Vi kan jo snu på det.
Det er vel ingen som mener at MM93 er en dårlig sjaffis. Men de siste årene på Honda'n så vant han stort sett ingenting. Så fort han kom over på en "bedre" sykkel, så var han tilbake i toppen med engang.
Det er nok ikke slik at han ble mester flere ganger, for så å miste talentet i noen år, for så å komme tilbake igjen.
Pecco ble mester i 22 og 23. Så kom -24 utgaven av sykkelen, og da slet han en del + litt uflaks. Det gjorde at Martin (fortjent) ble mester.
25 modellen virker som om den er enda "værre" for Pecco.
Det som er så besynderlig er hvor lenge han og teknikerne har holdt på uten å finne utav problemet.
-26 blir en "mellomsesong" for i -27 kommer mindre motor, ingen ride height osv.
Mener å erindre at det ble slik at regelverket for -25 videreføres i -26. Det hadde blitt veldig kostbart hvis de skulle videreutvikle syklene for -26 sesongen samtidig som de jobber for fullt med -27 syklene.
Hvis Pecco ikke finner utav årets sykkel, så skal det være samme sykkelen til neste år.
De har seff anledning til å endre chassis osv, men spørsmålet hvor mye penger Ducati evn vil kaste etter det. Spesielt hvis Marquez vinner årets mesterskap og begynner -26 sesongen på samme vis. DA kan det spøke for Pecco inn mot -27 sesongen.