motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.934
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Virker veldig spennende. Det er bare å hive seg rundt og planlegge både Tidal og Roon i samme slengen 😉
    Ja den virker svært spennende men er redd den er litt lysklingene men jeg kan ta feil :) Streaming kommer aldri inn her i hus
    Hadde sikkert fått den på hjemlån men vet ikke om jeg tørr hehe

    mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    C.e.c. er gode saker og lette å like syns jeg,dem er langt ifra kliniske men marantz er nok et snev varmere, men det jeg har hørt av cec har hatt selv og bare litt eldre modeller, så har dem en flott flyt og åpenhet i mellomtonen og vil si det er mellomtonen som er dems sterkeste kort ,dem nye er hakket mer neutralt men dem er veldig like ellers dem eldre i signatur etter det jeg har hørt side om side her :)
    Mvh Krazy
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.934
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.934
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    C.e.c. er gode saker og lette å like syns jeg,dem er langt ifra kliniske men marantz er nok et snev varmere, men det jeg har hørt av cec har hatt selv og bare litt eldre modeller, så har dem en flott flyt og åpenhet i mellomtonen og vil si det er mellomtonen som er dems sterkeste kort ,dem nye er hakket mer neutralt men dem er veldig like ellers dem eldre i signatur etter det jeg har hørt side om side her :)
    Mvh Krazy
    Frister veldig å prøve den og Gjallarhorn har veldig grei avbetalings ordning som er rente fritt men er litt i tvil, er i grunnen veldig godt fornøyd med den jeg har :)
    Tenker litt og tenker også at jeg kan faktisk få noe fra ARC for samme prisen og enda til billigere :) Ligger en ARC dac7 på blocket til en meget hyggelig pris :)

    mvh

    NM24_Stack_Frnt_Bck.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.934
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    ^ Hva skal du med den til når du har så bra vinylrigg ;)
    Hehe ja si det du :) nei spiller mye cder også om dagene men jeg leker mest med tanken på ny dac ptb :)
    Men mine tanker pleier ofte å resultere i handling bare ikke med en gang, men har mest lyst på en fra ARC.
    Ha en riktig fin helg ptb :cool:

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gode drev CEC. Hadde integrert cd spiller fra CEC en gang. Den hadde et typisk japansk lydbilde, ikke noe galt i det. Smak og behag. Om det er en oppgradering til drn du har, har også hatt en slik, vet jeg umiddelbart ikke ;)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.934
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Gode drev CEC. Hadde integrert cd spiller fra CEC en gang. Den hadde et typisk japansk lydbilde, ikke noe galt i det. Smak og behag. Om det er en oppgradering til drn du har, har også hatt en slik, vet jeg umiddelbart ikke ;)
    Tenker i grunnen litt på det samme HC, godt å ha noe å tenke på og strekke seg etter så jeg ser :)
    Ha en fin helg HC :cool:

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Noen dager borte fra sentralen og så har du sneket inn ny pick-up. Strålende valg etter min mening. Ha en riktig god helg:)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ikke for å si noe negativt om cec men for å være ærlig så virket dem mer solid bygget og mer for pengene før fra mid 90s til mid 2000s enn siste modellene spess i forhold til prisen som og har økt mye siste årene på tilsvarende modeller som før kostet nesten det halve når dem kom,og når jeg testet så var det cec tl 51 xr gjort om til drivverk i kombo med cec dx 51mk2 dac som som spillte overbevisende,kontra cec tl 51xr som integrert spiller,
    sånn sett er Marantzen du har nå mer gedigent bygget sammenlignet med de nye modellene nå så du er nok trygg der Motoren :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.934
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    God morgen :) Solen skinner igjen og jeg koser meg med litt musikk til kaffen

    mvh

    wayfaring2.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Jeg gikk til det drastiske steget at jeg rippet alle sølvskivene, solgte EC spilleren, og gikk over til Roon.
    Nå spilles det mest vinyl om dagen men Roon er noe av det beste jeg har gjort på digitalsiden. Og jeg var nok like skeptisk som deg til streaming før jeg fikk det implementert hjemme. Kommer aldri å gå tilbake. Og skivene pakkes om ikke lenge ned i esker for lagring.
    Men jeg måtte overtales over ganske lang tid før jeg i det hele tatt gadd å sette meg inn i det nye systemet.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.934
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg gikk til det drastiske steget at jeg rippet alle sølvskivene, solgte EC spilleren, og gikk over til Roon.
    Nå spilles det mest vinyl om dagen men Roon er noe av det beste jeg har gjort på digitalsiden. Og jeg var nok like skeptisk som deg til streaming før jeg fikk det implementert hjemme. Kommer aldri å gå tilbake. Og skivene pakkes om ikke lenge ned i esker for lagring.
    Men jeg måtte overtales over ganske lang tid før jeg i det hele tatt gadd å sette meg inn i det nye systemet.
    Joda ser den og det er mange som har sagt det samme men kommer ikke til å skje :eek:
    Kos deg med vinylen i kveld og noe godt i glasset :)

    mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Spilles vinyl... bikker snart 48 timer på den nye pickupen allerede.
    Noe skikkelig godt i glasset må vente til jeg er ferdig med vakt turnus 😎
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.934
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    kjøp arc dac, motor.
    og send monarchyen til meg, jeg har én plass ledig i racket.

    Det kunne jeg gjerne ha gjort rama :) men har rett og slett ikke råd enda men det kommer nok, Blir ikke rik av å være ufør dessverre

    mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ja men da sitter jeg og venter videre, da.
    har alltid hatt lyst til å teste m24, dessuten har den analoge innganger, noe jeg er avhengig av (kjører sacd og bluray rett fra oppo).
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.934
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    ja men da sitter jeg og venter videre, da.
    har alltid hatt lyst til å teste m24, dessuten har den analoge innganger, noe jeg er avhengig av (kjører sacd og bluray rett fra oppo).
    M24 er i grunnen en meget god dac som jeg har hatt i kikkerten lenge da jeg hadde M22 fra før og er strålende fornøyd med den, sitter 50 talls nos Mullard i den :)
    Men har et ønske om å prøve ARC dac og riaa på sikt men det blir ikke i dag kan di si, fint å ha noe å strekke seg etter :)
    Men plutselig kan ting skje, man vet aldri :)

    Ha en fin kveld rama :)

    mvh
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.194
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Ålreit med Dire Straits. Mye bra musikk! Ha en fortsatt fin søndag motoren :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du aldri går lei Communiqè, anbefaler jeg deg å gå til innkjøp av MoFi-versjonen.
    Den vil låte meget bra med Lyraen din. Nærmest en ny opplevelse vil jeg tro.;)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.934
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hvis du aldri går lei Communiqè, anbefaler jeg deg å gå til innkjøp av MoFi-versjonen.
    Den vil låte meget bra med Lyraen din. Nærmest en ny opplevelse vil jeg tro.;)
    Jeg går aldri lei av noe fra DS men du er nok inne på noe der Blusern :) hvor er best å kjøpe MoFi versjoner?

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.934
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Etter en lang dag med mye forskjellig på snurra merkes det godt at Lyraen er mere kresen på platene dessverre men ikke verre at de fortsatt blir brukt :) Merkes ekstra mye på en del Blues plater og som jeg har brukt mye på 33ev, Ikke helt den samme spruten med Lyra, litt rart egentlig men vi snakker om marginale forskjeller.
    Skal bestille noen MoFi plater som jeg har fra før å høre hvor mye det er å hente, bare synd de er såpass dyre men det er kanskje verd det :)

    Får snurre litt til :)
    mvh
    s-l1600 king.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Forsiktig med hva du kjøper av MoFi.
    Ikke alle titler er bedre eller verdt merprisen.
    Dire Straits er safe.
    Du må gjerne spørre om titler som er aktuelle, jeg hjelper gjerne med de jeg har erfaring med.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn