Mulig kjøp av brukt integrert forst..Tips?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    Jeg vil si det er helt feil. Jeg har consonance 150 og vil si meg helt uenig i det du sa. Jeg spiller sammen med dynaudio 72 SE, og det spiller lyst/lysere enn mørk, kanskje vi har forskjellige standarder, men det får gå  ;)
    Den slår riktig bass(hardt når det skal, og "slapt" når det skal.)
    Patos er jo litt kjent for å være litt mørk, det er ihvertfall mitt inntrykk, og da kan det bli for mye av det gode  ::)
    Men det som er VELDIG positivt med den, den kan så og si ikke tømmes for krefter, så skal du spille VELDIG høyt en kveld, så har den krefter nok  ;D
    du kan jo ikke si at det thomand sier er feil uten å ha hørt det oppsettet? den kan da ikke være så fantastisk når de er så vanskelig å få solgt ;)
     

    norpimp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2005
    Innlegg
    310
    Antall liker
    4
    du kan jo ikke si at det thomand sier er feil uten å ha hørt det oppsettet? den kan da ikke være så fantastisk når de er så vanskelig å  få solgt ;)
    Nei nei, ikke feil, men det helt motsatte inntrykket som jeg har fått. Og det kan være matching med kilde, kabler, høyttalere, plassering osv.

    Jeg tror den er vanskelig å få solgt fordi det er veldig få som kjenner til den, ikke så veldig utbredt merke som nad osv. og sånn.
     

    Berg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    1
    Fint hvis dere kunne komme med noen tips! (max 10 k)
    Det står en Krell 400xi tilsalgs på hifimagasinet for 15k sek. (ca 13k nok) om det er noengang det lønner seg å gå 3k overbudsjett så må det være nå ;)
     

    Vedlegg

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Det står en Krell 400xi tilsalgs på hifimagasinet for 15k sek. (ca 13k nok) om det er noengang det lønner seg å gå 3k overbudsjett så må det være nå ;)

    Tror jeg holder meg til budsjettet mitt. 10k er for meg en ganske langt tøyd strikk allerede. Men tanken er en god forsterker jeg kan leve med noen år fremover.

    Noen som har fått prøvd ut Creek Destiny skikkelig enda? Kanskje du Vidar P?
     
    B

    bamsemann

    Gjest
    Tror jeg holder meg til budsjettet mitt. 10k er for meg en ganske langt tøyd strikk allerede. Men tanken er en  god forsterker jeg kan leve med noen år fremover.

    Noen som har fått prøvd ut Creek Destiny skikkelig enda? Kanskje du Vidar P?
    Jeg spiller på en creek 5350se, og er veldig fornøyd...

    Lurte på om jeg skulle ta en destiny i stedet, men Kim på lyric mente at forskjellen er så liten i lydkvalitet at det er ikke verdt merprisen.

    5350se har en stor frodig og delikat mellomtone hvor instrumenter og utøvere får den størrelsen de skal ha.

    Ikke noe miniatyr hverken i panorering eller ang størrelse/kropp på tonen.

    Overgangen til en luftig og silkemyk diskant er helt sømløs, diskanten bare smekter kinnet ditt som en sval sommerbris... nydelig..

    Den spiller glansfullt, nesten røraktig, bassen går ganske dypt og sparker brukbart...

    I mitt oppsett med 5350se, dynaudio focus 110 og musical fidelity a3,2, har jeg bass ned til 40 hz ca uten at den faller hørbart av, ved 31,5hz har jeg fortsatt bra nivå, men da med hørbart fall, kan også høre 25hz.

    Creeken er veldig god...

    bamsemann.. :)
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    372
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    Har tenkt litt på Krell Kav 300, Opera Consonanse 150, Primare I21-I30, Bladelius Thor. Men som sagt; aner ikke.Fint hvis dere kunne komme med noen tips! (max 10 k)
    Jeg har en Primare I21 som jeg vurderer å kvitte meg med til fordel for Electrocompaniet utstyr. PM kan sendes om det er interessant for noen. Den er omtrent et år og jeg har ikke original embalasje. Finnes i Bergen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn