Music Angels

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Will do :)

    Testet tilbake til E80CC sammen med Telefunken ECC85. Og du verden! Glemte å lytte, og hørte den ene låten etter den andre.

    Kommer tilbake med mer, men nå blir det en kveldsvakt på jobb:)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Lurer på denne : Music Angel KT88 - Mala Audio noen som har prøvd denne på Klipsch Heresy III ( 8 ohm's ) høyttalere ?
    Ser folk skriver den som er impotert fungerer glimrende, så da vil jeg tro denne som er kraftigere strømforsyning er litt bedre.
    Kan legge til at den eller dei som jeg hadde var imoptert og de fungerte på alle høyttalere jeg testet den på.
    Var da testet på "moderne" høyttalere som er mer tungdrevne. Til og med B&W CM9 spilte den nydelig på, men dog ikke fest høyt med masse db
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Lurer på denne : Music Angel KT88 - Mala Audio noen som har prøvd denne på Klipsch Heresy III ( 8 ohm's ) høyttalere ?
    Klipsch vil være null problem for MA. MA er strømsterk og er i ekte dual mono. Mine ProAc krever kraftig forsterker for å spille bra, og med MA er det ikke antydning til pusteproblemer.

    For de de som skal kjøpe MA, så kjøp fra Mala. Den er oppgradert med større strømforsyning. Ikke bare gir den oppgradere versjonen bedre lyd, men og trygg å bruke.

    Jeg eg har ingen forbindelse med Sveinung Mala hos Mala Audio. Men anbefaler han fordi han er utrolig service innstilt og hyggelig!
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Lurer på denne : Music Angel KT88 - Mala Audio noen som har prøvd denne på Klipsch Heresy III ( 8 ohm's ) høyttalere ?
    Klipsch vil være null problem for MA. MA er strømsterk og er i ekte dual mono. Mine ProAc krever kraftig forsterker for å spille bra, og med MA er det ikke antydning til pusteproblemer.

    For de de som skal kjøpe MA, så kjøp fra Mala. Den er oppgradert med større strømforsyning. Ikke bare gir den oppgradere versjonen bedre lyd, men og trygg å bruke.

    Jeg eg har ingen forbindelse med Sveinung Mala hos Mala Audio. Men anbefaler han fordi han er utrolig service innstilt og hyggelig!
    Jeg kan ikke si jeg skjønner dette helt, for jeg hadde en XD800 og den hadde store pusteproblemer. Er det så stor forskjell mellom KT88 og XD800?
    Min NAD 3020 var nesten å foretrekke med hensyn på kraft.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Nå skjønner jeg ikke hva du mener. XD800mk3 som jeg har er KT88. Den heter XD800 og har KT88 rør. Mulig du hadde en MA med 300B-rør. De trenger veldig lettdrevne høyttalere. KT88 har i hvertfall ikke pusteproblemer, med mindre høyttalerne er på 85db/w og du skal spille partyhøyt.
    Den kan kjøres i triode og pentode. Pentode gir ca 65 rørwatt. Om din NAD 3020 opplevdes som kraftigere så måtte det være noe galt med din MA.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Merkelige greier. Tror ikke det var noe galt med den heller, for den låt jo greit.
    Men det var et steg videre å komme til Rogue fortrinn og Doxa70sign. Ihvetfall i min stue og på mine høyttalere, som skal være lettdrevne.
    Får vel bare gå under hifiens mysterier dette... :)

    Nå skjønner jeg ikke hva du mener. XD800mk3 som jeg har er KT88. Den heter XD800 og har KT88 rør. Mulig du hadde en MA med 300B-rør. De trenger veldig lettdrevne høyttalere. KT88 har i hvertfall ikke pusteproblemer, med mindre høyttalerne er på 85db/w og du skal spille partyhøyt.
    Den kan kjøres i triode og pentode. Pentode gir ca 65 rørwatt. Om din NAD 3020 opplevdes som kraftigere så måtte det være noe galt med din MA.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Takker for svar så langt.

    Må si rørforsterker 'skremmer' meg litt hehe. :eek:

    Stille bias ( hva nå det er ) NOS ( ? ) bytting av rør ( dyrt ? ) bytte mellom triode og pentode ( ? -og må IKKE gjøres med forsterker i drift ) ... for en som er vant med ON/OFF evt STANDBY knapp på forsterker så vet jeg ikke helt.
    Men har hørt mine solgte Klipsch KG 5.5 på rørforsterkere og det var magisk godlyd mot Rotel pre /effekt 2x200w jeg hadde på dem.

    Ser de MA ikke er så dyre i forhold til mye annet så kunne vært gøy å testet.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Merkelige greier. Tror ikke det var noe galt med den heller, for den låt jo greit.
    Men det var et steg videre å komme til Rogue fortrinn og Doxa70sign. Ihvetfall i min stue og på mine høyttalere, som skal være lettdrevne.
    Får vel bare gå under hifiens mysterier dette... :)

    Nå skjønner jeg ikke hva du mener. XD800mk3 som jeg har er KT88. Den heter XD800 og har KT88 rør. Mulig du hadde en MA med 300B-rør. De trenger veldig lettdrevne høyttalere. KT88 har i hvertfall ikke pusteproblemer, med mindre høyttalerne er på 85db/w og du skal spille partyhøyt.
    Den kan kjøres i triode og pentode. Pentode gir ca 65 rørwatt. Om din NAD 3020 opplevdes som kraftigere så måtte det være noe galt med din MA.
    Haha det er jammen prisforskjell og da.. Da bør det være bedre.. spørs om du hadde hørt forskjell i en blindtest ;) :rolleyes::p (tærge deg)

    Egne erfaringer på Triangle, Vienna Acoustic, Pioneer med mer hjemme, og mange merker da jeg hadde den med til Bergen og gikk fra butikk til butikk for å testet høyttalere. Ingen problemer. Fikk kommentarer fra butikker på hvor flott og oppløst lyd det var på forsterkeren. Artig.:)

    Kjørte og en gang med en på bassene og en til mellomtone og diskant på Triangle og da bunnet høyttalerne fordi det ble for høy effekt. Det er kun på B&W CM9 den går tom som jeg har erfart (impoterte modellen med mindre strømreserve enn den norske) ca kl 12-13 og da skjer det ikke mer/ikke mer volum, men rimelig høyt til lytting var det. Det stod tre fra hi-fi klubben inne i lytterommet å hørte på uten å si noe hehe.. de samme sa på forhånd at dette gikk ikke på B&W så de var ute i butikken først. Men så kom en etter en..artig det og.


    Takker for svar så langt.

    Må si rørforsterker 'skremmer' meg litt hehe. :eek:

    Stille bias ( hva nå det er ) NOS ( ? ) bytting av rør ( dyrt ? ) bytte mellom triode og pentode ( ? -og må IKKE gjøres med forsterker i drift ) ... for en som er vant med ON/OFF evt STANDBY knapp på forsterker så vet jeg ikke helt.
    Men har hørt mine solgte Klipsch KG 5.5 på rørforsterkere og det var magisk godlyd mot Rotel pre /effekt 2x200w jeg hadde på dem.

    Ser de MA ikke er så dyre i forhold til mye annet så kunne vært gøy å testet.
    Kjøper du fra Mala Audio trenger du ikke tenke på bias. Glem det. Den er da sjekket.
    Blir røra utslitt og du skifter til nye, så retter bias seg selv når nye rør kommer inni, etter som jeg har skjønt. Jeg stilte aldrig bias på mine to.
    Jeg sjekket en gang, men den var ok.
     
    Sist redigert:
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    GO FOR IT!
    Ingenting å være redd for. Man må bare regne med litt mere egeninnsats og testing før man er i mål, men da er det jammen verdt også! :)
    Rør er moro og det kan låte meget bra!
    MA er en bra inngangsbillett til hifi verdenen, men høyttalere må matches!

    Takker for svar så langt.
    Må si rørforsterker 'skremmer' meg litt hehe. :eek:
    Stille bias ( hva nå det er ) NOS ( ? ) bytting av rør ( dyrt ? ) bytte mellom triode og pentode ( ? -og må IKKE gjøres med forsterker i drift ) ... for en som er vant med ON/OFF evt STANDBY knapp på forsterker så vet jeg ikke helt.
    Men har hørt mine solgte Klipsch KG 5.5 på rørforsterkere og det var magisk godlyd mot Rotel pre /effekt 2x200w jeg hadde på dem.

    Ser de MA ikke er så dyre i forhold til mye annet så kunne vært gøy å testet.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Haha det er jammen prisforskjell og da.. Da bør det være bedre.. spørs om du hadde hørt forskjell i en blindtest ;) :rolleyes::p (tærge deg)
    He he, lar meg ikke terge så lett. Og jeg skal ikke være 100% skråsikker på noe som helst, det er farlig innen hifi :) men joda, jeg tror man hører forskjell.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Haha det er jammen prisforskjell og da.. Da bør det være bedre.. spørs om du hadde hørt forskjell i en blindtest ;) :rolleyes::p (tærge deg)
    He he, lar meg ikke terge så lett. Og jeg skal ikke være 100% skråsikker på noe som helst, det er farlig innen hifi :) men joda, jeg tror man hører forskjell.
    Ja sant det er skummelt. Vet du, jeg har lest grådig mye skryt av det merket. :) Jaja, vi får holde oss til tråden.

    Har du testet den norske MAen mot den som er egen impotert? Lurer litt på om en hører forskjell.. ikke det, det får jeg jo vite når jeg kjøper en ny slik til sommeren igjen. Må ha igjen jeg.. vart et savn. :)
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Har du testet den norske MAen mot den som er egen impotert? Lurer litt på om en hører forskjell.. ikke det, det får jeg jo vite når jeg kjøper en ny slik til sommeren igjen. Må ha igjen jeg.. vart et savn. :)
    Nei, den jeg kjøpte var egen importert. Jeg mener å ha lest mange lovord om de ombygde, men har ikke selv testet de.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    lovemusik skrev:
    Kjøper du fra Mala Audio trenger du ikke tenke på bias. Glem det. Den er da sjekket.
    Blir røra utslitt og du skifter til nye, så retter bias seg selv når nye rør kommer inni, etter som jeg har skjønt. Jeg stilte aldrig bias på mine to.
    Jeg sjekket en gang, men den var ok.
    det er jo ikke riktig at bias justerer seg selv på MA. Enkelte forsterkere har auto-bias, men det har ikke MA. Skal bias justeres så gjøres det ved å åpne lokket under og justere på 4 forskjellige punkter. At man ikke trenger å drive å justere bias hele tiden på MA, skal jeg være enig i. Kjøp matchende rør fra Mala eller Motron, så trenger du stort sett ikke tenke på bias. Men måler man bias og finner ut etter noen hundre timer at den er off, ja da må man til med skrujernet på undersiden.
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Hvordan måler man bias ?
    Det enkleste er nok å benytte et multimeter sammen med en slik sak som dette : http://www.ebay.com/itm/1pc-Gold-pl...nd_Vision_Amplifier_Parts&hash=item2ecdc6a0bb

    Da setter du denne kombinerte "han/hun" rørsokkel i mellom sokkel i forsterker og effektrør, og kobler de bananplugger til et multimeter og måler mA på hvert enkelt rør.
    Alternativt så må du av med bunnplaten på forsterker og måle med multimeter direkte på rørsokler i forsterker. (grundig veiledning til det finner du på et annet forum ang denne forsterker)
     
    Sist redigert:

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Takker for svar så langt.

    Må si rørforsterker 'skremmer' meg litt hehe. :eek:

    Stille bias ( hva nå det er ) NOS ( ? ) bytting av rør ( dyrt ? ) bytte mellom triode og pentode ( ? -og må IKKE gjøres med forsterker i drift ) ... for en som er vant med ON/OFF evt STANDBY knapp på forsterker så vet jeg ikke helt.
    Men har hørt mine solgte Klipsch KG 5.5 på rørforsterkere og det var magisk godlyd mot Rotel pre /effekt 2x200w jeg hadde på dem.

    Ser de MA ikke er så dyre i forhold til mye annet så kunne vært gøy å testet.
    Ang bias, se mitt forrige innlegg.
    NOS er en forkortelse for "New Old Stock" som betyr ubrukte rør fra tidligere produksjoner på 50, 60 og 70 tallet. Enkelte merker som Telefunken og Mullard i NOS utgaver er i dag blitt svært så kostbare å kjøpe.
    Og ikke minst så er det rør som det dessverre finnes mange falske utgaver av (billige rør merket om) på nettet
    Personlig så mener eg at NOS fort koster mer enn de smaker

    Neida, bytting av rør behøver ikke å bli dyrt. Mitt råd er å begynne med å kjøpe rør fra litt mindre populære produsenter som for eks Sylvania, RCA og Tungsram, og kjøper du rør som er ørlite brukt så kan du få de ganske så billig.

    Selv har eg god erfaring med rør produsert for millitæret, som for eks JAN-Phillips fra Sylvania. Det er solide rør produsert etter strenge spesifikasjoner og med en levetid på 12000-15000 timer og da er det ikke så farlig å kjøpe noen rør som er brukt 2-300 timer.

    Bytte mellom triode og pentode kan gjøre med forsterker i drift ja. Bare husk på at høyttalere MÅ være tilkoblet når du slår på forsterker.

    Ikke la deg skremme fra å kjøpe en rørforsterker, det er langt ifra så farlig som enkelte forum kan gi inntrykk av.
    Selv var helt "grønn" når eg kjøpte min første rørforsterker for en del år siden, og eg har ikke angret et sekund.

    Lykke til :)
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Å stille bias må gjøres med ytterste forsiktighet!!!!!

    Potmetrene er plassert veldig ugunstig slik at en fingrer i et område med høye spenninger!!
    Denne løsningen er svært lite elegant på disse forsterkerene.

    Det kan være farlig hvis man er uforsiktig og kommer borti strømførende deler med fingrene.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Veldig mye bra tips. Jeg har aldri målt bias på mine KT88. De er nok 4 år gamle nå. Vil biasen bli vesentlig endret over tid, eller er det liten vits å måle bias? Og er det noen som har dette biasmeteret som man kobler mellom rør og rørsokkel?

    Og, si man måler rørene med biasmeteret og ser at de er innenfor 35-55 mA, men at ett rør er på f.eks 36mA, et annet på 42mA osv. Er det viltig at samtlige fire er så like som mulig eller er det kun viktig at de er innenfor 35-55mA?

    Og en ting til. Om jeg måler og rørene er på under 35mA. Er det bare å justere opp bias strømmen da eller skal man bytte rørene? Skjønner ikke helt det der...
     
    Sist redigert:

    NEP

    Medlem
    Ble medlem
    03.04.2013
    Innlegg
    20
    Antall liker
    1
    Noen som har testet MA med rette rør opp mot LM Audio? Er jo en betydelig prisforskjell, men er det verdt det? Kan noen anbefale en meget bra dac til ma'n?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Veldig mye bra tips. Jeg har aldri målt bias på mine KT88. De er nok 4 år gamle nå. Vil biasen bli vesentlig endret over tid, eller er det liten vits å måle bias? Og er det noen som har dette biasmeteret som man kobler mellom rør og rørsokkel?

    Og, si man måler rørene med biasmeteret og ser at de er innenfor 35-55 mA, men at ett rør er på f.eks 36mA, et annet på 42mA osv. Er det viltig at samtlige fire er så like som mulig eller er det kun viktig at de er innenfor 35-55mA?

    Og en ting til. Om jeg måler og rørene er på under 35mA. Er det bare å justere opp bias strømmen da eller skal man bytte rørene? Skjønner ikke helt det der...
    De skal vel være så lik så mulig, men viktigs er jo at de er innefor.
    en justerer opp..men det kan hende en må skru mange ganger rundt for at det viser :) (ikke skru på brum)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Og, si man måler rørene med biasmeteret og ser at de er innenfor 35-55 mA, men at ett rør er på f.eks 36mA, et annet på 42mA osv. Er det viltig at samtlige fire er så like som mulig eller er det kun viktig at de er innenfor 35-55mA?

    Og en ting til. Om jeg måler og rørene er på under 35mA. Er det bare å justere opp bias strømmen da eller skal man bytte rørene? Skjønner ikke helt det der...
    Så vidt jeg skjønner (mulig jeg er på bærtur) vil biasen gå litt ned etterhvert som rørene er slitt. Derfor er det et poeng å justere opp biasen etter en tid. Hvis man da ikke heller bare kjøper nye. Om noen er noen mA opp og ned betyr nok ikke stort.

    Men du som liker å teste ut, du burde prøvd å justere biasen opp og hørt om du hørte forskjell. Selv kjørte jeg med 40mA på røra. Litt kortere levetid på røra, men syntes dynamikken ble litt bedre. Noen prøvde seg med 50+ også.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Tror folk vart enige om tidligere at 35-45 var flott. :)
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har gjort noen endringer inni min Music angel som har vært beskrevet rundt omkring:

    jordet chassis til nettjord
    kuttet feedback fra trafo til inngangsrør
    koblet fast i triode utenom rele
    fjernet bypasskondensatorer etter katode på ecc81 og ecc82 rørene

    Resultatet ble en MYE bedre og "kjappere" forsterker. Jeg var kjempefornøyd med dette;D

    I kveld så tok jeg med meg forsterkeren for å teste denne i et annet anlegg og sammenligne med en tilsvarende standard Music Angel.

    Begge forsterkerne hadde samme smårør, og forholdene for en sammenligning skulle derfor være gode.

    Resultatet av sammenligningen var skuffende! Det var egentlig ingen forskjell:confused:

    Veldig rart, for jeg var helt sikker på at forskjellen skulle være lett å høre.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har gjort noen endringer inni min Music angel som har vært beskrevet rundt omkring:

    jordet chassis til nettjord
    kuttet feedback fra trafo til inngangsrør
    koblet fast i triode utenom rele
    fjernet bypasskondensatorer etter katode på ecc81 og ecc82 rørene

    Resultatet ble en MYE bedre og "kjappere" forsterker. Jeg var kjempefornøyd med dette;D

    I kveld så tok jeg med meg forsterkeren for å teste denne i et annet anlegg og sammenligne med en tilsvarende standard Music Angel.

    Begge forsterkerne hadde samme smårør, og forholdene for en sammenligning skulle derfor være gode.

    Resultatet av sammenligningen var skuffende! Det var egentlig ingen forskjell:confused:

    Veldig rart, for jeg var helt sikker på at forskjellen skulle være lett å høre.
    Tja.. Jeg kommer ikke til å gjøre noe med den jeg kjøper fra Mala Audio til sommeren.
    Men ser jo at mange som er brukt og til salgs er jo ombygde.. noen grunn? Tror det kanskje.
    Eneste jeg gjorde med min siste var å oppgradere utgangs kondensatorene til noen litt større + legge til to. Det
    gav en god bedring i bassen.
    Den norske er jo og oppgradert fra fabrikk så det holder nok til meg. :)
    Livredd for å forandre lyden til det verre.
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har en Music Angel XD-800mkIII med oppgraderte smårør som jeg bruker på Klipsch RF82 mk1 Dette låter knallbra med god punch i bassen og klokkeklar diskant :)
    Sanger med gitarspilling og stemmene til de som synger kommer bedre fram enn de noen gang har gjort.
    + Man opplever stadig nye detaljer som ikke vært der før og eller detaljene kommer tydeligere fram.
    Alt i alt en kjempegod rørforsterker for penga.

    Hadde en Vincent SV 233 før MA kom i hus, denna veide 17 kilo og var oppgitt til 2x200 watt i 8 ohm
    En stoor og klumpete sak, som låt helt greit på Klipscha.

    Men så fort jeg fikk koblet opp MA og lyttet til den et par timer, blei jeg helt satt ut.
    Det var sånn jeg ville det skulle låte, har aldri opplevd klipscha så dynamiske og raffinerte som de var med MA.
    Rør er kommet for å bli her i hus :)

    Denne saken veier hele 21 kilo og med sine 2x60 ca. rørwatt låter det helt vanvittig bra :)
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har en Music Angel XD-800mkIII med oppgraderte smårør som jeg bruker på Klipsch RF82 mk1 Dette låter knallbra med god punch i bassen og klokkeklar diskant :)
    Sanger med gitarspilling og stemmene til de som synger kommer bedre fram enn de noen gang har gjort.
    + Man opplever stadig nye detaljer som ikke vært der før og eller detaljene kommer tydeligere fram.
    Alt i alt en kjempegod rørforsterker for penga.

    Hadde en Vincent SV 233 før MA kom i hus, denna veide 17 kilo og var oppgitt til 2x200 watt i 8 ohm
    En stoor og klumpete sak, som låt helt greit på Klipscha.

    Men så fort jeg fikk koblet opp MA og lyttet til den et par timer, blei jeg helt satt ut.
    Det var sånn jeg ville det skulle låte, har aldri opplevd klipscha så dynamiske og raffinerte som de var med MA.
    Rør er kommet for å bli her i hus :)

    Denne saken veier hele 21 kilo og med sine 2x60 ca. rørwatt låter det helt vanvittig bra :)
    Høres intressant ut. Hvor kjøpte du denne fra ?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Kjøp den fra Mala.
    Kjøp fra nettet så skal dere vite at da er den beregnet for 220volt som er for lite. (China har 220volt og den var opprinnelig beregnet der)For da blir det ca 480-500v over utgangskondensatorene som er på 450v. Ofte virker det bra, men det har vert 2 episoder disse årene, som jeg vet om der stuen har vert full av røyk (ifølge eierene) og da er de 2 gåen.
    De andre kondensatorene er i serie så de har ikke det problemet tror jeg.
    Den Mala har er bygget for 240v og den er og kraftigere trafoer.
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Sitat fra Klipschmannen
    Jeg har en Music Angel XD-800mkIII med oppgraderte smårør som jeg bruker på Klipsch RF82 mk1 Dette låter knallbra med god punch i bassen og klokkeklar diskant :)
    Sanger med gitarspilling og stemmene til de som synger kommer bedre fram enn de noen gang har gjort.
    + Man opplever stadig nye detaljer som ikke vært der før og eller detaljene kommer tydeligere fram.
    Alt i alt en kjempegod rørforsterker for penga.

    Hadde en Vincent SV 233 før MA kom i hus, denna veide 17 kilo og var oppgitt til 2x200 watt i 8 ohm
    En stoor og klumpete sak, som låt helt greit på Klipscha.

    Men så fort jeg fikk koblet opp MA og lyttet til den et par timer, blei jeg helt satt ut.
    Det var sånn jeg ville det skulle låte, har aldri opplevd klipscha så dynamiske og raffinerte som de var med MA.
    Rør er kommet for å bli her i hus :)

    Denne saken veier hele 21 kilo og med sine 2x60 ca. rørwatt låter det helt vanvittig bra :)



    Høres intressant ut. Hvor kjøpte du denne fra ?

    Ulfgre: Kjøpte den pent brukt av en hyggelig kar på finn.no
    Men du får den som nevnt over ny fra Mala Audio
    Veldig fornøyd med MA, Mye god lyd for penga :)
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    OK så det er samme som Music Angel XD-800mkIII. See.
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Da har jeg bestilt Philips E80CC fra hifitubes.nl i Nederland. Jeg er spent på dette:)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg fikk mine Tungsram E80CC på fredag. I følge noen tester på nettet skal disse være de aller beste E80CC som er laget, også bedre enn Philips. Jeg har ikke fått testet de skikkelig, men rett ut av esken hørtes de helt like ut som Philips. Kanskje med litt innspilling så blir de hakket vassere, men den samme lydsignaturen var godt gjenkjennelig. Tungsram skal være enda litt mer luftig og litt strammere bass. Jeg la merke til at Tungsram var veldig luftige, men usikker om det var mer enn Philips..

    Uansett går man ikke feil med Philips eller Tungsram. Og sammen med Philips PCC88 så har du en skikkelig hiend lyd i MA.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.394
    Antall liker
    17.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg syntes den første versjonen jeg hadde med 12AU7 og 12AT7 uten drossler låt vesentlig bedre enn den senere versjonen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn