Ønsker anbefaling MORSOMME ANNONSER PÅ NETTET AKKURAT NÅ!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bat78

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Antall liker
    211
    Torget vurderinger
    4
    Kanskje tråden heller burde hett; La oss henge ut og erte folk som annonserer en vare for dyrt.

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    315
    Torget vurderinger
    44
    Godt forslag. Men trådtittelen fungerer godt slik den er.

sirop

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Antall liker
    184
    Torget vurderinger
    4

Kupp!

rotecop

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    112
    Har hatt velmenende beskjeder på PM. Når jeg har har annonser ute på sentralen. Forfatteren mener da at prisen er al for høy.
    Har i alle tilfeller solgt varene for min ønsket pris. Opplever at det er temmelig arrogant av enkelte her på sentralen å kunne hevde at man er guruer på å sette priser.

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    315
    Torget vurderinger
    44
    Har hatt velmenende beskjeder på PM. Når jeg har har annonser ute på sentralen. Forfatteren mener da at prisen er al for høy.
    Har i alle tilfeller solgt varene for min ønsket pris. Opplever at det er temmelig arrogant av enkelte her på sentralen å kunne hevde at man er guruer på å sette priser.
    Stor forskjell på ønsket pris og fantasipriser. Jeg bruker min rett til å si ifra om fantasipriser generelt så lenge dette er greit for moderator. Om dette oppfattes arrogant er det helt greit for meg. Jeg kommer aldri til å sende pm om at prisen er alt for høy, da gir jeg heller et bud. Men tvilsomt om jeg i det hele tatt responderer på slike annonser.

rotecop

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    112
    Hei Scaniagutten. Det er vel greit å opptre her på nettet med litt ydmykhet. Det er vel litt for lettvint å legge ansvaret for hvordan man opptrer over på moderator?

MartinSandvik

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Antall liker
    79
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    7

Kupp!
    Skjønte ikke denne, vil han ha "nypris" eller har han bare skrevet hva det tilnærma kosta for så å be om bud?

--
    Martin

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    5.095

Kupp!
    "Vurderes solgt". Hva pokker er det liksom? "Jeg sitter på det eneste stereoutstyret i verden, og vil vurdere å selge det dersom jeg tjener tilstrekkelig mye på det og du jobber hardt nok for å overtale meg!"?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    6.194
    Torget vurderinger
    12
    Vurderes solgt er vel broren til "de som skal bry meg med å kjøpe dette av meg vet hva dette er så ikke plag meg med spørsmål eller realistiske bud" eller hva det er enkelte lirer av seg i annonser.

kjetil200

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Antall liker
    100
    Torget vurderinger
    13

mao virker ikke

gwh

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Antall liker
    168
    Sted
    Oslo
    "Vurderes solgt". Hva pokker er det liksom? "Jeg sitter på det eneste stereoutstyret i verden, og vil vurdere å selge det dersom jeg tjener tilstrekkelig mye på det og du jobber hardt nok for å overtale meg!"?
    Setter 2,50 på at her er det et annet familiemedlem som vil ha tingene ut og han prøver så godt han kan å unngå det :)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    5.136
    Sted
    Kysten av Nordvestlandet. I aller argaste nynorskd
    Torget vurderinger
    0
    Det kan vere. Men når vi snakkar om ein null for mykje, vert det vanskeleg å la vere å kommentere.... Men det er uansett meir folkeskikk å sende ein PM, og gjerne linke til tilsvarande produkt annan stad.

alipax

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.03.2003
    Antall liker
    68
    Torget vurderinger
    2
    Å selge noe på hifisentralen er ikke førstevalget mitt, men priskverulanter finnes selvsagt overalt.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    5.136
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Eg brukar Hifisentralen. Erfaringsmessig treff ein ærlege folk der. Dessutan er det eit forum som dei fleste potensielle kjøparar av mine gamle hifi-produkt kjenner til. Aller helst likar eg å selje til folk eg kjenner (og no er eg på talefot - eller trykkjefinger?- med dei fleste på sentralen). Einaste problemet er at det ikkje ser ut som min Copland CTA 520 har særleg appell....

steinost

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    3.513
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Solgte nettopp Gallo diva.
    Ingen napp på sentralen. Men på Finn ble de solgt etter 4 timer.

lars-chr

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Antall liker
    63
    Jeg tolker det som: "Selges hvis jeg får en god pris". Jeg har både kjøpt og solgt på den måten selv. Noe har blitt solgt, noe ikke og begge deler er helt greit.
    En typisk ting å gjøre med ting man sjelden eller aldri bruker, men kanskje egentlig ikke vil kvitte seg med. Man legger det ut til en noe høy (men realistisk) pris, og hvis det kommer en som "må ha" og er villig til å bla opp, så har man gjort et godt salg på noe man tross alt klarer seg helt greit uten. Hvis ikke... så er ingenting tapt, og man sitter fortsatt igjen med en gjenstand til nytte og glede. Jeg kan ikke se at dette er noe problem så lenge prisen ikke er hinsides all fornuft.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    5.095
    Jeg tolker det som: "Selges hvis jeg får en god pris". Jeg har både kjøpt og solgt på den måten selv. Noe har blitt solgt, noe ikke og begge deler er helt greit.
    En typisk ting å gjøre med ting man sjelden eller aldri bruker, men kanskje egentlig ikke vil kvitte seg med. Man legger det ut til en noe høy (men realistisk) pris, og hvis det kommer en som "må ha" og er villig til å bla opp, så har man gjort et godt salg på noe man tross alt klarer seg helt greit uten. Hvis ikke... så er ingenting tapt, og man sitter fortsatt igjen med en gjenstand til nytte og glede. Jeg kan ikke se at dette er noe problem så lenge prisen ikke er hinsides all fornuft.
    Hvordan skiller det seg fra andre salg?

Lydbildeja

Medlem
    Ble medlem
    18.11.2017
    Antall liker
    20

Kupp!
    Svindel det der,har Dali Ikon 6mk2 selv,de kostet 9990kr helt ny fra hifiklubben.
    Jeg betalte fullpris for mine så jeg vet de kostet 9990kr.
    For 15990kr var det vel man fikk Ikon 7mk2,med 3 6.5/7" elementer.
    Fyren skal ha 15.5k kr,svindel det der!

Sist redigert:

soundscape

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    7.301
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    9

mao virker ikke
    Nå vet jeg hva jeg skal gjøre neste gang en forsterker ryker. NULLSTILLE kretskortet ! Genialt, at ingen har tenk på det før :unsure: 🤪

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    5.136
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Hvordan skiller det seg fra andre salg?
    For eit par år sidan, då eg hadde kjøpt ein fantastisk riaa (EAT-e-Glo), fann eg ut at eg ikkje lenger hadde bruk for min livslange (kjøpt i 85 eller 86) ARC SP 10 og la han ut for sal. Om lag til same pris som eg gav for han med Glotta A/B. Det var eit par interesserte, men eg ombestemte meg av sentimentalitet og emosjonelle grunnar. Så han vart ståande, til eg måtte bruke han i ein testsamanheng. Og eg vart sjokka - dette var heilt slik som eg ville ha lyden. Så han vart pakka ut og står no i referanseanlegget. EAT-e-Glo derimot, flytta nord om fylkesgrensa. Og ASR Emitter II Exclusive spelar no lukkeleg på Austlandet ein stad.
    Eg er rimeleg euforisk for tida, og drøymer om å investere i ein superpickup. No prøver eg å selje ein Copland CTA 520 for å finansiere dette. Testar på ein Kiseki Blue som freistar meg veldig.....

Det er ein vesentleg del av hobbyen å prøve ut nye ting innimellom, og då vil naturlegvis sal føregå på ymist vis. Slik eg ser det, er det naturleg å ha eit emosjonelt atterhald. Å oppføre seg 100% profesjonelt, er ikkje mi greie, og eg har empati for dei i same situasjon.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    5.095
    For eit par år sidan, då eg hadde kjøpt ein fantastisk riaa (EAT-e-Glo), fann eg ut at eg ikkje lenger hadde bruk for min livslange (kjøpt i 85 eller 86) ARC SP 10 og la han ut for sal. Om lag til same pris som eg gav for han med Glotta A/B. Det var eit par interesserte, men eg ombestemte meg av sentimentalitet og emosjonelle grunnar. Så han vart ståande, til eg måtte bruke han i ein testsamanheng. Og eg vart sjokka - dette var heilt slik som eg ville ha lyden. Så han vart pakka ut og står no i referanseanlegget. EAT-e-Glo derimot, flytta nord om fylkesgrensa. Og ASR Emitter II Exclusive spelar no lukkeleg på Austlandet ein stad.
    Eg er rimeleg euforisk for tida, og drøymer om å investere i ein superpickup. No prøver eg å selje ein Copland CTA 520 for å finansiere dette. Testar på ein Kiseki Blue som freistar meg veldig.....

Det er ein vesentleg del av hobbyen å prøve ut nye ting innimellom, og då vil naturlegvis sal føregå på ymist vis. Slik eg ser det, er det naturleg å ha eit emosjonelt atterhald. Å oppføre seg 100% profesjonelt, er ikkje mi greie, og eg har empati for dei i same situasjon.
    Jeg oppfatter det å legge ut en salgsannonse som noe man gjør når man har bestemt seg for å selge noe. Det kan selvsagt være man ombestemmer seg, men da trekker man naturligvis annonsen og informerer de som har meldt sin interesse.

Å formulere "vurderes solgt", eller for den saks skyld noe så banalt som "høystbydende over" faller på sett og vis på sin egen urimelighet. Begge forsøker å gi inntrykk av at her må du virkelig bla opp, det er sannsynlig at ikke prisen som er satt er nok til at du klarer å sikre deg denne "unike godbiten."

Med formuleringen "vurderes solgt" sier man indirekte at man ikke har bestemt seg, og at en eventuell kjøper har en lang vei å gå ift å overbevise meg om å faktisk selge varen. Selve overbevisningen består selvsagt angivelig i prisforhandling. I en hver salgsprosess blir prisen den noen er villige til å betale, verken mer eller mindre. Enten har man planer om å selge, ellers har man det ikke. Man vet også hva man er villig til å selge for. Hvis man legger ut en vare til en gitt pris, men etterpå forsøker å presse prisen ytterligere opp finner jeg det veldig spekulativt.

Med formuleringen "høystbydende over" sier man i prinsippet at man har en auksjon på gang, og at prisen som er oppgitt er en slags minstepris. Men typisk er ikke dette noen auksjon i det heletatt. Skal man da legge inn et bud og håpe på det beste? Er det reelt at noen angivelig har bydd høyere?

Begge disse formuleringene får meg alltid til å se meg om etter noe annet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn