-PSUii, men må vente litt. Utrolig bra lyd i de to og PSUii suplerer på meget godt vis. Stor forbedring med PSUii ja :)
 

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Innlegg
1.037
Antall liker
406
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Noen som vet hvor jeg kan finne MF V-PSU`en til en OK pris?

Herlig! Vant akkurat en V-PSU2 på ebay, til rett over tusenlappen inkludert frakt. Så håper jeg at jeg er heldig med tull & toll for en gang skyld:) Blir fint å kvitte seg med den kvinevorta på veggen ihvertfall![FONT=Helvetica neue, Helvetica, Verdana, sans-serif][/FONT]
 

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
PSUii vil gjøre din Riaa enda litt bedre. Det jeg merket var at bakgrunn ble stillere og at musikken slapp bedre til.
 

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Innlegg
1.037
Antall liker
406
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
PSUii vil gjøre din Riaa enda litt bedre. Det jeg merket var at bakgrunn ble stillere og at musikken slapp bedre til.
Dette endte godt! Ikke noe tollgebyr og annet vas. Selger hadde pakket svært bra, og inn i mitt hjem kom en uåpnet PSU rett fra butikken i Frankrike nærmest. Kom i handleposen med kvitteringer og hele pakka 8)

Nå skal det snurres!
 

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Innlegg
1.037
Antall liker
406
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Så bra! Og jeg koser meg med LM 218iA :):)
Heh, fin pris på den der du :) Har en Cary PH-302 stående her også, men RP6`en min som jeg snurrer på om dagen er ikke glad i rør (hummm) så da er det den gode gamle trofaste MF`en som gjør jobben, og jeg må jaggu meg si det skjedde ting her nå med PSU ( MF`er er jo meget habil i utgangspunktet) i tillegg. Dette lukter godt kjøp lang vei :D
 

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Som jeg sa; den PSU'n er gull verdt å få tak i. Blir sjeldnere og sjeldnere å få tak i som sett med V-LPSii og V-PSUii. Men jeg kan anbefale de som har kombinasjonen å få tak i Xindak MC10 stepup (som Gunnar Brekke anbefaler så sterkt). Min MC pickup fikk et helt annet liv og oppløsning med å gå via stepup OG inn i MM-inngangen på Musical Fidelity. MM-inngangen er mer påkostet enn MC-inngangen og det høres. Men som mange og skriver, så skjer det ett eller annet bra med lyden fra MC-pickup når den går via stepup ift et aktivt Riaa-trinn.

En annen stepup som går for å være blant de beste, om ikke DEN beste; er Bob's Devices 1131 Cinemag SUT.

Xindak MC10 produseres dessverre ikke mer, men med litt søk fåes de både i Danmark og i Sverige. Kjøp før det er tomt. Ser ingen på ebay. Tror de som har beholder de. Det gjør i hvertfall jeg :)
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.952
Antall liker
1.286
Sted
Nadadouro, Portugal
Rothwell har en ny stepup ute med Lundahl transformere SUT
med en god stepup og en relativt billig mm riaa kan du få virkelig god lyd fra mc.
 

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Billig og billig :) Da har vi jo Graham Slee Era Gold V også, men disse blir en helt anne prisklasse enn V-LPSii.
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.952
Antall liker
1.286
Sted
Nadadouro, Portugal
Tror du misforstår. med en sut, og en relativt billig mm riaa ( der er faktisk mange riaa derute der bare har mm og ikke koster så mye) da kan man få god lyd fra en mc pickup. Man skal godt opp i pris før en riaa med mc slår en sut og relativt billig riaa. Vet ikke hvorfor du nevner Graham Slee i den sammenheng.
 

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Vi er helt enige. Det jeg mente var at den step up fra Rothwell koster vel rundt 6000 kr? Men Bob's Devices som jeg anbefalte er også dyr. Derfor jeg nevnte Era Gold var at jeg trodde du anbefalte en Riaa fra Rothwell i tillegg, og da mente jeg at Era Gold til omtrent samme pris trolig er bedre. Og da Era Gold med Stepup...

Men vi er helt på bølgelengde, og vi har jo begge gått nettopp samme vei. V-LPSii + Stepup (Xindak MC10) og du V-LPSii + Stepup fra Rothwell.

Som jeg skriver lengre opp så skal man trolig høyt opp i Riaa-trinn med MC inngang får å få bedre lyd enn det vi begge har nå fra våre platespillerforsterkere :)
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Lages ikke denne mer?
[h=1]V-LPSII | PHONO STAGE (DISCONTINUED)[/h]

Beklager om jeg tok dette i feil tråd.
 

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Innlegg
1.037
Antall liker
406
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Bare å holde utkikk på ebay og brukten ( hvem vil vel kvitte seg med den :D )

Selv gjorde jeg ett "varp" på ebay.
 

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Lurer på om det har noen effekt å bytte ut den tynne strømkabelen mellom PSU og Riaa? Noen som vet?
 

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Innlegg
448
Antall liker
114
Sted
Halden
Har nå prøvd denne V-psu II og må bare si at det var en oppgradering på Vlps. Hos meg ble lyden mere varm og bassen går dypere.
Anbefales.

Mvh Roar
 
Topp Bunn