Munchen 2017

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Håper noen av dere får hørt Rockport Lyra, min våte drøm av en høyttaler:)
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Takk :)

    Har utviklingen gått fremover? :)
    Ja! På den måte at disse er så kompromissløse at du ender opp med et uløselig kompromis(for de fleste dødelige)🙃🤑. Men for en opplevelse.... men SoundSteer var på nivå når det kommer til "hakeslepp" og etter en demo av SoundSteer er du ikke i tvil om at utviklingen er gått fremover.
     

    *RBJ*

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2009
    Innlegg
    127
    Antall liker
    59
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    12
    Enig i det, det var mer ett retorisk lekende spørsmål :)
    Som du sier så er dette kompromissløst, Western Electric hadde gjennom Bell Laboratories tilgang til enorme ingeniørressurser uten sidestykke senere i historien.
    Men hvem har plass til noe slikt i stuen :)
    Fremgangen har for det meste bestått i mer effektiv produksjon og kompakte løsninger, men ofte med store kompromisser.

    Har ikke vært borti Soundsteer, minnet litt om B&O Beolab 90 sånn utseendemessig og baserer seg kanskje på samme prinsipp?
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Ja, SoundSteer og Beolab90 er ganske like i kompleksitet men ikke helt når det kommer til konsept. 2X32 kanaler/DAC/forsterkere! (Litt flere elementer)!
    SoundSteer kan håndtere opp til 4 sweet spots/dead spots samtidig! Plassering og room og lytteposisjon virket helt ukritisk. Rommet var et kjempestort konferanserom med en akkustik som en parkeringskjeller. Den ene ht var plassert i et hjørne denn annen halv tilfeldig ute i rommet. 10-12 sofa og stole litt spredt noen utenfor lytteområde. Alle opplevde sylskarp stereoimage.
    Det virker!
    Hva som er best av SoundSteer eller WE, spør kona??????
     

    *RBJ*

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2009
    Innlegg
    127
    Antall liker
    59
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    12
    Hørtes spennende ut, utrolig hva de kan få til med DSP!
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.400
    Antall liker
    3.182
    To forskjellige filosofier også, selvfølgelig.....
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    K2 i norske farger! Og Mark Levinson platespiller!
    image1.jpg
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.088
    Platespilleren er designet/produsert av VPI, og det så du kanskje? :rolleyes:
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.992
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Neste år skal jeg prøve å komme meg med også. :). Ser jo ekstremt spennende ut.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.589
    Antall liker
    14.496
    Sted
    Langesund
    Takker alle som var med på morroa, for et godt selskap, og god støtte når det var nødvendig:)

    Ble en liten omstilling til egne preferanser når jeg kom hjem til anlegget, og skjønner godt at det er vanskelig for mange og forstå det jeg driver med.

    Mvh-
    Tor
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Platespilleren er designet/produsert av VPI, og det så du kanskje? :rolleyes:
    Ja! Gjør meg ingenting, dette er jo "kvalitet". De samme gjelder McIntosh, Burmeister med fler som plutselig også kan levere en platespiller. Give the people what thy think they want!
     
    A

    ANM

    Gjest
    Burmester lager sin egen påstår de, vet ikke om det er mer tillitsvekkende. ;D Bedre at gamle travere som Clearaudio og VPI lager OEM tror jeg?
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.088
    Platespilleren er designet/produsert av VPI, og det så du kanskje? :rolleyes:
    Ja! Gjør meg ingenting, dette er jo "kvalitet". De samme gjelder McIntosh, Burmeister med fler som plutselig også kan levere en platespiller. Give the people what thy think they want!
    Det var et forsøk på å understreke at dette er kvalitet, siden det i praksis er en VPI (sjekk signaturen min). Slik ser den også ut.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Platespilleren er designet/produsert av VPI, og det så du kanskje? :rolleyes:
    Ja! Gjør meg ingenting, dette er jo "kvalitet". De samme gjelder McIntosh, Burmeister med fler som plutselig også kan levere en platespiller. Give the people what thy think they want!
    Det var et forsøk på å understreke at dette er kvalitet, siden det i praksis er en VPI (sjekk signaturen min). Slik ser den også ut.
    Det var også sådan jeg oppfattet det. Beklager hvis jeg ble uklar.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Burmester lager sin egen påstår de, vet ikke om det er mer tillitsvekkende. ;D Bedre at gamle travere som Clearaudio og VPI lager OEM tror jeg?
    Det tror jeg også. Resultatet er allefall fint!
    IMG_1449.jpg
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Oceans Way rommet nede på gulvplan med Nagra låt ypperlig, samme med Accustic Zen på Triode Corp og ikke minst YG rommet med sin topphøytaler, begge disse 2 også nede i tildels små rom. YG låt imponerende på den måten at det ikke låt ' imponerende', med så stor lyd at folka som synger er 3 meter høye og 3 hoder brede. YG forsvant helt i det lille rommet, med en scene langt, langt bakover hvor det skulle være vegg følte jeg..nydelig.
    Oppe er egentlig alle rommene imponerende på hver sine måter, men blir litt for mye til tider. Ellers går det mest i musikk som egentlig høres imponerende ut på det meste nesten. Oceans Way rommet fikk jeg spille hva jeg ville og Alan, designeren, var meget trivelig kar å snakke med...
    Mange av de veldig bra rommene, perlene av fine, nære lydopplevelser, er ofte de som blir litt glemt og ligger bortgjemt nede i nesten umulige rom å oppdage
     
    Sist redigert:

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Noen som så noe reelt nytt på High-end 2017? Synes det var bare mer av det samme, mye mer! En nærmest dekadent gigantonomi! Platespiller med understell tatt rett fra Nordsjøen, forsterkere på størrelse med hundehus og høyttalere som tydeligvis aldri kommer inn i en vanlig bolig. Lite "form følger funksjon" og mye "sky is the limit"!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.318
    Antall liker
    63.038
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noen som så noe reelt nytt på High-end 2017? Synes det var bare mer av det samme, mye mer! En nærmest dekadent gigantonomi! Platespiller med understell tatt rett fra Nordsjøen, forsterkere på størrelse med hundehus og høyttalere som tydeligvis aldri kommer inn i en vanlig bolig. Lite "form følger funksjon" og mye "sky is the limit"!
    Er ikke det halve gøyen da :D
     
    A

    ANM

    Gjest
    For å si det slik. Hadde ikke blitt trangt i Lillestrøm til høsten om det kun var Skodaer og folkevogner som ble stilt ut.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Vel, om messen kun overlevd på de 30 i Lillestrøm som har råd til å gå så...
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Noen som så noe reelt nytt på High-end 2017? Synes det var bare mer av det samme, mye mer! En nærmest dekadent gigantonomi! Platespiller med understell tatt rett fra Nordsjøen, forsterkere på størrelse med hundehus og høyttalere som tydeligvis aldri kommer inn i en vanlig bolig. Lite "form følger funksjon" og mye "sky is the limit"!
    Er ikke det halve gøyen da :D
    Jo, absolutt! Men det virker noe/mange gange som det er hele gøyen. Jeg lurte vel bare på om der var noen som fikk et lite glimt av den annen halvdel!?
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Det fantes jo noe nytt innimellom på messa, uten at jeg er veldig flink til å få med meg nyeste nytt (siden jeg selv er veldig gammeldags, og kun spiller cd og vinyl hjemme).

    F.eks. høyttalerprodusenten Estelon, som jeg ikke tror har norsk distributør(?), husker jeg fra tidligere messer som kun "alien" -aktige høyttalere med elementer som beveger seg (litt 'spooky' følelse). Denne gangen hadde de en ny trådløs aktiv høyttaler kalt Lynx som fortsatt var high-end, men en løsning en kan tenke seg kunne fungert i en vanlig norsk stue. Og elementene kan fortsatt beveges vertikalt med en knapp på fjernkontrollen (slik at høyden kan tilpasses lyttehøyden eller egne preferanser). Det er litt nyskapene.
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    2.013
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Kostnaden som utstiller er rimelig heftig i Munchen. Skal jo være en av de mest ekslusive messene på denne kloden.
    Vi snakker prisen av en liten Skoda for ett lytterom en helg. Er nok ikke rimelig en visningsbod heller.
    Så det utelukker ganske mange mindre merker fra å prioritere/kunne stille.

    Jeg var på messen i 2 dager og rakk stort sett å lytte til de anleggene man "aldri" får hørt her til lands.
    Det er jo litt av grunnen til at man reiser dit :)

    Jonas
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    'Den annen halvdel', er de små rommene nede, hvor ledige seter er stort sett det vanlige å se. Men høytalerne og lyden som er i mange av dem, er uvanlig god og ikke minst realistisk, mht hvor store artister høres ut. Ikke som kjemper med larger than life lyd som er i de fleste rom oppe, men en nærværende lyd, hvor du føler ekte personer står foran deg..noen av rommene er dog vanskelige å finne, men er små perler
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Veldig høy standard på alle demoer. Ingen som "faldt i gjennom" og mange som var "spitsen klasse" en opplevelse! Fascinerende å tenke på at/om der er et markedet for mange av de mest kompromissløse konstruksjoner.
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    Oceansway & Viola Labs

    Hei

    Var på messe i 2 dage og jeg hørte dette rum 2 gange. Begge gange bemærkede jeg at de fleste der lyttede der sad med et smil på munden.
    Noget der desværre sjældent skete i de andre rum.

    Avantgarde Acoustic kørte også et fantastisk show - ikke meget med hi-fi at gøre i den "strammeste" mening, men en bra oplevelse midt i en 'alvorlig' messe.

    :)

    Chris




    Oceans Way rommet nede på gulvplan med Nagra låt ypperlig, samme med Accustic Zen på Triode Corp og ikke minst YG rommet med sin topphøytaler, begge disse 2 også nede i tildels små rom. YG låt imponerende på den måten at det ikke låt ' imponerende', med så stor lyd at folka som synger er 3 meter høye og 3 hoder brede. YG forsvant helt i det lille rommet, med en scene langt, langt bakover hvor det skulle være vegg følte jeg..nydelig.
    Oppe er egentlig alle rommene imponerende på hver sine måter, men blir litt for mye til tider. Ellers går det mest i musikk som egentlig høres imponerende ut på det meste nesten. Oceans Way rommet fikk jeg spille hva jeg ville og Alan, designeren, var meget trivelig kar å snakke med...
    Mange av de veldig bra rommene, perlene av fine, nære lydopplevelser, er ofte de som blir litt glemt og ligger bortgjemt nede i nesten umulige rom å oppdage
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Hei

    Var på messe i 2 dage og jeg hørte dette rum 2 gange. Begge gange bemærkede jeg at de fleste der lyttede der sad med et smil på munden.
    Noget der desværre sjældent skete i de andre rum.

    Avantgarde Acoustic kørte også et fantastisk show - ikke meget med hi-fi at gøre i den "strammeste" mening, men en bra oplevelse midt i en 'alvorlig' messe.

    :)

    Chris
    [/QUOTE]
    Nagra var det ja, feil og forveksling fra min side. Helt enig med deg ang Avatgarde showet, det var gøy å få med seg :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Takk :)

    Har hørt diverse Western Electric oppsett tidligere år på Munchen messa, og for meg er dette rommet alltid messas høydepunkt!
    Syns disse 80-90 år gamle kreasjonene formidler musikkens sjel på en helt unik måte i forhold til alt av moderne hifi jeg har hørt ellers på messen.
    Har utviklingen gått fremover? :)
    Hornsystemet var vistnok delt i 2, da det ikke ble plass, 85 år gammelt med en følsomhet på 115db/1w.
    Vi snakker om sensible saker. Forsterkeriet ble ivaretatt av et 101 år gammelt rørsett fra Western Eletric (ampen i midetn av bildet under), det spiller åpent og malmfullt i mono.

    DSC_8834.jpg


    "sweet spot" med stereoperspektiv fant jeg aldri, o det rykters at lyttevinduet var på 10 cm for denne øvelsen.
    Hornsystemet er ikke videre praktisk å ha i en vanlig møblert stue og samboer kan man bare drite i å ha :cool:

    DSC_8833.jpg


    Men noen åpenbare kvaliteter er det ikke tvil om at det har, selv om Bill som bor i Sør-Korea mener det er verdens beste (for ham).
     

    *RBJ*

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2009
    Innlegg
    127
    Antall liker
    59
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    12
    [/QUOTE]Men noen åpenbare kvaliteter er det ikke tvil om at det har, selv om Bill som bor i Sør-Korea mener det er verdens beste (for ham).[/QUOTE]

    Regner med du mener han karen her, Joe Roberts, underholdende og utrolig kunnskapsrik. På slutten av messedagene har han som regel en øl i hånden og er på en liten snurr mens han presenterer systemene :)

    052114-JoeRoberts-600.jpg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    her må det være støy av kosmiske dimensjoner.
    den ene kabelen rekker jo ikke ned til kabelbukken.


    IMG_4545.JPG
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    her må det være støy av kosmiske dimensjoner.
    den ene kabelen rekker jo ikke ned til kabelbukken.


    Vis vedlegget 442144

    Pinglete priser var det også på disse kablene..
    Silenzio Line – Interconnects, Power Cords and Speaker Cables – Zensati Cables – $708,400
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn