motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.134
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Hmmm mobbing på gang her ptb :unsure:
    Nope - kun selvforsvar, all den tid jeg nok må tiskrives den grupperingen selv.
    Litt morsomt å se på gamle bilder fra MC-treff og party´s for 25-30 år tilbake. Mange av de samme folka, i samme bunaden, men... det er mer utbredt med gråtonet Net-Com sveis og Beatles cabriolet nå, enn den gang.:cool:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.134
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Mange av de samme …
    …damene også, og det er klart lenger mellom de som hadde fått innpass som au-pair’s hos Hertugen eller kunne vært med i Lagga’s fredagskavalkader nå, enn det var den gang:cool:
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.435
    Antall liker
    35.235
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    God helg mr.
    Har stor tro på denne helgen, håper du også får en flott weekend.
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Godt å se at du fremdeles er på plass, motoren!🙂
    Beklager langt fravær her inne, men helsa har det med "å komme i veien"! Først var det betennelse i venstre skulder, og når den begynte å komme seg, gikk både kona og jeg "i dørken", full av influensa og covid!🥵 Å miste lukt og smak er en ting, men når hørselen på toppen av alt nesten forsvinner, ja da er det alvor! I hvertfall for oss som liker musikk!
    Det begynte på lille julaften og det tok oss tre uker å bli kvitt "svineriet". Nå på mandag følte vi oss sånn nogenlunde i form igjen!😇🥳 Nok sutring.🤐
    Hvordan går det i Flekkefjord? Vinter og snø, plaskregn eller sol og godvær?
    Tore
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.555
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Godt å se at du fremdeles er på plass, motoren!🙂
    Beklager langt fravær her inne, men helsa har det med "å komme i veien"! Først var det betennelse i venstre skulder, og når den begynte å komme seg, gikk både kona og jeg "i dørken", full av influensa og covid!🥵 Å miste lukt og smak er en ting, men når hørselen på toppen av alt nesten forsvinner, ja da er det alvor! I hvertfall for oss som liker musikk!
    Det begynte på lille julaften og det tok oss tre uker å bli kvitt "svineriet". Nå på mandag følte vi oss sånn nogenlunde i form igjen!😇🥳 Nok sutring.🤐
    Hvordan går det i Flekkefjord? Vinter og snø, plaskregn eller sol og godvær?
    Tore
    Takk i like måte Tore, godt å høre fra deg og at du har kommet på beina igjen :)
    Joda her snør og regner det om hverandre om dagene men det er jo januar så kan ikke vente så mye annet.

    mvh
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Nei, det er sant! Gleder meg til lengre og lysere dager! Synes det verste er gjort mot midten av februar!😀
    Nå har jeg bare et anlegg her i stua, men det slutter ikke å imponere meg! Kjøpte det fra en kar her i Trondheim via Finn.no, og 29.mai sto han her i stua med anlegget! For kr 8000,- fikk jeg Nad C162 (forforsterker), Nad C272 (forsterker, 150w 8ohm) og et par
    Bowers&Wilkins CM 7! Disse ble opprinnelig kjøpt i september 2008 og pakket ned i originaleskene i mai 2009! Han mente de ble brukt så lite før nedpakking at de langtfra var "innspilte", noe jeg kan skrive under på! Etter en tids spilling på dette anlegget, merket både kona og jeg at lyden ble sterkere og musikken "luftigere" (i mangel på bedre ord)! Mer behagelig lyd!
    På den annen side ble bassen alt for "heidundrende", måtte ofte justeres ned! Så leste jeg en engelsk artikkel der samme problem ble beskrevet og hva som måtte gjøres for å bli kvitt det! Plugge igjen bassrefleksporten! Rask telefon til Hifi-klubben og tre dager senere var pluggene på plass!(det nestsiste paret de hadde på hovedlageret)
    Siden har alt vært "fryd og gammen" når det gjelder musikk! Synes nesten at bassen er blitt dypere og mer kontrollert!
    Nei, nå setter jeg på litt musikk! Og som vanlig - beklager alt for langt innlegg!
    Tore
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.555
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Nei, det er sant! Gleder meg til lengre og lysere dager! Synes det verste er gjort mot midten av februar!😀
    Nå har jeg bare et anlegg her i stua, men det slutter ikke å imponere meg! Kjøpte det fra en kar her i Trondheim via Finn.no, og 29.mai sto han her i stua med anlegget! For kr 8000,- fikk jeg Nad C162 (forforsterker), Nad C272 (forsterker, 150w 8ohm) og et par
    Bowers&Wilkins CM 7! Disse ble opprinnelig kjøpt i september 2008 og pakket ned i originaleskene i mai 2009! Han mente de ble brukt så lite før nedpakking at de langtfra var "innspilte", noe jeg kan skrive under på! Etter en tids spilling på dette anlegget, merket både kona og jeg at lyden ble sterkere og musikken "luftigere" (i mangel på bedre ord)! Mer behagelig lyd!
    På den annen side ble bassen alt for "heidundrende", måtte ofte justeres ned! Så leste jeg en engelsk artikkel der samme problem ble beskrevet og hva som måtte gjøres for å bli kvitt det! Plugge igjen bassrefleksporten! Rask telefon til Hifi-klubben og tre dager senere var pluggene på plass!(det nestsiste paret de hadde på hovedlageret)
    Siden har alt vært "fryd og gammen" når det gjelder musikk! Synes nesten at bassen er blitt dypere og mer kontrollert!
    Nei, nå setter jeg på litt musikk! Og som vanlig - beklager alt for langt innlegg!
    Tore
    Moro å lese Tore og gleder meg på dine vegne :) Høres ut som en bra pakke for lite penger.

    mvh

    Setter på denne for en liten gjennomlytt :)

    2001416506.png
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Godt å høre, karer!😍 Har savnet den daglige turen/turene innom forumet! Leser litt her og der og føler meg "hjemme"! Om det er fleiping, krangling, bilder av dette og hint eller spørsmål og svar - jeg koser meg! For å si det enkelt - takk for at dere og forumet finnes!
    Tore
    PS! Husk å støtte Høvdingen i år også - han gjør en kjempeflott jobb for oss alle!!!!👍
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.555
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    God formiddag folkens :) Fredag igjen og solskinn for en gangs skyld.
    Blir en rolig helg med Voice og hver gang vi møtes på tv men det blir plass til litt vinyl på spilleren innimellom.
    Ha en riktig fin helg til dere som er innom :)

    mvh

    thumbnail_IMG_0282.jpg


    792f4f8c79c7b48e83ac3b578a601e44-image.jpeg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ha en riktig alrght Helg du også Motor-mann :coffee: 🤗 🎶 blir the voice her i kveld også, syns det har starta greit i år,likte godt Oda sin flotte friskpustede version av Bon Jovi its my life :giggle:
    beste Hilsen herfra
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Godt å høre at du har hatt godvær og sol idag,@motoren!🙂
    Vi fikk se sola en halvtimestid i dag - det gjorde godt! Pga. blokker rundt oss, er sola borte for oss i noen uker rundt nyttår, men nå kan "vårfornemmelsen" sakte begynne å sige inn!
    Håper du får en riktig god helg!😀
    Tore
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.206
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt å høre at du har hatt godvær og sol idag,@motoren!🙂
    Vi fikk se sola en halvtimestid i dag - det gjorde godt! Pga. blokker rundt oss, er sola borte for oss i noen uker rundt nyttår, men nå kan "vårfornemmelsen" sakte begynne å sige inn!
    Håper du får en riktig god helg!😀
    Tore
    To stjerner, ToreP 😳 Fikk akkurat høre at Høvdingen sitter på Aker Brygge og drikker dyr champagne 😆
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.380
    Antall liker
    83.832
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    To stjerner, ToreP 😳 Fikk akkurat høre at Høvdingen sitter på Aker Brygge og drikker dyr champagne 😆
    Allerede omtalt i denne tråden 😂

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.206
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Joda, @Karmana, jeg betaler min skjerv med glede!😇
    Saken er at jeg ikke er medlem av noen forening, lag etc! Det eneste jeg er medlem av er hifisentralen, og her trives jeg svært godt! Derfor betaler jeg en passende sum hvert år!
    Og ikke for å få stjerne, men for å støtte et flott forum!🙂
    Blir litt forskrekket når jeg ser på oversikten over hvem som er her inne til enhver tid - alltid flere ikke - medlemmer enn medlemmer!🤔 Hmm....
    Tore
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn