Mono ta kontakt for en annerledes demo.

Kommentarer

Jan-Helge

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
637
Bestemor hadde flere vinylplater spilt inn i mono, allerede tidlig på 90-tallet tok jeg meg selv i å synes at flere av de låt virkelig så flott og behagelig, en ørevennlig klang og en sound som jeg ikke hadde i mitt eget anlegg (hadde den gang Dali høyttalere og Pioneer og Tensai forsterker m.m.) Spurte meg selv hvordan mono kunne låte så bra, på det allerede den gang gamle anlegget hennes som var eldre enn meg noe av det.
Har hørt gnistrende vellydende mono-opptak etter det også, og desto mange stereopptak som selv om de er i stereo ikke låter spesielt bra. Så at mono-opptak kan låte helt fantastisk, det trenger ikke jeg å bli overbevist om da det er jeg fult klar over.
Men selvfølgelig, selv om jeg vet det så er det naturlig nok like artig å komme over nye album, være seg i mono eller stereo som låter bra. Hadde vært spennende å ta turen innom, men for lang for min del dessverre.

Audio Aktøren

Bransjeaktør
Ble medlem
06.05.2002
Antall liker
2.215
Torget vurderinger
3
Bestemor hadde flere vinylplater spilt inn i mono, allerede tidlig på 90-tallet tok jeg meg selv i å synes at flere av de låt virkelig så flott og behagelig, en ørevennlig klang og en sound som jeg ikke hadde i mitt eget anlegg (hadde den gang Dali høyttalere og Pioneer og Tensai forsterker m.m.) Spurte meg selv hvordan mono kunne låte så bra, på det allerede den gang gamle anlegget hennes som var eldre enn meg noe av det.
Har hørt gnistrende vellydende mono-opptak etter det også, og desto mange stereopptak som selv om de er i stereo ikke låter spesielt bra. Så at mono-opptak kan låte helt fantastisk, det trenger ikke jeg å bli overbevist om da det er jeg fult klar over.
Men selvfølgelig, selv om jeg vet det så er det naturlig nok like artig å komme over nye album, være seg i mono eller stereo som låter bra. Hadde vært spennende å ta turen innom, men for lang for min del dessverre.
Mono plater må oppleves

Jasså

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2015
Antall liker
201
Torget vurderinger
7
Velkommen etter!
Mono er det beste format med berusende dynamikk og intens "prescence" dersom det er viktige parametre. De gamle gutta, RVG & RdN, lasta rillene med max energi, ga instrumentene en tonalkarakter som er vansklig å finne andre stedet enn de legendariske opptak fra "the glory days". "Software" er viktig i.e. originale monos.

Informasjon om bruker

Audio Aktøren
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.215
Link til alle artikler
252
Audio Aktøren sine annonser
Bransjenyheter
ATC SCM150 passiv levert til kunde

ATC SCM150 passiv levert til kunde

• 9
For mer info angående ATC ta kontakt. Terje Nilsen Tlf. 90762967 terje@audioakt.no www.audioakt.no
Fortsett
Bransjenyheter
Ønsker du demo av Franco Serblin

Ønsker du demo av Franco Serblin

• 1
Da kan denne nydelige høyttaleren fra Franco Serblin høres hos Terje i Audioaktøren i Horten. Bestill tid, og er det spesielle forsterkere ++ dere ønsker og lytte til i vårt sortiment, si fra ...
Fortsett
Bransjenyheter
Kunde besøk resulterte i youtube video

Kunde besøk resulterte i youtube video

• 3
Om det er flere som ønsker å komme på besøk er det bare å ringe 90762967 Trykk på link Qualio IQ loudspeakers, Cary DMS-650 streamer/DAC, Audio Analogue Maestro amplifier
Fortsett
Bransjenyheter
Ønsker du å høre Qualio IQ og Cube Audio Monet er det bare å avtale tid hos Audio Aktøren

Ønsker du å høre Qualio IQ og Cube Audio Monet er det bare å avtale tid hos Audio Aktøren

• 1
Ønsker du å høre Qualio IQ og Cube Audio Monet er det bare å avtale tid hos Audio Aktøren. Det er mulig å avtale tid på ettermiddag/kveld. Link Qualio IQ Link Cube Terje Nilsen Tlf. 90762967...
Fortsett
Bransjenyheter
Det er i Horten det skjer i dag, her kan du høre master tape og mye annet.

• 1
Fortsett
Bransjenyheter
Velkommen til Hi-Fi messen i Horten 20. Alt som ikke presenteres i butikk i Oslo er det mulig å oppleve i Horten Norges Hi-Fi hovedstad

Velkommen til Hi-Fi messen i Horten 20. Alt som ikke presenteres i butikk i Oslo er det mulig å oppleve i Horten Norges Hi-Fi hovedstad

• 0
Velkommen til Hi-Fi messen i Horten 20 til 21 september. Alt som ikke presenteres i butikk i Oslo er det mulig å oppleve i Horten Norges Hi-Fi hovedstad
Fortsett
Topp Bunn