motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Endelig kom dagen da alt åpner opp igjen og bar krakkene kommer på plass på puben :) Det har vært en trasig tid for oss som liker å gå ut på byen titt og ofte.
    Mens en venter på kvelden setter jeg på denne som en start :)

    mvh

    thumbnail_IMG_0275.jpg


    3712694.jpg
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ikke noe hurra mtp lydkvalitet men vil ikke kalle lyden dårlig.
    Innholdsmessig et av de bedre til Krall imho.
    Lenge siden jeg har lyttet, så legger det til i helgens liste ;-)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Måtte sette på Glad Rag Doll her nå. Låtmaterialet er fra 20-30 tallet, så jeg tror den er mikset for å høres litt gammel og shabby ut. Men den virker å være litt komprimert kanskje. Ganske høyt nivå på den i alle fall. Sankker nå CD utgivelsen.
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Kos deg på pub'en, motoren!😀 Er man fullvaksinerte, som både du og jeg er, og i tillegg bor i et område med "laber spredning", er det jaggu på tide!!!👍 Tore
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Det albumet med Dronning Mauds Land spilte jeg i går kveld. Nydelig!
    De andre albumene deres er vel ikke på vinyl, så nå strømmes Tiden kler seg naken 😊 Tidal har bare det og det neste så der mangler det første og siste de gav ut 😩
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Det albumet med Dronning Mauds Land spilte jeg i går kveld. Nydelig!
    De andre albumene deres er vel ikke på vinyl, så nå strømmes Tiden kler seg naken 😊 Tidal har bare det og det neste så der mangler det første og siste de gav ut 😩
    Har alle fra DML men bare på sølv skiver :) Et av mine absolutte norske favoritt band.


    mvh
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    For å prøve med et "trøstens ord", motoren: Hvis denne regnperioden kan føre til mer oppfylling av reguleringsmagasinene til kraftverkene der sør, vil det hjelpe på strømprisene utover høsten og vinteren! Da vil du, og andre, slippe å få van(n)vittige strømpriser/regninger utover, og det går an å nyte sin hifi uten å tenke på "kwt"!😁
    Her oppe, i det nordenfjellske, har vi hatt "pøsregn" det meste av sommeren, og dermed stort sett fulle magasiner, som igjen fører til "moderate" strømpriser!😇
    Fyll i et glass med "noe godt", sett på en passende plate, strekk deg ut på sofaen og nyt "innelivet"! Og i tillegg: Ha en riktig god helg, motoren! Tore(som har hatt rikelig tid med "inneliv" i sommer)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Må visst ut på leting etter cd-ene med de tre som kun finnes på slikt. I alle fall det siste som ikke er på Tidal.
    Og det er absolutt et av mine favorittband også
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Må visst ut på leting etter cd-ene med de tre som kun finnes på slikt. I alle fall det siste som ikke er på Tidal.
    Og det er absolutt et av mine favorittband også
    Det meste ligger på Discogs til veldig greie priser :)

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    For å prøve med et "trøstens ord", motoren: Hvis denne regnperioden kan føre til mer oppfylling av reguleringsmagasinene til kraftverkene der sør, vil det hjelpe på strømprisene utover høsten og vinteren! Da vil du, og andre, slippe å få van(n)vittige strømpriser/regninger utover, og det går an å nyte sin hifi uten å tenke på "kwt"!😁
    Her oppe, i det nordenfjellske, har vi hatt "pøsregn" det meste av sommeren, og dermed stort sett fulle magasiner, som igjen fører til "moderate" strømpriser!😇
    Fyll i et glass med "noe godt", sett på en passende plate, strekk deg ut på sofaen og nyt "innelivet"! Og i tillegg: Ha en riktig god helg, motoren! Tore(som har hatt rikelig tid med "inneliv" i sommer)
    det hørtes ut som en god plan Tore :) nyt helgen

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Må visst ut på leting etter cd-ene med de tre som kun finnes på slikt. I alle fall det siste som ikke er på Tidal.
    Og det er absolutt et av mine favorittband også
    Folk og røvere er også et band jeg setter veldig høyt og som jeg har alt av :) Regner med du liker det også? virkelig bra

    mvh
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Må innrømme jeg knapt har hørt på Folk og røvere, skammelig! Det skal det gjøres noe med 😊
    Kjøpte nettopp, på Discogs, det første og siste albumet til DML fra Danmark 👍
    Debutalbumet skal gis bort, trenger ikke det da jeg har det på vinyl.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Må innrømme jeg knapt har hørt på Folk og røvere, skammelig! Det skal det gjøres noe med 😊
    Kjøpte nettopp, på Discogs, det første og siste albumet til DML fra Danmark 👍
    Debutalbumet skal gis bort, trenger ikke det da jeg har det på vinyl.
    Ja det må du virkelig gjøre noe med :) De aller fleste album fra Folk og Røvere er knall bra( jeg vil si alle)

    mvh


     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Her oppe, i det nordenfjellske, har vi hatt "pøsregn" det meste av sommeren, og dermed stort sett fulle magasiner, som igjen fører til "moderate" strømpriser!😇
    Fremfor å legge kabel over til UK (som vil gi oss ennå høyere strømpriser i Norge) burde vi dimensjonert opp nettet innenlands for å harmonisert strømprisene innen eget rike.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Satt på det eldste albumet med Folk & Røvere som er på Tidal. Liker godt det jeg hører 👍
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fremfor å legge kabel over til UK (som vil gi oss ennå høyere strømpriser i Norge) burde vi dimensjonert opp nettet innenlands for å harmonisert strømprisene innen eget rike.
    Et vel ikke helt det som er årsaken til prisene pr nå? :LOL:.. Grovt sett betaler vi for et "grønt skifte", like det eller ei. Strømprisene kommer neppe tilbake til det de var, og da må en prøve rigge seg ifht tingens tilstand.


    Nok strøm, riktig god helg motoren, været er hva det er :)
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Helt enig, HCS! Denne kabelen skal visstnok virke "begge veier", så håpet må vel være at vi ikke får strømprisene de har "nede i Europa" på sikt! God helg HCS!😀 Tore
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Et vel ikke helt det som er årsaken til prisene pr nå? :LOL:.. Grovt sett betaler vi for et "grønt skifte", like det eller ei. Strømprisene kommer neppe tilbake til det de var, og da må en prøve rigge seg ifht tingens tilstand.
    Nei, nå er det ikke årsaken - og heller ikke det grønne skiftet. Hele "galskapen" startet da vi gikk inn i Norpool (kraftbørsen) for mange år siden. Da startet vi med å gi bort "arvesølvet", som Vedum liker å fronte det med.
    Så er det masse politisk vissvass om at dette er både nødvendig og smart. Smart - ja, for staten, og alle de aktørene som brått kom på markedet og tradet kwt, har det vært god butikk. For den norske strømkunden - nope.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nei, nå er det ikke årsaken - og heller ikke det grønne skiftet. Hele "galskapen" startet da vi gikk inn i Norpool (kraftbørsen) for mange år siden. Da startet vi med å gi bort "arvesølvet", som Vedum liker å fronte det med.
    Så er det masse politisk vissvass om at dette er både nødvendig og smart. Smart - ja, for staten, og alle de aktørene som brått kom på markedet og tradet kwt, har det vært god butikk. For den norske strømkunden - nope.
    :)... "Skidt I Norge, leve Toten" er trygt og forutsigbart fra Vedum og co. Sånn virker det ikke lenger, i en stadig mindre verden. Strøm blir neppe billigere for oss små, men betaler gladelig om det medfører at energien blir renere totalt sett, i Europa og her.
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Men, ptb, hva skulle vi ha gjort! Isolert oss og sagt vår kraft er, og forblir vår, i en stadig mer "internasjonalisert" verden, på godt og vondt! Jeg er alt annet enn ekspert på området, snarere "ei dum ku", men tanken bak er vel "det grønne skiftet" og at det er et ganske "dyrt" skifte i en overgangsperiode!?? Er jeg "på ville veier" eller kan det "henge på greip"? Vil gjerne vite!(hvis motoren går med på det) Tore
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ I utgangspunktet var det ingen "grønne" tanker ved å etablere og gå inn på kraftbørsen. Det er såpass langt tilbake i tid nå at miljø omtrent var et fremmedord ;).
    Det var kun av økonomisk motiv - og slippe de "frie" markedskrefter løs.
    Og resultatet ser man flere baksider av i dag. Strømleverandørene tjener fett på bl.a å selge strømavtaler menig mann ikke skjønner fletta av. Det spekuleres i kjøp og salg av strøm osv. At vi skal bidra til å "rense" strømverden er et dårlig skjult motiv man har funnet dekning for å bruke i senere tid.

    Nok "politikk" for i kveld :)
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Takk for svaret, ptb, og ja , der ser du hvilken vits det er å regne seg som en kjenner av "romantikken & det nasjonale gjennombruddet, realismen, nyromantikken osv" i norsk litteratur!😇 Der var jeg relativt god, men når man kommer inn på "ingeniørkunst" må jeg dessverre melde pass! Har ikke peiling på forutsetninger, forventede resultater osv med feks Norpool! Men enig med deg, nok politikk for i kveld! Ingen av oss kan gjøre noe med det, uansett!🤔😀 Tore
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Takk, forresten, motoren!☺ Man skal ikke legge seg ut i diskusjoner på "annenmanns" tråd! Takker for "god takhøyde", motoren! Fortsatt god helg!😀 Tore
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn