Music Angels

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Har 2 stk ubrukte Siemens-brandede NOS Telefunken Diamond ECC85 som passer til den gen. Music Angel som benyttet denne rørkonfigurasjon i sammen med ECC82.
    Kjøpt nye av Motron i sin tid (har kvittering).
    Evt interesserte kan ta kontakt via PM
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Hvis du ser i tråden min på side 1 viser det hvordan jeg la opp 4 nye mot de 2 gamle. Jeg la 2 nye under printplaten, men det var trangt og 2 til som du ser.

    Side 4 kan du se litt hvordan smårøra ser ut.
    Du ser det ytterste har 3 plater og er grå.
    Du ser de i midten er A-frame som betyr at du ser noe som ligner en A øverst.
    Det er viktig å få de ekte røra.

    Men andre kombinasjoner fungerer også.


    https://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtra-der/51480-lovemusikks-hule.html#post1044304
    supert!
    tusen takk for fyldig info.
    virker jo overkommelig!

    mvh
    Hvis du skifter ut utgangskondisatorer må du tømme forsterker for strøm først.
    Natten over vil senke fra 480v til ca 200v likestrøm.
    En må da tømme kondensatoren med en motstand som en holder med en tank som er isolert. Bruk måleinstrument så ser du.
    Likestrøm er farlig.
    Fant en side som selger en variant med 230v strømforsyning originalt. Det gjør jo ting enklere. Prisen på siden er vesentlig lavere enn det jeg har sett på ebay. Men med frakt og mva blir det ikke så langt opp til pent brukte LM eller tilsvarende.

    Mvh
    Skjermbilde 2020-04-01 kl. 19.46.45.jpg
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hvis du ser i tråden min på side 1 viser det hvordan jeg la opp 4 nye mot de 2 gamle. Jeg la 2 nye under printplaten, men det var trangt og 2 til som du ser.

    Side 4 kan du se litt hvordan smårøra ser ut.
    Du ser det ytterste har 3 plater og er grå.
    Du ser de i midten er A-frame som betyr at du ser noe som ligner en A øverst.
    Det er viktig å få de ekte røra.

    Men andre kombinasjoner fungerer også.


    https://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtra-der/51480-lovemusikks-hule.html#post1044304
    supert!
    tusen takk for fyldig info.
    virker jo overkommelig!

    mvh
    Hvis du skifter ut utgangskondisatorer må du tømme forsterker for strøm først.
    Natten over vil senke fra 480v til ca 200v likestrøm.
    En må da tømme kondensatoren med en motstand som en holder med en tank som er isolert. Bruk måleinstrument så ser du.
    Likestrøm er farlig.
    Fant en side som selger en variant med 230v strømforsyning originalt. Det gjør jo ting enklere. Prisen på siden er vesentlig lavere enn det jeg har sett på ebay. Men med frakt og mva blir det ikke så langt opp til pent brukte LM eller tilsvarende.

    Mvh
    Vis vedlegget 577741
    Var en gang vi hadde god kr kurs.
    Men prisen er ikke så galen. Fin den. Ser den ligg mot 10.000 nå andre plasser.

    Men ta ikke 230v for god fisk. Tror de bare skriver det. Men håper jeg tar feil.
    Ville vertfall målt etter å ha fått den.
    Og må du skifte dei 2 kondensatoren så få tak i 4 så får du en fastere bass også.
     
    Sist redigert:

    johnny1

    Fersking
    Ble medlem
    31.03.2020
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Her må en bare prøve andre rør å se.
    Ellers må andre svare på dette.
    Den virker men bare litt tam i lyden?
    japp..etter det jeg kan huske så ble den litt veikere med tida. er det noen som vet om det fins dyktige folk i sørlandsområdet som gjør service på rørforsterkere.. evt. østlandet
     

    Mads Johan

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2022
    Innlegg
    20
    Antall liker
    1
    Sted
    ålen
    Xd800 mk3

    Hei. På min MA leverer den ene høyttaleren høyere lyd enn den andre, så stereoperspektivet ikke stemmer. Har prøvd å bytte om på rør, og prøvd med flere høyttalerpar. Noen som har en formening om hva det kommer av?

    Hilsen
    SnekkerStian
    Fikk samme prob på xd/se845 etter å ha spilt med noen krevende høyttalere, ble bra igjen etter at jeg skiftet utgangsrør.
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Ja, ikke i daglig bruk, men drar den frem i ny og ne.
     

    One

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.09.2015
    Innlegg
    53
    Antall liker
    61
    Sted
    Akershus
    Interessen er tilstede , men en stund siden den ble brukt.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    910
    Har den stående og god forsterker men ikke i bruk nå, men vil bli koblet til igjen.Likte den veldig godt på Sonus Faber Minuetto og Minima Amator og på
    QLN Qubic 111
     

    vidar_mo

    Medlem
    Ble medlem
    20.12.2022
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Sted
    Norge
    Samme her, skal koble den på igjen. Veldig god match med mine Klipsch. Skulle gjerne ha moddet den litt, men det virker vanskelig å komme i kontakt med personer eller firma som gjør dette lenger, i hvert fall på Sørlandet.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ De fleste som bygde om og moddet disse gjorde det vel selv hjemme på kjøkkenbenken. Men, du kan jo høre med Sveinung Mala. Han importerte jo disse en periode for mange år siden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn