Mr. Ambicious sitt første prosjekt!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    Rojoh

    Gjest
    Hvis det bare er frontplaten som skal monteres, så kan vel selve diskantenheten legges trygt til side bort fra støv o.l. (evt. i en plastpose) mens man freser forsenking til mellomtone+frontplate til diskant.

    Mvh. Johan
     

    EngelholmAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2007
    Innlegg
    434
    Antall liker
    1
    Ett riktigt trevligt projekt!

    Ett tips är att simulera i programmet Edge, när det gäller elementplaceringen.
    www.tolvan.com

    Du kan erhålla väldigt mycket finare tonkurva bara genom att flytta elementet några cm åt ena eller andra hållet. Är du riktigt smart - och det är du ju :) - så sätter du diskant och mellanregister så att dipp och peak är ur fas från varandra...

    :)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Om jeg ikke husker helt feil så sitter domen limt fast i frontplata.

    Forøvrig er den laget av glassfiberarmert termoplast, men en fres med god skjereevne og ikke for høy hastighet skal kunne løse biffen. Imidlertid kan det også løses med en bit filt langs chassiskanten på CA18.
     

    Aalstad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    Halloen folkens! Det har desverre gått litt seint med bygginga denne uka. Mye å gjøre i hverdagen, og så var jeg og samboeren i Trondheim og hilste på vår kommende boxervalp i helgen. Men jeg fikk lurt meg ned i kjelleren i dag og gjort litt mer.

    Dette er alt jeg fikk gjort i dag, så får vi se hva uka bringer:



    Takk for linken til edge-programmet, EngelholmAudio! Jeg har vakt på jobben i morgen, og tar med meg pc'en. Da skal jeg lære meg å bruke edge. Jeg har ikke brukt noe særlig simuleringspriogrammer før, unntatt CAAD som jeg brukte til å beregne kassevolum. Jeg har sikkert noen spørsmål om edge, før jeg tør å ta noen endelig beslutning på horisontalplasseringen av mt/disk.

    Så ut som et veldig artig prosjekt, keltern! Jeg ville gjørt høyttaleren litt dypere (hvis du skal doble og sandfylle veggene) og beholdt den utvendige bredden - ut fra et rent estetisk synspunkt :) Om det lønner seg akustisk vet jeg ikke for sikkert. Men du får jo et mye tyngre og dødere kabinett. Var inne på tanken om samme bass faktisk!

    More to come!!
     

    Vedlegg

    Keltern

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    2
    Ser bra ut! ;) En god start var det i hvert fall! :D

    *glede seg til neste runde med bilder!*
     

    Aalstad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    Vil det lønne seg å frese kantene på baffelen til 45 grader for å minske diffraksjon? Å frese dem runde gjør det vanskelig å legge finer, men en 45 graders kant er jo do-able!!
     

    Aalstad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    Da er jeg videre i byggingen. Den første indre kassa er neesten ferdig. Skal bare sage/frese til den doble bunnplata, og legge inn alt av innvendige dempeplater og kabling før jeg smeller på den siste sideveggen.
    Jeg har gjort en endring fra orginalplanen, nemlig å erstatte den skråstilte plata bak basselementet med to mindre skråstilte plater som møtes til en spiss. Hvis det var forståelig 8) (Det er ganske lett å se på bildet)

    Dette er for å spre lydbølgene mer rundt i hele kassa - og hindre lydbølger fra elementets bakside i å bli reflektert direkte tilbake til elementet. Den opprinnelige skråstilte plata gjorde passasjen mellom mellomtonekammeret og plata veldig smal. Nå er den mye mer åpen.
    For at denne forandringen ikke skulle spise opp volumet som er bak, går de ikke helt ut i sideveggene.
     

    Vedlegg

    Augustus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.09.2004
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    2
    Hei Andreas!

    Dette ser jo fantastisk bra ut!! Skikkelig spennende! Blir moro å få høre på dem! Kanskje du kan lære meg et triks eller to etter hvert; for meg er det jo blitt med tanken foreløpig, men får vel mer tid etter hvert.. Snakket med din samboer, og forklarte at du nok må ha en skikkelig forsterker og CD-spiller også, for å matche kvaliteten på egen innsats! Så da er grunnarbeidet gjort der også..;)

    mvh

    swr
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Ja dette ser jo ut til å gå rette veien, blir spennende å følge med videre.

    el_mariachi
     

    Aalstad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    Heisann Sindre!

    Er desverre klar over at jeg nok trenger ny elektronikk til å sparke liv i disse gutta her. Men min NAD C320 på 2 x 50W og Denon DCD-435 får holde inntil lommeboka tillater en oppgradering. Samboer er litt redd for at de blir noget store. Og det gjør de jo forsåvidt: 90 cm i front, 100 cm bak, 29 cm brei baffel, og 35 cm brei på mindten (pga krummingen) og hele 50 cm dyp! Bassen blir litt lavere plassert enn på modellen.

    Dæven å gøy det er å sage og frese når alt passer som hånd i hanske under sammensettingen!! Do it right the first time - så sparer man seg for masse ekstra arbeid og irritasjon (-Jepp, snakker av erfaring :p)!!!
    Jeg tør ikke å bygge den ene høyttaleren ferdig før jeg begynner på den andre, da kommer jeg nok bare til å bli sittende å høre og måle på den så jeg aldri blir ferdig med nummer to ;D Håper jeg er ferdig med kassene til dere kommer på besøk!!

    Er det noen som har erfaring med polyuteran ekspanderende trelim når det kommer til liming av store flater mot hverandre? Innbiller meg at ordinært hvitt trelim passer bedre, siden det kan bli vanskelig å få nok trykk over hele arealet. Skal jo begynne å forme de krummede sideveggene snart...


    Mvh Andreas
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.232
    Antall liker
    4.854
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Knutanimal skrev:
    (...)

    Jeg tror du hadde spilt fletta av den XXLSen med et ekstra basselement.

    Jeg har to stk. CA18RNX parra med en 27tdfc i waveguide per høyttaler, og det spiller så inni granskauen høyt at jeg sliter med å tro at en XXLS 10" ville fulgt med.

    (...)
    Tro eller ikke tro, det er åpenbart XXLS 10" som er i stand til å levere det høyeste lydtrykket, ettersom den har 30% større membran-areal og 14% større slaglengde enn 2 stk. CA18RNX. ::)
     

    Aalstad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    coolbiz skrev:
    Knutanimal skrev:
    (...)

    Jeg tror du hadde spilt fletta av den XXLSen med et ekstra basselement.

    Jeg har to stk. CA18RNX parra med en 27tdfc i waveguide per høyttaler, og det spiller så inni granskauen høyt at jeg sliter med å tro at en XXLS 10" ville fulgt med.

    (...)
    Tro eller ikke tro, det er åpenbart XXLS 10" som er i stand til å levere det høyeste lydtrykket, ettersom den har 30% større membran-areal og 14% større slaglengde enn 2 stk. CA18RNX. ::)
    Forutsatt at elementene hadde spilt de samme frekvensene er det korrekt, men XXLS'en spiller jo lavere frekvenser, så det stemmer nødvendigvis ikke. Lydtrykk er et produkt av membran areal, slaglengde og frekvens.
    Areal og slaglengde gir et volum. Frekvens gir hvor mange ganger pr sekund dette volumet med luft blir dyttet på. hvis man dobler frekvensen (og har samme slaglengde og samme areal) vil man doble luftmengden som blir satt i sving, og doble lydtrykket...

    Men hvordan XXLS og CA18RNX samarbeider i praksis vil vise seg ved målinger...


    Mvh Andreas
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.232
    Antall liker
    4.854
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Forutsatt at elementene hadde spilt de samme frekvensene er det korrekt, men XXLS'en spiller jo lavere frekvenser, så det stemmer nødvendigvis ikke. Lydtrykk er et produkt av membran areal, slaglengde og frekvens.
    Areal og slaglengde gir et volum. Frekvens gir hvor mange ganger pr sekund dette volumet med luft blir dyttet på. hvis man dobler frekvensen (og har samme slaglengde og samme areal) vil man doble luftmengden som blir satt i sving, og doble lydtrykket...

    Men hvordan XXLS og CA18RNX samarbeider i praksis vil vise seg ved målinger...


    Mvh Andreas
    [/quote]

    Jeg utelot frekvensavhengigheten fordi konteksten var Knutanimals tro på at 2 stk CA18RNX ville være i stand til å produsere høyere lyddtrykk i bassområdet enn 10" XXLS.
     

    Aalstad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    Da er innerkassa på HT nr 1 heeelt ferdig!! Bunnplata (3,8mm MDF) er montert, og støttebuene til sideveggene. Så da er det bare å gjøre alt på nytt, og mekke en kliss lik en! Noe av arbeidet er mye mer tidkrevende enn man tror. For eksempel støttebuene. Dette tok mye lengre tid enn jeg hadde håpet. Det var en liten utfordring å få de kappet i nøyaktig den lengden jeg trengte, siden vinkelen i endestykket på buen er så liten, så vil et lite avvik i sagingen gjøre støttebuene for lange eller enda værre: for korte!! Så det ble et par feilkuttinger før jeg kom i mål på dette.
    For at sanda skal kunne fylle hele sideveggen, er de nødt til å være mulig for sanda å renne gjennom støttebuene. For at de skal tåle trykket de buede platene vil påkjenne, boret jeg hull i henholdsvis 5 stk Ø=18mm og 4 stk Ø=14mm per støttebue (sjekk ut bildet) Jeg må nok riste en del på høyttaleren før sanda får lurt seg ned i kriker og kroker... Men det er vel bare å installere basselementet, og begynne innspillingsprosessen mens jeg fyller sand ;D

    Det lakker og lir mot målet, men det tar nok litt tid før begge to er ferdige, og klare til lytting. Nå blir det nok en stund før neste runde med kassebilder kommer, siden jeg stort sett skal repetere det jeg allerede har gjort. Men det er jo litt andre ting som kan gjøres, som lodding av delefilter, testing av dempematerialer ++




    Mvh Andreas
     

    Vedlegg

    Aalstad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    Hei Rhesus!
    Takk skal du ha!! Den var neimen ikke dum! Skal sørfe litt og se om jeg finner en billigsak, siden jeg kun skal bruke den som sandrister. Som i alle gode prosjekter, det være seg bakevarer eller høyteknologiske vidundre, må man jo ha en hemmelig ingrediens. I dette prosjektet er jeg litt oppfinnsom på bruk av dempemateriale, og har et par ess i ermet jeg skal teste ut.

    Mvh
    Andreas
     
    O

    OivindJ

    Gjest
    Aalstad skrev:
    For at sanda skal kunne fylle hele sideveggen, er de nødt til å være mulig for sanda å renne gjennom støttebuene. For at de skal tåle trykket de buede platene vil påkjenne, boret jeg hull i henholdsvis 5 stk Ø=18mm og 4 stk Ø=14mm per støttebue (sjekk ut bildet) Jeg må nok riste en del på høyttaleren før sanda får lurt seg ned i kriker og kroker... Men det er vel bare å installere basselementet, og begynne innspillingsprosessen mens jeg fyller sand ;D

    Mvh Andreas
    Aha.. begynte å lure litt på hvor mye vekt du regna med å spare ved å borre de hullene.. ;D
     

    Aalstad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    Hehe.. ja, istedet for 94 kg stk veier de nå kun 93,9 kg. Dette er for å gjøre det lettere å bære dem opp fra kjelleren, samt lettere å flytte dem rundt i rommet ;D
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Aalstad skrev:
    Hei Rhesus!
    Takk skal du ha!! Den var neimen ikke dum! Skal sørfe litt og se om jeg finner en billigsak, siden jeg kun skal bruke den som sandrister. Som i alle gode prosjekter, det være seg bakevarer eller høyteknologiske vidundre, må man jo ha en hemmelig ingrediens. I dette prosjektet er jeg litt oppfinnsom på bruk av dempemateriale, og har et par ess i ermet jeg skal teste ut.

    Mvh
    Andreas
    Har du ikke en gammel slagdrill da? Sett et sløvt bor mot en liten stålbrikke. Bak denne har du en treplate som igjen ligger an på selve høyttalerens sideplate.
     

    Aalstad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    pks skrev:
    *imponert*

    Pk
    Takk, hyggelig å høre! :)

    Snickers-is skrev:
    Har du ikke en gammel slagdrill da? Sett et sløvt bor mot en liten stålbrikke. Bak denne har du en treplate som igjen ligger an på selve høyttalerens sideplate.
    God ide og sikkert endel kraftigere enn massasjesaken, men jeg har desverre ikke slagdrill. Tror det blir billigere med massasjeapparat. Den kan jeg også feste til høyttaleren (med min gode venn duct tape), slå den på og la den dure i vei mens jeg finner på noe helt annet..
     

    Delle

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Innlegg
    1.496
    Antall liker
    267
    Spennende prosjekt...
    Hva med å kople inn noen elementer, og la Pink Floyd gjøre grovarbeidet? :)
     

    Aalstad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    Jo jeg prøver først å sette inn basserne og gyve på med tung musikk. Det bør gjøre susen! Hvis ikke må sterkere lut til. Utfordringen blir å vite om det gjør susen eller ikke...
    Jeg får finne ut egenvekta til den sammenpakkede sanda, og bruke badevekta til å veie hvor mye sand jeg har oppi i forhold til hvor mye volum jeg har å fylle.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.310
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Dette her ser utrolig bra ut.. gleder meg masse til mange bilder..
     

    Aalstad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    HoJ skrev:
    Dette her ser utrolig bra ut.. gleder meg masse til mange bilder..
    Takker, HoJ! Hold deg fast - her er mer bilder!!

    ..............

    Til stor irritasjon, måtte jeg levere inn sirkelsagen min tilbake til byggmakker, fordi bladet begynte å dra til den ene siden. Mildt sagt j@#lig irriterende å sage svære plater feil!!! Men jeg kan jo ikke stoppe å bygge av den grunn, så jeg grep fatt i fresing av diskanten. Som jeg nevnte tidligere, var jeg bekymret for om plasten skulle oppføre seg rart, og bli stygg i kanten når jeg freste. Men sjekk resultatet!!



    Det ble mildt sagt pørfekt uten antydning til stygg kant, og buen passer nøyaktig rundt mellomtonen.
    Jeg forsenket diskanten ned i en plate så mye at domen ikke stakk over plata. Deretter freste jeg forsenkning til mellomtonen, slik at diskanten ble frest samtidig. Det var bare å frese sakte, med max hastighet, og resultatet sees ovenfor ;D
     

    Vedlegg

    K

    kbwh

    Gjest
    Helt plutselig kom jeg på Sonus faber Extrema.

    Skal si du er flink, Aalstad!
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Dette ser bra ut!

    Her er det vel duket for en rand med sicaflex langs kanten på magneten til diskanten vil jeg tro. Blir lett "fiselyder" slike plasser.
     

    Aalstad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    Takk skal dere ha! Det blir nok en dæsj sicaflex eller noe liknende (helst svart) mellom diskant/mellomtone, ja. Det kan bli vanskelig å skille diskanten fra mellomtonekammeret siden de ligger så nærme, men jeg tror nok det skal gå. I morgen henter jeg den nye sirkelsaga, så da er det på'n igjen! Den andre kassa kommer til liv, sakte men sikkert.
     
    O

    OivindJ

    Gjest
    Når skal du begynne å snakke om den aktive delingen da Aalstad? ;D
     

    Aalstad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    Hehe.. du er nok noen måneder for tidlig ute der gitt ;D Først må jeg finne ut om det er noe godlyd å hente ut av dette kabinettet (Hvilket det bare MÅ være!) Men jeg har tatt en liten råkjangs med forsterker.. Kjøpte Xindak XA6950 på netthandelen for 4,5 K... Den er på vei i posten as we speek, og jeg gleder meg værre enn en liten unge! Da kan jeg tilpasse delefilteret, slik at høyttaleren og forsterkeren blir en perfekt match!
     

    EngelholmAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2007
    Innlegg
    434
    Antall liker
    1
    Aalstad skrev:
    Takk for linken til edge-programmet, EngelholmAudio! Jeg har vakt på jobben i morgen, og tar med meg pc'en. Da skal jeg lære meg å bruke edge. Jeg har ikke brukt noe særlig simuleringspriogrammer før, unntatt CAAD som jeg brukte til å beregne kassevolum. Jeg har sikkert noen spørsmål om edge, før jeg tør å ta noen endelig beslutning på horisontalplasseringen av mt/disk.
    Tack själv!

    Edge är förhållandevis självförklarande och det är väldigt lärorikt att se vad bara en cm's förflyttning för med frekvenskurvan.

    Viktigt att tänka på är att Edge inte visar faktiskt frekvensgång, utan snarare skall tolkas som vad baffeln lägger till till det valda högtalarelementets frekvensgång.
    :)
     

    Aalstad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    Delefilteret er loddet sammen og elementene koblet til. Og neimen ble det ikke lyd av det hele!! Det er jo ikke noen kasse å sette dem i, så den aller første lytteropplevelsen lar vente på seg. Men fremgang er fremgang - håper bare jeg får kassene ferdige snart. Det blir mye reising med jobben fremover, og det spiser av verdifull høyttalerbyggetid :-[.



    På ikke-DIY fronten har forsterkeren kommet i hus! Foreløpig har den absolutt innfridd, men uten CD-spiller eller høyttalere til å matche, får jeg ikke hørt ordentlig på den enda. En venn og jeg skal koble opp hans patos lyric 201, og høre - gleder meg til det!

    Jeg har lekt litt med edge, og det ser ut til at jeg har skjønt programmet - så takk igjen Engelholm!


    Mvh Andreas
     

    Vedlegg

    Augustus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.09.2004
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    2
    Hei!

    Dette ser sinnsykt fett ut! Gratulere med ny forsterker!

    Gleder meg til å komme på besøk og høre/se prosjektet! Du er jo utrolig dyktig! Har forøvrig tenkt litt på sandproblemet, og snakket med noen kollegaer med mye erfaring fra DIY, men er litt usikker på hvordan jeg skal forklare det her.. Men vi kan jo snakke om det om en ukes tid, dersom du ikke er ferdig til da, selvsagt..

    Mvh

    Sindre
     

    Aalstad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    Hei Sindre!!

    Gleder meg til du komer på besøk. Det blir bra! Angående sandproblemet har jeg kommet på en løsning. Hvorfor jeg ikke kom på dette før, aner jeg ikke! Hva er det jeg har tilgang til som rister mer enn noe annet på denne jord?? Jo, en Pratt & Whitney F-100 220E gassturbin motor. Eller sagt med andre ord - en F-16.. Jeg skal fylle kassene med sand, ta dem med til motorkjørehuset (der de tester og prøvekjører afterburneren), og sette dem rett ved siden av 120 000 hestekrefter med etterbrenner. Lyden fra dette er så høyt, og vibrerer så sterkt at selv med ørepropper så langt inn i ørene at de møtes i midten, pluss de største øreklokkene vi har, holder ikke. Det er så inni granskauen høyt at det ikke går ann å fokusere synet -- -- -- så hvis ikke det gjør susen, er alt håp ute!!!
    Så jeg er mildt sagt spent:)

    Mvh
    Andreas
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    ;D Du får putte elementene inn også, så får du dem innspillt med det samme... Så kan Rognlien regne ut hvor mange watt-timer du trenger. ;D

    Edit: Jeg hadde tidligere tenkt å foreslå å sette høyttalerne oppå vaskemaskinen mens du sentrifugerte, men syntes forslaget ble litt i overkant. Nå tør jeg derimot å si det. ;D

    Mvh. Johan
     

    Aalstad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    Hehe, tror jeg dropper elementene. Etterbrenneren på en meters avstand avgir ca 160 dB. Da går vel alt av elementer til helskotten er jeg redd ;D Men watt-time messig hadde de vel vært innspilt etter fem min :D
     

    Aalstad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    Etter mye tenking og fundering på hvordan jeg best mulig kan fylle sidene med sand uten å få luftlommer, fikk jeg en idé! Jeg belegger siden med en gjennomsiktig plate og testfyller med trakt og slange, så kan jeg se hva som skjer når jeg fyller! Det var bare å sette i gang å jakte etter en plexiglassplate i Bodø sentrum en lørdagsformiddag, noe som var lettere sagt enn gjort. Time to get creative:


    En plastkasse fra COOP Bygg til en hundrings kan jo brukes til så mangt:




    Plastplatene pluss litt dobbeltsidig tape og pakketape, gir dette resultatet (Kun det nederste kammeret er nødvendig for å se effekten av fyllemetoden):




    En god slump fugesand skal etter planen skli perfekt gjennom slangen, og legge seg problemfritt ned i kammeret:



    Trakt og slange tres gjennom hullene i støttebuene, og ned i kammeret. Etter hvert som hvert kammer blir fylt, er planen å trekke slangen opp til neste kammer.



    Nå er det bare å helle på:



    Trakten og slangen fungerte som forventet:




    Og ved å tilte litt på høyttaleren var det ikke noe problem å få fylt helt ut i kantene. For å være helt bombesikker på at kantene blir fylt, skal jeg i tillegg kutte til åpninger ytterst i støttebuene.






    Altså et vellykket eksperiment - og tvilen er herved borte! Men frykt ikke, jeg skal fortsatt ta med høyttalerne til etterbrennertest for å få pakket sanda ;D Bilder kommer!

    Mvh Andreas
     

    Vedlegg

    Augustus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.09.2004
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    2
    Utrolig bra tenkt! Både AB og plastplate for testfylling! Liker at man planlegger og tester før gjennomføring; det er liksom måten å gjøre ting på..

    Må forøvrig si at fotografen var dyktig; glitrende illustrasjoner!

    Mvh

    swr
     

    Aalstad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    Ja, all honnør til fotografen! Fantastiske bilder du tok her ;D
    Bare synd kabinettene ikke var ferdige når du først tok deg turen..
    Men det er jo en selvfølge med lytteaften når høyttalerne er ferdige - koste hva det koste vil ;)
     

    Augustus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.09.2004
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    2
    Gleder meg masse til det! Blir veldig gøy å høre 10" i et slikt kabinett, med skikkelige muskler i front! Det morsomste hadde jo selvsagt vært å kjørt full sammenlikning.. Men, det får bli når Trondheim er et tilbakelagt stadie..

    Du blir vel uansett ferdig på denne siden av Jul, så vi kan vel tenke på en liten lyttetur etter det; det er ikke SÅ langt..

    swr
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn