motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.916
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja lykke til og ha en fin kveld! Jeg drakk en del Vodka og Jack’n Coke tidligere, men nå er det nesten bare øl. Neste dag er en helt annen verden hvis man bare holder seg til øl, i alle fall for min del :giggle:
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Var som sagt oppe hos en kompis i går og satt å hørte en del musikk fra både vinyl og sølv plater men det spiller rett og slett dårlig :( Han har satt sammen en kombinasjon helt vilkårlig men han har lagt mye penger i det.
    Det lyder tynt og pistrete og det våkner ikke opp før en drar på ganske kraftig og det er litt rart da han bruker en 60w klasse A amp fra MI. Jeg mistenker at preen ikke passer inn i oppsettet uten å ha noe grunn til det egentlig.
    Noen her inne som ser eller kan tenke seg hva som ikke passer sammen? merkelige greier iallefall

    mvh

    78817324_3690402844308622_1400201643923865600_n.jpg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kjenner ikke specs på komponentene (og særlig ht/rom), så kan ikke komme med noe matnyttig.
    men ser ut som et anlegg med moderne lyd...
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.076
    Antall liker
    33.796
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg ville også startet med å forsøke forskjellig høyttalerplassering før man begynner å bytte i blinde. Utrolig hvilke forskjeller man kan oppnå med riktig/uheldig plassering.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja jeg vet at høyttaler plasseringen ikke er helt optimal men han vil ikke forandre på det, har prøvd å overtale han men til ingen nytte :( Det mangler masse i bunn og i øvre bass området, det burde ikke være slik da det tross alt er 6 bass elementer og en 60w klasse A amp men jeg kjenner ikke til signaturen i en MI forsterker, tenker at den og preen ikke passer sammen men det er bare noe jeg tror, har en del erfaring med å sette sammen oppsetter men har ikke hatt noe med dette å gjøre.
    Merkelige greier at det kan bli så feil

    mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Dersom høyttaler plasseringen ikke greier å lade rommet, og man får lite bass og øvre bass, så låter det fort tynt og pistrete. Gidder han ikke å endre/jobbe med høyttalerne, så får han ikke ut potensialet i det hele tatt.
    Da må andre høyttalere kunne bli en slags løsning. Kanskje noe som ikke trenger å stå fritt i rommet, men som passer med slik plassering.
    Selv ikke da vil man kunne oppnå godt resultat uten å jobbe med plassering.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    tenker selv og at det er arc og mi som er minst kompiser her, prøvde selv arc ref 5 her også og selv om det er en top pre,så låt den ikke bra med for eks Muse blokkene mine,kjenner heller ikke til mi, men mulig den blir litt veik når det blir snakk om så mange elementer som skal drives og om den samtidig er neutral og stramm? i spillestilen, nyere arc er jo og overraskende neutrale til rør og være også, men som sagt er jo plassering og viktig tema her, just my cents ,
    Mvh Krazy
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har prøvd mange ganger å få han til å sette høyttalerne opp på en helt annet plass men ikke tale om :( Jeg tror nok at det hadde gjort seg med en del forandringer i oppsettet, da andre høyttalere eller prøvd en annen pre.
    Kanskje rør hadde vært noe? ikke godt å si

    mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Får han ikke plassert høyttalerne rett i rommet, spiller det ingen trille med utstyret forøvrig.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Får han ikke plassert høyttalerne rett i rommet, spiller det ingen trille med utstyret forøvrig.
    Nei det gjør ikke det men det nytter ikke, han skal ha det slik dessverre. Men jeg har troen på en rør pre i oppsettet som ikke er så klinisk i lyd signaturen.

    mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Nei det gjør ikke det men det nytter ikke, han skal ha det slik dessverre. Men jeg har troen på en rør pre i oppsettet som ikke er så klinisk i lyd signaturen.

    mvh
    Hva er årsakene til at han ikke vil endre noe? Liker han selv lyden?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Kompisen min ønsker å prøve en rør pre med åpne rør(synlige) Han er veldig betatt av det :) Kom med tips hvor jeg kan finne det ? Firma som låner ut trenger jeg
    Kan også være en integrert som har muligheten for bare å bruke pre delen.

    Kjør på med tips dere som ikke ligger ute å soler dere :)

    mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    et eller annet som gir romslig bass og deilig farging.
    årgangspre fra cary, cj, arc, audio note, audion, etc.
    sikkert mange nyere preer som passer til beskrivelsen også, pass bare på at de har har så lav utgangsimpedanse som mulig (ideelt sett ikke noe høyere enn 500 ohm), hvis han har tenkt å fortsette med transetrinn.
    de fleste uavhengige forhandlerne (mala, lyric, audio, nat, etc) låner vel ut utstyr?
    et annet tips, er å kontakte han karen som kjøpte min amare musica deforest diamond (en dht-perle) og spørre om han har planer om videresalg.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Takk for svar så langt men finner ikke noen ting uten at det koster fletta :( Tenke litt til

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Dårlig med søvn i denne varmen :( får heller sette på en plate og se om det hjelper

    mvh

    225.jpg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    varmen?
    idag er det jo bare 29 grader i skyggen, jeg småfryser.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    28,5 grader inne på kontoret i dag. Blir godt å komme seg hjem snart tenker jeg 😀
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ligger her å prøver å komme meg igjennom dagene i denne varmen, har dessverre ikke AC i leiligheten men lurer på å kjøpe et eller annet som får tempen ned i denne sommer tiden.
    Musikk blir det ikke i dag men fikk bestilt denne på vinyl i dag :)

    mvh

    s-l500 (1).jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så godt med varmepumpe på 17 grader.. Men soverom er for varmt.. Sover dårlig og gleder meg til regn.. :). Men bør vel ikke klage, det er nok kulde i dette landet vårt. Kul plate motoren ;)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hørtes god ut HC :) har dessverre ikke varmen pumpe og ingen AC men det blir tålig godt på soverommet på natten heldigvis :) Gleder meg også til et skikkelig regn skyll.
    Platen var det Espen som tipset meg og den virker svært lovende :)

    Ha en fin dag i varmen HC

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.916
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har en sånn i stuen og tror den kostet kr. 3-400. Vi har varmepumpe, men fruen vil jo selvfølgelig ikke ha det kaldt... ;)

    F183564C-68F1-4EB9-90A2-D6F4912E66C6.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg har en sånn i stuen og tror den kostet kr. 3-400. Vi har varmepumpe, men fruen vil jo selvfølgelig ikke ha det kaldt... ;)

    Vis vedlegget 646406
    Prøvde vifte på soverommet. Men den bråket for mye, ga for lite effekt. Tror ordtaket "du skal ikke sove bort sommernatta.." ble lagd av en grunn. Og forstår bedre hvorfor de har siesta i endel land, er helt skutt på jobb i perioder..
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Nå er endelig solen gått ned så da begynner det å komme seg, kanskje en orker å sette på en plate eller 2 :)

    mvh
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg kan stadfeste at eg brukar denne. Dersom du skal vite korleis eg opplever lyden, vert eg euforisk. Dessutan passar han til alle pickupar av MM MI og MC-slaget.
    Men likevel vurderer eg å selje han, ettersom eg kan få svært god lyd frå min gamle ARC SP10 forforsterkar, om eg vel pickup med omhu. Så har du ein vanvittig god pickup med minst 0,5 mV output og elles passar til ein 12" Kuzma-arm, kan vi diskutere saken....
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Eg kan stadfeste at eg brukar denne. Dersom du skal vite korleis eg opplever lyden, vert eg euforisk. Dessutan passar han til alle pickupar av MM MI og MC-slaget.
    Men likevel vurderer eg å selje han, ettersom eg kan få svært god lyd frå min gamle ARC SP10 forforsterkar, om eg vel pickup med omhu. Så har du ein vanvittig god pickup med minst 0,5 mV output og elles passar til ein 12" Kuzma-arm, kan vi diskutere saken....
    Høres bra ut Arve men var bare litt nysgjerrig siden jeg ikke kjente til den og så var den veldig pen :) Synes heller ikke prisen var gal så kanskje jeg vil vurdere den litt etter vert, Mala er jo flinke til å låne ut :)

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn