motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.928
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    ^ Når sant skal sies så må det nok innrømmes at det meste av ABBA-relatert musikk allerede i hus før jeg leste akkurat den historien. Men at han var fan av ABBA er det mange år siden jeg først fikk kjennskap til :) .
    Så spørs det om det kun var Agnetha´s vokale prestasjoner The Man In Black var ute etter da;). Selvom han på det tidspunktet var sammen med Amy Rothman, så...:rolleyes:. Han byttet jo damer/koner i tilnærmet samme takt som bandmedlemmer, og slo seg først til "ro" i 1989 da han traff Candice for første gang.
    Alltid moro å lese deg og flere her inne sin viten om musikk historie :) der sliter jeg veldig

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Bra jeg nevnte ABBA.... 😆
    Så fikk vi i gang Blackmore-orakelet.
    Hadde ingen aning at det var noen link der, men morsomt å vite. 👍

    Jeg mente ikke å si noe galt om svenskene heller altså. Det var bare et eksempel på at ting som kanskje ikke var så kult å like, er helt innafor i dag.
    Jeg har vært på ABBA - museet også jeg, - I confess. 😊
    (varm anbefaling, om ikke akkurat nå)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ser at du har kommet ut av skapet som (tidligere) Adam Ant fan. Jeg husker dem godt fra den tiden Dick Turpin gikk på tv og Stand and Deliver var en stor hit. Likte dem godt den gangen 😀
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.928
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ser at du har kommet ut av skapet som (tidligere) Adam Ant fan. Jeg husker dem godt fra den tiden Dick Turpin gikk på tv og Stand and Deliver var en stor hit. Likte dem godt den gangen 😀
    Ja jeg hadde en dårlig periode tidlig 80 tall :oops: men når jeg hører det i dag så må det ha vært noen tunge stoffer innblandet :ROFLMAO: nei kan ikke skylde på det heller heldigvis :)

    mvh
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Selv om jeg allerede har ønsket deg god helg, så er det nok flere "syndere" som går løs!😎 Hørte en del på Adam Ant & Co, men KUN til festbruk på 80-tallet! Godt "å endelig komme ut av skapet"! Mvh Tore
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Hei, motoren! Hadde en liten " ut av skapet"- opplevelse i dag! Var på byen og kjøpte meg ny pickup og nytt riaa - trinn😀. Kom hjem og satte i gang en "lytterunde" med kona! Etter 3- 4 plater gikk hun og hentet en fra "sin" samling! Gjett hva - jo "Vive le Rock" med Adam Ant, 1985. Hørte første låta og "pensjonerte" den! Støy i mine 2021- ører!!!! 😂 Mvh Tore
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.928
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hei, motoren! Hadde en liten " ut av skapet"- opplevelse i dag! Var på byen og kjøpte meg ny pickup og nytt riaa - trinn😀. Kom hjem og satte i gang en "lytterunde" med kona! Etter 3- 4 plater gikk hun og hentet en fra "sin" samling! Gjett hva - jo "Vive le Rock" med Adam Ant, 1985. Hørte første låta og "pensjonerte" den! Støy i mine 2021- ører!!!! 😂 Mvh Tore
    Hehe det kan jeg godt forstå :ROFLMAO: Det høres fælt ut i mine ører også men en gang hørte en på det
    Hvilken pu og riaa har du kjøpt deg?

    mvh
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Hei, motoren! Har en stund syntes at min Denon DP - 300F har "skrantet", ja blitt "dau" i lyden. Etter råd her inne, skiftet jeg til Ortofon 2M Blue og kjøpte meg et riaa - trinn: Cambridge Audio Alva Duo! O du milde skaper, for en forskjell! Kona og jeg satt og lyttet til gamle plater, med ny lyd, til kl 3 i natt! Lavt selvfølgelig - bør i blokk! Mvh Tore
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.928
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hei, motoren! Har en stund syntes at min Denon DP - 300F har "skrantet", ja blitt "dau" i lyden. Etter råd her inne, skiftet jeg til Ortofon 2M Blue og kjøpte meg et riaa - trinn: Cambridge Audio Alva Duo! O du milde skaper, for en forskjell! Kona og jeg satt og lyttet til gamle plater, med ny lyd, til kl 3 i natt! Lavt selvfølgelig - bør i blokk! Mvh Tore
    Så bra Tore :) Grattis og moro når det går den veien

    mvh
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Takk skal du ha, motoren! 😊 Som du skjønner ligger jo jeg "anleggsmessig" på lav - budsjett - planet; Yamaha 701, NAD cdp C 538, Technics cass.deck RS - BX501, Dali Oberon 5 og Dali sub E - 9F + Denon'en! Bor i "betongblokk" fra '68 med stue på 30m2! Ikke det ideelle rom for for "godlyd" vil jeg (forsiktig) si!😂 Men men får jo gjøre det beste utav det; jfr. oppsettet! Etter en god del "tweaking", låter det etterhvert bedre enn man skulle skulle tro!😀 Mvh Tore
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.928
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Takk skal du ha, motoren! 😊 Som du skjønner ligger jo jeg "anleggsmessig" på lav - budsjett - planet; Yamaha 701, NAD cdp C 538, Technics cass.deck RS - BX501, Dali Oberon 5 og Dali sub E - 9F + Denon'en! Bor i "betongblokk" fra '68 med stue på 30m2! Ikke det ideelle rom for for "godlyd" vil jeg (forsiktig) si!😂 Men men får jo gjøre det beste utav det; jfr. oppsettet! Etter en god del "tweaking", låter det etterhvert bedre enn man skulle skulle tro!😀 Mvh Tore
    Det er alltid moro å få det til å spille greit uansett prisklasse Tore, kanskje enda bedre i litt lavere klasser :)
    Gleder meg over å høre at du er fornøyd :)

    mvh
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Takk, IvarT! Det er i grunn det viktigste - gleden man "kjenner" ved å lytte til musikk av alle slag! Dvs. Vi liker ikke nødvendigvis den samme musikken alle sammen, men her inne har jeg lært at man skal ha respekt for "all musikk"!☺ Jeg er en "lytter" som liker alt fra country til Wagner - opera, alt etter humør, situasjon osv! Noe "godlyd" finner jeg i det meste! Beklager motoren - vil ikke "kuppe" tråden din!🙂 Mvh Tore
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.928
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Takk, IvarT! Det er i grunn det viktigste - gleden man "kjenner" ved å lytte til musikk av alle slag! Dvs. Vi liker ikke nødvendigvis den samme musikken alle sammen, men her inne har jeg lært at man skal ha respekt for "all musikk"!☺ Jeg er en "lytter" som liker alt fra country til Wagner - opera, alt etter humør, situasjon osv! Noe "godlyd" finner jeg i det meste! Beklager motoren - vil ikke "kuppe" tråden din!🙂 Mvh Tore
    Min tråd er din tråd Tore :) bare å kjøre på

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.928
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Her er det skikkelig ruskevær i dag og en fin dag til å bruke foran alteret :)
    Fikk melding fra Gjallarhorn at den siste kabelen som skal være mellom riaa og pre dukker opp i morgen eller i kveld :) Det har tatt litt tid men ingen hast.
    Lar denne perlen få en runde

    mvh

    thumbnail_IMG_0068.jpg


    thumbnail_IMG_0270.jpg
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Ser ut til å være solide saker det der, motoren! Gratulerer og håper du får enda bedre lyd!🙂 Mvh Tore
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Spørs om ikke en må ta seg en tur sørover når pandemien har gitt seg - ser utrolig flott ut det oppsettet der.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn