motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.935
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Soundgarden har tilbud på Nitty Gritty nå.


    Og litt dyrere i eik

    Takk for det Birk :) men må nok drøye det litt da jeg har brukt litt mere en jeg burde den siste tiden :)

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med Lyra. Fin plog. (y)
    Zerostat funker, men er enig med jorwed at en bør tenke hvorfor statisk el er et problem.
    Den fjerner jo ikke årsaken.
    Rene plater kan også være statiske, så det problemet løses ikke ved å vaske.
    Ofte blir de statiske etter vask og tørk er min erfaring.
    (Har dog ikke UL-vasker)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.935
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Takk for det Blusern, fikk den nettopp inn døra :) Blir litt montasje og testing senere i dag :)
    Kjøper meg nok en Zerostat men også en vasker om litt.

    mvh
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Et øyeblikk trodde jeg nesten at du snakket om vekt til manualer her... :rolleyes:
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.935
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Vekt på plass men jeg må nok vente til i morgen før jeg går videre, full av smertestillende og rimelig susen i hode så det er nok best å vente :)

    mvh
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Rene plater kan også være statiske, så det problemet løses ikke ved å vaske.
    Ofte blir de statiske etter vask og tørk er min erfaring.
    (Har dog ikke UL-vasker)
    Enig i at det beste er å preventivt hindre at... fremfor å behandle.
    UL-vasker reduserer ikke dette noe bedre enn andre vaskeprinsipper - men... enkelte rensevæsker er tilsatt additiver som motvirker statisk elektrisitet.

    BTW @motoren - gratulerer med ny "spiker":)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.935
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Takk for det ptb :) gleder meg til å få gang på spikeren men er så dårlig i form at jeg venter litt med å sette opp armen. vil ikke risikere å sitte med nåla i handa.
    Og ja det blir både vasker og zerostat om litt :)
    Ha en fin dag ptb :)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Mht plater og statisk elektrisitet, benyttet denne på 70 tallet. Det fulgte med en fancy støvbørste man skulle "impregnere" lett og dra over platen på vanlig vis.. Mener å huske at det virket. Børsten/puten er siden gått i oppløsning, for teste den ned boe annet ved anledning. Lykke til med ny ondulator....

    IMG_6413.jpg



    IMG_6423.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.935
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Endelig er formen noenlunde på plass og arm er satt opp :) Sitter å hører på Ginne Marker og må bare si en ting, FY FAEN for en oppgradering.
    Har rett og slett ikke ord, det spiller bare helt fantastisk med den nye pickupen.
    Glad jeg gikk til det skrittet med å kjøpe Lyra :)

    Ha en ellers fin himmelsprett folkens :)

    mvh

    thumbnail_IMG_0146.jpg


    thumbnail_IMG_0147.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt det fungerte så bra :) Hva opplever du av forskjeller (du var jo også fornøyd med den gamle puen)?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.935
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Kjekt det fungerte så bra :) Hva opplever du av forskjeller (du var jo også fornøyd med den gamle puen)?
    Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, det er bare mere av alt, virkelig kjøtt på beine opp løsning og dynamikk :) Ble rett og slett helt slått ut med Lyra kontra AT
    Dette var moro

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.935
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Fikk også tilbake melding fra han som kjøpte 33 min, han var strålende fornøyd :) Liker alltid å få tilbake meldinger når jeg selger noe.

    mvh
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Grattis! Var dette den Lyraen du hadde liggende etter en kompis?
    Så skikkelig tøft ut i den armen :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    AT 33 serien har en helt spesiel lydsignatur som er litt kjedelig mener nå jeg,så nesten alt du bytter til vil gi deg mere av det meste så sant du går opp på skalaen av PU😉 hadde du byttet til Cadenza serien så hadde du også fått hake slepp.
    AT lager gode PU’er det er det ikke noe tvil om men om du holder deg under 10K så er de ikke så spennende i lyden.
    Lyra er et helt annet rasedyr som gir deg som du sier mere av alt,tenker bassen og mellomtonen din fikk seg et realt løft samt at det ble mere finkornet i toppen. Særlig S’er blir tydligere med mindre skarperhet og dermed mere naturlig. Skal vi videre opp i fra der vi er nå så må mere byttes ut i kjeden og da blir det dyrt😭😂.
    Gratulerer igjen med en flott PU!👍

    O
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.935
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    AT 33 serien har en helt spesiel lydsignatur som er litt kjedelig mener nå jeg,så nesten alt du bytter til vil gi deg mere av det meste så sant du går opp på skalaen av PU😉 hadde du byttet til Cadenza serien så hadde du også fått hake slepp.
    AT lager gode PU’er det er det ikke noe tvil om men om du holder deg under 10K så er de ikke så spennende i lyden.
    Lyra er et helt annet rasedyr som gir deg som du sier mere av alt,tenker bassen og mellomtonen din fikk seg et realt løft samt at det ble mere finkornet i toppen. Særlig S’er blir tydligere med mindre skarperhet og dermed mere naturlig. Skal vi videre opp i fra der vi er nå så må mere byttes ut i kjeden og da blir det dyrt😭😂.
    Gratulerer igjen med en flott PU!👍

    O
    Takk for det Ove :) Det er helt rett det du skriver, Bassen og spesielt mellomtonen fikk et helt vanvittig løft samt at toppen ble mye mere finkornet :) Dette var jaggu med moro.
    Leker mange ganger med tanken om riaa bytte(ARC) men er i grunnen kjempe fornøyd med LM, kanskje prøve litt mere rør rulering men jeg for se.

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.784
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Topp at du får det til å stemme motoren. Jeg regner med at resten av kvelden blir brukt til gjennomspilling av gamle favoritter.
    Det er ihvertfall det jeg pleier å gjøre når jeg er fornøyd med en oppgradering :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.935
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Topp at du får det til å stemme motoren. Jeg regner med at resten av kvelden blir brukt til gjennomspilling av gamle favoritter.
    Det er ihvertfall det jeg pleier å gjøre når jeg er fornøyd med en oppgradering :)
    Ja dette var moro Largo :) blir vinyl hele kvelden tenker jeg

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    LM riaa er fortsatt fet. Gratulerer med ny pu, nesten så jeg vurderer. Men er så "kjedelig" atvjeg beholder min AT til den er utslitt. Dernest passer den godt i armen til NAS og da er bytring i bero.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.935
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    LM riaa er fortsatt fet. Gratulerer med ny pu, nesten så jeg vurderer. Men er så "kjedelig" atvjeg beholder min AT til den er utslitt. Dernest passer den godt i armen til NAS og da er bytring i bero.
    Takk for det HC :) skal tro dette var moro og ja LM riaaen fungerer meget godt, litt støy er det men ikke mere en at jeg kan leve med det.
    Hvilken AT er det du har, burde jo vite det men men?

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.784
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    AT 33 serien har en helt spesiel lydsignatur som er litt kjedelig mener nå jeg,så nesten alt du bytter til vil gi deg mere av det meste så sant du går opp på skalaen av PU😉 hadde du byttet til Cadenza serien så hadde du også fått hake slepp.
    AT lager gode PU’er det er det ikke noe tvil om men om du holder deg under 10K så er de ikke så spennende i lyden.
    Lyra er et helt annet rasedyr som gir deg som du sier mere av alt,tenker bassen og mellomtonen din fikk seg et realt løft samt at det ble mere finkornet i toppen. Særlig S’er blir tydligere med mindre skarperhet og dermed mere naturlig. Skal vi videre opp i fra der vi er nå så må mere byttes ut i kjeden og da blir det dyrt😭😂.
    Gratulerer igjen med en flott PU!👍

    O
    Jeg vil ikke beskrive AT33 serien som kjedelig. Jeg synes faktisk at de er riktig så gode valg i sin prisklasse. Men de er helt klart ikke de beste PU’ene som kan kjøpes for penger. De er heller ikke de beste PU’ene til Audio Technica:sneaky:
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.935
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg vil ikke beskrive AT33 serien som kjedelig. Jeg synes faktisk at de er riktig så gode valg i sin prisklasse. Men de er helt klart ikke de beste PU’ene som kan kjøpes for penger. De er heller ikke de beste PU’ene til Audio Technica:sneaky:
    Enig i det Largo, har levd godt med min 33 i lang tid :) var jo meningen jeg skulle gå for Art 9 men slik ble det ikke

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Holder til mitt bruk. Ihvertfall foreløpig. Kunne oppgradert til DAIS, kjøpt pu til store penger. Men ser rett og slett ikke behov. Snobberi for å vise frem gidder jeg ihvertfall ikke :).
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ser bra ut. Kos deg med noe godt i glasset og god helg. Legger, aller ærbødigst, ved et vinforslag :oops:😀

    FB_IMG_1588936020218.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.935
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Takk for det HC men må innrømme at jeg er ikke noe vindrikker :) holder meg til litt sterkere saker :cool:
    Kos deg i helga :)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.935
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Sliten i kveld så lar denne av slutte fredagen :)

    mvh

    thumbnail_IMG_0146.jpg


    648_1.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn