Ønsker anbefaling MORSOMME ANNONSER PÅ NETTET AKKURAT NÅ!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Artig pris i det minste😁
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.940
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Artig pris i det minste😁
    Ja det var litt av en pris men fader så flott :)

    mvh
     

    Steinar.Sv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2019
    Innlegg
    1.931
    Antall liker
    4.506
    Torget vurderinger
    1
    Artig pris i det minste😁
    Artig og artig.... ligger vel flere til salgs til høyere pris.....
     

    jifbaderom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.172
    Antall liker
    1.099
    Sted
    Stavanger
    9000kr for et 25” tandberg tv.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Ja når dem gis bort. Og selges for 500kr
    Da vil jeg gjerne at du finner en tilsvarende for meg. Jeg betaler deg kr. 600.- for TVen, da tjener du litt.

    (Jeg har forresten hørt om noen som betaler opp mot 20.000.- for en gammel kassettspiller. Slike får du jo gratis.)
     

    jifbaderom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.172
    Antall liker
    1.099
    Sted
    Stavanger
    Da vil jeg gjerne at du finner en tilsvarende for meg. Jeg betaler deg kr. 600.- for TVen, da tjener du litt.

    (Jeg har forresten hørt om noen som betaler opp mot 20.000.- for en gammel kassettspiller. Slike får du jo gratis.)
    Nå sammenligner du gråstein og gull.
    selvfølgelig gis det bort kassettspillere.
    har gitt vekk 2 og hevet et par men og solgt en for 16000kr
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Det er vel egentlig du som sammenligner gull med gråstein. TVen er 60 år gammel, og fungerer. Produsert i et lite antall og sannsynligvis en av de siste som eksisterer. Mulig du syntes annonsen er morsom, men alle som setter pris på norsk industrihistorie syntes den er interessant. Det gledelige er at noen har tatt vare på apparatet.
    Men, nå gidder jeg ikke dette mer. ;)
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.617
    Torget vurderinger
    96
    Da vil jeg gjerne at du finner en tilsvarende for meg. Jeg betaler deg kr. 600.- for TVen, da tjener du litt.

    (Jeg har forresten hørt om noen som betaler opp mot 20.000.- for en gammel kassettspiller. Slike får du jo gratis.)
    Her synes jeg du bommer. Kassettspillere til den prisen brukes gjerne, og med god lyd. Her får du en totalt ubrukelig TV. Som vintage møbel tror jeg heller ikke den er spesielt interessant. 9000 er ren fantasipris.
     
    Sist redigert:

    jifbaderom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.172
    Antall liker
    1.099
    Sted
    Stavanger
    Det er vel egentlig du som sammenligner gull med gråstein. TVen er 60 år gammel, og fungerer. Produsert i et lite antall og sannsynligvis en av de siste som eksisterer. Mulig du syntes annonsen er morsom, men alle som setter pris på norsk industrihistorie syntes den er interessant. Det gledelige er at noen har tatt vare på apparatet.
    Men, nå gidder jeg ikke dette mer. ;)
    Overfører bevis jobben til deg. Finn lignende, eller skriveri om verdien på dem.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Så, noen morsomme - MORSOMME - M.O.R.S.O.M.M.E - annonser i dag?

    Dette er et eksempel på en morsom annonse (postet tidligere av en annen fyr):


    Hvorfor kan ikke dere som synes overprisede annonser er MORSOMME, opprette en tråd for slike? Og diskuterer lystig med hverandre der?

    HVORFOR IKKE?!
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.392
    Antall liker
    20.817
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Gateadresse Grevskapet og greier. Veldig synd at Grevskapet er en blindvei, forresten. Om ikke hadde vi nok brukt den til Gylne Gutuer. Veldige mengder radiobølger fra TV-overførte sykkelritt.

    1668953955027.png


    Denne fikk meg til å humre. Tiss og bæsj-humor.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Er ikke trolløye betegnelsen på rørVU ? Grønne somregek
    Trolløyet markerte når radiostasjonen var best tunet. Streken er i vifteform ved dårlig justert, man må justere søkeren til viften bare er en tynn strek. Normalt var trolløynene runde, men fantes også som tuber.
     

    jifbaderom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.172
    Antall liker
    1.099
    Sted
    Stavanger
    Trolløyet markerte når radiostasjonen var best tunet. Streken er i vifteform ved dårlig justert, man må justere søkeren til viften bare er en tynn strek. Normalt var trolløynene runde, men fantes også som tuber.
    Ja bruktes til volum justering på båndspillere også
     

    lars-chr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    301
    Antall liker
    104
    Det er vel egentlig du som sammenligner gull med gråstein. TVen er 60 år gammel, og fungerer. Produsert i et lite antall og sannsynligvis en av de siste som eksisterer. Mulig du syntes annonsen er morsom, men alle som setter pris på norsk industrihistorie syntes den er interessant. Det gledelige er at noen har tatt vare på apparatet.
    Men, nå gidder jeg ikke dette mer. ;)
    De første Tandberg-TVene er ikke så forferdelig sjeldne, de dukker opp på Finn og i bruktbutikker nå og da, ofte i ganske god stand. De fikk ofte kort brukstid grunnet lav driftsikkerhet og teknisk utvikling som gjorde at de tidlig ble ulønnsomme å reparere. Det gikk knapt 10 år fra denne ble produsert til man kunne få en mye mer velutviklet og driftsikker fulltransistorisert TV for en helt akseptabel pris. Realistisk pris er nok et sted mellom 500 og 1000 kroner. Hjelper ikke at den "fungerer", for det gjør den i ca. 30 minutter, også er det bare å gå på med totalrenovering av elektronikken, og det er MYE jobb på en gammel TV med ikke-eksisterende servicelitteratur. Snakker av erfaring.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.192
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Gjennom Norsk Radiohistorisk forening og emnegrupper på FB får man tak i både serviceveiledninger og deler til det meste som er produsert i Norge av Tandberg, Radionette og de fleste andre gamle norske merker. Det omsettes også en god del apparater, men mest radioer og denslags. Antageligvis ble TV'er i større grad kassert etter som nye modeller kom på markedet...
    Et Tandberg S/H TV kostet typisk fra 2500 og oppover i siste halvdel av 60-tallet. Apparater med møbelkabinett og tilhøreden radio en god del mer....
    Tandbergs første farge-TV, CTV1, kostet noe i overkant av 7000 kr i -68....
    500-1000 kr ( helst i nedre ende) er som antydet en realistisk pris på det apparatet, - om det i det hele blir solgt... men man vet jo aldri.. :cool:
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    1.492
    Torget vurderinger
    29
    Rå lydplanke.
     

    Vedlegg

    Steinar.Sv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2019
    Innlegg
    1.931
    Antall liker
    4.506
    Torget vurderinger
    1
    Optimist....
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.739
    Torget vurderinger
    4
    Julenissen kaller alle snikende alvebetjenter inn til ny tjeneste!
    Arbeidsgiver PST (Politiets sikkerhetstjeneste)
    Stillingstittel Snikende alvebetjent
    Frist 24.12.2022
    Ansettelsesform Engasjement

    Julen er en kjær tid for tradisjoner og det nærmer seg på ny høysesong for gaveproduksjon på Julenissens verksted.
    Julenissen har hatt flere velfortjente pust i bakken i tropiske strøk siden forrige jul. Så fortjent var det at han glemte tid og sted og fikk det bråtravelt med å komme seg hjem til Nordpolen. Som om ikke det var nok har nissefar på ny støtt på uant krøll og bøll med verkstedet og reinsdyrstallen sin. Hva er problemet denne gangen mon tro? Egen etterretning tilsier at det nok en gang er Sydpolare aktører som stikker kjepper i hjulene. Men hvilke hemmelige kilder har de rekruttert med på laget denne gangen, og pønsker de på flere bøllestreker?
    Julenissens Sentrale Enhet (JSE) går derfor en usikker tid i møte. Julenissen trenger nok en gang hjelp av sine trofaste alvebetjenter fra hele kongeriket for å finne ut av hva som har skjedd, og for å forebygge nye uønskede og mystiske hendelser.
    Julenissen er mest urolig for at noe kan skje på kveldstid, mellom Alvorangen og Alvenyttsendingen. I all hovedsak legger vi derfor opp til å styrke bemanningen vår med kveldsskiftet som starter kl. 18.00.
    Kvalifikasjoner
    En snikende alvebetjent bør være nysgjerrig, ha grunnleggende EDB-ferdigheter og mye pågangsmot for å håndtere dette oppdraget. Førerkort for reinsdyrslede klasse X og sertifisering innen bakst av syv slag er en fordel, men ikke et krav.
    Som ansatt i en beredskapsorganisasjon forventer vi at du tåler mye ruskevær, som bitende kulde, kram snø, glattis og sludd. Du er fleksibel og villig til å yte ekstra når Julenissen roper ulv, ulv. Ansettelse i NPST krever også at du tilfredsstiller kravene for å stå på Julenissens liste over snille barn.
    Vi tilbyr
    NPST er opptatt av kompetanseutvikling og tilrettelegger for krypteringskurs, programmeringskurs, stressmestringskurs og analysekurs i agurknyheter.
    Vi har en veldig god kantine med førsteklasses risengrynsgrøt, pepperkaker og julebrus hver eneste dag. Det er forresten alltid en mandel å finne i grøten, og premien er gjevere enn noen gang. Noen ganger serverer vi også alvegløgg til grøten og går rundt juletreet. Du vil få tilgang til trening i arbeidstiden sammen med våre spreke reinsdyr. Julenissens yogatimer er tilbake på treningsplanen, og det tilbys en svett CrossFit time med dundrende julemusikk hver torsdag i verkstedet.
    Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser og lønn etter innsats. Du får muligheten til å redde julen og et meningsfylt og morsomt arbeid. Vi har god pensjonsordning gjennom julenissens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %). Arbeidstid vil være alle 24 dager i advent, og skiftet starter kl 18.00.
    Søknad og prosess
    Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater med relevant utdanning, bakgrunn, arbeids- og livserfaring til å søke hos oss. Søknad sendes elektronisk og du vil få svar med en gang.
    Vi gjør oppmerksom på at dette ikke er en reell stilling, men en del av PSTs julekalender. Vi ber alle alvebetjenter om å følge med og sjekke Snabel-A via https://dass.p26e.dev

    Om arbeidsgiveren
    Nordpolar sikkerhetstjeneste (NPST) er sikkerhets- og etterretningstjenesten på Nordpolen og har en viktig rolle i beskyttelsen av julen, alvene og andre vitale samfunnsinteresser. Vårt hovedkontor kaller vi julenissens sentrale enhet. Her jobbes det med gaveproduksjon, reinsdyrdrift og sysselsetting av alver. NPST er en flerfaglig tjeneste med behov for variert kompetanse.
    SektorOffentligAntall stillinger24StedNordpolen, 0477 OsloBransjeIT,IT,Politi og sikkerhet,Underholdning,IT,ITStillingsfunksjonIT utvikling / IT-sikkerhet,IT utvikling / Utvikler (generell),Politi
    Nøkkelord
    NPST, Julekalender, Alvebetjent



     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.634
    Sted
    Oslo
    I vårt multikulturelle samfunn må vi breie litt ut.
    Julenissen kan komme på kameler slik de tre hellige konger.
    Han kan ri på en lama
    Kanskje på en tam sebra fra Afrika?
    Er han fra Kina er kanskje richshaw tingen
    Og siden julenissen kan anta alle størrelser og former
    Kanskje sydpolnissen kan komme ridende på ryggen til en pingvin?
    På den måten kan han snike seg inn overalt og sørge for at slemme barn
    spesielt Putin ikke får gaver i år!
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    2.065
    Screenshot_20221125_155910_Samsung Internet.jpg

    Det er ikke sikkert at alle finner dette morsomt eller relevant, men dette er de styggeste høyttalerne jeg kan huske å ha sett. Noe for Fred Flintstone?
     

    jifbaderom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.172
    Antall liker
    1.099
    Sted
    Stavanger
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.824
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Kanskje mer håpløs enn morsom…

    ACB335C5-75C1-4C1A-88D5-360089071F0A.png
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hvis dere synes at hifien tar litt mye plass i stua.
    Screenshot_20221127-191054.png

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn